microfoonstatieven. Waarom niet nadenken over welke je gebruikt.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Originally posted by Olaf Duffhuës
    @PvG : Ik gebruik een AT ATM450, side adres mic..;-) In combinatie met : http://produkte.k-m.de/en/Mic-stands...HONE-BAR-black of : http://produkte.k-m.de/en/Mic-stands...HONE-BAR-black en als ik een ride 'underhead' pak : http://produkte.k-m.de/en/Mic-stands...E-HOLDER-black en die kan weer in combinatie met een brug je voor andere dingen gebruikt worden..;-)
    Aha, met die ATM450 wordt het wel wat makkelijker om met 1 standaardje te werken. Geen last van overspraak van snare op hat mic? Hmm. Ik ga maar 'ns wat K&M accessoires op mijn verlanglijstje zetten ;-)

Originally posted by Olaf Duffhuës
    Alleen nog eens verdiepen in de 'cab grabbers' zijn we die stand ook af..
    Erg interessant! Als je wat vindt, houdt ons/mij op de hoogte. Ik heb vaak veel gitaristen op het podium (3x elektrisch, excl. akoestisch is geen uitzondering...).

Edit: Deze dus: http://www.audixusa.com/docs_12/units/CabGrabber.shtml ?
    Erg irritant altijd: tijdens soundcheck alles ok en bij eerste nummer staat de mic tegen de amp...
    Last edited by PvG; 26-06-13, 20:33.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

Nou heel simpel.

Ik run een verhuur bedrijf en wil zo makkelijk en efficient mogelijk werken. Dus koop ik een case vol met dezelfde statieven in 2 maten, korte en lange statieven! Hiermee doe je 99% van de klussen, ben je universeel.. Is redelijk makkelijk mee te nemen en op te bergen. (die rondvoeten zijn mooi, maar geeft extra werk, of nemen teveel ruimte in tijdens transport) Dan kun je die nemen die je in elkaar kunt stapelen.. maar die zijn duur, en moet het weer in een ander kistje!

Wil de muzikant een ander soort statief? Prima.. wat jij wilt... maar wel zelf even meenemen
      Vaste bandjes hier hebben zoveel mogelijk klemmen enz voorgemonteerd op de instrumenten en versterkers.

De rest gewoon met 3delig hengelstatief.. voor het nette aanzicht.. statiefje omhoog.. hengel in het verlengde mee omhoog..
      8vd10 zet echter het statief weer anders... en benutten de hengel optimaal :P
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

over die rondvoeten: ik heb er altijd 3 mee, dat neemt geen extra ruimte in. Ik heb die 3 stangen in 1 tube zitten van mijn kist, en in 3 andere tubes een kort statief. de baseplates passen hier netjes bovenop.

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

Maar ik werk met zakken met statieven, dan word het kwa transport wel wat lastiger.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by Watt Xtra
            Nou heel simpel.

Ik run een verhuur bedrijf en wil zo makkelijk en efficient mogelijk werken. Dus koop ik een case vol met dezelfde statieven in 2 maten, korte en lange statieven! Hiermee doe je 99% van de klussen, ben je universeel.. Is redelijk makkelijk mee te nemen en op te bergen. (die rondvoeten zijn mooi, maar geeft extra werk, of nemen teveel ruimte in tijdens transport) Dan kun je die nemen die je in elkaar kunt stapelen.. maar die zijn duur, en moet het weer in een ander kistje!

Wil de muzikant een ander soort statief? Prima.. wat jij wilt... maar wel zelf even meenemen
            Vaste bandjes hier hebben zoveel mogelijk klemmen enz voorgemonteerd op de instrumenten en versterkers.

De rest gewoon met 3delig hengelstatief.. voor het nette aanzicht.. statiefje omhoog.. hengel in het verlengde mee omhoog..
            8vd10 zet echter het statief weer anders... en benutten de hengel optimaal :P
            die rondvoeten hou ik wegens gewicht en ruimte ook niet zo van. Dus dat die er niet altijd zijn voor de vocalen, dat snap ik wel. Ik neig er naar de psychologische kant als onderbelicht stukje te tellen.

Als verhuurder kun je wel het volgende overwegen:
            Dat je met een geile custom micstandaard bij, nou net bij de meest uitgesproken leden van een band, meer kan scoren dan met je rek vol compressors... En het kost geen reet. Die vocalisten zijn vaak degene die doorslag geven bij de band als ze volgende keer beslissen bij wie ze huren.

Maar de eerste vraag is. Zet je dan werkelijk altijd, overal een hengel neer?

Het kost toch geen geld om bij een vocalist de hengel even er af te schroeven?
            Juist omdat de dames/heren altijd zo lopen te prutsen met de extra gewrichten.

Dat is nou net de kern van de post vraag namelijk

(Wat je mee MOET nemen hangt overigens ook van de scene af. Als je antilliaanse of surinaamse bands doet MOET jij de backline ook doen. Anders huren ze je niet. Maar bij die klussen mag de set 25 jaar oud zijn als er maar grote subkasten onder staan Bij kleine coverbands is een setje parren eigenlijk vereist zelfs als er niet over licht gepraat wordt. Bij jazz kom je niet met gooi en smijt microfoons weg. Enz maar dat is een andere discussie)
            Last edited by showband; 27-06-13, 07:25.
            lekker belangrijk!

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Als je de hengel er af schroeft is hij net te kort voor menig vocalist is mijn ervaring.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

goed punt, zelf nog niet tegenaangelopen.
                Misschien allemaal kleine bandleden.

Bij ron brandsteder gaat dat niet nee. (nou wil je die sowieso geen microfoon geven )
                lekker belangrijk!

Comment

• dexter
                  • Jul 2005
                  • 433

Ik heb het met 90% van de zangers en zangeressen. Net een cm of 10 te kort en dat is lastig.

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Fijn om te horen dat we het naar jullie wens doen Chris
                    Gebruik al jaren een K&M met roundbase voor frontzanger(e)s(sen) en kleine stands voor de drums en klemmetjes voor onder de ride of hihat, etc. Een D112 of B52 doet het soms net zo goed in de kick als voor het gat dus dat werkt vaak ook prima.
                    Alleen gitaristen en toetsenisten met een grote hengel want anders kunnen ze er zo lastig bij!
                    d&b Audiotechnik

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

Originally posted by dexter
                      Ik heb het met 90% van de zangers en zangeressen. Net een cm of 10 te kort en dat is lastig.
                      Zijn dat K&M statieven? Ingeklapt zijn onze statieven al borsthoogte. (ik zou eens moeten meten)
                      lekker belangrijk!

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Ingeklapt zijn onze statieven al borsthoogte
                        Bij jou...;-) Maar jij bent toch zo'n klein opdondertje? (als ik me goed herinner...:-))
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

maar een persoon van 1m80 heeft een statief van +/- 1m60 nodig om een microfoon voor zijn mond te krijgen.
                          Met +/- 15 cm overlap in het midden zit je bij een statief van 1meter lang in opgevouwen stand toch aan makkeljk 1meter 60 als je hem uitschroeft?

Ik ga dit echt eens meten. (leuk)
                          lekker belangrijk!

Comment

• dexter
                            • Jul 2005
                            • 433

Jep K&M statieven.
                            Ik heb even voor je gemeten Showband. 1.50m is de hoogte zonder hengel van vloer tot het schroefdraad.
                            Last edited by dexter; 28-06-13, 11:54.

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Jep K&M statieven.
                              Ik heb even voor je gemeten Showband. 1.50m is de hoogte zonder hengel van vloer tot het schroefdraad.
                              Dan dus snel terug naar de oude 441 en C1000's, die kunnen nog 20 cm extra brengen ...

Wel een leuk topic, daar sta je dus inderdaad nooit bij stil.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

Jep K&M statieven.
                                sjiiit, dat is best weinig! Dan heb je er voor zang eigenlijk helemaal geen barst aan!
                                Ik heb dan gewoon mazzel dat ik voor zang een set oude microfoonstatieven gebruik eigenlijk.
                                Last edited by showband; 28-06-13, 15:58.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...