Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

je zou met je subgroepen nog 2 auxen kunnen maken,....
    De venice f heeft ( volgens mij) die Firewire optie om er digitaal effecten mee aan te maken. Read the F-manual, misschien heb ik gelijk...

FireWire® The FireWire interface can be used with any computer fitted with a 1394 port, and is effectively a 64-channel (32x32) digital audio snake, which connects directly to your computer, allowing the use of any 3rd party audio processing software in conjunction with the console. Applications include multitrack recording from the VeniceF’s digital direct outputs, software-generated FX processors driven from aux sends or direct outputs, “plug-ins” inserted on input channel FireWire send/returns. All with a heart of pure MIDAS.
    Software Although the FireWire interface will work with nearly all computer-based audio processing software, included in every VeniceFpackage is a free 60-day trial version of REASON, by Propellerhead. This software suite includes multitrack recording (up to 64 tracks), virtual racks full of FX and dynamics processing, and even a software mixer, which can be patched in parallel with the analogue VeniceF permitting full external digital processing of each VeniceF input channel.

zou toch moeten kunnen.. sterker nog: met remote desktop op je iPad ga je lekker in de zaal zitten schuiven, terwijl de mixer op het podium staat..
    Last edited by Gast1401081; 26-11-12, 16:47.

Comment

• mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

als ik de manual goed begrijp dan offer ik evenzeer aux-bussen op als ik de effecten digitaal via FiWi zou doen. Ik vond net op het net een stukje uitleg dat de venice maar 6 auxen zou hebben om de verkoop van de verona veilig te stellen, als ze de venice 8 auxen zouden geven zou niemand nog verona kopen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Verona gaat binnenkort uit de markt

Comment

• arvoitus
          • Apr 2011
          • 45

Originally posted by drbeat
          Back on topic, wat gaat de TS nu doen?
          Digitaal of Analoog:
          Met een budget van rond de 2000 euro + wat oprekking zijn de enige opties de 01V96i, Presonus StudioLive of de Behringer X32.
          De 01v96i heeft te weinig kanalen/faders om fijn op te mixen. Ik heb een demo-model van de Presonus Studiolive uitgeprobeerd, en hoewel de tafel fijn en vertrouwd werkt voelt hij toch wel een beetje fragiel aan en dat geeft me niet het vertrouwen dat hij 10/15 jaar meegaat. De Behringer willen we gewoon niet.

Het voordeel wat analoog biedt zoals het hebben van een kleine tafel die makkelijk in je eentje te tillen is maakt voor ons niet uit. Lompe dingen zijn niet erg, zolang het maar lang meegaat.
          Daarnaast heb ik met verschillende geluidstechnici gesproken die af en toe bij ons langskomen met een bandje, de meeste blijven toch een voorkeur voor een analoge tafel houden.

Tweede-hands of nieuw:
          Een tweedehandse Soundcraft K2 32 kanaals (of iets dergelijks) zou opzich wel kunnen passen. Deze kan ik volgensmij rond de 1500/1800 euro vinden. (al vind ik hier wel een Soundcraft K2 24 voor 500 euro: http://moby.to/p3ltk8).
          Welk voordeel heeft een tweedehandse tafel (Soundcraft K2-32 bijvoorbeeld) als ik voor ongeveer hetzelfde geld een nieuwe Soundcraft GB2-24 kan halen?
          Duurzaamheid is enorm belangrijk, en het hebben van garantie en de zekerheid dat je een nieuwe tafel hebt die jaren mee kan vind ik heel zwaar meewegen in de keuze.

Ik snap dat we in een periode zitten waar alles overgaat naar digitaal en er enorm veel koopjes zijn te vinden op de tweedehandse markt, en het niet slim is om veel geld te investeren in een nieuwe analoge tafel. Maar voor de locatie (Jongerencentrum) is het niet echt belangrijk dat we met oude analoge techniek zitten, maar dat de investering van 2000 euro lang meegaat.
          Of is er iets waar ik overheen kijk met een tweedehandse koop?

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Een GB2 is, als ex-GB2 gebruiker, ook niet de beste keuze. De EQ is vrij ongevoelig, dan liever de Venice F of zoeken naar een betaalbare 2ehands MH2.

Comment

• arvoitus
              • Apr 2011
              • 45

Originally posted by desolation
              Een GB2 is, als ex-GB2 gebruiker, ook niet de beste keuze. De EQ is vrij ongevoelig, dan liever de Venice F of zoeken naar een betaalbare 2ehands MH2.
              De Soundcraft GB2 is als voorbeeld bedoeld en kan ook de Venice F of een A&H zijn. Het ging me vooral over de kwestie van duurzaamheid, is het verstandig om een tweedehandse tafel aan te schaffen als je voor praktisch hetzelfde geld een nieuwe tafel kan hebben?

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Ja en nee. Een MH2 is een hele categorie beter dan een GB2/4/8, maar de prijs is er dan natuurlijk ook naar.
                Eerlijk gezegd zou ik voor jouw budget, als je het kan rekken naar 2500, sowieso een nieuwe desk te kopen. En dan niet bij een dozenschuiver maar bij iemand die je er goede support op kan geven.
                Voor mij zou de Venice F een no brainer zijn, meeste bang for the buck en itt vroeger zitten er nu oerdegelijke preamps in.

De enige reden dat je 2ehands moet gaan kijken is als je meer dan 6 auxen wil, maar dan moet je sowieso boven je budget gaan shoppen vrees ik. Een GB4 bv geeft je maar 2 auxen meer, en een MH kopen voor 2500EUR zal moeilijk worden (de meeste zijn MH3 of MH4, en die gaan makkelijk 4-5000)

Comment

• mrVazil
                  • Mar 2010
                  • 330

wat mij bij de gb reeks stoort is dat ze geen pad knop hebben. een mh2 zou ideaal zijn, al kom ik die niet veel tweedehands tegen. Een 3 is al te groot en sowieso te duur

leest de TS hier nog mee eigenlijk?

Comment

• arvoitus
                    • Apr 2011
                    • 45

Ja en nee. Een MH2 is een hele categorie beter dan een GB2/4/8, maar de prijs is er dan natuurlijk ook naar.
                    Eerlijk gezegd zou ik voor jouw budget, als je het kan rekken naar 2500, sowieso een nieuwe desk te kopen. En dan niet bij een dozenschuiver maar bij iemand die je er goede support op kan geven.
                    Voor mij zou de Venice F een no brainer zijn, meeste bang for the buck en itt vroeger zitten er nu oerdegelijke preamps in.

De enige reden dat je 2ehands moet gaan kijken is als je meer dan 6 auxen wil, maar dan moet je sowieso boven je budget gaan shoppen vrees ik. Een GB4 bv geeft je maar 2 auxen meer, en een MH kopen voor 2500EUR zal moeilijk worden (de meeste zijn MH3 of MH4, en die gaan makkelijk 4-5000)
                    Normaal gesproken hebben we genoeg aan twee auxen. Zes auxen is meer dan genoeg, dat is alleen nodig als we monitors vanaf de FOH doen (en in dat geval hebben we ook vier pre-fade auxen nodig). Maar dat komt maar 1 of 2x per jaar voor.

Originally posted by mrVazil
                    wat mij bij de gb reeks stoort is dat ze geen pad knop hebben. een mh2 zou ideaal zijn, al kom ik die niet veel tweedehands tegen. Een 3 is al te groot en sowieso te duur

leest de TS hier nog mee eigenlijk?
                    TS heeft kijkt nog steeds mee en heeft een uur geleden en nu weer gepost

Comment

• gunrunner
                      • Dec 2012
                      • 48

Ik zit in dezelfde situatie als de TS.
                      Vanuit ons Jeugdcentrum zijn we de Soundcraft GB4 sterk aan het overwegen (we komen van soundcraft mfxii12). We kunnen deze nieuw kopen voor 2420€ incl. btw met 2jaar garantie (niet via webshop). De voornaamste reden is dat deze 8 auxen heeft (we gebruiken deze voor FOH & monitors) en mij de GB2 al was aanbevolen (de GB4 zal dan nog beter zijn zeker?). Nadeel is mss dat de GB4 enkel jack uitgangen heeft voor zijn auxen (de GB2 heeft 4xlr en 2 jack aux uitgangen). Wat betreft EQ, is dit dan zo'n groot verschil met andere tafels? Zijn er voor de rest nog mankementen aan de GB2/4?

Comment

• gunrunner
                        • Dec 2012
                        • 48

Ik zit zowat in de zelfde situatie als de TS.

Wij zijn de GB4 aan het overwegen. Ik kan er een op de kop tikken nieuw voor 2420€ incl. btw met 2 jaar garantie (niet via webshop).
                        Is de GB4 sterk aan te bevelen boven de GB2? Wij gebruiken de tafel voor zowel FOH als monitoring, vandaar dat 8auxen wenselijk zijn.
                        Vereisten zijn vooral: 24 mono kanalen, 8 auxen, degelijke sound, analoog en liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk. Zijn er dan nog goede alternatieven buiten de GB4?

Iemand ook een gedacht hoeveel zo'n case met plaats voor micro's zou kosten voor de GB4?

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Zoals reeds aangehaald: Midas VeniceF 32. Kost ongeveer evenveel als die 2nd hand GB4, maar geeft je meteen ook firewire multitrack in&out.

Een goede 3delige roadcase voor een GB4-24 met doghouse mag je toch zeker 6-700EUR voor rekenen, zonder inlay of schuif voor mics oid.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Is het handig om de microfoons in de mixercase te bewaren?
                            Je hebt ze op het podium nodig en bewaard ze bij de FOH 20 meter verderop....
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gunrunner
                              • Dec 2012
                              • 48

Zoals reeds aangehaald: Midas VeniceF 32. Kost ongeveer evenveel als die 2nd hand GB4, maar geeft je meteen ook firewire multitrack in&out.

Een goede 3delige roadcase voor een GB4-24 met doghouse mag je toch zeker 6-700EUR voor rekenen, zonder inlay of schuif voor mics oid.
                              Die GB4 die ik had vermeld is nieuw trouwens (korting gekregen + zelf komen halen bij de leverancier). De f32 zal wsl een goed alternatief zijn, maar die heeft 'slechts' 6auxen. Zijn er goede 8aux, 24kanaals alternatieven, of kan ik met een gerust hart voor de GB4 24 gaan?

Comment

• gunrunner
                                • Dec 2012
                                • 48

Originally posted by MusicXtra
                                Is het handig om de microfoons in de mixercase te bewaren?
                                Je hebt ze op het podium nodig en bewaard ze bij de FOH 20 meter verderop....
                                sorry, ik bedoelde met doghouse, maar wist niet hoe zo'n cases heten.

Comment

Working...