Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Ik persoonlijk verkies een A&H boven een Soundcraft LX of GB.
    Dit omdat de eq op de soundcraft niet onder de 100Hz kan komen en dat vind ik erg vervelend.
    Ook heb ik het gevoel dat de mixbussen op de GB serie te snel vol loopt zeker op 24 kanalen.
    Met de A&H GL 2200 (broertje van de 2400) heb ik goede ervaringen ook de pad en fase draaier en fantoom
    per kanaal zijn uiterst handig.
    Op deze tafels krijg ik een fijnere mix in vergelijking met de GB serie en LX serie en kwa indeling vind ik ze
    stukken overzichtelijker dan de GB.
    De GL tafel waar ik mee werkte was een jaar of 7 oud en is altijd versleept en niet zuinig mee omgesprongen bij
    het bedrijf waar ik voor werkte.
    En ondanks dat, nooit problemen dus het kan wel. Wel heb ik van andere gebruikers gehoord dat de aarde in
    de tafels of de bandkabel problemen zou kunnen geven in de 2200,
    maar in de 2400 is dat misschien anders aangezien deze een upgrade zijn van de 2200.
    Last edited by dexter; 16-11-12, 01:02.

Comment

• ajdeboer
      • Feb 2009
      • 198

Originally posted by frederic
      Als je dan toch analoog wil gaan, zou ik zeker Mackie Onyx overwegen.
      Ik moet frederic wel gelijk geven betreft de Onyx.

Laatst heb ik zo'n 24 kanaals tafel voor een middelbare school aangeschaft.
      Wanneer ik daar kom sta ik er met plezier op te mixen. Fijn ding voor het geld.

Edit: Maar ik zie net dat de Onyx 24.4 niet eens meer leverbaar is! Sorry!

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

Originally posted by dexter
        Ik
        Met de A&H GL 2200 (broertje van de 2400) heb ik goede ervaringen ook de pad en fase draaier en fantoom
        per kanaal zijn uiterst handig.
        De GL tafel waar ik mee werkte was een jaar of 7 oud en is altijd versleept en niet zuinig mee omgesprongen bij
        het bedrijf waar ik voor werkte.
        En ondanks dat, nooit problemen dus het kan wel. Wel heb ik van andere gebruikers gehoord dat de aarde in
        de tafels of de bandkabel problemen zou kunnen geven in de 2200

maar in de 2400 is dat misschien anders aangezien deze een upgrade zijn van de 2200.
        Bovenstaande ervaringen wil ik ook wel delen.

In een jongeren centrum hier gebruiken ze al jaren een gl2200 32 kanaals op de foh. Daar hebben ze later nog een 24 kanaals van bijgekocht voor op de monitors. In de tijd dat ik er als vrijwilliger werkte, gaf de tafel nooit problemen. Vandaag de dag gebruiken ze deze setup nog steeds, en aan de hand van hun programma kan ik wel zeggen dat ie elke week wel intensief gebruikt word.

Daarbij heb ik zelf ook nog een gl2200. Ik heb deze 2e hands gekocht en na 7 jaar in me bezit werkt de tafel nog prima! ik gebruik hem gemiddeld denk een 1 keer in de 2 maanden. Dat moet ik dr natuurlijk wel bij vertellen!

Verder heb ik weinig ervaring met andere tafels om er echt iets nuttigs over te zeggen. Maar ik heb iig goeie ervaring met een een gl2200.

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Hier ook goede ervaringen met de GL2200-24. Staat al +- 10 jaar bij ons op school, wordt niet heel vaak gebruikt, en ook niet mee gesleept. Werkt perfect, ookal duurt het met te lang voordat er wat gebeurt als je aan de EQ draait. Qua routing en I/O een hele flexibele tafel, waar we hier monitoren en FOH tegelijk op schuiven.

Als ik nu moest kiezen zou ik voor een VeniceF of X32 gaan. De VeniceF heb ik nooit gehoord, maar met XL3 EQ en mic pre's heb je een tafel die veel beter zou moeten klinken dan de oude Venice tafels. De X32 is wat duurder, maar wel 32 kanalen, digimulti, veel I/O, en een verdomd goed apparaat voor het geld.
          Met beide tafels kan je multitrack opnemen en afspelen, en dus ook virtueel soundchecken en bezoekende bands (al dan niet tegen betaling) een complete multitrack opname van hun optreden meegeven, wat niet alleen heel fijn is voor de band, maar ook perfect werkt om te oefenen met mixen (met een DAW als REAPER, handjevol simpele plugins, een gate, compressor en EQ en een galmpje is al genoeg).

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

GL serie, een tafel die mede aan de basis ligt van de "no A&H" op riders
            X32, die ik nu zelf heb kunnen ondervinden dat het summen van de kanalen echte bagar is...

Dan heeft Soundcraft GB serie, Mackie Onyx,en zelfs Midas venice met crapy D&R preamps meer te bieden.
            Last edited by frederic; 20-11-12, 02:20.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

X32, die ik nu zelf heb kunnen ondervinden dat het summen van de kanalen echte bagar is...
              Leg 'ns uit.
              Je kunt digitaal veel fout doen, maar het optellen van enkele floating point getallen voor een bus zal Behringer niet anders doen dan de andere merken...
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Dan heeft Soundcraft GB serie, Mackie Onyx,en zelfs Midas venice met crapy D&R preamps meer te bieden.
                In een jongerencentrum komen optreden en dan wat je rider gaan afdwingen zal denk ik sowieso niet opgaan vrees ik. Ik verkies ook dat ze overal een Pro-6 leggen met Clair FoH en NX45-12 wedges, dat mag dan nog op je rider staan maar alles wat niet huge budget is zegt gewoon "dit is er, don't like it fuck off". En terecht.

Waarom een X32 wél een goede keuze is, naast het feit dat hij gewoon prima klinkt voor zen geld, is dat je 16 uitgangen hebt. Alle genoemde analoge tafels zijn vrij beperkt qua outputs en met het meer en meer in gebruik nemen van in-ear systemen door de lagere kostprijs loop je met 6 auxen zeer snel in de problemen als je ook nog effecten wil draaien.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Dat artiesten in een jongerencentrum geen Pro6 hoeven te verwachten wil nog niet gelijk zeggen dat je er dan zomaar een X32 neer kunt leggen.
                  Bovendien heeft TS duidelijk aangegeven dat het een analoge tafel moet worden.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rieske
                    • Aug 2002
                    • 544

En dat Desolation tot ver over zijn oren verliefd is op de X32 weten we inmiddels ook allemaal wel !
                    Life is what you make it

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by desolation
                      Waarom een X32 wél een goede keuze is, .........
                      Ik word nu echt DESOLAAT!

Stop nu alsjeblieft eens met het aanpraten van slechts 1 enkele tafel. Niet enkel de
                      tafel waar jij het over hebt heeft 16 outputs, er zijn veel meer tafels die dit ook
                      hebben.

Goede wijn behoeft geen krans. Maar met al jouw kransen om m'n nek, lukt het
                      me nu echt niet om ook nog maar eens serieus jouw tafel te overwegen.

Hiernaast, zoals Sander ook schrijft: TS wil ANALOOG. Hiernaast wil hij GEEN,
                      ik schrijf het nogmaals, GEEN B*ger.

Misschien lukt het je te snappen dat er ook mensen zijn die in een professioneel
                      segment zijn geïnteresseerd, niet in jouw merk!

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

beetje off-topic maar bij een hoop digitale mixers gaat het daar idd fout, het summen van de kanalen.
                        Wanneerje er gewoon een dj met en paar MC's doorheendouwd is er niks aan het handje en klinkt ie prima,
                        maar bij een grote band met 32 inputs loopt ie "dicht" word het geluid erg dun en klinkt het als MP3 compressie.
                        enige mixers waar ik mee hebt gewerkt waar dit wel goed bij is de A&H ilive, VI series en de midas digitaal.

en dat er D&R preamps in een venice zitten klopt niet, in de ouwe venice zitten DDA preamps, deze is dan oook gebouwd in de voormalie DDA fabriek.
                        In de Nieuwe Venice zitten gewoon Midas eigen preamps in.

moorgoed volgens mij dwalen we een beetje af van het topic, TS is op zoek noog een analoge mixer
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Originally posted by NesCio01
                          Ik word nu echt DESOLAAT!

Stop nu alsjeblieft eens met het aanpraten van slechts 1 enkele tafel. Niet enkel de
                          tafel waar jij het over hebt heeft 16 outputs, er zijn veel meer tafels die dit ook
                          hebben.

Goede wijn behoeft geen krans. Maar met al jouw kransen om m'n nek, lukt het
                          me nu echt niet om ook nog maar eens serieus jouw tafel te overwegen.

Hiernaast, zoals Sander ook schrijft: TS wil ANALOOG. Hiernaast wil hij GEEN,
                          ik schrijf het nogmaals, GEEN B*ger.

Misschien lukt het je te snappen dat er ook mensen zijn die in een professioneel
                          segment zijn geïnteresseerd, niet in jouw merk!

grtz

Nes
                          Beste arrogante zeikzak, de eerst tafel die ik suggereerde was een Venice F. Analoog genoeg voor je?
                          Als professional overigens het verschil tussen een Eurodesk en een Venice F niet horen, vertelt genoeg over jouw "professionaliteit."

Een klein beetje lezen laat je overigens ook zien dat ik NIET diegene was die een X32 voorstelde, want ik had prima gezien dat ze nog analoog willen. Er is echter niks mis met erop wijzen dat er een goede reden kan zijn om je niet vast te zetten met een analoge desk met 6 auxen.
                          Last edited by desolation; 20-11-12, 15:42.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by daviddewaard
                            beetje off-topic maar bij een hoop digitale mixers gaat het daar idd fout, het summen van de kanalen.
                            Wanneerje er gewoon een dj met en paar MC's doorheendouwd is er niks aan het handje en klinkt ie prima,
                            maar bij een grote band met 32 inputs loopt ie "dicht" word het geluid erg dun en klinkt het als MP3 compressie.
                            enige mixers waar ik mee hebt gewerkt waar dit wel goed bij is de A&H ilive, VI series en de midas digitaal.

en dat er D&R preamps in een venice zitten klopt niet, in de ouwe venice zitten DDA preamps, deze is dan oook gebouwd in de voormalie DDA fabriek.
                            In de Nieuwe Venice zitten gewoon Midas eigen preamps in.

moorgoed volgens mij dwalen we een beetje af van het topic, TS is op zoek noog een analoge mixer
                            Idd DDA. Ik verwar altijd D&R met DDA.
                            Het zijn dan ook 2 oude merken van ons grootvaders tijd.
                            Last edited by frederic; 20-11-12, 17:35.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by PvG
                              Leg 'ns uit.
                              Je kunt digitaal veel fout doen, maar het optellen van enkele floating point getallen voor een bus zal Behringer niet anders doen dan de andere merken...
                              Hoe dat technisch komt weet ik ook niet, ik weet dit enkel uit ondervinding.

En idd met ilve heb ik daar nooit geen problemen mee.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                                Dat artiesten in een jongerencentrum geen Pro6 hoeven te verwachten wil nog niet gelijk zeggen dat je er dan zomaar een X32 neer kunt leggen.
                                Bovendien heeft TS duidelijk aangegeven dat het een analoge tafel moet worden.
                                Volledig akkoord dat die X32 geen tafel is, die je zomaar in een jongerencentrum kunt droppen.

Comment

Working...