Tecnare en B-52

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

En zo ieder z'n smaak!

Zullen we een keer een topic beginnen waarin we alle kastenbouwers gaan verzamelen? En dan mag iedereen z'n mening geven waarom dit volgens hem het beste merk is!

En dan komen we weer uit op: SMAAK! Die verschilt voor iedereen en juist DAARIN vinden alle speakerbouwers hun bestaansrecht! Natuurlijk zijn er zat mensen die echt ALLEEN merkgeil zijn en al een set afgekraakt hebben voordat ze ook maar iets gezien, laat staan gehoord hebben!

D&B (en in NL ook EV, he Axel?) is zo'n merk wat naar mijn mening z'n naam te danken heeft aan een goede marketing en merkgeile mensen. Syrincs daarentegen hoor je NOOIT niemand over en als je er iemand over hoort is het 99 van de 100x een ongefundeerde mening. Ik heb regelmatig met de SPS3 van Syrincs gewerkt en heb NOOIT klachten gehad. Totdat men het merk hoorde en dan had men wel ineens op- en aanmerkingen terwijl men een half uur daarvoor zou ZWEREN dat het toch ECHT D&B is (kasten lijken van een afstandje op elkaar). Dus...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik (op Syrincs en JBL 4890-serie na) nog nooit iets gehoord heb waar ik echt weg van ben. Nou zeg ik niet dat Syrincs alles is, maar het is een set die altijd recht blijft klinken en mij tot nu toe in elke situatie goed bevallen is. En heb tot nu toe NOOIT serieus een EQ voor die set nodig gehad.

Andere set die me dus ook goed bevalt is de JBL Array-serie (4890-serie). Enigste JBL wat ik vind klinken EN lekker compact! Maar DUUR...

Voor thuis heb ik trouwens Outline Micromonitor's met een Microsub. Waarmee ik ook nog even wil aantippen dat er binnen een merk OOK verschillen zijn! Neem het voorbeeld van mij met JBL en met deze Outline's. Vindt het grotere niet zo. 10 jaar geleden was het mischien ok, maar nu...
    Last edited by Outline; 24-02-06, 01:28.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Ik wil ook nog even aangeven dat dat merkgeil niet alleen voor geluid geldt. Lichtvolk is net zo erg. Alleen hebben we daar minder om uit te kiezen dus zijn de discussie's ook minder groot omdat er meer kans is dat je allebei merk A goed vindt. Vanwege de dunnere spoeling.

Heb zo ooit 'ns 'n discussie van een half uur meegemaakt over de kwaliteit van de multi's van Ilme en Harting die ik uiteindelijk als 3e partij maar afgemaakt heb met de oneliner: "En Wieland dan?"

Comment

Working...