ElectroVoice (EV) vs D&B audiotechnik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Als ik moest kiezen tussen EV of D&B dan zowiezo D&B, alleen geen B2s aub!! J-Sub & J-Infra all the way.
    There is no substitute for imagination

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by qvt
      Als ik moest kiezen tussen EV of D&B dan zowiezo D&B, alleen geen B2s aub!! J-Sub & J-Infra all the way.
      B2 sub is dan ook specifiek gemaakt als extra sub voor C7 C4

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

D&B heeft mij nog nooit teleurgesteld. (tenzij er versterkers geleverd werden met verkeerde module natuurlijk)

Comment

• Lynx
          • Nov 2010
          • 94

Dit is weer een van de vele discussies waar nooit een eind aan zal komen.

Tegenwoordig is er niet veel troep meer op de markt. Ik heb tig sets gehoord en ook op tig sets gewerkt.
          Het is ook vaak zat gebeurt dat ik niet tevreden was over mn eigen mix welke ik had gemaakt op een set van een ander. Even de systeem tech erbij halen en met een paar aanpassingen klonk het geheel in een keer beter :-)

Alles valt of staat met een goede systeem tech.
          Ik heb zelfs een keer een Dap set goed horen klinken...... (niet dat ik graag met Dap werk maar ik kon toen niet anders)

Een maand of wat geleden moest ik een tape act doen op een C7 in een kleine club. Het was veel te schel... Later de top in HFA mode gezet en het klonk als een klok. Nogmaals... De juiste instellingen voor de juiste set op de juiste locatie.
          Doe eens een blinde test. Zet 4 merken naast elkaar met een gaasdoek ervoor. 9 van de 10 techneuten zullen dan zeggen dat het merk wat ze eerst zo ruk vonden toch best lekker klinkt.

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Over het geheel gezien vind ik D&B beter dan EV, dat komt deels omdat EV ook een helebooel goedkope speakers heeft die beduidend minder klinken en D&B eigenlijk niets voor de low budget markt maakt.

Comment

• Lynx
              • Nov 2010
              • 94

Originally posted by Hansound
              Over het geheel gezien vind ik D&B beter dan EV, dat komt deels omdat EV ook een helebooel goedkope speakers heeft die beduidend minder klinken en D&B eigenlijk niets voor de low budget markt maakt.
              Dus omdat D&B geen budget speakers heeft zijn ze beter?
              Misschien is de strategie van EV wel beter. Als je zorgt dat je in de budget sets bekend ben dan zal men later eerder kiezen voor een pro EV set omdat ze dat al kennen van de budget reeks.

Beetje het verhaal van JBL... Vroeger was JBL hier in NL vooral bekend van de budget sets (beetje te vergelijken met dap) en niemand wilde met JBL gezien worden. In het buitenland waren ze al wat beter bekend... Moet je ze nu eens zien hier in NL...
              Last edited by Lynx; 17-10-11, 12:10.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

zijn beide zeer gewaardeerde merken, met een goede betrouwbaarheid en aftersales.

verder inderdaad een zoveelste onzin-discussie.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by Lynx
                  Dit is weer een van de vele discussies waar nooit een eind aan zal komen.
                  Dat hoeft ook niet, een discussie is leuk als deze op gelijke voet of met goede argumenten wordt gevoerd. Er moet gewoon geen onzin gezwetst worden.

Een maand of wat geleden moest ik een tape act doen op een C7 in een kleine club. Het was veel te schel... Later de top in HFA mode gezet en het klonk als een klok. Nogmaals... De juiste instellingen voor de juiste set op de juiste locatie.
                  HFA staat voor High Frequency Attenuation en is bedoelt om het tophoog vanaf 1Khz een kleine dip te geven om zo bij close range het tophoog wat relaxter te maken. Het zal echter niet het verschil tussen schel en goed zijn maar eerder van onaangenaam naar lekker!

Zoals d&b het zegt: The HFA provides a natural, balanced frequency response when a unit is placed close to listeners in near field or delay use.
                  High Frequency Attenuation begins gradually at 1 kHz, dropping by approximately 3 dB at 10 kHz. This roll off mimics the decline in frequency response experienced when listening to a system from a distance in a typically reverberant room or auditorium.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Lynx
                    • Nov 2010
                    • 94

Dat had de systeemtech moeten weten toen hij het setje neerplante in die ruimte. Er staat idd duidelijk Close Range. De zaal was niet zo groot en ik stond iets hoger dan het publiek zo de horn in te kijken zeg maar. In mijn ogen (oren) was het wat schel maar jouw benaming van onaangenaam naar lekker is wat vriendelijker :-)

Er zijn er zat die in deze situatie zullen zeggen 'wat een kut set is dat' zonder dat ze de set echt kennen en dan krijg je dus dit soort topics.
                    Last edited by Lynx; 17-10-11, 14:03.

Comment

• Fridge
                      • Mar 2002
                      • 153

Originally posted by Rolandino
                      Tegenwoordig klinken de cd en mp3 nergens meer naar( te afgevlakt ) Geef mij maar lekker de klank van Vinyl !
                      Ja, want een stuk vinyl bevat een stuk meer dynamiek dan een cd.....

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by Fridge
                        Ja, want een stuk vinyl bevat een stuk meer dynamiek dan een cd.....
                        Gelieve deze bezoeker te verwijderen uit de zaal AUB.

Comment

• niemand
                          • Apr 2011
                          • 12

gewoon een 3 X 3 X-array neerzetten en Raymond Bancken laten inregellen en dan is het einde discussie!!
                          in ieder geintje zit een seintje !!

Comment

• sjoerd
                            • Apr 2004
                            • 341

kan dit onderwerp niet gewoon gesloten worden? Met dit soort domme opmerkingen zoals hierboven wordt dit wel een erg onzinnige discussie.

Comment

• peterwagner
                              • Oct 2008
                              • 317

Originally posted by niemand
                              gewoon een 3 X 3 X-array neerzetten en Raymond Bancken laten inregellen en dan is het einde discussie!!
                              Wist je al dat Raymond ook heel goed is in licht breken?

Comment

• knorrepot
                                • Oct 2009
                                • 234

Ik hoor jaarlijks een c4 set van een collega. In vergelijking tot onze mt2 set luister ik liever naar de EV. Nu weet ik niet wat een betere vergelijking is, de mt2 of de mt4 of mischien wel mt1/deltamax.

Comment

Working...