ElectroVoice (EV) vs D&B audiotechnik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjoerd
    • Apr 2004
    • 341

inderdaad, en van leden waar je volgens mij niets meer van hoord...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Hahaha toch leuk dat er weer gereageerd wordt.

Ikzelf ben wel en niet een fan van D&B

Wel een fan omdat ik de sets ( C4 en C7 met B2 subs ) heb gehoord met live muziek en de klank erg open en vol vond klinken met name het laag erg verrassend.

Geen fan je moet idd erg veel neerzetten om juist die klank te krijgen en D&B erg tekort komt als je er een DJ op laat spelen.

Daarom zeg ik voor life ja voor disco nee
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Dennis vd Dool
        • Jan 2007
        • 72

Originally posted by Rolandino

D&B voor life!! Yes

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Ja hahahaha ik doelde op live ipv life !

Maar goed tis een goed systeem net zoals de meeste merken in deze prijsklasse mits het goed wordt gebruikt.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Dennis vd Dool
            • Jan 2007
            • 72

Dat dachten we al! Ben het helemaal met je met Rolandino! D&B is gewoon 1 van de betere merken, maar je moet het goed toepassen! En zoals bij elk speakermerk, de locatie doet ook een hoop!

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Dat is zeker. Ben ook van mening dat alle merken OK zijn mits ze goed worden gebruikt. Ik heb zelf nu EV en ben er erg tevreden mee.

Keuze is hierop gevallen omdat het makkelijk is om bij te huren in mijn omgeving en vindt de klank van EV goed op disco gebied ( daar wordt de set ook voor gebruikt ) Doe verder geen LIVE optredens hooguit af en toe een tapesetje.

Heb in het verleden veel lichtklussen gedaan waar D&B ( geloof van de Ven ) stond en op live gebied was ik er erg van onder de indruk echter toen ik de set hoorde met een DJ kwam je gewoon een hoop tekort ( geen power ) Maar goed D&B vindt ik super als het live gebruikt wordt.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Hahaha toch leuk dat er weer gereageerd wordt.

Ikzelf ben wel en niet een fan van D&B

Wel een fan omdat ik de sets ( C4 en C7 met B2 subs ) heb gehoord met live muziek en de klank erg open en vol vond klinken met name het laag erg verrassend.

Geen fan je moet idd erg veel neerzetten om juist die klank te krijgen en D&B erg tekort komt als je er een DJ op laat spelen.

G*ddamn,.... dit vraagt om een reactie!

Roland je praat weer poep! Ik heb nog nooit zoveel DJ's blij gemaakt met d&b. Het moet voor geen enkele PA en zou voor geen enkele PA moeten uitmaken of je er een DJ aan hangt. (Daargelaten dat er een passende set op locatie staat)

Fijn dat je tevreden bent met je EV set

De man achter de knoppen bepaald hoe het klinkt!
                d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Roland je praat weer poep! Ik heb nog nooit zoveel DJ's blij gemaakt met d&b. Het moet voor geen enkele PA en zou voor geen enkele PA moeten uitmaken of je er een DJ aan hangt. (Daargelaten dat er een passende set op locatie staat)

Je schrijft hetzelf : Daargelaten er een passende set op lokatie staat

99% staat dat juist NIET

Het is te duur om een passende set te kopen ( iets wat paar x per jaar wordt gebruikt wordt NIET gekocht )

En om een extra deel bij te huren wordt niet gedaan omdat A er in de buurt van betreffende verhuurder Geen collega is die het zou hebben B diegene die het wel heeft te ver van huis is en dus te duur om het op te halen.

Ligt er ook aan waar je woont natuurlijk.

Mijn mening is een standaard EV set kun je op disco gebruiken een standaard D&B set klinkt te clean voor disco

Met deze verhouding kun je een vergelijk maken qua aanschafprijs en dan wint EV

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

Je schrijft hetzelf : Daargelaten er een passende set op lokatie staat ( maar dat is in veel gevallen )

99% staat dat juist NIET

Het is te duur om een passende set te kopen ( iets wat paar x per jaar wordt gebruikt wordt NIET gekocht )

En om een extra deel bij te huren wordt niet gedaan omdat A er in de buurt van betreffende verhuurder Geen collega is die het zou hebben B diegene die het wel heeft te ver van huis is en dus te duur om het op te halen.

Laatst een set gehoord bij Radio NL zomertour en geloof me dat is geen reclame voor D&B !

Geloof dat daar de C4 set stond op het podium ( 2x sub met 1x top per kant en 2 gelijke subs onder het podium ) Laag klonk rommelig en de top te schel ( leek wel of alleen de drivers aan stonden )

Ik zou bij zo een set 2x B2 subs erbij zetten dat geeft in mijn ogen toch een mooier laag, maar goed mss heb ik het ook wel verkeerd.

Kga ervanuit omdat ik een dubbele c4 set heb gehoord met 2x B2 sub onder het podium en dat klonk echt niet verkeerd. ( live band ) met de DJ vond ik het weer minder, maar goed das smaak denk ik

Mijn mening is een standaard EV set kun je op disco gebruiken een standaard D&B set klinkt te clean voor disco

Ik heb zelf een RX212 set die ik aanstuur met Qsc AMPS ( PL serie ) en mijn klanten geven aan dat de set super klinkt en minder agressief klinkt dan normaal.

Ik neem aan dat dat door de versterkers komt ( gebruik de gewone standaard instelling van de DCOne )

Ze zeggen dat de andere set ( MET EV versterking ) wel HARDER maar Agressiever gaat.

In mijn ogen klinken ze beide even hard alleen de kleur is anders en juist omdat de set met QSCamps warmer klinkt lijkt het zachter to de EV set met EV amps

Qua vermogen ligt het zo goed als gelijk.

DAT is natuurlijk ook een feit. Live is altijd anders dan mechanisch. Maar een geluidsman is er wel om de set optimaal te gebruiken met een goede klank.

Mening is dat DISCO niet te CLEAN moet klinken.
                    Last edited by Rolandino; 15-10-11, 09:18.

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Laatst een set gehoord bij Radio NL zomertour en geloof me dat is geen reclame voor D&B !
                      ZOU DAT MISCHIEN NIET AAN DE TECH HEBBEN GELEGEN? IEDER SYSTEEM KAN OVER Z'N NEK GAAN VAN DAP TOT EAW.
                      MISCHIENB EEN DJ MET GARE MP3'S, WEET JIJ VEEL.

( leek wel of alleen de drivers aan stonden )
                      ALLE TOONWEERGEVERS HETEN DRIVERS, DUS WELKE BEDOEL JE? iIK NEEM AAN DAT ER IN D&B GEEN PIEZO ZIT.

Kga ervanuit omdat ik een dubbele c4 set heb gehoord met 2x B2 sub onder het podium en dat klonk echt niet verkeerd. ( live band ) met de DJ vond ik het weer minder, maar goed das smaak denk ik .
                      ANDERE LOKATIE ANDERE SET UP ANDERE MUZIEK ANDERE TECH, ALLEMAAL ZAKEN DIE TE MAKEN HEBBEN MET DE UITEINDELIJKE KLANK.

Ik heb zelf een RX212 set die ik aanstuur met Qsc AMPS ( PL serie ) en mijn klanten geven aan dat de set super klinkt en minder agressief klinkt dan normaal.

DIT VIND IK EEN BEETJE ONGELOOFWAARDIG, OKE IK DOE GEEN LIVEWERK , ALLEEN DISCO/DRIVE IN WERK MAAR HEB NOG NOOIT EEN KLANT HOREN ZEGGEN DAT HET GELUID TRANSPARANTER OF AGGRESSIEVER OF DOFFER KLINKT DAN DE VORIGE KEER. DEGENEN DIE DAT DAADWERKELIJK HOREN ZIJN DE (GAST)TECHNEUTEN OF DE BANDS ZELF. TENZIJ JE DE VORIGE KEER HET GELUID ZO HEBT VERN****T DAT ZE HET WEL MOESTEN ONTHOUDEN.

Ze zeggen dat de andere set ( MET EV versterking ) wel HARDER maar Agressiever gaat.
                      WAT IS HARDER? GEMETEN? EEN SET DIE OVER Z'N NEK GAAT DIE 120 DB DRAAIT KLINKT HARDER DAN EEN LEKKER UITGEBALANCEERD SETJE WAT OP DE SLOFJES 120 DB DRAAIT. KROMME VERGELIJKING DUS.

DIT IS DE ENIGE ECHTE WAARHEID, DIE DUS OPGAAT OP ELKE KLUS.

sORRY VOOR DE HOOFDLETTERS MAAR HEB T QUOTEN NOG NIET ANDER DE KNIE.
                      vERDER EVEN GOEDE VRIENDEN

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Je schrijft hetzelf : Daargelaten er een passende set op lokatie staat ( maar dat is in veel gevallen )

99% staat dat juist NIET

Weer een mooi voorbeeld van jou tunnelvisie: Ja het is dure apparatuur. Goede spullen kosten goed geld dus het is automatisch kostelijk om om een passende set te kopen! Echter is het taak aan de verhuurder om te zorgen dat hij zijn sets kompleet en geschikt voor de juiste locatie aanbied. Ik kom ook niet met een te klein setje of een half setje aanzetten omdat het kostelijke apparatuur is.

En bijhuren is geen probleem. In Rotterdam, Den Bosch en verder de oost Brabantse hoek in staat maar zat d&b en laat dat nou net te berijden zijn. Daarnaast kun je voor inhuur goede afspraken maken met je collega's!

Onze klanten huren ons mede in omdat we met d&b draaien. Die klanten hebben we niet verdient door eerst andere PA merken af te zeiken maar door de juiste set op de juiste plek aan te bieden en altijd dat gene ten gehore te brengen wat zij verwachten. Zowel met live bands, DJ's, theater, rock, pop, sing a song, etc!

Geloof dat daar de C4 set stond op het podium ( 2x sub met 1x top per kant en 2 gelijke subs onder het podium ) Laag klonk rommelig en de top te schel ( leek wel of alleen de drivers aan stonden )

Ik zou bij zo een set 2x B2 subs erbij zetten dat geeft in mijn ogen toch een mooier laag, maar goed mss heb ik het ook wel verkeerd.

Kga ervanuit omdat ik een dubbele c4 set heb gehoord met 2x B2 sub onder het podium en dat klonk echt niet verkeerd. ( live band ) met de DJ vond ik het weer minder, maar goed das smaak denk ik
                        Ik kan zo ook wel stellen dat dat zo geen reclame is. Een C4 set bestaat uit 2x top, 2x sub en 1x B2 per kant! Als je dat zo opstapelt heb je in de meeste gevallen een prima PA; mits dit de juiste set voor de desbetreffende locatie is. Was het wellicht geen C7? Jij zou het moeten weten; jij hebt toch ooit C4 nagebouwd . Probleem is dat dit soort sets vaak een heel jaar op deze manier ingepakt zitten en op elke plek dezelfde set wordt uitgeladen zonder dat er locatie vooronderzoek wordt verricht! Met wat gebrekkige kennis van de technici en DJ's die hun standaard (lekker hard in het rood) ding staan te doen kan het dan heel negatief uitpakken!

Ik hoop dat je je keuze voor de RX set niet hebt gemaakt op basis van deze flauwekul redenatie!

De kracht van d&b in combinatie met zijn systeem amps is juist dat het hoog niet gaat vervormen of ranzig hard wordt (wat weer als lekker wordt ervaren ) als het wat harder moet.
                        Een DJ/disco die zijn muziek goed voor elkaar heeft (geen 128Kbps MP3's) kan een prima geluidje wegzetten op een d&b set. Gelukkig waarborgen onze boekingskantoren en bijbehorende DJ's hier de kwaliteit van en heb daarom nog nooit klachten gehad dat het te clean zou klinken! Muziek zoals het bedoelt is zou ik willen zeggen.
                        Tijd voor een decibel limiet en wat verstand in dit land zodat we die discussie over ranzig lekker klinkende PA's niet meer hoeven te voeren.

Ik neem aan dat dat door de versterkers komt ( gebruik de gewone standaard instelling van de DCOne )

In mijn ogen klinken ze beide even hard alleen de kleur is anders en juist omdat de set met QSCamps warmer klinkt lijkt het zachter to de EV set met EV amps

Qua vermogen ligt het zo goed als gelijk.
                        Je punt? Afgezien van het feit dat je hiermee zelf aangeeft dat een 'normale' RX set agressief klinkt? Helaas zit er teveel verschil in de klank van RX door het hele land heen; iedereen met andere amps en andere presets. Dat zou voor mij een reden zijn en voor onze klanten ook om het niet te prefereren omdat het elke keer anders kan klinken. Ik zeg niet dat dat nu bij jou het geval is; het zal vast netjes afgeregeld zijn.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• Gertje123
                          • Aug 2011
                          • 61

Ik zelf vind EV heel goed buiten, en D&B binnen beter. Ik vind over het algemeen D&B beter klinken dan EV. Maar daar betaal je ook weer de hoofdprijs voor!

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

Weer een boel "wij van wc eend..." (want wij hebben wc eend in de schuur staan...)

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Je mening over een merk baseren op wat je 'een keer' gehoord hebt is heel kort door de bocht, net als dat de ene set beter voor buiten en de ander beter voor binnen zou zijn.
                              Of een set al of niet klinkt heeft alles te maken met de systeemtechnicus die de boel plaatst en inregelt, de locatie, soort muziek en vooral de kwaliteit van het aangeboden signaal.
                              Zelf heb ik helaas de ervaring dat onze sets ook dramatisch kunnen klinken doordat er simpelweg een technicus mee werkt die niet met zijn poten van de knopjes af kan blijven en daarmee een zorgvuldige inregeling in 1 minuut volledig om zeep helpt, vervolgens krijgen we een lijst van klachten wat er allemaal verkeerd zou zijn. Terwijl de volgende dag een andere act niks dan lovende kritiek geeft puur omdat er dan een technicus met goeie oortjes en verstand van zaken achter staat.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Echter is het taak aan de verhuurder om te zorgen dat hij zijn sets kompleet en geschikt voor de juiste locatie aanbied.

Dat is vaak het probleem de klant wilt niet meer betalen als wat het hun waard is ! En jij als verhuurder neem niet meer mee dan wat er wordt betaald of budget voor is.

Die klanten hebben we niet verdient door eerst andere PA merken af te zeiken maar door de juiste set op de juiste plek aan te bieden en altijd dat gene ten gehore te brengen wat zij verwachten.

Dat heb ik ook met mijn klanten hoor ieder zijn ding of het nu EV EAW JBL of wat dan ook is.

Jij zou het moeten weten; jij hebt toch ooit C4 nagebouwd .

Deze kasten heb ik NOOIT nagemaakt. Ik heb alleen de MD218 gebouwd van Master

Afgezien van het feit dat je hiermee zelf aangeeft dat een 'normale' RX set agressief klinkt?

Ik geef alleen aan dat een qsc relaxter klinkt dan een CP

Ik zeg niet dat dat nu bij jou het geval is; het zal vast netjes afgeregeld zijn.

Ik gebruik de standaard setting in de DCOne verder niet mee gerommeld.

Nogmaals smaken verschillen qua klank. Ik zeik D&B niet af ik ben van mening dat het super klinkt als het live gebruikt wordt.

Disco moet gewoon niet te clean klinken dat is MIJN mening. Tegenwoordig klinken de cd en mp3 nergens meer naar( te afgevlakt ) Geef mij maar lekker de klank van Vinyl !

Maar goed. Ieder zijn ding.

EV of D&B zijn beide goede keuzes mits ze goed worden gebruikt en goed worden geconfigureerd.

Het is echt persoonlijk en niet de keus omdat een ander dat zou vinden.

Comment

Working...