Tecnare en B-52

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

citaat:
    Een goeie raad van tante Kaat, gewoon effe gaan luisteren
    sis
    dan zal er dringend iemand van tecnare mij eens moeten uitnodigen zeker [8D]
    Ik weet het, ik ben geen aankoper. Maar wel een gebruiker...en momenteel staat tecnare niet op mijn techniche fiches als als één van de merken die ik vraag als PA.

Dus een demo is altijd welkom....

Comment

• xcellant
      • Apr 2004
      • 5

Na ruim 25 jaar internationale tournees te hebben gedaan, kan ik zeggen dat ik met aardig wat merken van doen heb gehad. Van Novanex tot Meyer Sound en van SA tot EAW. Ik heb ook een aantal jaren voor Holland PA (de importeur en licentiebouwer van EAW) gewerkt.
      Ik denk dat ik dus kan stellen dat ik aardig wat ervaring heb met EAW en verschillende andere topmerken.
      Ik heb kennis mogen maken met de oudere types van TecNare en was meteen positief verbaasd over de klank, al had het systeem nog beter kunnen klinken met andere crossovers.
      Vervolgens heb ik een week lang met 12 kW TecNare te maken gehad tijdens festiviteiten in een dorpje in Holland.
      Ongekend goed en eerlijk klinkt dit merk. Een groot pluspunt van TecNare is, dat je iedere stijl van muziek kunt versterken. Tijdens die festiviteiten zijn er verschillende live-acts de revue gepasseerd. Tot aan een 50-koppig kerkkoor aan toe. Alles klinkt spat zuiver.
      En na een week geluidstechniek geen vermoeide kop door een uitgebalanceerd geluid vind ik persoonlijk wel zo prettig.

Nu moet er ook wel gezegd worden dat een ketting net zo sterk is als de zwakste schakel in de keten.
      Bij Euro PA heb gelukkig ik de ervaring dat er nergens op bezuinigd is. Eersteklas mengtafels (ook al zijn het geen Yamaha's), topversterkers, uitstekende randapparatuur, goede microfoons en kabels, etc.
      Alleen heb ik met TecNare wel het idee dat je rustig een paar microfoons van dubieuze merken kunt gebruiken en het klinkt nog altijd goed.
      TecNare is gewoon een merk waarmee je een allround systeem kunt bouwen. Alle stijlen en van bandartiest tot aan koren en van klassiek tot aan grunge. Het klinkt altijd en dat kan van zeer weinig merken gezegd worden.
      Voor mij niets anders meer.

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Ik heb een jaar geleden dynacord F-150 gekocht. Maar als ik dit zo lees, reacties en specs., dan spijt het me dat ik nooit eerder van tecnare heb gehoord. Of trek ik een overhaaste conclussie.
        Door wie wordt dit in Nederland geleverd?

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

citaat:Geplaatst door jans

Ik heb een jaar geleden dynacord F-150 gekocht. Maar als ik dit zo lees, reacties en specs., dan spijt het me dat ik nooit eerder van tecnare heb gehoord. Of trek ik een overhaaste conclussie.
          Door wie wordt dit in Nederland geleverd?
          Nou ehhh, zo'n F-150 is ook niet mis toch

Als ik mij niet vergis is Euro-Pa de enige verdeler in de Benelux

sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

Volgens de site van Go Productions zijn ze de enige importeur voor de Benelux...Tot zover de exclusiviteit :-)
            GO Produkties B.V. Postbus 226 3960 BE Wijk bij Duurstede
            Bezoekadres: Schoudermantel 52, 3981 AH Bunnik
            Tel: +31 (0) 30 656 58 54 Fax: +31 (0) 30 6939406
            E-mail: info@go-produkties.nl

Comment

• mbottens
              • Feb 2004
              • 743

bij tecnare hebben ze het bij het rendement over "nominal peak", is dit het rendement op RMS vermogen of 2 x RMS vermogen? En die L1818 Hoorn subwoofer is dat een dubbele bandpass hoorn, de kast is namelijk 120 x 60 x 80 cm en volgens mij past daar alleen een dubbele bandpass hoorn in.

Bij de specs van de L218 staat nominal peak 132dB, dit lijkt me een redelijke waarde voor een dubbel 18" basreflex kast. Maar als je dan naar het response grafiekje kijkt zie je de piek ongeveer op 140dB liggen, iemand hier ideeen over? Ik vind zowiezo de grafiekjes niet zoveel zeggen, het ene grafiekje zit rond de 120dB de andere weer ronde de 140dB maar geen een van allen geven ze een duidelijke curve weer waarbij je weet wat ze in de kast stoppen en hoe ze hebben gemeten (Half space, full space, quarter space) ik weet het niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het een slecht merk vind hoor, maar ik hou er wel van als er duidelijke documentatie is voor vergelijk. Dat line array lijkt me geweldig. ziet er tenminste erg goed uit. Alleen jammer dat je minimaal 4 per kant moet hangen bij een array.[}] en mocht ik daar nu niet het geld voor hebben.

Groeten Martin
              Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

citaat:
                Volgens de site van Go Productions zijn ze de enige importeur voor de Benelux...Tot zover de exclusiviteit :-)
                maar volgens de site van tecnare is het dan weer euroPA [8D]

Comment

• Peter Vanhove
                  • Jun 2002
                  • 347

Go Productions heeft dit ooit een tijdje gedaan, maar nu dus niet meer, hun site moet dringend aangepast worden.
                  De Officiële importeur voor de BeNeLux is zoals vermeld op de website van Tecnare, Euro P.A. in Deinze Belgie, wij dus.
                  Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                  Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

citaat:Geplaatst door sis
                    Nou ehhh, zo'n F-150 is ook niet mis toch

Het is ook niet dat ik ontevreden [^] ben met de F-150 integendeel, maar gezien de reacties op dit forum van gebruikers van tecnare en de prijzen hiervan had ik ze graag gehoord en vergeleken.
                    Aangezien ze worden vergeleken met EAW, toch een van de topmerken waar ik overigens geen ervaring mee heb, wekte bij mijn de indruk dat ze beter zouden moeten klinken dan de F-150. Ik heb wel ervaring met Meyersoud maar die kwalitiet heeft de Dynacord toch niet, niet dat ik dit verwacht begrijp me goed. Nu ga ik ervan uit dat EAW en Meyersound aan elkaar gewaagd zijn, misschien elk hun eigen toepassingsgebied dus vandaar mijn reactie.

Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:[i]
                      Het is ook niet dat ik ontevreden [^] ben met de F-150 integendeel, maar gezien de reacties op dit forum van gebruikers van tecnare en de prijzen hiervan had ik ze graag gehoord en vergeleken.
                      Aangezien ze worden vergeleken met EAW, toch een van de topmerken waar ik overigens geen ervaring mee heb, wekte bij mijn de indruk dat ze beter zouden moeten klinken dan de F-150. Ik heb wel ervaring met Meyersoud maar die kwalitiet heeft de Dynacord toch niet, niet dat ik dit verwacht begrijp me goed. Nu ga ik ervan uit dat EAW en Meyersound aan elkaar gewaagd zijn, misschien elk hun eigen toepassingsgebied dus vandaar mijn reactie.
                      tja, kijk ik heb het geluk dat ik een vergelijking kan maken tussen EAW en Tecnare
                      Het is (was) vorige week een aangename verrassing toen ik het hoorde

een vergelijk maken met de al langer bestaande bekende topmerken ( zonder namen te noemen ) lijkt mij moeilijk !!

Ik ga gewoon op mijn gehoor af en tecnare is kwaliteit, dat hoor je gewoon [^]

sis

Comment

• karelg
                        • Jan 2003
                        • 112

Wel wij hebben nu bijna 3 jaar 12kW Tecnare (4 x L2122LT + 6 L1815) aangestuurd door Qsc Powerlight en daar zijn we dik tevreden over.

Ben wel benieuwd naar de L-212SW!

Comment

• CaFo
                          • Mar 2004
                          • 34

Wij werken reeds 6 jaar met oa Tecnare (TS600 - TS1300 - L1815) en wij zijn daar erg tevreden over. Prijs/kwaliteit is dit zeker de moeite waard.

Comment

• mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

Ok iemand hier nog een antwoord op

citaat:bij tecnare hebben ze het bij het rendement over "nominal peak", is dit het rendement op RMS vermogen of 2 x RMS vermogen? En die L1818 Hoorn subwoofer is dat een dubbele bandpass hoorn, de kast is namelijk 120 x 60 x 80 cm en volgens mij past daar alleen een dubbele bandpass hoorn in.

Bij de specs van de L218 staat nominal peak 132dB, dit lijkt me een redelijke waarde voor een dubbel 18" basreflex kast. Maar als je dan naar het response grafiekje kijkt zie je de piek ongeveer op 140dB liggen, iemand hier ideeen over? Ik vind zowiezo de grafiekjes niet zoveel zeggen, het ene grafiekje zit rond de 120dB de andere weer ronde de 140dB maar geen een van allen geven ze een duidelijke curve weer waarbij je weet wat ze in de kast stoppen en hoe ze hebben gemeten (Half space, full space, quarter space) ik weet het niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het een slecht merk vind hoor, maar ik hou er wel van als er duidelijke documentatie is voor vergelijk. Dat line array lijkt me geweldig. ziet er tenminste erg goed uit. Alleen jammer dat je minimaal 4 per kant moet hangen bij een array. en mocht ik daar nu niet het geld voor hebben.
                            Groeten Martin
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:bij tecnare hebben ze het bij het rendement over "nominal peak", is dit het rendement op RMS vermogen of 2 x RMS vermogen? En die L1818 Hoorn subwoofer is dat een dubbele bandpass hoorn, de kast is namelijk 120 x 60 x 80 cm en volgens mij past daar alleen een dubbele bandpass hoorn in.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het een slecht merk vind hoor, maar ik hou er wel van als er duidelijke documentatie is voor vergelijk. Dat line array lijkt me geweldig. ziet er tenminste erg goed uit. Alleen jammer dat je minimaal 4 per kant moet hangen bij een array. en mocht ik daar nu niet het geld voor hebben.
                              Groeten Martin
                              Martin, ik denk dat je teveel met cijfertjes bezig bent, niet goed voor je hersenen
                              Maar wat vééééél belangrijker is, hoe klinkt het in de praktijk [:I]
                              Als ik zo eens de posts nalees, heb ik er nog geen negatieve dingen over gelezen of gehoord

Wik je echt een antwoord op je technische vragen dan zou ik even mailen naar Euro-Pa , de naam is Peter [^][^]
                              sis

Comment

• Peter Vanhove
                                • Jun 2002
                                • 347

citaat:citaat:Geplaatst door mbottens

Groeten Martin
                                Martin,

Metingen worden met RMS vermogen gedaan, niet met 2xRMS, ik vraag eens na wat ze precies met "nominal peak" bedoelen en laat het je het nog weten.

L-1818 is de opvolger van de L-1815 en is een korte hoorn die een heel klein beetje op een w-bin lijkt (van uitzicht, niet van klank) aangedreven door 2x 18" CIARE luidspreker. Hij gaat relatief diep met vooral een grote voelbare druk en een enorm rendement.

L-218 geeft 132 db met RMS vermogen, gewoon op de grond gemeten. Deze kast gaat duidelijk dieper dan een L-1818, met minder druk en minder rendement. Zoals je zelf al aangaf lijkt 132 db toch een normale waarde voor een dubbele 18" basreflex. De waardes op de curves hebben geen belang, het gaat hier enkel om de frequentieresponse, ik vraag ze in de toekomst hier wat meer aandacht aan te besteden.

Line Array is inderdaad geweldig. Ik had het genoegen om een test hiervan te mogen bijwonen naast een aantal zéér gekende line array systemen. resultaat, binnen 2 maanden 16 stuks in verhuur.
                                4 stuks is het uiterste minimum om over een (hele kleine) line te spreken. Dit is uiteraard zo met alle line array kasten van elk merk. Als je het budget niet hebt om genoeg line array kasten te gebruiken, ben je beter af met gewone trap kasten zoals de L-2122LT of VLT variant of wacht je nog een paar maanden tot de 2 kleinere line arrays er zijn van Tecnare (nu nog in prototype stadium).

Groeten Peter,
                                Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                                Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

Working...