ElectroVoice (EV) vs D&B audiotechnik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

ElectroVoice (EV) vs D&B audiotechnik

Ik heb zelf EV en heb daar zeer goede ervaring mee. Maar ik werk ook wel eens met D&B en mijn ervaring er mee is dat ze nog al lomp zijn en veel wegen verder vind bij D&B dat ze aan prijs zijn en meer geschikt zijn voor het disco werk.

Het gaat hier om de speakers uit de EV series: de SX serie; de MTH serie; en de X-array serie.

Bij D&B gaat het om de: C4 serie; C6 serie; en de C7 serie.

SX vs D&B monitor
    MTH vs C6
    X-Arry vs C4 / C7

Dit heb ik bij EV echter niet.

Wat zijn jullie ervaring met een van merken?

Maar ik heb FutureLight en ElectroVoice
  • zelfbouw-moderator
    • Jun 2002
    • 10

Welke kasten van EV vergelijk je met welke kasten van d&b ???

Lijkt me handig om te weten anders ga je appels met peren vergelijken ... en dat geeft weer aanleiding tot discussies die snel uit de klauw kunnen lopen.

Kortom: meer toelichting graag.

Geluidmoderator fora J&H Licht en Geluid
    Zelfbouw moderator fora J&H Licht en Geluid

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Hoi,

Ik ben totaal geen fan van D&B, het klinkt bij hogere volume's schreeuwerig, en het laag is erg bonkerig. Voor de prijs die je voor D&B betaald is er zat ander wel 'goed spul' te krijgen. Nog een groot nadeel van D&B is dat je persé D&B eindtrappen moet nemen omdat de processors daar gelijk in zitten.

Haje,
      Cobi.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• DJ_Robin
        • Jul 2001
        • 610

Ik werk met beide merken en vind beide voor mijn doeleinden geod te gebruiken.

D&B : ik werk vooral met het C7 systeem en dan meestal met extra b2 bas en een extra top. Het klinkt uitzichzelf idd niet altijd even mooi. wat wij doen is de set stacken en 1 top vliegen. De eindtrappen vind ik geen probleem maar je moet ff een EQ tussen de set hangen zodat je de frequenties rond de 1KHz een beetje kunt terugtrekken.
        Dan ben je van het schreeuwige af en klinkt het set lekker naar mijn mening.

EV : ik werk meestal met de MTH seties en dan zowel MT1 als MT2
        Het klinkt lekker ,maar dit komt ook omdat je er toch (mij ons dan) een DX38 op hebt hangen die helemaal strak ingeregeld kan worden.
        Wij draaien altijd met Crown Macrotech versterkers en bi ampen de toppen. het gaat hard en klinkt goed.

Ik werk met beide merken graag ,

M.V.G

Pacific Dance Palace
        -- entertainment --
        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Deedzj
          • Apr 2001
          • 34

Een groot verhuurbedrijf hier in de regio (Beat & sound) is volledig overgeschakeld van EV naar D&B. Ik veronderstel dat D&B qualitatief niet slechter zal zijn dan EV.

Ik heb nu D&B reeds verschillende keren aan het werk gehoord. dikwijls heel goed, zowel van klankkleur, dynamiek, geluidsdruk. Een enkele keer klonk het helemaal niet. maar ja, zoals altijd: oren gebruiken.

Comment

• dj-theo
            • Sep 2002
            • 27

Hoi,

Gisteren kwam ik voor mijn werk weer eens een bonkende D&B set tegen, ACHTER de buhne trilde mijn binnenspiegel bijna uit de auto, 15 meter VOOR de buhne was het laag alweer weg. Stond toch een C7 set met dubbele toppen en 4 subjes per kant te blazen.

D&B klinkt erg schreeuwerig/vervormend. Dit is volgens mij ook de reden dat het veel verkocht wordt. Vervormend geluid wordt als hard geluid ervaren en daarom ook door veel muzikanten/dj/(amateur)geluidstechnici als beter.

Doe mij maar gewoon een setje EV of nog beter, een strak klinkende set Floodlight kasten. Dat kan je laten klinken zoals je wilt. En als je vervorming wilt horen, dan zet je gewoon je gain wat te ver open.

Haje,
            Dj-theo
            alias: the King

Comment

• PHsound
              • Mar 2002
              • 190

Hoi wat ik van dat ev vind die line area:

ik heb het 2x gehoord
              in england was het tog wel een beter systeem grote lekere impact alleen gaat toch vrij snel vervormen maar voor disco uitermate geschikt in mijn ogen/oren.

en 1x band erover horen spelen daar aan de andere kant van de zaal stond een andere ban met d&B ja opvallend was dat tog 4 kasten ev per kant tegen over 12 kasten d&b per kant stonden.
              en het hielt het toch lekker bij von/ vind het helemaal geen slecht systeem.

DJ-Productions= PHsound!!!!!!

Comment

• yvobtv
                • May 2002
                • 272

tja we weten wat ik van ev vind

(((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))
                (((((((ik denk dat ik wat extra bassen meeneem voor de spreiding.)))))))

Comment

• Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

Ik verkies XArray duidelijk boven D&B.

D&B is vreselijk duur, het presteert niet naar zijn prijs, ook omdat je er teveel van nodig hebt, dat laag bonkt inderdaad vreselijk en de toppen komen nog geen 10m ver.

En dan komt als allergrootste nadeel inderdaad wat iedereen al roept,... je moet hun amps gebruiken. NOT.

Groeten,
                  Jeroen

<-= Site is geupdate -=>
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• Jeroen
                    • Aug 2000
                    • 1021

Feit blijft dat je te veel dozen weg moet stapelen voor dat geld

Groeten,
                    Jeroen

<-= Site is geupdate -=>
                    Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• janssenthfrank
                      • Jun 2002
                      • 20

ik vind dat een d&b setje dan heb ik het effe over de b2 f2 set en die klinkt er goed. overigens klinkt ev ook niet slecht maar met een d&b set kun je wat beter douwen

Comment

• dj-theo
                        • Sep 2002
                        • 27

citaat:
                        Feit blijft dat je te veel dozen weg moet stapelen voor dat geld

<-= Site is geupdate -=>
                        ...en dat stapelen houd op een bepaald moment op. Dat kan je erbij gooien wat je wilt, maar dat gaat het pratisch niet meer harder.

Ik vond het trouwens ook een erg overdreven stuk in de Pro-Audio en Visie over de D&B set van borsato in de Kuip. Het zou mij niets verbazen als er flink betaald is om dit stuk te plaatsen.

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

citaat:
                          Trouwens aparte gasten die ontwikkelaars van d&b ... maar da's een heel ander verhaal.
                          Het blijven toch Duitsers he?! :-)

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Met stijgende verbazing lees ik dit ondererp.
                            Ik vind D&B juist fantastisch klinken (en nee, niet voor bonkbonk gevoel)
                            Loep zuiver en gedetailleerd.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Je reageert dan ook op een topic van 9 jaar oud.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...