Zoektocht actieve monitoren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundsystem
    • Aug 2011
    • 73

Originally posted by frederic
    Ben ik de enige die kan lezen dat het budget 1400€ is?
    Ik ben een koppel RCF TT08 tegengekomen op Marktplaats.
    Inderdaad, iedereen schiet er maar op los met bedragen van duizenden euro's...

RCF TT08 klinkt mooi, maar om deze fullrange te gebruiken voor een PA voor 50 personen lijkt me niet zo ideaal.

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Ben ik de enige die kan lezen dat het budget 1400€ is?

Ik ben een koppel RCF TT08 tegengekomen op Marktplaats.
      Not quite, de eerste suggestie die gedaan is kost 1353,5EUR ex BTW...
      1500EUR inc controller voor PS15 MK1 is prima te doen, ook in degelijke staat. Er moet natuurlijk wel een versterker bij, daar kan je niet onderuit. Maar het zijn wél kasten die zowel als monitor als fullrange top het prima doen zonder een subje onder.

Er is overigens niets mis met alles in 1 post zetten. En als we dan toch willen neuten over "kunnen lezen", de TS wilt een kast die zowel voor monitor als top te gebruiken is. Veel pret met je 8" kastjes...

Comment

• soundsystem
        • Aug 2011
        • 73

Volgens mij is nexo PS15 ook niet echt wat hij zoekt aangezien in de openingspost staat: "Niet veel laag nodig, dus 12" of minder is voldoende...."
        En dan zit je nog met tweedehands stokoude kasten die al serieus wat hebben meegemaakt, passief zijn, bijna 30kg wegen en nog een externe versterker nodig hebben.

Als ik in de schoenen zou staan van topicstarter, ergens naar een shop rijden en enkele 12" aktieve kastjes beluisteren, daar heb je meer aan dan hier tientallen pagina's te lezen.

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Ik geloof niet dat je degelijke passieve speaker/ monitoren met versterker kunt vinden voor 1400€.
          Srx712 is voor 500ex btw te vinden. Blijft er nog 400 over, net geen Powermate, maar misschien wel iets anders leuks voor te krijgen. Prx412 moet voor minder te vinden zijn...

Zei iemand dat het nieuw moest zijn?
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• mrVazil
            • Mar 2010
            • 330

nee, niemand zei dat het nieuw moest zijn. Wel dat het actief moest zijn.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Originally posted by mrVazil
              edit: (knip, niet relevant)

Ik heb geleerd problemen op te lossen ipv "oplossingen" te implementeren. Als iemand zegt dat hij actieve kastjes zoekt omdat hij denkt dat dat De Oplossing is, wil ik altijd snappen waarom. Misschien is de oplossingsruimte wel groter...
              Last edited by PvG; 08-01-13, 08:59.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Originally posted by mrVazil
                Ongeacht hoe goed ik de PRX612M als kast vind, toch 10x liever een SRX712M. Maar dan wel op voorwaarde dat er een goede processing en versterking op staat. En daar gaat het schoentje knellen, want je koopt geen XTI6000 of I-Tech 4000 voor 4-500EUR. XTI4000 moet nog wel lukken, maar dan haal je echt niet het volle rendement uit je kast.

PRX412M kost nieuw 599EUR BTW in, dus dat zal op het einde van de rit qua prijs weinig verschil zijn. Qua sound daarentegen zal een 2ehands SRX712 een heel stuk beter presteren

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by PvG
                  Srx712 is voor 500ex btw te vinden. Blijft er nog 400 over, net geen Powermate, maar misschien wel iets anders leuks voor te krijgen. Prx412 moet voor minder te vinden zijn...

Zei iemand dat het nieuw moest zijn?
                  kan zijn, maar dan heb je nog een versterker en processor nodig.
                  Voor een XTI4000 zal je niet echt toekomen met 400€. Ook niet tweedehands.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

met 550 wel, maar dan heb je nog steeds een amp die eigenlijk ondermaats is voor een 712M. Die spelen pas lekker vanaf een XTI6000 of een IT4000

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Mijn suggesties (binnen het budget):

- HK Audio L5 112 XA - heb ik gehoord en klinkt zeer behoorlijk
                      - dB Technologies Flexsys F15
                      -

Comment

• Jvst
                        • Jan 2013
                        • 18

Bedankt voor alle reacties.

@drbeat Het was sarcastisch bedoeld . Doorsparen zit er niet in, het is voor een organisatie met onrekbaar budget. Er is 2400 ex beschikbaar, hiervoor moeten op termijn 4 monitoren gekocht worden, waar van 2 ook als PA bruikbaar. Bij aankoop van de JBL worden die overige twee monitoren dan wel redelijk karig voor 450 p/s, en sowieso geen JBL. Liefst zou ik 2x 12" en 2x 10" van zelfde model hebben. Dit is oa waarom de dB F/FM serie me aanspreekt. Iemand die deze wel eens gehoord heeft?

@MusicXtra Ik ben zeker van plan te gaan luisteren, maar probeer me eerst een beetje te oriënteren.

@jop Gebruikte x-acten, ik heb er naar gekeken, maar ze lijken weinig aangeboden te worden. Ze zijn denk ik vrij gewild en als ze worden aangeboden zouden het wel eens oude kunnen zijn die er al erg doorheen zitten en niet lang meer meegaan.

@frederic @MarkRombouts RCF Art 7 en QSC K komen erbij op het lijstje.

@PvG ea Er is al een niet-powered mixer. Ik neig vooral naar actief omdat die meestal ingebouwde limiters hebben (ook per driver). In mijn ervaring is het ook vaak nodig passieve te EQ'en / processen, wat het weer ingewikkelder maakt (en dus ongewenst is in dit geval), maar dit verschilt natuurlijk per kast. Actieve regelen dit vaak zelf al beter. Nog een voordeel is dat het bij veel modellen mogelijk is direct een microfoon in te prikken en volume te regelen, een functie die in dit geval ook zo nu en dan benut zal worden.

@desolation Naar beren van een kasten die zonder subs een feest kunnen draaien ben ik nou net niet op zoek

@NesCio01 Ziet er erg goed uit, ben benieuwd naar de prijs. Weet je wel wat de passieve kosten?

@PvG Is 45 graden niet juist beter voor kleine podia? Kun je dichter op de monitor staan. Uitgaande van 90 graden spreiding.

@frederic Die HK optie is wel aan de dure kant. Heb je ervaring met de F15? Waarom de 15 ipv de 12? Dat beetje extra low-end en druk is niet nodig.

Comment

• knorrepot
                          • Oct 2009
                          • 234

Originally posted by desolation
                          Nope, werkt prima. Vind het echt prima monitors, een beetje eqing rond 3k en prima klank.

Als het passief mag: 2ehands Nexo PS15 met TD. Vind je ook wel voor 1500EUR, en dat zijn beren van kasten die ook prima zonder subs een feest kunnen draaien.
                          En waarom geen ps10? Dat is als monitor ook al een stuk acceptabeler.

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

klopt, maar das dan weer niet als losse topkast te gebruiken. tenzij puur voor zang of spraak oid

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Jvst

Is 45 graden niet juist beter voor kleine podia? Kun je dichter op de monitor staan. Uitgaande van 90 graden spreiding.

Je rekent de verkeerde kant uit met de hoek, 30° is ten opzichte van vlak, je kunt dus een stuk dichter op de monitor staan als bij 45°.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by Jvst
                                @frederic Die HK optie is wel aan de dure kant. Heb je ervaring met de F15? Waarom de 15 ipv de 12? Dat beetje extra low-end en druk is niet nodig.
                                Voor een receptie voor mijn werk hebben we die F15 eens gebruikt. F12 zal ook wel niet slecht klinken. I
                                k vond dat wel behoorlijk klinken voor wat het moest dienen.

Die HK kost rond de 870€/ stuk heb hem ook al in B stocks gevonden voor 650€.

Comment

Working...