Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?
Collapse
X
-
Verschil is juist dat veel merken geen gebruik maken van floating point getallen waardoor je bus snel volloopt (of eigenlijk: het aantal mogelijkheden minder is).
Digico is een van de weinig die dat altijd gedaan heeft, nu beginnen langzaam aan anderen hun voorbeeld te volgen (waaronder Behringer/The Music Group), maar wel nog allemaal met een (beperkte) DSP.
Waarom het bij de X32 dan niet goed zou zijn... geen idee. Kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Behringer is niet de enige waar dit niet goed loopt. Soundcraft Si reeks gaat het ook neit goed.Verschil is juist dat veel merken geen gebruik maken van floating point getallen waardoor je bus snel volloopt (of eigenlijk: het aantal mogelijkheden minder is).
Digico is een van de weinig die dat altijd gedaan heeft, nu beginnen langzaam aan anderen hun voorbeeld te volgen (waaronder Behringer/The Music Group), maar wel nog allemaal met een (beperkte) DSP.
Waarom het bij de X32 dan niet goed zou zijn... geen idee. Kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk.
En Digico is zeker ook geen hoogvlieger hierin.Comment
-
Nou wordt ik toch bedoeld waar jij dat probleem ziet...
Ik heb bij de Si noch de Digico's ooit problemen gehad met summen van kanalen. Je weet dat je niet tot 0dB moet doorgainen op een digimixer? :PNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Comment
-
Oh right, misschien toch eens terug naar de basisschool en leren lezen/schrijven...Originally posted by NesCio01;588736[COLOR=#000080de Venice, mag eigenlijk
niet eens Midas heten. Het is dan ook een veredelde Eurodesk.
[/COLOR]
Alleszins, qua mogelijkheden als het analoog moet blijven lijkt de Venice F mij hier de beste keuze. Alleen ga je dan het budget wel wat moeten rekken, de F32 zit aan +-2600EUR BTW in. Voordeel is wel, zoals gezegd, dat je meteen een multitrack opname kan aanbieden bij de optredens en dat er ook virtual soundcheck gedraaid kan worden + dat je kan opleiding geven op basis van een 24 sporen opname die je live door de tafel trekt.Comment
-
-
Hmm. Erg subjectief. Kan net zo goed zijn dat je de eindset tegen z'n grenzen duwt of dat je gewend bent aan een bepaalde gevoeligheid van een draaiknop en dat je daardoor vindt dat een specifieke tafel slecht sommeert...
Dat oude digitafels met fixed point/integer berekeningen slecht klinken als je een bus met meerdere signalen met grote verschillen in amplitude voedt, wil ik geloven. Maar ik geloof niet dat je het verschil hoort in processoren die een floating point optelling doen.
Ik wil wel geloven dat je verschil hoort tussen de eq algoritmes, dynamische algoritmes en/of AD/DA-convertors, maar optel sommetjes...
Ik denk dus dat het verschil niet zit in het sommeren, maar in het gedrag van eq, compressors, enz.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
1) koop ergens waar ze service geven. En een spare leveren tijdens reparatiesVoor een jongerencentrum ben ik op zoek naar een nieuwe geluidstafel die op de FOH moet komen te staan. Deze wordt voor ongeveer 15-20 shows per jaar gebruikt. Het budget ligt rond de 2000 euro, en daarvoor zou ik graag willen: - Minimaal 24 mono kanalen (16 kanalen voor de band, 4 voor FX returns, 2 voor de DJ en 2 voor een mp3/cd speler. - Een goedklinkende tafel (uiteraard). - Goede kwaliteit zodat hij lang meegaat (10/15 jaar) - Simpel te bedienen is (dus digitaal valt eigenlijk al af). - Eventueel ook als monitor tafel inzetbaar is. - Een flightcase (met het liefste een doghouse). Momenteel hebben we een Soundcraft Spirit LX7 24-kanaals, en deze moet dus vervangen worden. We zijn vrij tevreden over deze tafel, en het enige wat we eigenlijk aan die tafel missen is het gebrek aan subgroepen die gepand kunnen worden (niet echt een groot gemis) en af en toe is het irritant dat we geen fantoom/polarity knoppen per kanaal hebben (ook niet echt een gemis). .
2) Doe achter de bar een submixer voor DJ / MP3 zodat je de mengtafel kunt ruimen op de andere 345 dagen van je jongerencentrum dat er geen band is
3) Voor 20 bands over 10 jaar = 200 x gebruiken? Koop een van de overbodig geworden big frame hondehokken. Een soundcraft/yamaha/crest oid. Die wordt niet gestolen, (je hoeft er zelf niet mee op stap. ) En die zijn nu in de ramsj. Vaak met verbazend weinig gebruiksuren als je goed zoekt. En als je big frame koopt mag er ooit eens een kanaal kapot gaan, dan heb je er nog zat..
4) denk niet dat je 10 jaar een mengtafel gaat gebruiken zonder onderhoud en reparaties!!!
5) heb ik al gezegd dat de echte kosten onderhoud zijn?
6) neem in de kosten een grote houten kast/behuizing mee. Geen flightcase, maar iets wat het pand niet uit kan en alle accesoires mooi gerangschikt verzameld. Denk aan Lade voor microfoons, onderin 3 curverboxen met XLR, je randapparaten, en zo voort.
Ik heb geen goede ervaring met de betrouwbaarheid van venice in poppodia hier.lekker belangrijk!Comment
-
Een Venice F is dus digitaal? Nieuw voor mij ...
Oude bigframes gaan toch nog meer dan 2000-2500EUR hoor, MH3/24 bv betaal je nog makkelijk 4-5k. Verona zit ook rond die prijszetting. ML van A&H kan wat goedkoper, maar die vallen toch ook richting de 3k-3.5k uit.
Allemaal ver boven het budget maw. En dan zit je nog met servicing achteraf. Dat ze voor de analogs die ze in productie houden nog parts gaan maken staat buiten kijf, maar voor die horde modellen die eol zijn is het maar de vraag of er binnen 5j nog onderdelen zijn.Comment
-
ik kan het er niet mee eens zijn.Oude bigframes gaan toch nog meer dan 2000-2500EUR hoor, MH3/24 bv betaal je nog makkelijk 4-5k. Verona zit ook rond die prijszetting. ML van A&H kan wat goedkoper, maar die vallen toch ook richting de 3k-3.5k uit.
Allemaal ver boven het budget maw. En dan zit je nog met servicing achteraf. Dat ze voor de analogs die ze in productie houden nog parts gaan maken staat buiten kijf, maar voor die horde modellen die eol zijn is het maar de vraag of er binnen 5j nog onderdelen zijn.
lekker belangrijk!Comment

Comment