Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Misschien ook een idee om langs roland nog een aantal importeurs aan te vragen??
    Presonus komt bv met een vernieuwde versie van de tafeltjes..

En buiten het forum om mensen aantrekken..wie weet wat dit opleverd..denk dat het wel slim kan zijn..
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Ik heb evt ook wel belangstelling om voorbij te komen.

Ik kan meenemen, Roland VMC7200, is een van de eerste generatie "goede" digi mixers
      Daarnaast een Mix wizard en een Soundcraft SI compact!

Datum zou me moeten passen,. weekenden vrij, zijn vrij schaars..

Verder zou ik eens kunnen informeren naar een Presonus, collega heeft zn digiding staan.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Ergens in januari zou ik eventueel ook wel kunnen.
        heb afgelopen week een digico sd11i aangeschaft.
        Gr theo

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Het lijkt mij ook intetesant te komen, mits de locatie wat centraal in nederland ligt.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by MusicXtra
            misschien ook een idee om het meer openbaar te maken zodat er ook mensen van buiten het forum komen.
            Dan moet je simpelweg gaan samenwerken met importeurs en hun netwerken gebruiken ter promotie.
            Dat betekend wel dat je met een grote groep staat en een goede discussie lastiger is en voor je het weet verwatert in allerlei nonsense als featureset en prijzen in plaats van de klank an sich, waar we ons volgens mij in eerste instantie op gingen richten.
            Dat hoeft niet verkeerd te zijn, maar is wel een ander concept. Voor je het weet is het een demodag digimixers in plaats van een klankvergelijking.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by Watt Xtra
              Ik kan meenemen, Roland VMC7200, is een van de eerste generatie "goede" digi mixers
              Da's inderdaad een goede om er bij te hebben: da's een tafel met fixed point/integer bussen ipv floating point wat tegenwoordig de standaard is. Waarschijnlijk ook de enige tafel die anders klinkt...
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Originally posted by PvG
                Da's inderdaad een goede om er bij te hebben: da's een tafel met fixed point/integer bussen ipv floating point wat tegenwoordig de standaard is. Waarschijnlijk ook de enige tafel die anders klinkt...
                is dat ding nog te koop?
                Als je iets vergelijkt is het denk ik wel handig als je bij geschiktheid er een aan kan schaffen.
                lekker belangrijk!

Comment

• bones2001
                  • Aug 2003
                  • 741

Dat ding is in 1999 op de markt gekomen, beetje achterhaald lijkt me.
                  Mixen is net als schilderen.
                  Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• animaldrums
                    • Nov 2008
                    • 88

Originally posted by showband
                    is dat ding nog te koop?
                    Jazeker, bij mij

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Schiet niet echt op om 14 jaar oude mixers te gaan testen die al jaren niet meer nieuw te koop is.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by animaldrums
                        Jazeker, bij mij
                        Ja, daar zijn de Muppets nog mee opgenomen ..

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Originally posted by showband
                          is dat ding nog te koop?
                          Als je iets vergelijkt is het denk ik wel handig als je bij geschiktheid er een aan kan schaffen.
                          Misschien ook wel aardig om te zien hoe een fixed point/integer tafel klinkt tov een nieuwe floating point tafel (net zoals analoog tov digitaal) voor degenen die er aan denken een 2e hands tafel aan te schaffen?
                          (Nee, zelf ben ik een gelukkig eigenaar van een X32+2xS16 na een SL24 gehad te hebben.)
                          Last edited by PvG; 07-10-13, 22:22. Reason: typo
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Ik dacht dat het om mengtafels te vergelijken was. Maakt verder niet uit, laat ik hem thuis. Scheelt mij toch weer 2 kistjes in en uit pakken

Het vergelijken van mengers wordt nog een hele klus, mijn idee is dat je een tafel gewoon een aantal keren moet gebruiken op klus, liefst met dezelfde band en dan een andere tafel een aantal keren! Zo merk je vanzelf wat fijn werkt, goed klinkt in jouw oren! wat je mist en of niet prettig werkt. Wat er absoluut op een mixer moet zitten en wat je op die ene dus net mist. Enz.

Zo kom je tot de conclusie wat voor jou prettig werkt!

Hele bagger tafels bestaan er volgens mij niet meer.. prijstechnisch zit er nog wel aardig verschil in. Kwa overzichtelijkheid, handelbaarheid en werkbaar zit er wel degelijk verschil in tafels. Verder is er nog iets als een "merknaam" heb je merk mixer A dan is het altijd goed, met merk B hoef je eigenlijk niet aan te komen!

Laat maar horen wanneer en waar, ga ik eens kijken of het in mijn planning past en wil dan best wat mee nemen. Met flink wat moeite doen is het evt mogelijk een presonus, midas pro2 en digico sd9 mee te brengen.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by Watt Xtra
                              …..Verder is er nog iets als een "merknaam" heb je merk mixer A dan is het altijd goed, met merk B hoef je eigenlijk niet aan te komen! ...
                              en ook dat is regio gebonden - de grote bands hebben riders - en das lachen : Alleen Yamaha tafels - en vervolgens staat er een XL4 met een erg blije technicus…

Comment

• mjusic
                                • Jun 2008
                                • 16

Originally posted by drbeat
                                Is die Qu 16 wel al leverbaar?? Dacht dat dit pas volgend jaar was...
                                Ik heb er 2 weken geleden eentje gekocht, dus wel degelijk leverbaar. Alleen is er nu door de enorme vraag een enorm tekort aan QU-16's, kan wel 12 weken duren ...

Ter info: heb 'm als vervanging van een Midas VeniceF 32 omdat ik nooit meer dan 16 kanaaltjes gebruik. Dit weekend gaat 'ie voor het eerst 'live'.

NB: Als ik op de nieuwe datum kan lijkt 't me wel de moeite om te komen.

Comment

Working...