Geluidsset studentenvereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Da's vreemd, in jouw linkje is de curie temperatuur een heel stuk lager dan die volgens mijn informatie....
    Daarbij is de curietemperatuur voor neodynium nog steeds ongeveer 30% lager dan die van ferriet en zou neodynium toch minder kracht verliezen....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Hoe zit dat nu met die nieuwe soort magneet die ze in Indiƫ hebben gevonden?
      Neodynium is zeer schaars, en moet' vervangen worden door een alternatief...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Volgens mij valt het wel mee met de schaarste van neodynium maar beheerst China de hele markt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

Nu zijn wij erg aan de veilige kant bij het belasten met onze RX set (net als de rest van de sets overigens). Wij hebben een CP2200 op de 212's staan. Bij een lange avond (voor ons doen) goed belasten, merk je wel dat de kast warm wordt waar volgens mij de print binnenin gemonteerd zit. Of het de spoelen zijn of de lampjes die er zitten voor beveiliging weet ik niet....
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• GKO
            • Jan 2009
            • 11

Originally posted by frederic
            Neodynium is zeer schaars
            Neodenium komt veel voor overal op aarde. Het commerciele productie process is dermate vervuilend dat op dit moment alleen China dit op grote schaal commercieel wil doen.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by MusicXtra
              Da's vreemd, in jouw linkje is de curie temperatuur een heel stuk lager dan die volgens mijn informatie....
              Daarbij is de curietemperatuur voor neodynium nog steeds ongeveer 30% lager dan die van ferriet en zou neodynium toch minder kracht verliezen....
              De curietemperatuur staat los van de temperatuurcoefficient van de magnetische flux. Vgl bijv het kookpunt van water en de uitzettingscoefficient van water: heeft niet direct met elkaar te maken.

Magneten zijn er met verschillende curietemperaturen afhankelijk van exacte samenstelling (hoge curietemperatuur gaat tenkoste van andere eigenschappen). Welke type neodynium in deze tabel staat, weet ik niet...

Duidelijk is in ieder geval dat de magneet minder dan de helft van de powercompressie veroorzaakt (met een tijdconstante van minuten) en dat meer dan de helft wordt veroorzaakt door de weerstandstoename van de spoel (met tijdconstante secondes).

Ik wist niet dat de magneet een bijna net zo grote bijdrage kon zijn als de spoel ;-)
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Hey mannen,

komen jullie weer back on topic?

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...