Subdag 9 juni Almelo.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Ik ga er van uit dat iedereen die een baskast heeft ook wel Mikes en Players heeft, maar er is wel eea al aanwezig.

Ik wilde eigenlijk een platte wagen dwars op straat zetten, en daar mag iedereen z'n setje / subje neerleggen.
    Als tops hebben we UPA / Prospect te leen, we leggen krachtstroom neer, en iedereen krijgt een kwartiertje.

Er zullen wat standaard subs aanwezig zijn.
    Belangrijker is de respons op grotere afstand bij pinknoise.
    Last edited by Gast1401081; 22-05-13, 16:35.

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
      denk dat ik best een goeie connectie heb bij AP - wist ik trouwens ook niet.

Ik denk dat we hetzelfde gaan doen als in Harderwijk, maar met een iets duidelijker tijdsplan, en een iets duidelijker meetsysteem.

Ik wilde eigenlijk een platte wagen neerzetten, in het midden van nergens zeg maar, en daar mag iedereen zijn sub-setje opbouwen, wat vervolgens op 3 a 4 punten in het veld gemeten wordt, qua afval / verval .
      Eventueel daarna nog een korte cursus "magu - 6o6" sub-stearen, waarna enkele liefhebbers hun subs daar ook aan mogen wagen.

Ik schijn wat M-sound te hebben, geloof ik, en enkele importeurs goed te kennen. Voordeel is dat we nogal lang licht hebben avonds, we kunnen dus ff door klooien…
      Ik ga er van uit dat iedereen die een baskast heeft ook wel Mikes en Players heeft, maar er is wel eea al aanwezig.

Ik wilde eigenlijk een platte wagen dwars op straat zetten, en daar mag iedereen z'n setje / subje neerleggen.
      Als tops hebben we UPA / Prospect te leen, we leggen krachtstroom neer, en iedereen krijgt een kwartiertje.

Er zullen wat standaard subs aanwezig zijn.
      Belangrijker is de respons op grotere afstand bij pinknoise.
      Gaan we dit nog in een concreet tijdsplan gieten? Of zien we wel wat we wanneer gaan doen?
      En gaan we nog wat verschillende opstellingen testen of wordt er wat neergegooid, gooien we er wat ruis overheen en that's it?

Ik probeer het voor iedereen aantrekkelijk te maken waarbij naast jouw Meyer en Sander met z'n BA het ook leuk is om oa D&B te hebben, gelet op de vragen van anderen. En als we dan Audiopro zover krijgen dat ze willen komen om mee te doen maar dan wel om een duidelijke doelstelling van de dag vragen, dan moet dat toch geen probleem zijn?

Het is geen persoonlijke aanval maar wil wel een idee hebben van wat het nou precies is wat we willen gaan doen en bereiken die dag en of we daar nog een leerzaam itempje aan kunnen hangen. Bedoel, ik moet ook bijna 2 uur enkele reis in de auto zitten om er te komen dus dan wil iets hebben om ook echt daadwerkelijk voor te komen.

Mooi onderdeel bv. zou een blow-out zijn tussen 15"-subs zoals de Cubo 15, de DHZ-sub en de 15" Daps waarvan ik ook ergens las dat die gingen komen.

In het vervolg daarop zou het leerzaam kunen zijn om de verschillende opstellingen te laten zien en horen zodat ook dat voor iedereen wat duidelijker is. Vandaar dat ik in mijn mail naar Audiopro ook al aangaf dat Q daar leuk voor kan zijn.

Iemand verder nog ideeën hoe en wat?

Ik merk wel dat na de eerste positieve ontvangst van een hoop mensen de aandacht voor deze dag een heel eind weg is geëbd. Daarom wil ik ook verzoeken dat degenen die ook daadwerkelijk willen komen dit laten weten, samen met wat ze mee willen nemen. Dan weten we straks op de dag zelf ook hoe & wat en staan er niet opeens 30 man met allemaal een subje onder de arm. Of slechts 2 man...

Wil niet de zeikerd uithangen maar we hebben nog 2,5 week en ik vindt het zelf wel fijn om een en ander nu wat nader uit te gaan werken zodat we weten waar we aan toe zijn. Neem aan dat als je naar een klus gaat dat je het dan ook wel op voorhand fijn vindt om te weten of je in een kroeg staat of in een sporthal...
      Last edited by Outline; 23-05-13, 04:36.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by SPS
        Ik baal toch wel stevig dat ik dan nog net met vakantie ben. Vrouwtje voorgesteld dat ik eerder terugvlieg naar Almelo...werd niet echt positief ontvangen. Maar lees graag de conclusies / ervaringen terug op het forum tzt. Paul
        Gewoon voor het blok zetten: Of jij gaat zelf eerder terug of ze gaat mee, waarbij je dan duidelijk uitlegt wat die dag inhoudt en wat we gaan doen. Denk dat ze je zo laat gaan. Die van mij iig wel...

Originally posted by djspeakertje
        Is het trouwens nog steeds wenselijk dat ik een laptop met interface en HDD vol muziek meeneem? Hiermee kunnen we ook CD's afspelen als dat nodig is, en iedereen kan zijn/haar USB stikkie meebrengen. Ik heb dan gewoon 2 XLR uitgangen naar de mengtafel/PA.
        Verder heb ik nog 2 K&M stereo adapters liggen, mocht er gemeten gaan worden.

Daan
        Als jij op je laptop hebt staan:

-The Eagles - How Long (lekker laag en om de topjes van Sander te beoordelen)
        -Nielson & Miss Montreal (om te kijken hoeveel schapenwol er in je sub zit)
        -Kris Kross - Jump (zit een aardig lage toon in verstopt en voor de beuk natuurlijk)

dan graag meenemen!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by Outline
          Als jij op je laptop hebt staan:

-The Eagles - How Long (lekker laag en om de topjes van Sander te beoordelen)
          -Nielson & Miss Montreal (om te kijken hoeveel schapenwol er in je sub zit)
          -Kris Kross - Jump (zit een aardig lage toon in verstopt en voor de beuk natuurlijk)

dan graag meenemen!
          Dat gaat wel lukken.
          In de playlist voor die dag staan nu:
          Jennifer Warnes - The Hunter
          Jennifer Warnes - Way down deep
          Boz Scaggs - Thanks to you
          Emperor - Jackhammer
          Nero - Won't You Be There (Baauer remix)
          Birdy Nam Nam - Jaded Future (Pelican Fly Remix)
          Alison Krauss & Union Station - Midnight Rider

Mocht er iemand verzoekjes hebben, geef het door (via dit draadje of PM), dan ga ik proberen om dat te regelen. Ik kan ook CD's afspelen en bijna alle bestandsformaten afspelen, dus een USB stick mee kan ook. Tape/vinyl/cassettes gaat hem helaas niet worden...

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

@Daan; heb hier een heel lijstje wat onder andere tijdens de subdag in Harderwijk is afgespeeld.
            Volgens mij handiger om gewoon mijn macbook op de mixer aan te sluiten dat je het daar vanaf draait, nu ben je dubbel werk aan het doen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Denk niet dat iedereen zijn eigen herrie afspeelt, tenzij er een compleet zelfbouw setje meegesleept wordt.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Prima, dan neem ik alleen een USB stickje mee met wat dingen erop die ik zelf graag zou willen horen.

Daan

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by Outline
                  Gewoon voor het blok zetten: Of jij gaat zelf eerder terug of ze gaat mee, waarbij je dan duidelijk uitlegt wat die dag inhoudt en wat we gaan doen. Denk dat ze je zo laat gaan. Die van mij iig wel...
                  Weet wel zeker dat mijn vrouw in dat opzicht niet op de jouwe lijkt.... Had anders graag m'n copie SB150 (EAW) en m'n copie C4subs (D&B) meegenomen om naast een echte C4 sub te horen
                  Last edited by SPS; 23-05-13, 14:44.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by djspeakertje
                    Prima, dan neem ik alleen een USB stickje mee met wat dingen erop die ik zelf graag zou willen horen.

Daan
                    Neem je een setje mee dan?

Ik wilde de dag in 3 stukken knippen.
                    Eerst alle subs op een rijtje, enkel kastje, timen via de processoren en meetplotjes maken.
                    Daarna sommigen - die dat wilden wegens de discussie vorige keer dat hoorns toch echt een hoorn top moeten hebben - de hele - MONO - setjes.

En last nut not least wat speciale grapjes, zoals de beamstearing op sub enzo.

Ondertussen koffie en koe op het vuur, ..,

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Ik heb een setje L' Acoustics SB28's geregeld. Nu nog iemand met DHZ subjes?????

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Neem je een setje mee dan?
                        Was het maar zo mooi, ik probeer gewoon een aantal tracks mee te brengen die me nuttig lijken om subs mee te testen (van een lekker baslijntje tot 3 minuten non-stop subdreun op 40Hz).

Daan

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Eerst alle subs op een rijtje, enkel kastje, timen via de processoren en meetplotjes maken.
                          Waarbij ik weer zorg voor een rackje met een XP8080 processor en 3 4*2500 watt ampjes.
                          Met het rackje waarmee ik de Prospect set + mijn X218 sub voed en het LA8 rack van de L' Acoustics subs meegerekend kunnen we zo, dus 11 verschillende subs testen. Mocht dit niet genoeg zijn dan gooi ik er nog een rackje bovenop, kunnen we 19 verschillende subs testen.
                          'In Almelo is altijd wat te doen, de subs zijn oranje, zwart of misschien zelfs wel groen'.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Helaas geen tijd om te komen, maar ook wel erg benieuwd naar het verschil tussen een SB28 op een LA8 of 10.000Q. Heb hier wisselende verhalen over gehoord namelijk. Dus als jullie daar aan toekomen.........

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Ik ben benieuwd wat voor verhalen je daarover hebt gehoord, dus waar we op zouden moeten letten.
                              Heb jij settings voor de SB28 op een FP10.000?

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Ik heb wisselende verhalen gehoord. De een zegt dat een LA8 beter is, de ander beweert met een 10.000q meer druk te hebben.

Vandaar mijn nieuwsgierigheid. Ik ga kijken of ik settings kan bemachtigen. Er zijn wel settings voor de PLM serie dacht ik, misschien dat je daar iets mee kunt ??

Comment

Working...