meyer sound LEO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bazeman
    • Apr 2004
    • 112

Bazeman lijkt zich vooral te verzetten tegen de marketing van andere merken. Of dit te maken heeft met de achterblijvende bekendheid van SP laten we maar even in het midden...
    Ik "verzet" me er niet tegen hoor... Ik haal in het kader van de gestelde vraag of opmerking wat zaken aan die ik als "marketing" beschouw. En ik vindt als je jezelf als "echte" techneut beziet je liever graag de echt inhoudelijke details wilt zien en begrijpen. Ik heb al meerdere keren de oproep gedaan om als het dan toch moet, mij in het kader van SP, inhoudelijk het vuur aan de schenen te leggen in betrekking op de systemen van SP, maar tot nu toe "durft" niemand dat echt aan geloof ik.... Wat betreft de "bekendheid" heb ik ook al meerdere keren vermeld dat wij geen "multinational" zijn idd (die bijna onbeperkt en grootschalig wereldwijd kunnen adverterenen) en die bewering ook niet uit. Maar wil alleen het feit dat je misschien een multinational bent ook de enige bent met de waarheid in pacht? Volgens mij kun in dit kader zelf ook niet melden dat een eventueel "zelfbouw systeempje" die je misschien? ooit eens heb ontwikkeld/gebouwd en verkocht hebt, is gebruikt voor outdoor concerten van oa Deep purple, ToTo, Van morrison, om er een paar te noemen..... Misschien kunnen "we" dan toch wel iets.

Ik krijg de indruk dat Bazeman moeite heeft met het feit dat fabrikanten hun luidsprekers- en systemen haast bovennatuurlijke en magische krachten toekennen.
    Iedere zichzelf respecterende technicus zou hier "problemen'' mee moeten hebben, zeker omdat de beweringen steeds extremer worden. In feite wordt het kennis niveau van de potentiele kopers/gebruikers min of meer gebagatelliseerd of gekleineerd omdat de feitelijke en natuurkundige zaken er blijkbaar toch niet meer toe doen...
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 15:01.

Comment

• DJ Paul M
      • Mar 2011
      • 70

Gaat dit forum niet over pro-audio? Of zijn we die fase alweer voorbij?
      Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
      Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• Bazeman
        • Apr 2004
        • 112

********: En als jij je met jouw site bezig gaat houden vertoon je je tenminste niet hier.
        Ik weet niet waar jij nu weer over bazelt (cynische grap, naar mijn Nickname gericht) maar de aangehaalde website is helemaal niet eens van mij... en er is ook nergens verwijzing dat die site van mij is...

Wat mij betreft mag dit topic dan ook gesloten worden, aangezien er door de "kenners" en "***en" die dat blijkbaar staven op het geven van veel (niet respectvolle) replies op dit forum toch niet met zinnige en onderbouwde antwoorden komen...
        Last edited by Bazeman; 23-06-13, 14:55.

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Originally posted by Bazeman
          Maar volgens mij kun jezelf ook niet melden dat een eventueel zelfbouw systeempje als je die ooit eens heb ontwikkeld/gebouwd en verkocht hebt, is gebruikt voor outdoor concerten van oa Deep purple, ToTo, Van morrison, om er een paar te noemen..... Misschien kunnen "we" dan toch wel iets.
          Mij ontbreekt alle kennis/kunde/handigheid/geld om zelf iets te bouwen, laat staan er een commercieel merk van te maken. Ik heb ook nooit beweerd dat SP 'slecht' is of dat jullie een grote multinational zouden moeten zijn. Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, gezien de hele trend van dit topic.

Wat de marketing betreft: dit is gewoon een kwestie van je kop boven het maaiveld uit willen steken. Merken die hun marketingpraatjes niet waar kunnen maken zijn hun kop dan ook snel kwijt...
          Tim

Comment

• Bazeman
            • Apr 2004
            • 112

Het "sarcasme" had ik niet helemaal begrepen...sorry.

Maar als je het hele topic een beetje doorfiets heeft iedereen volgens mij toch kunnen lezen, dat mijn oorspronkelijke topic "vraag", die inderdaad kritisch was door de "***en" niet getolereerd worden en vooral door persoonlijk gerichte kritische opmerkingen geprobeerd overheen te walsen omdat deze "kenners" het allemaal zo goed schijnen weten.

Slotje mag komen wat mij betreft.

Ga ik weer lekker verder in mijn "eigen" topic.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by DJ Paul M
              Gaat dit forum niet over pro-audio? Of zijn we die fase alweer voorbij?
              pro audio? dat is toch heel veel kabaal maken? LOL

Sja. Er is iemand die z'n tenen langer heeft dan z'n portemonnee, blijkbaar....

Blijft het feit dat er een systeem is, waar de marketing-mensen niet overheen zijn gewalst, maar dat ze eigenlijk geruisloos in de markt gedipt hebben... Zeg maar: de formule1 heeft een nieuwe wagen uit een oude stal erbij. In plaats van een enorme bak advertenties hebben ze dit ding zonder ruchtbaarheid de fabriek uitgereden, want bijna niemand kan het toch betalen, of heeft er werk voor, en degene die het kunnen betalen- die hebben we al gebeld, tussen 10 en half elf vanmorgen....

Natuurlijk worden er dan wat mensen erg nieuwsgierig, en die gaan allerlei gissingen doen, en test-grafiekjes afwijzen, en andere geruchten als leugens bestempelen...

Vervolgens roepen mannen als Michael Schumacher en Kimi Reikkonnen dat het ding wel erg hard gaat voor een ding op 4 wielen...

En dan komt de lokale Skoda-dealert ff mededelen dat de Bugatti Veyron een grote leugen is, dat de snelheidsmeter getricked is, en of iemand op het forum er ff op wil schieten.
              Voor de lol eens doen, alle vragen hier veranderen in autoo's.... lachen joh..

Bijna Oorspronkelijk geplaatst door Bazeman
              Ga denk ik een "gevaarlijke" vraag stellen, maar doe het toch....

Ik zat net pas even goed in de specsheet van de SLR van Mercedes te kijken en eigenlijk viel mijn mond open van verbazing.... De SLR kast telt welgeteld 6 cilinders en een dual overhead cam. Mag ik vragen wat daar revolutionair aan is en hoe er gedacht wordt dat daar de beste auto tot nu toe uit gerealiseerd kan worden???

Ik zie hier vaak leden die al helemaal uit hun dak gaan van een karretje van 450kg of minder, terwijl deze kast met welgeteld één V6 1200kg schoon aan de haak weegt.

Ook vindt ik het nog steeds heel bijzonder dat Mercedes blijkbaar niet onderhevig is aan het feit dat koopen in een v6 eenmaximale afstand van elkaar mogen hebben, doordat ze rechthoekige platte koppakkingen hebben, zodat ook voor de hogere toerentallen (~8000 rpm en hoger) de aansluiting bij de krukas er nog steeds is. Dat Mercedes nog nooit "echte" gemeten koppel-toerentallengrafieken vrijgegeven heeft zegt volgens mij al genoeg. De gegevens van DaimlerBenz zijn in ieder geval niet direct afkomstig van high-res metingen -- of in ieder geval zwaar gesmooth en aangepast.

Ook horizontaal kan de wegligging van deze kast verre van ideaal en contant zijn. De V6 koppen zitten zodicht bij elkaar dat 90 graden spreiding alleen nog bereikt kan worden als het crossover op 500Hz of lager zit. Dat betekent dat de drivers alles er boven moeten doen..... Echte PK's heb ik nog nooit uit een sportwagen gehaald met een V6 watergekoelde motor.

Kom maar met het relaas zou ik zeggen.....
              Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 15:21.

Comment

• M'Elodie
                • Oct 2006
                • 148

Originally posted by timmetje
                Wat de marketing betreft: dit is gewoon een kwestie van je kop boven het maaiveld uit willen steken. Merken die hun marketingpraatjes niet waar kunnen maken zijn hun kop dan ook snel kwijt...
                En dat is precies waar dit topic over gaat: het kritisch tegen het licht houden van die marketingpraatjes. En inderdaad Bazeman: jammer dat je hier niet kritisch mag zijn zonder dat er mensen zijn die gelijk persoonlijk worden en zeer ongepast over je "heen" walzen. Zeker gezien vanuit het feit dat je voor een luidspreker fabrikant werkt die niet het budget en de juiste mensen/middelen heeft om een bedrijf groot te houden op basis van marketing geneuzel: maw vind ik bijzonder dapper dat je deze stap hier durft te nemen.

Comment

• timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

@********, bovenstaande post vind ik wel erg neerbuigend richting SP...

Dat ze een kleinere fabrikant zijn wil niet zeggen dat er geen innovatie plaatsvindt of kwaliteit geleverd wordt. Als ik nu Mercedes Benz in bovenstaand verhaaltje verander in Koenigsegg? Die verkopen misschien maximaal 500-1000 auto's per jaar, maar het zijn wel zo'n beetje de meest innovatieve en snelste sportwagens op de markt...

Ik proef hier een beetje een sfeer van 'Meyer is groot dus slikt iedereen alles wat ze zeggen voor zoete koek' van Bazeman, maar ook 'Sound Projects zijn zo klein en nietig dat ze nooit kunnen weten hoe je goede speakers bouwt' van jouw kant...

Dat gezegd hebbende: wie met modder gooit kan modder verwachten. Om zomaar allerlei heftige beweringen over een systeem op een forum te gooien is ook niet erg netjes.

Even een vraag voor Bazeman: hoeveel research heb je daadwerkelijk gedaan naar Meyersound en LEO in het bijzonder? Heb je daadwerkelijk de specs bekeken, of zag je wat geruchten voorbij waaien en ben je daar direct als een pitbull opgedoken?
                  Last edited by timmetje; 23-06-13, 15:30.
                  Tim

Comment

• M'Elodie
                    • Oct 2006
                    • 148

Meyer is groot dus slikt iedereen alles wat ze zeggen voor zoete koek

Is precies waar het over gaat: heb het express zo groot neergezet voor ********: hoeft die zijn leesbril niet op te zetten.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Originally posted by M'Elodie
                      En dat is precies waar dit topic over gaat: het kritisch tegen het licht houden van die marketingpraatjes.
                      nee, daar gaat dit topic niet over, dit topic gaat over het blind beledigen van systemen waar we geen duidelijke specs van hebben.
                      Nog steeds niet ingelezen dus.

En inderdaad Bazeman: jammer dat je hier niet kritisch mag zijn zonder dat er mensen zijn die gelijk persoonlijk worden en zeer ongepast over je "heen" walzen. Zeker gezien vanuit het feit dat je voor een luidspreker fabrikant werkt die niet het budget en de juiste mensen/middelen heeft om een bedrijf groot te houden op basis van marketing geneuzel: maw vind ik bijzonder dapper dat je deze stap hier durft te nemen.
                      ja, en jij rijdt waarschijnlijk een auto die precies het verbruik uit de advertentie haalt...

Meyer is groot dus slikt iedereen alles wat ze zeggen voor zoete koek en Meyer is niet alleen groot, JBL en EV zijn dat ook hoor

Is precies waar het over gaat: heb het express zo groot neergezet voor ********: hoeft die zijn leesbril niet op te zetten.
                      met dank, nou slijt mn leesbril toch net weer iets minder...
                      Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 15:50.

Comment

• M'Elodie
                        • Oct 2006
                        • 148

Niemand beledigt hier blind een systeem. Iemand stelt een (kritische) vraag en daar word keihard (door bepaalde personen!) over heen gewalst zonder technisch inhoudelijk verduidelijking.
                        Ik fiets meestal....

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

@********, bovenstaande post vind ik wel erg neerbuigend richting SP...
                          ik heb Koennigsegg - of een van die andere kleine bouwers, die Pagani Zonda is ook wel leuk - nog nooit een slecht woord over mercedes , BMW, of Audi horen zeggen. Sterker nog, de motoren zijn vaak aangepaste toppers uit die groter fabrieken.

Dus de kern geraakt hier: SP schijt op Meyer. Maar ze komen wat poep te kort... Meyer is wat groot om onder te poepen...

Even een vraag voor Bazeman: hoeveel research heb je daadwerkelijk gedaan naar Meyersound en LEO in het bijzonder? Heb je daadwerkelijk de specs bekeken, of zag je wat geruchten voorbij waaien en ben je daar direct als een pitbull opgedoken?
                          Die specs zijn er dus helemaal niet, dus er naar kijkenis wat lastig..

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Niemand beledigt hier blind een systeem. Iemand stelt een (kritische) vraag en daar word keihard (door bepaalde personen!) over heen gewalst zonder technisch inhoudelijk verduidelijking.
                            Ik fiets meestal....

lees de rode tekst in de openingspost ff hardop voor?

En als je trouwens toch bezig bent, lees dan ook ff die post#2 ff hardop voor? Hoor ik 2450-JBL? Hoor ik DH1A van EV? Meyer is niet alleen groot, JBL en EV zijn dat ook hoor...
                            Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 15:51.

Comment

• Bazeman
                              • Apr 2004
                              • 112

OK, Laatste opmerking dan slot erop!

Ik heb de vraag onder "persoonlijke" titel als techneut geplaats, maar schijnbaar mag dat hier niet als je een bepaalde achtergrond hebt en de kennis daar opgedaan, en in het kader van mijn "achtergrond", hebt gebruikt om mijn constatering te doen gebaseerd op natuurkundige redenering... Dwz de plaatsing/onderlinge afstand van de speakers, het formaat van de speakers en het soort drivers om de "speciale" toegedichte prestaties te behalen.

Die specs zijn er dus helemaal niet, dus er naar kijkenis wat lastig..
                              Precies, en dat is nou juist de reden waarom ik daar naar vroeg om te beantwoorden.... Dubele punt, komma, sluiten.
                              Last edited by Bazeman; 23-06-13, 16:21.

Comment

• M'Elodie
                                • Oct 2006
                                • 148

Originally posted by MacGyverSounds

Dus de kern geraakt hier: SP schijt op Meyer. Maar ze komen wat poep te kort... Meyer is wat groot om onder te poepen...
                                Oh oh oh: wat een kinderachtige onvolwassen woorden.

Comment

Working...