Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

@Mac: Laten we het dan ook vooral bij mengtafels houden, en niet steeds gaan lopen mekkeren over dat Prospect verhaal. Ben je het er niet mee eens, dan mag je dat rustig vertellen, maar dat hoeft niet 3 keer per pagina.

Hopelijk de laatste keer: Iedereen die problemen heeft met MusicXtra of zijn systeem heeft de vrijheid om te kiezen of hij/zij wel of niet naar de mengtafeldag wil komen. Kom je niet, zeur dan niet en vermaak je in een ander topic.

Ik vind dat het over mengtafels moet gaan, niet over boxen.
    Wat mengtafels betreft staan we er niet al te best voor momenteel:
    - Roland systeem
    - X32
    - GLD80
    - Presonus? (2 afgehaakt, wie biedt?)
    - DiGiCo?
    - Qu 16?
    - Analoog van 't een of 't ander? (als je denkt dat je iets hebt staan dat de moeite waard is, gooi het er maar op, analoog vs digitaal is ook een discussie die nog lang niet uitgevochten is, en bij gebrek aan beter een prima onderwerp voor zo'n dag)
    - ???

Tis weer het oude liedje. Iedereen gaat totdat er een datum is. Ik snap dat mensen druk zijn, maar het blijft jammer om telkens weer te zien dat de opkomst evenredig kleiner wordt naarmate de datum dichterbij komt.

Nog iemand die een leuke multitrack op zn harde schijf heeft slingeren? En nog iemand die vanuit Twente richting Driebergen gaat? (staat dat al vast eigenlijk? en is de zaal bevestigd? Wat goed van ons dat we dat geregeld hebben een week van te voren...)

Daan
    Last edited by djspeakertje; 03-10-13, 21:56.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ook ik heb zeker interesse in een vergelijking van een Digico, welk type zal me verder een zorg zijn omdat de pre-amps toch identiek zijn.
      Verder verbaas ik me over je reactie Mac, die set met alle fouten die er volgens jou in zitten klinkt anders best aardig en je mening was na de eerst post daarover al duidelijk. Daarbij komt Roland met een pracht aanbod dat kennelijk ook niet goed genoeg is omdat er geen Midas op staat, die laatste laat zich nergens zien of horen.
      Daarbij hebben alle keren dat ik de set voor een forumdag beschikbaar heb gesteld nog altijd veel meer geld gekost dan opgebracht. Het is dan ook zeker geen Prospect demodag maar simpelweg de mogelijkheid bieden om te luisteren of de verschillen tussen mengtafels die op studio monitoren hoorbaar zijn ook op een PA hoorbaar zijn. Zijn die niet hoorbaar dan zou dat betekenen dat het argument voor de klank van een mengtafel dus totaal onbelangrijk is. Daar ben ik persoonlijk wel heel erg benieuwd naar.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Is die Qu 16 wel al leverbaar?? Dacht dat dit pas volgend jaar was...

@Ness.. Was zeker leuk! Doen we vaker. Ik heb weer veel geleerd..EN... Ness zijn monitoren en 8 " kastjes zijn erg de moeite waard om te luisteren...

En geloof dat de Behringer Inuke zich ook wel heeft gedragen...

Misschien eens nog een merkje meer om te vergelijken...wie zal t zeggen.. Ruimte genoeg in t hok..en t kan best weg dat geluid..

Ik denk dat het doel is de tafeltjes vergelijken met 1 of 2 goede tracks en daar een mannetje op los laten..
        En wat er al wordt geroepen...zo veel mensen zo veel wensen...smaken en visies hoe iets moet klinken..

Ik zelf zit nog al graag in de rock/metal met gitaren en lange haren en kan me voorstellen dat een bepaalde tafel bij dit soort muziek zou passen.. Ik zelf heb een analoge soundcraft en een roland vs 2480 en constateer zeer zeker dat van het vollopen van de processor..en ik heb gewoon te kort aan de 8 mic inputs..voor bij mij thuis lekker op te oefenen is ie goud maar er is ook gewoon nu weer beter te koop en makkelijker in bediening..( van mijn bandje kon ik er alleen mee werken vandaar dat de analoge weer terug kwam..)

Ik ben al een tijdje zelf aan het vergelijken en zoeken...
        En het is gewoon best complex een goede keuze te maken..
        Vooral het gebruiksvriendelijke van een analoogje is bij presonus erg goed...
        Mijn roland is wat comlexer en met een grotere boom met menu schermpjes dan bv een behringer x32 die heel intuitief werkt
        Heb ook de soundcraft gezien en gevoeld net als de yammaha en zelfs de phonic..
        Leuke tafeltjes maar zo los van elkaar geluidstechnisch totaal niet te vergelijken als je ze los per stuk test..

Ik heb bij de laatste keer Metallica in Ahoy achter bij Big Mic staan kwijlen bij de XL8...van Big Mic kreeg ik een hand en een praatje....die XL8 daar kwam ik niet bij in de buurt...
        Maar goed ook want door alle kwijl en zever van mij zou ik hem toch maar kapot maken..

Ieder zijn of haar budget, smaak en voorkeur...ik hobby er wat mee aan...de een heeft er zijn boterham mee en verdient er geld mee...de ander kost het bakken en verdient er geen donder aan..maar alles voor liefde voor de muziek.

En dat is met die tafeltjes ook zo..de een doet veel klassiek en gospel...en werkt vaak wat netter en schoner...de ander heeft standaard gillende gitaren en raggende drummers en is blij dat hij zijn mixer heeft droog gehouden en hij de subs niet hoeft te legen doordat er een meter bier in de tent heeft gestaan...

Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit die deze mixers brengen voor bv mijn toepassing en portomonee de goedkoopste voldoet en bij de ander niet maar het wel zeer interessant is of het prijs kwaliteitsverschil ook zo veel uit maakt..en dat laatste krijg je nooit voor elkaar in een winkel maar wel op een forumdag zoals dit...

Dus kom maar op met die budget en topmixers...ben zelf best in staat om te oordelen welke mixer met bijbehorende prijs bij mij past...

Op naar de Mixerdag!!

Iemand nog een presonus over die dag regio rotterdam en zin om mee te gaan?? Bij deze ist vervoer geregeld voor je... Ook digico's mogen mee rijden...XL8 mag ook zeker maar die steekt dan uit aan de achterkant van mijn bus...is maar een kleinigheid..vind op de imperial ook weer zo wat..
        Wie mee wil vanuit Dordrecht/Rotterdam...stuur me een pm en we spreken het af bij deze.
        Last edited by drbeat; 03-10-13, 23:56. Reason: ook Digico of XL8 of een ander mooi merk mag mee rijden naar Driebergen..
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Mm 2x ...excuus
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by NesCio01

I.R.M.C.

Nes
            Nee- jij werd met jouw tafel gediskwalificeerd, vond jezelf. Ik vind dat dus belachelijk, (tenzij je een bak van een ton wilt meebrengen - dan val je duidelijk buiten de scoop) en daarom stamp ik erin.
            Met wat duw en trek werk kan ik zeker nog 6 setjes Meyer-UltraPA bouwen - maar daar gaat het vandaag niet over.

Het gaat over Digitale Mengtafels in het grootbereik marktsegment . Niet over een PA-systeem, of welk PA-systeem dan ook. Vervolgens draai je de bal naar mij toe, en ben ik de gebeten hond?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by djspeakertje
              @Mac: Laten we het dan ook vooral bij mengtafels houden, en niet steeds gaan lopen mekkeren over dat Prospect verhaal. Ben je het er niet mee eens, dan mag je dat rustig vertellen, maar dat hoeft niet 3 keer per pagina.
              ik heb geen problemen met MusicXtra, noch met de Prospect set. Wel heb ik problemen met die set op een MENGTAFELDAG!

Originally posted by MusicXtra

Verder verbaas ik me over je reactie Mac, die set met alle fouten die er volgens jou in zitten klinkt anders best aardig en je mening was na de eerst post daarover al duidelijk.

Daarbij komt Roland met een pracht aanbod dat kennelijk ook niet goed genoeg is omdat er geen Midas op staat, die laatste laat zich nergens zien of horen.
              Ik weet niet waar Midas in het verhaal gekomen is : de goedkoopste midassen heten Behringer, of de duurdere behringers heten Midas, en vallen buiten de scoop.
              Daarbij hebben alle keren dat ik de set voor een forumdag beschikbaar heb gesteld nog altijd veel meer geld gekost dan opgebracht. Het is dan ook zeker geen Prospect demodag maar simpelweg de mogelijkheid bieden om te luisteren of de verschillen tussen mengtafels die op studio monitoren hoorbaar zijn ook op een PA hoorbaar zijn. Zijn die niet hoorbaar dan zou dat betekenen dat het argument voor de klank van een mengtafel dus totaal onbelangrijk is. Daar ben ik persoonlijk wel heel erg benieuwd naar.
              Ik ben persoonlijk ook benieuwd of een Ferrari motor wel in een Fiat 127 past, en ook of een olifant nou echt zwaarder is dan een giraffe. Kan iemand die ook ff gezellig meenemen dan?

Comment

• Hitvision
                • Jun 2003
                • 388

Zullen we het gewoon weer over de mengtafel dag hebben en niet over 'visies' omtrent wat wel en wat niet. Er is een opzetje nu in de maak waar een groot deel van de lezers zich in kan vinden en een aantal zich ook duidelijk niet. Volgens mij siert het een ieder om zijn of haar mening te respecteren. Even vrij filosoferen, ik zou ook graag een Meyer naast een Prospect willen horen. Ken alleen de Meyer en ik ben benieuwd in welke verhouding de Prospect staat in dit verhaal MAAR DAAR GAAT DE DAG NIET OVER. Wellicht leuk voor een andere keer.

Mac kan zich in deze opzet niet vinden. Ik vind het jammer maar respecteer dat en ga er niet over muggenziften. Ik had Mac er graag bij gehad maar hij kiest er voor om niet te komen. Hoe jammer ik dat ook vind ik ga zijn mening hier niet bekritiseren. Dat doe ik liever onder het genot van een potje bier. Ik snap de beredenering van Mac in deze wel maar het is voor mij in ieder geval geen issue wat groot genoeg is om af te haken. Laat discussies dus AUB varen en laten we terug gaan naar waar het werkelijk over gaat.

Belangrijk als laatste is wel: Goede monitoring! Dat het daarnaast getest kan worden op een PA is een prettige bijkomstigheid maar wat je op de ene PA wel hoort zal op de andere wellicht niet of minder het geval zijn. Ik wil de TAFEL vergelijken. Of de verschillen op diverse PA systemen te horen is valt hier niet te testen. Dat is iets wat je zelf in een later stadium kunt beoordelen als je hiervoor een setup maakt. Op deze dag is dat een zinloze discussie. Je kan NOOIT beoordelen of de verschillen op een Prospect wel te horen zijn en op een Meyer niet en wat doet dit op Alcons? Dat mag je wat mij betreft later zelf gaan uitvogelen.

Wat ik WEL als een groot gemis zie is het ontbreken van de Presonus. Dat is voor mij wel een reden om af te haken.

Ik heb nog wel een kritische noot. Er wordt gesteld dat tafels uit een hoger segment niet de doelstelling zijn van de dag en dat die daarom ook niet 'welkom' zijn. Ik denk dus dat 1 tafel uit een duurder segment juist WEL een meerwaarde heeft. Je kan je op deze dag wel duidelijk een mening vormen of de prijs van de duurdere tafel de aanschaf verantwoord ten opzichte van de goedkopere tafels. Mocht blijken dat de goedkopere tafels makkelijk 'vol' lopen bij het gebruik van 48 kanalen met EQ's e.d. en zich goed houden bij 32 kanalen en de duurdere tafel zich prima red bij 48 kanalen kun je jezelf afvragen of je die duurdere tafel wel nodig hebt als je doorgaans niet boven de 32 kanalen nodig hebt! De geluidskwaliteit uiteraard niet meegenomen daar hoop ik achter te komen op de dag zelf.

Wat mij betreft dus WEL 1 duurdere tafel (Of het nu een SD11 / SD9 / of wat dan ook is maakt mij niet zoveel uit. Als je duurdere tafels wilt vergelijken zou dat in een andere setup moeten gebeuren)

Ik vind dat er hoe dan ook een Presonus aanwezig moet zijn. Met name de strijd tussen Behringer en Presonus in deze is voor mij interessant omdat, naar mijns inziens, dit toch wel de 2 grootste concurrenten zijn van elkaar op dit moment.

Ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren en beslis later pas of ik aanwezig ben ja of nee.
                Last edited by Hitvision; 04-10-13, 08:12.
                Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Ik ben er totnutoe iedere keer bijgeweest. ik haak nu niet af net voor de datum. maar soms past het gewoon niet. oktober/november is voor mij niet te doen nu
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Originally posted by NesCio01
                    Wat ik niet begrijp is waar opeens de bovengrens vandaan komt.
                    Mijn persoonlijke interesse ligt in de X32 naast een SD11 (liefst i).
                    Op het moment dat ik via het draadje Jaap pols komt er een positieve
                    reactie uit dit gremium.

Even verder word ik gediskwalificeerd, want de tafel van mijn keuze
                    behoort, niet tot de doelgroep. Maar wie bepaalt wat de doelgroep is?
                    Volgens mij wordt er vooral discussie gevoerd, en dat is goed.
                    Ik zou zeggen: als jij het nut inziet van de vergelijking SD11 vs X32 (om maar wat te roepen), waarom dan niet? Regel dat!
                    Zij die het niet interessant vinden kunnen dan mooi even een sanitaire rookpauze inlasten

Betreffende de zaal: die is in principe geregeld, het adres is Engweg 24e in Driebergen.
                    Er is even wat onduidelijkheid of de volgende gebruikers om 15:00 of om 15:30 komen, maar in beide gevallen hebben wij tijd genoeg volgens mij.
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Krijg net een belletje van Roland, die 13e kunnen ze niet.
                      Er zal dus een nieuwe datum geprikt moeten worden.

Comment

• drbeat
                        • Jun 2012
                        • 671

Krijg net een belletje van Roland, die 13e kunnen ze niet.
                        Er zal dus een nieuwe datum geprikt moeten worden.
                        Missien schept het ook ruimte als je het een datum verzet..ook omdat er ook veel intresse is in verschillende grote budget tafels en de duurdere tafels.. Misschien een idee om alle vooroordelen die hiervoor staan te vergeten en fris opnieuw er met zijn alle in te springen..ieders mening of idee mee te nemen maar wel 3 duidelijke afspraken te maken..

Een voorstel cq voorzet..

1. Alle tafels zijn welkom.
                        2. We luisteren 2 a 3 tracs gedistribueerd door roland/MusicXtra
                        3.afluistering op de prospect en studiomonitoren.

Datum in januari 2014. Goed idee??

Comment

• metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

januari kan ik erbij zijn met een presonus 24.4.2.. laatste weekend zit ik vol, maar de rest is vrij nog
                          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• renevanh
                            • Oct 2004
                            • 2371

Een tijdje uitstel geeft inderdaad de mogelijkheid het wat beter aan te pakken, ook qua deelnemers.
                            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• 2mancrew
                              • Feb 2010
                              • 96

Originally posted by renevanh
                              Een tijdje uitstel geeft inderdaad de mogelijkheid het wat beter aan te pakken, ook qua deelnemers.

Kom ik ook meeluisteren, wie weet word ik er nog wel heel wijs van ;-)

greetz

Ed
                              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Kreeg nu ook het idee dat er maar heel erg weinig mensen zouden komen.
                                Lijkt me dan ook zinvol om een lijst aan te leggen van mensen die ook werkelijk komen, misschien ook een idee om het meer openbaar te maken zodat er ook mensen van buiten het forum komen.

Comment

Working...