VRX actief of passief

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by Peter Vanhove
    Om op de topic starter zijn vraag te antwoorden : 100% voor de set met externe versterkers (met goede DSP) gaan, en misschien ook eens verder kijken naar iets wat beter klinkt dan VRX
    Ik vrees een vergelijkbaar setje even krachtig, die beter klinkt (persoonlijke smaak) ga je in dat budget niet vinden.

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

het is dan de passieve geworden.
      ik heb al een setje 2de hands en de nieuwe set ga ik vrydag halen.
      ik had al een DBX PX gekocht omdat de actieve vrx eigenlijk men bedoeling was om aan te schaffen.
      nu gisteren geprobeerd. en dat klinkt goed. wat EQ en meer hoeft de vrx niet. en dan alles onder 90hz van de vrx weg.
      ben curieuse als ik de 2de set heb dat ik 2 vrxen per kant kan zetten.
      aleen heb ik door dat je gerust meer dan 2 x 18inch per kant kunt leggen.
      dus wat sparen voor nieuwe subs + sparen voor een QSC pl 6.0 denk ik.
      nu staat er een eric audio dpa 6800 op. deze geeft op papier 2400wrms op 4ohm...
      omdat het chinees is zou ik zegge doe er wat af. en dan geeft deze wel zekers 2000wrms op 4 ohm.
      ik heb een qsc pl 4.0 geprobeerd (staat op de bas) en deze ging minder hard. leverd ook "maar" 1400wrms 4 ohm

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
        Precies , passief dus, en een past goeie amps,

Enne, zaterdag heb ik op een setje „”VRX”” gedraaid, en dat was best wel goed.
        Ik zou niet weten waarom je ergens anders zou moeten kijken, tenzij je de Staatsloterij wint, en een dikke set Meyer kunt ophalen.

edit - VRX>>> - endedit
        Bij JBL was, ben en blijf je afhankelijk van hoe goed je zelf een set in kan regelen. De fabriekspresets zijn leuk maar compleet RUK. Die eerder aangehaalde +/-12dB heb ik dan ook al op meerdere processors voorbij zien komen.

Ik heb JBL compleet ruk horen klinken maar ook best wel erg lekker. Maar dat waren de sets waar flink aan gesleuteld was...

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

flink sleutelen is een groot woord. de preset waar ik op draai heeft 3 EQ points met een relatief kleine impact (nooit meer dan 3db plus of min). het meeste werk zit daar in het goed phasematchen van alle kasten.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Sja, je kunt ook een niet-JBL harman pro - processor toepassen zonder JBL presets, maar dan krijg je de JBL drivers
            voor je neus.

Diezelfde JBL driver die al eeuwen in alle wereldsystemen zit, de 2450, zit overigens ook in een msl-type, maar dan 6 ohm. Dacht dat de JBL importeur gek werd...

Blijft dus allemaal reuze meevallen, dat JBL . Vind ik. En dat is bij voorbaat reden voor ruzie hier.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

In België circuleren presents voor JBL VRX die beter zijn dan de originele.
              Dacht dat die van een klant van Audio XL kwamen.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Sja, je kunt ook een niet-JBL harman pro - processor toepassen zonder JBL presets, maar dan krijg je de JBL drivers voor je neus.
                Probleem zit 'm (voor mij) juist in die fabriekspresets.

Blijft dus allemaal reuze meevallen, dat JBL . Vind ik. En dat is bij voorbaat reden voor ruzie hier.
                Je krijgt met mij geen ruzie over JBL hoor. Heb het vroeger ook genoeg gebruikt en 'n jaar of 15 geleden zelfs nog een leuke set van gehad.

Ik snap alleen niet waarom ze daar sommige keuzes maken en waarom de fabriekspresets zo kut blijven. Waarbij ik wil aantekenen dat ik er ook een aantal ken die weg zijn van de klank met die presets. Ik vind het ze persoonlijk in ieder geval erg slecht en dat is voor mij een reden om mijn heil ergens anders te zoeken. Want als ik geld uitgeef aan een set wil ik wel dat het uit de doos toch al aardig klinkt en niet dat ik eerst in de loods moet gaan staan te sleutelen om er een (naar mijn mening) bruikbaar geluid uit te krijgen.
                Last edited by Outline; 05-12-13, 04:01.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

blijf het raar vinden dat alle JBL-sets hier in de usa vet klinken, en de Nederlanders er problemen mee hebben. Ik blijf erbij dat er ergens verkeerde dingen ingeknoopt worden, op speciaal verzoek van een dealert, ofzo...,

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Stond "JBL" niet voor: "Just Bloody Loud"? (flauw he...)
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Originally posted by frederic
                      In België circuleren presents voor JBL VRX die beter zijn dan de originele.
                      Dacht dat die van een klant van Audio XL kwamen.
                      Niet van een klant, wel van hun eigen TD.

Overigens zijn de fabriekspresets van JBL er stukken op vooruit gegaan met de V5 presets, die nu met Performance manger op veel kasten geladen kunnen worden. Vereiste is wel dat je I-Tech HD hebt.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

blijf het raar vinden dat alle JBL-sets hier in de usa vet klinken, en de Nederlanders er problemen mee hebben. Ik blijf erbij dat er ergens verkeerde dingen ingeknoopt worden, op speciaal verzoek van een dealert, ofzo...,
                        Het kan ook aan de verschillende smaken liggen. Neem EV & Dynacord: Ze hebben ontwerpen die hetzelfde of zo goed als hetzelfde zijn met daarin dus ook dezelfde componenten en toch klinkt het allebei zeer verschillend. EV heeft meer een 'US'-tuning en Dynacord meer een 'EU'-tuning.

Weet bv dat er door Axel Nachtegaal destijds presets voor EV Phoenix zijn gemaakt die sterk afweken van de originele fabriekspresets. Set klonk daar ook stukken beter mee!

Comment

• dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

Ook klinkt JBL niet meer zo als een jaar of 10 en langer geleden.
                          Bijv de SRX klinkt te clean en te plat voor van alles, pak je de voorloper de Soundpower die was daar in tegen stukken beter.
                          Maar dat heeft oa ook met smaak te maken.

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

De SRX is voor mij nochtans een toonbeeld van hoe het wél moet.
                            Zelfs zonder enige vorm van processing klinkt die erg goed, super clean en strak. Je kan hem daarna zelf de kleuring geven die je wil.
                            Véél beter dan de huidige STX bv die een erg felle klank heeft en die je moet gaan processen om tout court goed te klinken.

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Originally posted by desolation
                              De SRX is voor mij nochtans een toonbeeld van hoe het wél moet.
                              Zelfs zonder enige vorm van processing klinkt die erg goed, super clean en strak. Je kan hem daarna zelf de kleuring geven die je wil.
                              Véél beter dan de huidige STX bv die een erg felle klank heeft en die je moet gaan processen om tout court goed te klinken.
                              35 smaken en 36 oplossingen.. blijft moeilijk voor fabrikanten om het iedere geluidsfluit naar de zin te maken.
                              (Het publiek kan het allang geen ene moer meer schelen. Als ze maar kunnen gillen bij lady GaGa of Justin oid)

maw, een beetje relativeren kan geen kwaad lijkt mij
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by SPS
                                (Het publiek kan het allang geen ene moer meer schelen. Als ze maar kunnen gillen bij lady GaGa of Justin oid)
                                En daar maak je de grootste denkfout die je als geluidstech kunt maken….
                                Het publiek is het zich dan misschien niet bewust dat het geluid al of niet goed is, het gedrag van het publiek wordt er wel heel erg door beïnvloed.
                                Vooral merkbaar in baromzet en tijdstip van vertrek.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...