Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

Ik dacht de tafel pas in januari uitgeleverd werd?

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

Originally posted by purplehaze
      Ik dacht de tafel pas in januari uitgeleverd werd?
      Dat klopt En toch vandaag onder me handen gehad (dank u sinterklaasje)

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Heb je de mogelijkheid om te controleren of de M200i wil samen werken met 2x 1608 achter een REAC merge unit?
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• LVG
          • Jul 2011
          • 152

Originally posted by PvG
          Heb je de mogelijkheid om te controleren of de M200i wil samen werken met 2x 1608 achter een REAC merge unit?
          Ga ik even voor je uitzoeken kom ik op terug

Comment

• LVG
            • Jul 2011
            • 152

Originally posted by PvG
            De M200i werkt prima met de merger. De m200i is compatible met alle reac componenten zoals de merger/ r1000 etc.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Ok, erg interessant! Nu 'ns kijken wat de straatprijs wordt.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Vorige week woensdag een demo gehad met de nieuwe M200i. (Net vers uit de doos vanuit Ippon)

Ik was positief verrast over het uiterlijk. Toch niet zo lelijk als ik en mijn collega dachten. Net compact formaat. Alle knoppen en rotaries voelen erg solide aan. Ook de schuiven (ander type dan de M300 en M480) voelen degelijk. (Wellicht de nieuwigheid. ) Ook de softbuttons zijn toch hard genoeg voor een goede toetservaring.

Het display op de mixer is zeer minimaal en geeft een beetje retro gevoel maar biedt voldoende functionaliteit om te kunnen werken zonder iPad app. Mixen doe je met je oren en niet door naar het display te koekeloeren. Tuurlijk is een mini full color LCD mooier maar dat had de mixer weer duurder gemaakt.

Aansluitingen op de achterzijde zien er netjes uit. De besparing is o.a. gehaald op de XLR connectoren. Viel me op dat een gedeelte niet van Neutrik was maar een zeer goed alternatief (eerdere goede ervaringen mee gehad op andere producten dus niks om je druk over te maken) AES/EBU uit is erg handig. Connecties zitten op logische plaatsen.

Verbinding met de iPad kan via WiFi met WLA1100 USB WiFi dongle of via de Dock connector (die overigens helaas niet voorzien is van USB maar van een rare soort aansluiting die ik nog niet eerder had gezien; dat is dus een jammerlijk minpunt omdat je dan voor verschillende iPads geen universele connectorkabels kan gebruiken maar je tot Roland aangewezen bent)
                Verbinding maken werkte op beide manieren prima.

De app is veelbelovend en reageert erg goed en snel. De heren ontwikkelaars in Japan zijn nog druk bezig met programmeren maar zoals het er nu uit ziet is men voor 95% klaar. Er moeten nog wat koppelingen worden gemaakt tussen de divsere onderdelen in de app maar de functionaliteit is 99%; zo goed als alle functies werken. Dit belooft tevens wat voor de M480 app!
                De app is erg rustig en helder vormgegeven en overzichtelijk. Ik heb tevens een aantal user requests ingediend die voor later handig zijn. Ze hebben nog tot februari want dan is pas de geplande uitrol en levering voorzover ik begrepen heb dus dat gaat helemaal goed komen.

Klank hebben we nog niet getest (niet genoeg tijd) maar dat volgt nog. Al met al een goed alternatief voor de M300 of zelfs een waardige successor! Zeker met alle lokale analoge ingangen is dit een tafel die de overstap naar digitaal voor veel bedrijven, scholen en instellingen (met analoge multikabels) sneller binnen handbereik brengt. Tevens is de scene functionaliteit er goed op vooruit gegaan t.o.v. de M300.
                Last edited by MusicSupport; 09-12-12, 13:36.
                d&b Audiotechnik

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by MusicSupport
                  Alle knoppen en rotaries voelen erg solide aan.
                  Alle 1 rotaries? :P

Hoe werkt dat, één rotary? Ik zou zeggen dat het veel meer tijd kost, klopt dat?
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by MusicSupport

Het display op de mixer is zeer minimaal en geeft een beetje retro gevoel maar biedt voldoende functionaliteit om te kunnen werken zonder iPad app. Mixen doe je met je oren en niet door naar het display te koekeloeren. Tuurlijk is een mini full color LCD mooier maar dat had de mixer weer duurder gemaakt.
                    De keus van Roland om de Ipad toe te voegen wordt volgens mij niet helemaal begrepen....
                    Die Ipad is een heel stabiel apparaat en biedt een touch screen plus remote control (en nog een groot aantal andere functies die handig kunnen zijn) voor een fractie van de prijs als waar Roland het zelf voor zou kunnen ontwikkelen.
                    Denk niet dat er gebruikers zullen zijn die het ding zonder Ipad gaan gebruiken.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Roeltej
                      • May 2001
                      • 761

Ergens ook wel te begrijpen dat ze ipv USB een eigen connector aan de iPad kabel hebben gedaan. iPad heeft ook weer een unieke (2 tegenwoordig) connector, dus ze hoeven maar 2 kabels mee te leveren (en hopen dat ze niet snel stuk gaan).
                      Hierdoor kunnen ze wat meer controle houden over wat voor apparaten ermee verbonden worden, zo houdt je tablets, telefoons en andere apparaten weg die daar niet horen. Mogelijk met schadelijke gevolgen, al zou ik zo niet weten wat :P
                      Vitality Show

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by MusicXtra
                        De keus van Roland om de Ipad toe te voegen wordt volgens mij niet helemaal begrepen....
                        Die Ipad is een heel stabiel apparaat en biedt een touch screen plus remote control (en nog een groot aantal andere functies die handig kunnen zijn) voor een fractie van de prijs als waar Roland het zelf voor zou kunnen ontwikkelen.
                        Denk niet dat er gebruikers zullen zijn die het ding zonder Ipad gaan gebruiken.
                        Wordt volledig begrepen hoor. Ik ga alvast in op gevoelens die anderen kunnen krijgen en breng dat ter discussie. De iPad is een geweldig betrouwbaar apparaat dat de manier van werken is met deze console! Alleen wil iedereen meer voor hetzelfde geld. Het onboard display is informatief en snel genoeg af te lezen voor de benodigde info en instellingen.

Herstel: 1 rotatie inderdaad. Dat werkt prima! Je went snel aan de 'beperking' in knoppen die je hebt.
                        Echter werk je dan gewoon zoals het hoort met iPad dan gaat het instellen van een EQ zo snel omdat je haast kan tekenen.
                        Last edited by MusicSupport; 11-12-12, 16:02.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• Audio_man
                          • Dec 2012
                          • 1

Demo dag

Tip!

Er is een demo dag met de nieuwe Roland M200i bij proaudioshop
                          Zag een berichtje langs komen op facebook.

https://www.facebook.com/#!/proaudioshop

Comment

• LVG
                            • Jul 2011
                            • 152

Originally posted by MusicXtra
                            Ik heb hem ook getest zonder de ipad om te kijken of het te doen is.
                            Uiteraard werkt de ipad overzichtelijker, sneller en makkelijker maar zonder ipad kon ik prima de channelstrip instellen met de rotarie en de muis toetsen.

De m200i zal op verschillende demo dagen uitgebreid uitgelegd worden. In januari zal bij ons (noord nederland) een demo dag worden gehouden van de m200i

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

[kick]

Hoi,

Zijn er na zo'n 11 maanden al wat meer gebruikservaringen?
                              De tafel heeft nogal wat mogelijkheden on board en nu de prijs is
                              gezakt, wordt deze tafel wel erg interessant, zeker ook omdat er een
                              scala van (rand)apparatuur erg dichtbij te huur is.

Grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• LVG
                                • Jul 2011
                                • 152

Originally posted by NesCio01
                                [kick]

Hoi,

Zijn er na zo'n 11 maanden al wat meer gebruikservaringen?
                                De tafel heeft nogal wat mogelijkheden on board en nu de prijs is
                                gezakt, wordt deze tafel wel erg interessant, zeker ook omdat er een
                                scala van (rand)apparatuur erg dichtbij te huur is.

Grtz

Nes
                                Wij gebruiken bijna dagelijk al een m200i (sinds de eerste levering in nederland). Super compacte tafel met heel veel mogelijkheden. Wij doen er vooral congressen, tv shows, theater voorstellingen en kleine band dingen mee (zowel foh als monitor afhankelijk van de situatie) en met de ipad bedienen is helemaal fijn.

Comment

Working...