Ik dacht de tafel pas in januari uitgeleverd werd?
Roland V-Mixer M200i
Collapse
X
-
-
Vorige week woensdag een demo gehad met de nieuwe M200i. (Net vers uit de doos vanuit Ippon)
Ik was positief verrast over het uiterlijk. Toch niet zo lelijk als ik en mijn collega dachten. Net compact formaat. Alle knoppen en rotaries voelen erg solide aan. Ook de schuiven (ander type dan de M300 en M480) voelen degelijk. (Wellicht de nieuwigheid.
) Ook de softbuttons zijn toch hard genoeg voor een goede toetservaring.
Het display op de mixer is zeer minimaal en geeft een beetje retro gevoel maar biedt voldoende functionaliteit om te kunnen werken zonder iPad app. Mixen doe je met je oren en niet door naar het display te koekeloeren. Tuurlijk is een mini full color LCD mooier maar dat had de mixer weer duurder gemaakt.
Aansluitingen op de achterzijde zien er netjes uit. De besparing is o.a. gehaald op de XLR connectoren. Viel me op dat een gedeelte niet van Neutrik was maar een zeer goed alternatief (eerdere goede ervaringen mee gehad op andere producten dus niks om je druk over te maken) AES/EBU uit is erg handig. Connecties zitten op logische plaatsen.
Verbinding met de iPad kan via WiFi met WLA1100 USB WiFi dongle of via de Dock connector (die overigens helaas niet voorzien is van USB maar van een rare soort aansluiting die ik nog niet eerder had gezien; dat is dus een jammerlijk minpunt omdat je dan voor verschillende iPads geen universele connectorkabels kan gebruiken maar je tot Roland aangewezen bent)
Verbinding maken werkte op beide manieren prima.
De app is veelbelovend en reageert erg goed en snel. De heren ontwikkelaars in Japan zijn nog druk bezig met programmeren maar zoals het er nu uit ziet is men voor 95% klaar. Er moeten nog wat koppelingen worden gemaakt tussen de divsere onderdelen in de app maar de functionaliteit is 99%; zo goed als alle functies werken. Dit belooft tevens wat voor de M480 app!
De app is erg rustig en helder vormgegeven en overzichtelijk. Ik heb tevens een aantal user requests ingediend die voor later handig zijn. Ze hebben nog tot februari want dan is pas de geplande uitrol en levering voorzover ik begrepen heb dus dat gaat helemaal goed komen.
Klank hebben we nog niet getest (niet genoeg tijd) maar dat volgt nog. Al met al een goed alternatief voor de M300 of zelfs een waardige successor! Zeker met alle lokale analoge ingangen is dit een tafel die de overstap naar digitaal voor veel bedrijven, scholen en instellingen (met analoge multikabels) sneller binnen handbereik brengt. Tevens is de scene functionaliteit er goed op vooruit gegaan t.o.v. de M300.Last edited by MusicSupport; 09-12-12, 13:36.d&b AudiotechnikComment
-
De keus van Roland om de Ipad toe te voegen wordt volgens mij niet helemaal begrepen....
Het display op de mixer is zeer minimaal en geeft een beetje retro gevoel maar biedt voldoende functionaliteit om te kunnen werken zonder iPad app. Mixen doe je met je oren en niet door naar het display te koekeloeren. Tuurlijk is een mini full color LCD mooier maar dat had de mixer weer duurder gemaakt.
Die Ipad is een heel stabiel apparaat en biedt een touch screen plus remote control (en nog een groot aantal andere functies die handig kunnen zijn) voor een fractie van de prijs als waar Roland het zelf voor zou kunnen ontwikkelen.
Denk niet dat er gebruikers zullen zijn die het ding zonder Ipad gaan gebruiken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ergens ook wel te begrijpen dat ze ipv USB een eigen connector aan de iPad kabel hebben gedaan. iPad heeft ook weer een unieke (2 tegenwoordig) connector, dus ze hoeven maar 2 kabels mee te leveren (en hopen dat ze niet snel stuk gaan).
Hierdoor kunnen ze wat meer controle houden over wat voor apparaten ermee verbonden worden, zo houdt je tablets, telefoons en andere apparaten weg die daar niet horen. Mogelijk met schadelijke gevolgen, al zou ik zo niet weten wat :PVitality ShowComment
-
Wordt volledig begrepen hoor. Ik ga alvast in op gevoelens die anderen kunnen krijgen en breng dat ter discussie. De iPad is een geweldig betrouwbaar apparaat dat de manier van werken is met deze console! Alleen wil iedereen meer voor hetzelfde geld. Het onboard display is informatief en snel genoeg af te lezen voor de benodigde info en instellingen.De keus van Roland om de Ipad toe te voegen wordt volgens mij niet helemaal begrepen....
Die Ipad is een heel stabiel apparaat en biedt een touch screen plus remote control (en nog een groot aantal andere functies die handig kunnen zijn) voor een fractie van de prijs als waar Roland het zelf voor zou kunnen ontwikkelen.
Denk niet dat er gebruikers zullen zijn die het ding zonder Ipad gaan gebruiken.
Herstel: 1 rotatie inderdaad. Dat werkt prima! Je went snel aan de 'beperking' in knoppen die je hebt.
Echter werk je dan gewoon zoals het hoort met iPad dan gaat het instellen van een EQ zo snel omdat je haast kan tekenen.Last edited by MusicSupport; 11-12-12, 16:02.d&b AudiotechnikComment
-
Demo dag
Tip!
Er is een demo dag met de nieuwe Roland M200i bij proaudioshop
Zag een berichtje langs komen op facebook.
https://www.facebook.com/#!/proaudioshopComment
-
Ik heb hem ook getest zonder de ipad om te kijken of het te doen is.De keus van Roland om de Ipad toe te voegen wordt volgens mij niet helemaal begrepen....
Denk niet dat er gebruikers zullen zijn die het ding zonder Ipad gaan gebruiken.
Uiteraard werkt de ipad overzichtelijker, sneller en makkelijker maar zonder ipad kon ik prima de channelstrip instellen met de rotarie en de muis toetsen.
De m200i zal op verschillende demo dagen uitgebreid uitgelegd worden. In januari zal bij ons (noord nederland) een demo dag worden gehouden van de m200iComment
-
[kick]
Hoi,
Zijn er na zo'n 11 maanden al wat meer gebruikservaringen?
De tafel heeft nogal wat mogelijkheden on board en nu de prijs is
gezakt, wordt deze tafel wel erg interessant, zeker ook omdat er een
scala van (rand)apparatuur erg dichtbij te huur is.
Grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Wij gebruiken bijna dagelijk al een m200i (sinds de eerste levering in nederland). Super compacte tafel met heel veel mogelijkheden. Wij doen er vooral congressen, tv shows, theater voorstellingen en kleine band dingen mee (zowel foh als monitor afhankelijk van de situatie) en met de ipad bedienen is helemaal fijn.Comment

Comment