Subdag 9 juni Almelo.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Als dat de mic van Theo was dan ging het zeer waarschijnlijk om een DPA 4003
    There is no substitute for imagination

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Hier een paar plaatjes welke ik heb geschoten.

Amp world.

Natuurlijk moest er gelopen worden om te zien hoe ver het draagt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• FOHje
        • Mar 2013
        • 60

Wat was de verhouding tussen de DAP x15b en de Prospect subwoofer?

Comment

• teunos
          • Feb 2008
          • 352

De Dap x15B is zeker voor zijn prijs geen onaardig product. Als je hem naast de prospect zet komt hij echter al snel tekort. Waar de DHZ-sub goed doordrukte merkte je snel dat de X15B al tekort kwam en ging vervormen. Een redelijke schatting zou ik zeggen dat we 3 X15-B's hadden moeten aansluiten om één prospect sub in vol geweld bij te kunnen houden. Jammer genoeg kwam de Popo al voordat dit zover was.
          ''diamonds are forever''

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by qvt
            Als dat de mic van Theo was dan ging het zeer waarschijnlijk om een DPA 4003
            Theo zegt:
            LOL, leuk. de mic is een B&K 4003 met 130V-preamp.

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Weer even de newbie modus aan* wat voor apparaat ligt er bovenop het linker amprack?

Onder het stageblock?

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Bovenop het linker amprack ligt de L'Acoustics LA8 versterker die bij de SB28 geleverd werd. Deze hebben we gebruikt omdat er ook een processor ingebouwd zit waar speciale presets voor de SB28 in zitten. Bovenop de LA8 (die in het 3HE rackje zit) liggen 2 stageboxes.

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Nog steeds niemand die weet welke erover er in de DHZ stak?

Ook mooi om te zien dat steeds meer fabrikanten systeemversterkers maken. Of we daar gelukkig mee moeten zijn laat ik in het midden. Wat dat betreft heeft de aanpak van TW Audio meer mijn steun...
                  Last edited by Outline; 10-06-13, 16:43.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by 2mancrew
                    De 15inch driver is de Selenium.
                    Originally posted by Outline
                    Nog steeds niemand die weet welke erover er in de DHZ stak?
                    Stond een pagina terug . DHZ subje draaide net als de rest op de amps van BA (Lab klonen volgens mij). Voor de processing moet je bij Sander zijn.

Daan

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Originally posted by djspeakertje
                      Bovenop het linker amprack ligt de L'Acoustics LA8 versterker die bij de SB28 geleverd werd. Deze hebben we gebruikt omdat er ook een processor ingebouwd zit waar speciale presets voor de SB28 in zitten. Bovenop de LA8 (die in het 3HE rackje zit) liggen 2 stageboxes.

Daan
                      oke, had ik niet herkend als versterker.

4 kanalen en maar 1 potmeter?

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Digidingetje

Hier in de buurt zwerven een heleboel oude KS systeemversterkers rond, die hebben helemaal geen potmeters, enkel een slot waar een kaart met wat schakelaars in gaat. wysiwyg, redelijk foolproof, totdat ze de mute knoppies vinden...

Daan

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by djspeakertje
                          Voor de processing moet je bij Sander zijn.

Daan
                          Alle subs hadden waren op 30-100 Hz gecrossed met een 24dB LR filter, op tijd gezet met de toppen en verder geen enkele processing.
                          Uitzondering hierop vormde de Meyer USW's en de SB28, deze zaten op een FR output van de processor om te kunnen time-alignen.
                          De SB werd aangestuurd door een LA8 versterker met de factory preset SB28-100, de USW's hebben ingebouwde amps en processing, geen idee wat daarin gebeurd.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by Ericsamandj
                            4 kanalen en maar 1 potmeter?
                            Hahaha, ja, zelfs die ene knop is nog niet eens een potmeter. Zelfde als mijn Roland M400, 48 kanalen en maar 10 knoppen voor de EQ?
                            In de praktijk gebruik je de volume knoppen van een eindversterker nooit, ik baal ervan dat ze erop zitten.
                            Bij mij staan ze altijd vol open maar wanneer er iemand helpt hij het afbouwen gebeurd het regelmatig dat diegene ze allemaal dichtdraait.
                            Volgende gig zoek ik me helemaal scheel waarom ik nergens geluid uit krijg tot ik erachter kom dat ik ff 36 volume potmeters open moet draaien.....

Comment

• Ericsamandj
                              • Jul 2010
                              • 414

Originally posted by MusicXtra
                              In de praktijk gebruik je de volume knoppen van een eindversterker nooit, ik baal ervan dat ze erop zitten.
                              Bij mij staan ze altijd vol open maar wanneer er iemand helpt hij het afbouwen gebeurd het regelmatig dat diegene ze allemaal dichtdraait.
                              Hoe doe je het dan met in en uitschakelen? speakons eerst uitpluggen of?
                              Ik laat ze dicht zolang de amps uitstaan, vanwege de inschakelplop. of is dat bij de duurdere eindbakken niet aan de orde?
                              Idem dito met uitschakelen trouwens, eerst potmeters dicht dan pas uit.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by Outline
                                Of we daar gelukkig mee moeten zijn laat ik in het midden. Wat dat betreft heeft de aanpak van TW Audio meer mijn steun...
                                de oude of de nieuwe aanpak? Hoelstern of powersoft ?

Ik ben erg tevreden over die ingebouwde amps en processoren. Niemand gaat het je flikken om de settings te veranderen, en de respons aan te passen "omdat het zoontje van de baas op een forum zit waar ze zeiden dat...." enzenzoenzovoort .

eventueel crossen met een minicrossovertje, en klaar is klara.

Comment

Working...