passief, dus, al was het maar omdat ze dan makkelijker bij te huren / door te verhuren zijn.
VRX actief of passief
Collapse
X
-
-
Ik weet ook niet of de actieve units hetzelfde klinken als de passieve op de settings van JBL in de Crown versterkers ??
Dat zou voor mij nog een reden zijn om passieve te nemen. En dan zelf zorgen voor goede presets in de processing....Comment
-
Mijn advies: Kijk wat de concullega's in de regio hebben zodat jij makkelijker kan bijhuren of het makkelijker kan verhuren.
Mijn ervaring: Het is makkelijk (en gaat sneller) om een kapotte versterker van een passief setje (dus gewoon losse amp) te vervangen mocht deze kapot gaan dan de versterkermodule van een actieve kast. Daarnaast kan je met een passieve set met losse amps eventueel nog wat rommelen waardoor je alles in de lucht houdt (desnoods mono). Kun je met een actieve set vergeten!Comment
-
Ik heb jaren met gepowerde speakers (actief) gewerkt en vind net het omgekeerde. Als er al één stuk zou gaan (wat ik nooit gehad heb) dan neem je snel een andere.
Heb je actieve baskasten of passief? Dat is het geen ik naar zou kijken vooral, dat je dat geheel op elkaar goed kan afstellen.Comment
-
Nadeel van powered is dat je meestal zelf niets aan de presets kunt wijzigen, de presets moeten dus wel echt goed zijn en helaas is dat niet altijd het geval.
Grote voordeel is dat je nooit verkeerd aan kunt sluiten, geen gedonder met verkeerde presets of versterkers die minder goed klinken enzovoort.
Inmiddels ben ik helemaal om en wil liefst alles powered hebben terwijl ik voorheen daar een fel tegenstander van was.
Ook doordat de kwaliteit van amp modules en processing de laatste jaren heel erg verbeterd is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Kort gezegd: de presets van JBL gebruik ik NOOIT, voor geen enkele kast. De enige set die nu eindelijk goede presets heeft is VTX & VERTEC sinds de V5 presets.
Maar voor VRX? Nee dankje, ze klinken ruk en ze zijn niet veilig voor je drivers.Comment
-
Overigens vind ik het argument van kans op een defecte amp om niet voor powered te gaan weinig steek houden.
Een defecte 4 kanaals amp in mijn rackje brengt me nog meer in de problemen dan slechts één top die ermee kapt.
De huidige modules zijn erg betrouwbaar en daarbij ook nog optimaal belast zonder kans op verkeerd aansluiten, de kans dat er dus een stuk gaat is uiterst klein.
Nadeel is wel dat het problemen kan geven wanneer een set een keer nat regent, een amp rack is dan snel afgedekt of staat al droog maar gevlogen toppen hangen meestal in de buitenlucht.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Da's ook gelijk de reden waarom ik een hekel aan 4-kanaals versterkers: Als er 1 uitvalt, heb je een veel groter probleem dan wanneer je met 2-kanaals versterkers werkt. Dan kun je in het allerergste geval altijd nog mono verder.Last edited by Outline; 01-12-13, 23:23.Comment
-
-
Comment
-
Maar als je zo gaat denken moet je eigenlijk alles wat onmisbaar is redunant uitvoeren, mengpaneel, processor, multi, speakers, allemaal kwetsbaar en showstoppers….De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Om op de topic starter zijn vraag te antwoorden : 100% voor de set met externe versterkers (met goede DSP) gaan, en misschien ook eens verder kijken naar iets wat beter klinkt dan VRXImport BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMSComment
-
Precies , passief dus, en een past goeie amps,
Enne, zaterdag heb ik op een setje „”VRX”” gedraaid, en dat was best wel goed.
Ik zou niet weten waarom je ergens anders zou moeten kijken, tenzij je de Staatsloterij wint, en een dikke set Meyer kunt ophalen.
edit - VRX>>> - endeditLast edited by Gast1401081; 02-12-13, 17:59.Comment
-
Een setje VRX? Of een "setje"?
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
Comment