Tecnare en B-52

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter Vanhove
    • Jun 2002
    • 347

Beste vrienden,

De vermelde prijzen in de prijslijsten zijn uiteraard bruttoprijzen, waarop een dealer nog een extra korting kan geven.
    Vergelijk aub onze brutto prijslijsten met andere brutto prijslijsten, en niet met netto dealerprijzen. Door het feit dat wij niet rechtstreeks leveren aan eindgebruikers (aan dealerprijzen) zijn wij ineens duur, net omdat wij een verkoopsstrategie hebben waar alle pro-audio dealers al jaren naar vragen.
    Eerst worden onze producten vergeleken met no budget chinese troep, en dat er geen marge voor de dealer zou zijn, als dan blijkt dat er wel een degelijke dealermarge ingebouwd zit, en onze kwaliteit duidelijk beter is dan de meeste in een vergelijkbare prijsklasse, dan worden wij ineens te duur. Rare redeneringen toch.

Wat de verwijzingen naar de andere merken betreft, ieder heeft zo zij eigen smaak, voor de een is merk x de absolute top, terwijl voor de ander datzelfde merk absolute troep is. Daarom is vergelijken enkel op prijs helemaal verkeerd, zelfs als er dezelfde of nagenoeg dezelfde componenten in gebruikt worden. De uitendelijke prijs van een product word bepaald door de componenten, de research, de marketing, de verdelers en nog tal van andere factoren.

O en Mac, dat Meyer tegenwoordig zelf hun speakers maken is misschien wel zo, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat in die ouwe sets van 10 jaar terug waarover jij het hebt, zeker nog CIARE speakers gebruikt werden, dan moet je nu deze toch wel hele goede speakers niet gaan afzeiken hé. Maar daar ging het niet over, we vergelijken Tecnare en zeker B-52 niet met Meyer, niet qua klank, niet qua merkbekendheid en zeker niet qua prijs.
    Een leuke anecdote van enkele jaren terug toen wij op een festival in een tent, Frank Boeijen te gast hadden. Zijn toenmalige F.O.H. technieker vertrouwde een van mijn mensen toe dat dit het beste geluid was dat hij ooit gehoord had in een tent. Waarop mijn mannetje vroeg "waarom werk je dan zelf niet met Tecnare", waarop het antwoord kwam "mocht er een Meyer logo opstaan vooraan dan deed ik het onmiddelijk".

Groeten,
    Peter
    Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
    Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

@peter: met frank boeijen: dat was vast gerrit (grote kerel, kannie missen)

Maar over dat THX etc. Dat is allemaal alleen maar om de monopolie af te schermen.

Als een onbekend merk dat keurmerk wil, moet je veel geld betalen en 10x uit eten met dhr THX of wie dan ook. Het is allemaal commercieel gelul. Net als CE. Natuurlijk word je produkt beter van CE, maar de oorsprong ligt bij angst voor het onbekende, en dat wil zeggen goedkope chinese spullen die best okee zijn en 10x zo goedkoop. Nu zijn het nog steeds de europese dealers die de certificering doen, en vervolgens het prijsverschil in hun zak stoppen, dat is CE.

Zo ook al die iso 9001/9002 toestanden, je mag alles fout doen als je het maar documenteert. Je mag iedereen afzetten, belazeren als je het maar documenteert, en zolang het voor de wet legaal is. Kijk naar ALLE grote bedrijven wereldwijd. Eigenlijk doen ze allemaal wel op een of andere manier aan criminele praktijken.

Heb een tijd in deze industrie gewerkt, ook ivm CE certificering, en dit zijn mijn bevindingen over certificeringen in het algemeen. Behalve de veiligheidscertificeringen natuurlijk, dat is vaak echt wel een goeie zaak.
      knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

niet om te zeiken, over bruto/netto, maar een aloude bekende 650-p sub (2x18 selfpowered ) kost bij mij € 5195 ex bruto, de tecnare L1818pc gaat er uit voor € 5400, ex bruto.

Of gaan we nu over de korting zeuren???

iedereen roept maar dat Meyer zo duur is. Dat blijkt dan weer fors mee te vallen....
        ( van die 205 euri kan ik mooi uit eten kan ik je melden)

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

O en Mac, dat Meyer tegenwoordig zelf hun speakers maken is misschien wel zo, dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat in die ouwe sets van 10 jaar terug waarover jij het hebt, zeker nog CIARE speakers gebruikt werden, dan moet je nu deze toch wel hele goede speakers niet gaan afzeiken hé. Maar daar ging het niet over, Groeten,
          Peter
          heb het woord niet eens getypt, ik ben nog uit de tijd dat er japanse drivers in hingen

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

citaat:Geplaatst door Peter Vanhove

Beste vrienden,
            Een leuke anecdote van enkele jaren terug toen wij op een festival in een tent, Frank Boeijen te gast hadden. Zijn toenmalige F.O.H. technieker vertrouwde een van mijn mensen toe dat dit het beste geluid was dat hij ooit gehoord had in een tent. Waarop mijn mannetje vroeg "waarom werk je dan zelf niet met Tecnare", waarop het antwoord kwam "mocht er een Meyer logo opstaan vooraan dan deed ik het onmiddelijk".
            Groeten,
            Peter
            verder geen commentaar
            sissie
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

citaat:niet om te zeiken, over bruto/netto, maar een aloude bekende 650-p sub (2x18 selfpowered ) kost bij mij € 5195 ex bruto, de tecnare L1818pc gaat er uit voor € 5400, ex bruto.
              Als we over de dealerprijzen gaan spreken zal je met het verschil dat de Tecnare dan goedkoper is dan de Meyer, meer kunnen doen dan eens gaan eten.
              Deze 2 kasten zijn ook niet met elkaar te vergelijken, reflex vs hoorn, 1240 w peak vs 1200 wrms/2400w peak om dan nog maar te zwijgen over de ingebouwde PC aanstuurbare processor met 10 band parametric eq en 31 band graphic eq enz.....
              Begrijp me niet verkeerd, de 650 is een hele goed sub, de L-1818 zal iets minder diep gaan , maar veel meer voelbare druk genereren. Het is maar wat je voor jouw toepassing nodig hebt of het liefst hoort.

Om nu meteen de prijzen van Meyer met Tecnare te gaan vergelijken is toch een beetje fout, toevallig een goedkopere meyer met een toevallig iets duurdere Tecnare type vergelijken is niet heel fair.
              Laten we de grotere systemen vergelijken, de line arrays bijvoorbeeld, daar is het prijsverschil duidelijker.

Groeten,
              Peter

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Een vergelijk met willekeurig ander merk heeft inderdaad zin als het om een vergelijkbare kast gaat...
                Tot zover een kritische noot over de discussie, ben blij dat Tecnare zoveel enthousiaste gebruikers kent...is voor mij een relatief onbekend merk!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

toevallig een goedkopere meyer...Moet ik de ultra series erbij pakken?
                  De hele wereld schreeuwt dat Meyer zo verselijk duur is.
                  Toon ik aan dat dat niet zo is, ga je de dealerprijzen erbij pakken. Kom maar op met marges, dan. Onze staffels zijn in heel europa hetzelfde.

Comment

• Peter Vanhove
                    • Jun 2002
                    • 347

Alvast bedankt iedereen voor de positieve reacties. We moeten eigelijk nog de eerste negatieve reactie tegenkomen (van mensen die er daadwerkelijk naar geluisterd of mee gewerkt hebben). Als die er zijn, dan horen we ze uiteraard ook graag, dan kunnen we weer wat gaan brainstormen over verbeteringen hé.
                    Ben blij dat veel van onze klanten dit forum ook gebruiken, leuk jullie hier tegen te komen.
                    Mac, ik begrijp jouw reacties wel, maar ga hier verder niet meer op reageren. Jij, en vele anderen met jou zijn terecht tevreden over Meyer, wij en onze klanten met Tecnare, iedereen blij, houwen zo.

Groeten,
                    Peter

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Geen staffels noemen, Peter?

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

Je kan lezen mac...lijkt me ook njiet iets voor op een eindgebruikers forum maar iets voor zijn dealers!
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

sorry, ik begon niet over geld, en zeker niet over dealer-marges. Maar er wel over beginnen , en dan de discussie niet eindigen, dat vind ik dus slap gelul.

ik word alleen maar moe van mensen die meyer als het duurste merk presenteren, zichzelf vervolgens én beter, én goedkoper noemen, en de discussie over de prijs eindigen met de dealer-marges.

a dankzij de huidige dollar is meyer dus prijs-concurrerend,
                          b er zullen betere systemen zijn. Maar ik ben ze nog niet egen gekomen, ( smaak etc twist ik niet over)...

zal binnenkort de Meyer-prijslijst wel ff uploaden.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

moet nog een kleine (neerwaaartse-dollar) correctie op, en transport/invoerrecht.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Waarmee maar weer eens bewezen wordt dat een inhoudelijke discussie niet mogelijk is zonder een zakelijk belang te laten liggen.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

citaat:Geplaatst door **************

sorry, ik begon niet over geld, en zeker niet over dealer-marges. Maar er wel over beginnen , en dan de discussie niet eindigen, dat vind ik dus slap gelul.
                                Nogmaals, ik ben al jaren fan van het NEXO -alpha ( zonder E!!!), heb ook genoten van Turbo, en KF, en ik zal tecnare niet ongehoord afzeiken, maar kom dan wel met relevante prijs-vergelijkingen .
                                De enkele 15+1 van tecnare mist 10dB bij de CQ1, die dan idd wat duurder is.

Comment

Working...