Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik ben wel een voorstander van Driebergen, is centraler dan den Haag.
    Kun je wat meer vertellen over die zaal?
    Akoestiek, afmetingen....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

De 13e heeft deze jongen herfstvakantie Dus zal helaas de Presonus 16-4-2 van mij ontbreken aan het lijstje

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

Originally posted by MusicXtra
        Volgens mij zijn er een heel aantal mensen benieuwd of je verschillen die je op studio monitoren waar kunt nemen ook op een PA kunt horen.
        Dat is de reden om een Prospect set mee te nemen.
        Ik weet zeker dat je verschillen die je op studiomonitoren kunt horen ook hoort op een goede PA set. Maar de ene set kan dat meer verborgen zijn op de andere. So what !
        De verschillen tussen de digimengtafels staan centraal. Dat hoor je het beste op studio monitoren, en het is ook nog eens een stuk minder vermoeiend aan de oren.
        Maak het nu niet moeilijker dan het is, de tijd heb je hard genoeg nodig om serieus te testen en vergelijken.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by MusicXtra
          Ik ben wel een voorstander van Driebergen, is centraler dan den Haag.
          Kun je wat meer vertellen over die zaal?
          Akoestiek, afmetingen....
          Oude gymzaal, nu een jongerencentrum.
          Zaal is (pakweg) 10x15m (let op, ik ben slecht in schatten :P) en 5m hoog.
          Zeker geen galmbak, relatief droog zelfs. Heb er al meermaals opnames gedaan. In mijn ogen erg geschikte zaal voor dit soort bijeenkomsten
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

driebergen is wat mij betreft prima.

als er een X32 naast een of twee grote namen ligt is het wat mij betreft al de moeite waard. Eenvoudig omdat dat nu eenmaal de grootste discussies heeft. In dat geval lijkt het mij niet fout er een analoge naast te leggen omdat er dan ook tijd is om die discussie plat te slaan.

Voor de rest moeten de mensen die niet willen komen ook vooral niet komen.
            Als de datum vast ligt en de locatie vast. Er is een PA en minimaal 2 digitafels van courant model.
            Dan ga ik nog wat meer hagenesen polsen.

Wie is "de gouden orenman/vrouw?"
            lekker belangrijk!

Comment

• djyellow
              • May 2003
              • 83

Heren graag even de checklist aanvullen/uitbreiden...

Studiomonitoren discussie is al een keer gevoerd...

13 oktober .

Tafels die minimaal nodig zijn:
              Behringer X32 (renevanh)
              Soundcraft SI compact
              Allen heath GLD (DJYellow, Aanwezig)
              Presonus 16/24

Geluids materiaal:
              RSG digitale distributie
              Multitracks

Speakers:
              Referentie monitoren - BigMac 6x HD1 evt 4x HM1 - voeding - bekabeling XLR
              PA Brooklyn-Audio Prospect set, 4 subs, 2 toppen en amp-rack.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by djyellow
                Heren graag even de checklist aanvullen/uitbreiden...

Studiomonitoren discussie is al een keer gevoerd...

13 oktober .

Tafels die minimaal nodig zijn:
                Behringer X32 (renevanh)
                Soundcraft SI compact
                Allen heath GLD (DJYellow, Aanwezig)
                Presonus 16/24

Geluids materiaal:
                RSG digitale distributie
                Multitracks

Speakers:
                Referentie monitoren - [s]BigMac 6x HD1 evt 4x HM1 - voeding - bekabeling XLR[/s]
                PA Brooklyn-Audio Prospect set, 4 subs, 2 toppen en amp-rack.
                dus niet..
                Last edited by Gast1401081; 02-10-13, 08:43.

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Heb net het hele draadje doorgezocht, meen toch zeker te weten dat er iemand met een Qu-16 komt? Afdeling Oldenzaal is geïnteresseerd namelijk...

Nog iemand die vanuit het Oooosten richting Driebergen gaat? (aangenomen dat het daar plaatsvindt)

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

volgens mij zijn er nu geen presonus mengtafels meer op de dag. ik en sps komen niet beide presonus
                    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Ben een poging aan het doen om een Si Compact te versieren.
                      Presonus erbij zou wel fijn zijn, ik kan er niet op werken maar de klank ben ik wel erg benieuwd naar.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Wat ik niet begrijp is waar opeens de bovengrens vandaan komt.
                        Mijn persoonlijke interesse ligt in de X32 naast een SD11 (liefst i).
                        Op het moment dat ik via het draadje Jaap pols komt er een positieve
                        reactie uit dit gremium.

Even verder word ik gediskwalificeerd, want de tafel van mijn keuze
                        behoort, niet tot de doelgroep. Maar wie bepaalt wat de doelgroep is?
                        Niemand spreekt de diskwalificeerder tegen, why not? Of niemand durft,
                        ieder is het moe, of wellicht ben ik de enige met een SD wens?

Voor mij een gemiste kans, jammer want ik had ook graag m'n monitoren
                        neergezet, zeker nu Mac niet komt.

Er staat straks voor >20k? aan apparatuur om de multitracks netjes
                        te kunnen splitsen. Waarom mag er dan geen lijntje naar een tafel van
                        mijn keuze?

Jammer, omdat ik ook graag de Prospect had gehoord, zeker na de kleine
                        vergelijking die ik vandaag deed (nog bedankt Dr. B!).

De reden waarom ik eigenlijk post:
                        Wie weet kun je via de importeur aan een Presonus komen?
                        Dominic, leest meestal wel mee, toch?
                        Verder ben ik bang dat er wat mensen op het forum gaan afhaken.
                        O wee als je hier iets te veel zegt.
                        Dit topic is een sprekend voorbeeld.
                        De een verwijdert z'n post na er op te zijn aangesproken,
                        een ander bepaalt wat een ander vergelijken mag
                        en weer een ander komt niet omdat er een set van een ander staat.
                        Last edited by NesCio01; 05-10-13, 09:16.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

Zou zeker mooi zijn! Ik zelf wil ook graag een nieuwe digitafel en een vergelijk zoals dit vind ik toch goud...in de winkel kom je dat gewoon niet tegen..

Wat nog interessanter zou zijn is hoe de zogenaamde budget tafels zich verhouden tot de duurdere segment tafels....roland m400.. Digico ed..
                          Sander heeft de roland bij..

Zal ik voor de grap mijn analoge soundcraft mee nemen? Is dat misschien interessant?
                          Zal hem mee nemen en als we tijd hebben en zin...niet geschoten altijd mis..
                          Vrijheid blijleid toch??

Heb er zin in..

Allemaal positief en open de dag beginnen en dat we maar veel mogen leren!!
                          Zorg ik voor koekies...( lussen jullie allemaal brinkies??)
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Dit is een erg moeilijk onderwerp om te testen. De meeste mengtafels zakken in elkaar bij veel kanalen, de summing is bij de een beter geregeld dan bij de ander. Digitale mengtafels hebben nog de handicap dat de toch al gare summing verder om zeep geholpen wordt door te weinig processingkracht. Zet op alle 48 kanalen eq, compressor en het feest kan beginnen. Het eerste kun je testen door een geprocessde multitrack door elke tafel te jagen. Het tweede alleen door iemand op elke mengtafel 'dezelfde' mix te laten maken.
                            In de korte tijd dat ik iets met geluid doe ben ik erg weinig collega's tegen gekomen die positief spreken over de mixkwaliteiten van een ander. Soms door verschil in smaak, maar ook door gedrag die bij een kleuterleidster bekend voorkomen. Als je verder leest in dit forum kom je dat ook digitaal tegen. Ik denk niet dat er een 'stig' gevonden kan worden die tot ieders tevredenheid op alle tafels 'mooie' mix neerzet.

Geen idee wie bepaalt welke tafels wel of niet toegelaten worden. Houdt er ook rekening mee dat testen een doel en methode moet hebben om leerzaam te zijn. Met z'n allen een zaaltje binnenstormen en onder het genot van wat koekjes onze mengtafels neerkwakken kan gezellig zijn, maar deze dag heeft een doel en je bent gebonden aan tijd.
                            Last edited by jadjong; 03-10-13, 20:45.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by NesCio01
                              Wat ik niet begrijp is waar opeens de bovengrens vandaan komt.
                              ....

Even verder word ik gediskwalificeerd, want de tafel van mijn keuze
                              behoort, niet tot de doelgroep. .......

Voor mij een gemiste kans, jammer want ik had ook graag m'n monitoren
                              neergezet, zeker nu Mac niet komt.

Er staat straks voor >20k? aan apparatuur om de multitracks netjes
                              te kunnen splitsen. Waarom mag er dan geen lijntje naar een tafel van
                              mijn keuze?

....
                              Verder ben ik bang dat er wat mensen op het forum gaan afhaken.
                              O wee als je hier iets te veel zegt.
                              ....
                              en weer een ander komt niet omdat er een set van een ander staat.
                              Ik vind dat het over mengtafels moet gaan, niet over boxen.
                              Digitale tafels, als het ff kan met een groot marktaandeel, of een te vrezen groot marktaandeel. De XL-8 komt nadrukkelijk niet in beeld.

Nou heb ik stom toevallig hooggewaardeerde identieke speakers staan. Die stom toevallig ook nog eens wereldwijd als standaard kalibratie-tool gebruikt worden.

Dan heb ik dus geen zin in een extra sub-kickje onder een net niet te laag lopende crossover die al dan niet te scheef in een dooie hoek van blablabla .
                              Anders gezegd: als als we spanning gaan meten kun je dat met praxis-analoge-voltmeters doen, maar je kunt ook Fluke ff bellen. Die sturen ook best graag een paar kalibratoren af.

't Goeie nieuws is dat ik ff erg druk ben, en m'n dure tijd dus voorlopig ff niet ga opofferen aan een Prospect-demo-dag.
                              Na de kerst hebben we nieuwe ronden - nieuwe kansen.
                              Last edited by Gast1401081; 03-10-13, 20:56.

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
                                Ik vind .....
                                Nou heb ik ......
                                Dan heb ik ......
                                is dat ik ff erg druk ben, en m'n dure tijd dus voorlopig ff niet ga opofferen aan een Prospect-demo-dag.
                                Originally posted by MacGyverSounds
                                Na de kerst hebben we nieuwe ronden - nieuwe kansen.

I.R.M.C.

Nes
                                Last edited by NesCio01; 03-10-13, 21:46.
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...