meyer sound LEO

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teunos
    • Feb 2008
    • 352

    #61
    Originally posted by Bazeman
    @Teunos Ten eerste even reactie op de foto... Dat ziet er wel erg hetzelfde uit als "ons" Linex systeem dat op zo'n beetje 8 jaar bestaat, In ieder geval in respect tot de akoestische indeling.
    ....
    Ik kopieer even jouw vraag/opmerking in het Sound Projects topic en zal daar een verdere reactie geven ok?

    De foto (volgens mij is het een 3d-model) komt van de site van adamson, uit het kopje ''project energia''. Wat adamson heeft gepatenteerd is echter een coax driver zoals je ziet in de Co-entrant serie van Renkus Heinz, maar dan heeft elk gedeelte van de gehele driver een eigen hoorn voor zich. Renkus Heinz gebruikt een slimme phase-plug om beide drivers coherent in één hoorn te laten uitkomen, meer zoals de BMS coax drivers, maar dan met een 8'' papieren conus.
    Linex, zoals ik het zie gebruikt een midhoorn met 4 kleinere drivers, met coaxiaal daarin geplaatst (en dus niet aan dezelfde driver vast) een hoog hoorn. Maar ik zie je reactie graag tegemoet hoor

    Verder vond ik het niet zo off-topic, het ging er mij meer om de eenvoud van sommige line-array's aan te duiden, en waar het bij bijna iedereen beter kan. Dit omdat groot onderwerp van discussie in dit topic ging over de afstraling van de 15'', en hoe dit op welke manier dan ook goed kan/kon werken. Daarom ook de hele discussie en gedachtenspinsels over hoe de twee 15'' in de Leo worden aangestuurd.
    ''diamonds are forever''

    Comment

    • Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

      #62
      Originally posted by M'Elodie
      Hehe, eindelijk een medestander die het durft kritisch te zijn op een van de grootste speakerbouwers ter wereld.
      +1000000 Bazeman!

      ------

      En ********sound is weer precies op zijn P.K getrapt als je ook maar iets over dat amerikaanse merk "verkeerd" zegt... Dus wat dat betreft nogmaals +100000 voor Bazeman om met deze gast in discussie te gaan...
      sja... die "een van de grootste" zijn ze alleen maar omdat ze al 40 jaar bagger leveren, en daar ook nog eens 4x te duur mee zijn.

      Ik verklaar Meyer niet heilig, de subs waren - tot een jaar of 10 geleden - gewoon ruk, commercieel is het gewoon een chaos, het officiële service punt in Duitsland mag van mij die naam niet eens hebben, en ik heb nog wel wat puntjes.

      Niet dat de rest veel beter is
      - ik ben benieuwd wie er vanavond het systeem heeft hangen en waar ik ga zitten -VanVelzen-Hertme-
      - ik heb me al een paar keer dood geërgerd aan de line-meuk van de zonnebaan/proostwetering, (ce3 blijft geil, trouwens)
      - onlangs nog 2x PS15 per kant die werden mishandeld, en waardoor ik binnen een kwartier al weg was

      Maar om geheel spontaan een 500Hz-plot als frauduleus af te doen omdat er kam-filter verwacht wordt tussen 2x15", ja dan kun je het krijgen.

      Oh, ja, ProductionPartner - die zijn onafhankelijk, joh, nou, zeg, niet geheel toevallig dat de grootste advertentie altijd van het best gewaardeerde merk is ...

      Comment

      • Bazeman
        • Apr 2004
        • 112

        #63
        Originally posted by rolmat
        Goedemorgen !

        mijn naam is Roland Mattijsen van AEM, vertegenwoordiger van Meyer Sound in NL. Ik wil heel graag van de gelegenheid gebruik maken om kort te reageren, gezien het karakter va de afgelopen 53 berichten (wat ik dus betreur). Helaas moet ik mij excuseren dat ik het nu kort moet houden omdat ik in het buitenland onderweg ben. Ik heb net even snel 52 berichten zitten scannen dus als ik iets heb gemist, excuus.

        Ik betreur dat er allerlei wilde conclusies en statements over Meyer Sound worden gemaakt.

        Allereerst erkent Meyer Sound dat de natuurwetten vooralsnog voor iedereen lijken gelden, zelfs voor Meyer Sound :-). John Meyer is zeker in het verleden publiekelijk diverse keren de barricades opgeklommen omdat anderen suggereerden dat voor hun wel andere natuurwetten van kracht zouden zijn. Deze "openheid" over feiten en fictie zijn niet altijd gewaardeerd door concurrenten en andere specialisten, maar John is heilig overtuigd dat 1+1=2, en als een ander suggereert van niet dan neemt hij soms geen blad voor de mond. Ook als hij daar geen vrienden mee maakt. Voorbeelden zijn bv het hele Ease-data verhaal waar John jarenlang fundamenteel het probleem mee had dat de data niet alleen te onnauwkeurig was, maar erger nog door fabrikanten werd aangeleverd en niet werden geverifieerd door een onafhankelijke 3e. Helaas werd Meyer door concurrenten weggezet als "zij durven hun data niet vrij te geven", terwijl John bij herhaling juist riep dat hij dat absoluut wel wilde, MITS de nauwkeurigheid en vooral juistheid van de lsp-data zouden worden gewaarborgd en EASE een eerlijk en zinvol resultaat zou opleveren (in plaats van een voor marketing en offertes geweldige plaatjes uitspuwend stukkie software, dat weinig met de realiteit van doen had)
        Overigens: bovenstaande is een gepasseerd station, het is deels opgelost, EASE heeft een veel hogere nauwkeurigheid en Meyer heeft nu gewoon Ease-data files.

        Ergo: Dus Meyer claimt op geen enkele wijze zich aan natuurwetten te kunnen onttrekken, integendeel.


        Metingen: bij Meyer is alle data gebaseerd op metingen in 360 graden, per 0,5 graad met een nauwkeurigheid van 0,1 graag, in hoge resolutie. Ze gebruiken daarvoor overigens een "ding" voor dat is ontworpen voor wetenschappelijke astronomische telescopen en daarbij behorende (herhaalbare) nauwkeurigheid ondanks de grote gewichten. Maar dat terzijde.
        Deze zeer nauwkeurige en niet-gemanipuleerde data is altijd de grondslag voor alle berekeningen, alleen de eind (!) resultaten daarvan worden uiteraard en vanzelfsprekend gesmooth (de mate waarin is afhankelijk van het doel dan wel van de gebruiker van Mapp-Online).

        LEO
        Meyer claimt niet dat met LEO geen delays nodig zijn. De suggestie dat Meyer dat zegt is niet waar. Meyer claimt wel dat met LEO delays LATER noodzakelijk of wenselijk worden, dus afhankelijk van je speelvlak kan het inderdaad zijn dat je met LEO je ze net niet nodig hebt (uitnodiging tot discussie: wanneer is iets "nodig".. kom er maar in) waar een ander systeem echt niet meer zonder kan.
        Wat mensen zelf hebben gehoord, gezegd of geconcludeerd over Meyer LEO "in het wild" kan ik geen verantwoording voor nemen. Ik kan wel zeggen dat (en nu komt de strategisch cryptische zin) "vanwege de aard en het karakter van de innovaties welke LEO in staat stellen bijzondere prestaties te leveren", Meyer rond LEO heeft gekozen om boven alles het systeem zelf te laten presteren, en zich in grote lijnen te onttrekken aan theoretische discussies (en voorbarige conclusies, zie hier al het voorbeeld helaas) over de mogelijkheden en tekortkomingen van bepaalde componenten of samenstellingen.


        Het doet mij deugd te horen dat LEO + 1100 LFC's blijkbaar nu al door mensen bijzondere prestaties worden toegedicht :-) Ik heb het zelf nu diverse keren mogen ervaren, zowel bij tourende producties als bij demo/testen. Als "anderen" vervolgens vertellen dat LEO wel 12km ver kwam, tot 2 hz doorliep op 160dB, dan hoor ik dat glimlachend aan maar lees het maar als teken van enthousiasme en dat het blijkbaar erg is bevallen. Helaas gelden de natuurwetten namelijk ook gewoon voor Meyer Sound....


        Ik moet nu helaas afhaken,
        Met vriendelijke groet

        Roland Mattijsen
        Audio Electronics Mattijsen
        Duivendrecht
        Beste Roland. Leuk om een berichtje van de vertegenwoordiger zelf te krijgen. Ik hoop dat je uit mijn verhaal kunt halen dat ik dit topic niet gestart ben om meyer ongegrond of niet fundementeel onderuit probeer te schoppen, zeker niet in de achtergrond gezien van mijn "werkgever" en alle uitspraken op eigen conto gemaakt zijn.

        Ik heb alleen een paar "kritische" vragen gepost omtrend uitspraken op de website en "kenners" over het systeem en of iemand feitelijk en goed onderbouwd kon uitleggen hoe deze uitspraken gestaafd kunnen worden. Ik ga ervan uit dat een professioneel bedrijf als meyer en bij deze de officiele vertegenwoordiger van meyer in nederland dit niet als bedreigend zien ook niet met het in acht nemen van mijn toevallige achtergrond.

        Qua metingen en de "beïnvloeding" daarvan. Je geeft (gelukkig) zelf aan dat er het een en ander gesmooth wordt, zeker in MAPP, en dat was direct ook alleen de reden om het te vermelden in een van mijn posts. Overigens heb ik daar ook bij gezet of later dat "wij" SP dat ook doen. Wat betreft het verhaal van meyer dat ze vooraan stonden om de EASE data gegevens in hogere resolutie aan te leveren, laat ik de waarheid bij deze in het midden. Ik heb uit meerdere voor mij betrouwbare bronnen gehoord dat dat anders is. Maar goed, ieder recht op zijn verhaal zeg ik dan bij deze.

        Ik hoop dat je misschien bij deze ook in staat bent om het technische verhaal van de oplossingen in het LEO systeem verder kunt uitdiepen met meet data of goede technische omschrijvingen. Als je een verhaal op de website plaats als meyer zijnde mag iedereen daarom vragen, toch?

        Zoals aangegeven is iedereen vrij om mij in het kader van SP het vuur aan de schenen te leggen in het eerder genoemde Sound Projects topic, en ook jij bent uitgenodigd bij deze om dat te doen als je dat verkiest. Ik heb er helemaal geen problemen mee. En misschien leg ik dan ook bepaalde zaken niet tot op het bot toe uit, maar die keuze mag SP als fabrikant ook hebben, toch?

        Nogmaals leuk dat je ingebroken hebt in dit topic en ik hoop op verdere onthullingen. Ik denk dat ik bij deze mag spreken voor andere forum leden die graag hetzelfde zouden zien.
        Last edited by Bazeman; 22-06-13, 16:15.

        Comment

        • djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

          #64
          Originally posted by MacGyverSounds
          heb trouwens net de nieuwe klantversie van MAPP ff opgehaald, ik zie nog geen LEO of 1100 staan. Straks ff de developer-versie oppikken ergens..
          Meende laatst in een mailtje van Meyer gelezen te hebben dat er een speciale versie van MAPP is/komt waar ook de 1100-LFC en LEO systemen in zitten, de standaard versie die iedereen aan kan vragen heeft deze nieuwe systemen er (nog?) niet in zitten.


          Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

          Comment

          • rolmat
            • Nov 2012
            • 5

            #65
            Originally posted by M'Elodie
            Marketing is het sterkste punt van dit bedrijf en branding. Dat zie je alleen al aan de stand op de grotere beurs. Absoluut toppunt zijn de diverse seminars en workshops: die inhoudelijk heel boeiend zijn, maar je wel enigszins hersenspoelen dat alle andere fabrikanten het fout doen. Helaas hebben zij een goed ding laten liggen en dat is in zee gaan met een Nederlands bedrijf dat compact ribbon drivers bouwt.
            Beste M'elodie,
            Ik kom hier niet elke dag dus sorry, maar vind je het bezwaarlijk om je even voor mij te identificeren ?
            Begrijp ik correct dat jij voor een "concurrerende" importeur of luidsprekerfabrikant werkt ?
            En mag ik vragen wat de namen en achtergrond zijn van Bazeman en Teunos ? Zou voor mij ook heel fijn zijn.

            Roland

            Comment

            • MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

              #66
              Misschien mogen wij dan eerst weten wie Rolmat is?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #67
                Sorry Roland, heb even over het hoofd gezien dat je je al netjes voor had gesteld.
                Maar dan de volgende vraag; waarom wil je specifiek van die mensen weten wie het zijn?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • teunos
                  • Feb 2008
                  • 352

                  #68
                  Ooh iemand vraagt wie ik ben, yeeh. Geen idee waarom maar als je het dan toch zooo graag wil weten.
                  Ik ben edit: onder de 20, kom uit het zuiden van het land en studeer natuurkunde aan de tu/e.
                  Ik probeer me over het algemeen zo min mogelijk te mengen in discussie's hier op het forum, maar dit vond ik wel interessant Verder zijn er slechts een handjevol mensen hier op het forum die ik persoonlijk heb ontmoet.

                  en volgens mij ben ik weleens op de een of andere vage manier aangemeld geweest voor de nieuwsbrief van AEM, ook geen idee waarom.
                  Last edited by teunos; 22-06-13, 22:00.
                  ''diamonds are forever''

                  Comment

                  • Bazeman
                    • Apr 2004
                    • 112

                    #69
                    Beste M'elodie,
                    Ik kom hier niet elke dag dus sorry, maar vind je het bezwaarlijk om je even voor mij te identificeren ?
                    Begrijp ik correct dat jij voor een "concurrerende" importeur of luidsprekerfabrikant werkt ?
                    En mag ik vragen wat de namen en achtergrond zijn van Bazeman en Teunos ? Zou voor mij ook heel fijn zijn.

                    Roland
                    Mijn naam mag je best weten, stuur even een PM, zie geen reden om dat hier openlijk te doen. En mijn achtergrond, of in ieder geval "toevallige" werkgever staat al beschreven in de topics over Sound Projects. Als je met achtergrond bedoelde opleiding oid wil ik je die ook wel pm'en zie alleen de link niet zo.

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #70
                      ach...

                      bass-nectar schijnt het leuk te vinden

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #71
                        Leo is daar ook heel intelligent opgehangen, onderste kasten staan direcht tegen de betonnen vloer aan te stralen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • teunos
                          • Feb 2008
                          • 352

                          #72
                          Ik denk nog steeds dat ze daar zoiets hebben gedaan als van de onderste x kasten het hoog zwaar naar beneden hebben getrokken of uit hebben gehad. Dan komt de lengte van de array nog wel ten goede van het laag-mid.
                          Weet iemand hier meer over? Timo misschien?
                          ''diamonds are forever''

                          Comment

                          • jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

                            #73
                            Originally posted by MusicXtra
                            Leo is daar ook heel intelligent opgehangen, onderste kasten staan direcht tegen de betonnen vloer aan te stralen.
                            Een vliegframe heeft meestal tien gaten. Soms wil je graag gebruik maken van -3 of 12 . Door wat extra kasten er onder te hangen tilt je de rest van de banaan verder omhoog.

                            Comment

                            • Bazeman
                              • Apr 2004
                              • 112

                              #74
                              Ok tweede poging... Mijn hele antwoord is verdwenen met het proberen om een plaatje te plaatsen...

                              Ik denk dat ik het antwoord wel kan gegeven, gefundeerd op voor mij duidelijke feiten...

                              Aangezien er op de LEO, net als andere actieve kasten zonder externe "netwerk" DSP sturing, alleen een Fullrange ingangs signaal aangesloten kan worden, is de interne "processing" niet aan te passen of uit te schakelen. Dus het uitschakelen van de hoogdrivers is een no-go....

                              Er kan wel gebruik worden gemaakt van een extern apparaat die het liefst alle kasten apart aan kan sturen (vrij kostbaar btw) en waarin een Low-pass filter of gebruik wordt gemaakt van "EQ" om het hoog deel weg te dempen. Volgens alle "informatie" van de kenners en gebruikers is het hoogste goed om een "fase-lineair" systeem te gebruiken en te ontwikkelen die volgens mij door het gebruik van voorgaande methodes (deels) teniet gedaan worden.. Het lijkt me dan ook vreemd als meyer het systeem zo "extern" geprocessed wilt zien.

                              Overigens las ik net ook een aanhaling in de omschrijving van de Galileo/Callisto controller dat er bij meyer ook fase draaiing optreedt als er "geprocessed" wordt iets wat ik meerdere malen hier en in de wandelgangen voorbij heb horen komen dat dat bij meyer niet aan de orde is...

                              Hieronder de aanhaling van de site:
                              The new U-Shaping filter provides a sculpting tool for users to efficiently adjust the gain, width and slope.
                              User defined shaping filter (U-Shaping) equalization is available on outputs and is comprised of five interactive filters configured in a unique cascading topology that allows bands to overlap, yielding extremely smooth response curves with minimal phase shifts. The slope, width, and gain for U-Shaping bands are user adjustable. Because Meyer Sound loudspeaker systems are optimized to produce flat frequency and phase responses out of the box, U-Shaping is a powerful tool for adding warmth, presence, and other subjective sonic qualities.
                              Op het plaatje direct onder deze aanhaling is ok duidelijk te zien dat het fase verloop bij instelling van een filter verre van recht/lineair is. Maar volgens mij kun je ook geen "filtering" maken zonder fase draaiing...

                              Plaatje en hele "omschrijving" is hier te vinden: http://www.meyersound.com/products/p...processing.htm

                              Nogmaals als mensen vinden dat ik het verkeerd zie, graag technisch onderbouwde en op feiten gestoelde commentaren, svp.
                              Last edited by Bazeman; 23-06-13, 11:51.

                              Comment

                              • Bazeman
                                • Apr 2004
                                • 112

                                #75
                                Een vliegframe heeft meestal tien gaten. Soms wil je graag gebruik maken van -3 of 12 . Door wat extra kasten er onder te hangen tilt je de rest van de banaan verder omhoog.
                                Ik acht het niveau van meyer en de gebruikers wel "iets" hoger dan het bedenken van deze oplossing.... Economisch gezien ook niet echt heel erg "slim"

                                Comment

                                Working...