VRX actief of passief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Originally posted by MusicXtra
    En daar maak je de grootste denkfout die je als geluidstech kunt maken….
    Het publiek is het zich dan misschien niet bewust dat het geluid al of niet goed is, het gedrag van het publiek wordt er wel heel erg door beïnvloed.
    Vooral merkbaar in baromzet en tijdstip van vertrek.
    Beetje chargeren kan geen kwaad! De discussie gaat hier niet meer over goed of knudde, maar over het laatste procentje wat er uit te persen is. Bovendien, jij maak de klank ook naar jouw eigen idee, wat dan weer niet het idee van een ander hoeft te zijn.

Dus, prachtige spullen, jij blij, maar een ander vind het "niks". dus tja....
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Originally posted by SPS
      35 smaken en 36 oplossingen.. blijft moeilijk voor fabrikanten om het iedere geluidsfluit naar de zin te maken.
      (Het publiek kan het allang geen ene moer meer schelen. Als ze maar kunnen gillen bij lady GaGa of Justin oid)

maw, een beetje relativeren kan geen kwaad lijkt mij
      Net door die smaak vind ik een systeem dat in de basis zo klankneutraal mogelijk is net belangrijk.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by SPS
        Dus, prachtige spullen, jij blij, maar een ander vind het "niks". dus tja....
        De één houdt van wat meer sub, de ander heeft liever iets meer ophoog, die nuances zijn inderdaad een smaak kwestie. Maar een systeem wat gewoon klopt zal door iedereen mooi gevonden worden.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Originally posted by dexter
          Ook klinkt JBL niet meer zo als een jaar of 10 en langer geleden.
          Bijv de SRX klinkt te clean en te plat voor van alles, pak je de voorloper de Soundpower die was daar in tegen stukken beter.
          Maar dat heeft oa ook met smaak te maken.
          Originally posted by desolation
          De SRX is voor mij nochtans een toonbeeld van hoe het wél moet.
          Zelfs zonder enige vorm van processing klinkt die erg goed, super clean en strak. Je kan hem daarna zelf de kleuring geven die je wil.
          Véél beter dan de huidige STX bv die een erg felle klank heeft en die je moet gaan processen om tout court goed te klinken.
          Mooi voorbeeld van 2 meningen over dezelfde set.

SRX is idd een van de betere van JBL die ik de laatste jaren heb gehoord en zeker 1000x beter dan die baggerset uit de middeleeuwen die nu voor meer geld over de toonbank gaat! Ik prefereer zelfs de oude Soundpowers boven de STX... Desondanks is SRX niet helemaal mijn set maar ik zou er absoluut wel mee uit de voeten kunnen.

Wat naar mijn mening de best klinkende JBL-serie ooit is, is de 4890 Array-serie. Daar (4892-90 & 4893) heb ik toch een aantal jaren voor een ander bedrijf mee gewerkt en daar kun je klanktechnisch nog steeds zeer goed mee voor de dag komen. Het gewicht van de toppen is alleen wat minder geslaagd in de huidige tijd...

Originally posted by MusicXtra
          De één houdt van wat meer sub, de ander heeft liever iets meer ophoog, die nuances zijn inderdaad een smaak kwestie. Maar een systeem wat gewoon klopt zal door iedereen mooi gevonden worden.
          Helemaal mee eens met de nuance dat er altijd wel zeurpieten blijven maar dat de gros een fijne avond heeft. Ook kan het wat harder (indien nodig) zonder dat het gaat irriteren/vervelen/enz en de beleving van de avond gaat (samen met de herinneringen) ook omhoog. Dit vertaalt zich weer in de eerder genoemde (voor de eigenaar van de toko belangrijkste graadmeter) baromzet die hoger is, mede omdat men meer plezier heeft en dus langer blijft hangen. Daardoor wordt de band voor een vervolg optreden geboekt en krijgt de band ook sneller een goede/betere naam. Hierdoor krijg jij ook meer werk waardoor ook jouw toko kan groeien en dat vroege pensioen iets dichterbij komt.

Enfin, ik denk dat zo wel duidelijk is hoe deze cirkel werkt en aantoont dat dat een goed klinkende set zéér belangrijk is voor het slagen van een avond. Valse zangers/slechte gitaristen/dj's en wat nog al niet meer verander je niets aan (alhoewel er wel diverse trucjes zijn om het beter te laten klinken (zeker met een goede set) zoals het dekentje over de niet lekker klinkende zanger(es)) maar je hebt wel degelijk een zeer grote invloed op het laten slagen van een avond.

Case closed.
          Last edited by Outline; 07-12-13, 03:29.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Die SRX setjes gaan tweedehands aan leuke prijzen heen en weer.

Comment

Working...