Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by gunrunner
    Nadeel is mss dat de GB4 enkel jack uitgangen heeft voor zijn auxen (de GB2 heeft 4xlr en 2 jack aux uitgangen).
    Deze jack uitgangen zijn gebalanceerd uitgevoerd. Het verschil is de connector en dat kan indien nodig met een verloop simpel worden opgelost.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by gunrunner
      Die GB4 die ik had vermeld is nieuw trouwens (korting gekregen + zelf komen halen bij de leverancier). De f32 zal wsl een goed alternatief zijn, maar die heeft 'slechts' 6auxen. Zijn er goede 8aux, 24kanaals alternatieven, of kan ik met een gerust hart voor de GB4 24 gaan?
      Een van de weinig goede alternatieven is Mackie Onyx.
      En momenteel zwerft er een leuke advertentie rond op Marktplaats van een 32/8 versie.

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

groot nadeel van de gb4 is zoals reeds in dit topic is gezegd: geen pad knoppen.

Ik geloof dat de conclusie toen was dat je al naar een tweedehands mh2 moest als je en pad knoppen en 8 auxen en een gerenomeerd merk wil hebben. Ik ben zelf ook voor zo'n tafel aan het kijken en ontdekte dat je op de venice je groepen apart kunt routen EN over firewire sturen, ik ga dat eens tegoei bekijken maar kan goed zijn dat ik de effecten dan via een groep stuur en de 6 auxen vrij houdt voor monitors

Comment

• gunrunner
          • Dec 2012
          • 48

Originally posted by frederic
          Een van de weinig goede alternatieven is Mackie Onyx.
          En momenteel zwerft er een leuke advertentie rond op Marktplaats van een 32/8 versie.
          Heb beetje rondgesurfd, maar vond deze nergens nieuw. Garantie is iets dat wij best wel kunnen gebruiken. Toch bedankt voor de tip!

Comment

• gunrunner
            • Dec 2012
            • 48

Originally posted by mrVazil
            groot nadeel van de gb4 is zoals reeds in dit topic is gezegd: geen pad knoppen.

Ik geloof dat de conclusie toen was dat je al naar een tweedehands mh2 moest als je en pad knoppen en 8 auxen en een gerenomeerd merk wil hebben. Ik ben zelf ook voor zo'n tafel aan het kijken en ontdekte dat je op de venice je groepen apart kunt routen EN over firewire sturen, ik ga dat eens tegoei bekijken maar kan goed zijn dat ik de effecten dan via een groep stuur en de 6 auxen vrij houdt voor monitors
            Welke prijsklasse is dit? Ik zie prijzen variëren tussen 2600 en 5500€ op het web.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Originally posted by mrVazil

Als de gain dichtgedraaid is, zit je op -20.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

F32 kan je kopen voor pakweg 2600-2700EUR, gator heeft er een prima tourcase voor : http://www.gatorcases.com/p/210195-555/g-tour-midvenf32

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by frederic
                  Als de gain dichtgedraaid is, zit je op -20.
                  In theorie wel, in de praktijk zit je op een GB4 dan nog heel erg dicht tegen de clip aan, uitgaande van een line-signaal.
                  Tenslotte stuur je nog steeds de mic preamp in inplaats van het line-in circuitje.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Hoe vaak komt het in de praktijk voor dat je aan -20 dB nog niet genoeg hebt?
                    Zeker in een jongerencentrum zijn dat meestal dezelfde kanalen en zou je zelfs een paar korte XLR kabels kunnen maken, die standaard in het dog-house liggen, met daarin een weerstandsnetwerkje die nog eens 20 dB demping geeft.
                    Als je daarmee het enige argument wat tegen die mixer werkt kunt omzeilen.....
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Of je zet er gewoon een DI box tussen ?

Comment

• gunrunner
                        • Dec 2012
                        • 48

Originally posted by desolation
                        Of je zet er gewoon een DI box tussen ?
                        Daar was ik dus ook aan het denken.

Comment

• RonaldH
                          • Aug 2009
                          • 274

Of een paar van deze: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-81...le-stereo.aspx in plaats van de mic XLR ingang, gebruik je dan de Line (6,3mm) ingang.
                          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Als er ook gewoon line-inputs op zitten is een verloopje idd de oplossing.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Neem dan wel verloopkabeltjes ipv die pluggen, als je er op een mixer zo meerdere naast mekaar wil zetten kan het wel eens beginnen "spannen".

Comment

• PvG
                                • Sep 2012
                                • 979

Huh? Line-levelsignalen over multi naar mixer? Mijn advies: never, nooit nie!
                                Juist in situaties als deze (jeugdhuizen ed) een vaste regel toepassen: over de multi gaan alleen mic-levelsignalen naar mixer.Line-level altijd via een DI! Op deze manier voorkom je problemen en schade aan apparatuur: nooit kapotte keyboards door phantom-power en nooit een kapotte mixer door een jack die in de output van een gitaaramp belandt. Door te zorgen dat er alleen xlr-xlr-kabels, jack-jack-kabels en DIs aanwezig zijn, wordt prutsen tegengegaan.
                                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...