De foto (volgens mij is het een 3d-model) komt van de site van adamson, uit het kopje ''project energia''. Wat adamson heeft gepatenteerd is echter een coax driver zoals je ziet in de Co-entrant serie van Renkus Heinz, maar dan heeft elk gedeelte van de gehele driver een eigen hoorn voor zich. Renkus Heinz gebruikt een slimme phase-plug om beide drivers coherent in één hoorn te laten uitkomen, meer zoals de BMS coax drivers, maar dan met een 8'' papieren conus.
Linex, zoals ik het zie gebruikt een midhoorn met 4 kleinere drivers, met coaxiaal daarin geplaatst (en dus niet aan dezelfde driver vast) een hoog hoorn. Maar ik zie je reactie graag tegemoet hoor

Verder vond ik het niet zo off-topic, het ging er mij meer om de eenvoud van sommige line-array's aan te duiden, en waar het bij bijna iedereen beter kan. Dit omdat groot onderwerp van discussie in dit topic ging over de afstraling van de 15'', en hoe dit op welke manier dan ook goed kan/kon werken. Daarom ook de hele discussie en gedachtenspinsels over hoe de twee 15'' in de Leo worden aangestuurd.
Comment