Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Voor vloermonitoren is 10 auxen wel genoeg, maar als je IEM gaat doen, neemt het aantal benodigde auxen snel toe: sommige muziekanten willen stereo en gitaristen willen effecten die in hun gitaarversterker zitten (die thuis staat, want men speelt in-ear...).

Daarnaast snoepen outputs voor delaystacks, geluid in extra ruimte, lijntje naar de videoman enz. waarschijnlijk ook uit de beschikbare outputs? Dus 12 aux/matrix sends zijn al snel op bij de grotere klussen.

De M480 is neemt een stuk meer plek in. Niet erg voor de grotere klussen, maar de tafel zou ook voor kleine klusjes ingezet worden.
    Last edited by PvG; 24-11-12, 13:57.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Dan is een M380 de oplossing.
      Maar waar ik eigenlijk op doel is dat het nooit genoeg is, iedereen wil een mengtafel met 96 inputs, 24 outputs met minimaal 24 31 bands EQ's, multiband compressors en ga zo maar door, dit alles liefst in een 19" behuizing en onder de € 2000,-.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Originally posted by MusicXtra
        Dan is een M380 de oplossing.
        Maar waar ik eigenlijk op doel is dat het nooit genoeg is, iedereen wil een mengtafel met 96 inputs, 24 outputs met minimaal 24 31 bands EQ's, multiband compressors en ga zo maar door, dit alles liefst in een 19" behuizing en onder de € 2000,-.

maar dan wel gebouwd door Midas mag ik hopen
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by PvG
          Hmm. Begrijp ik het goed dat ingeval van de M200i met 8 aux send en 4 matrix sends je effecten hier nog vanaf moeten? Dus met 2 interne effecten houd je maar 10 aux sends over voor monitoren/IEM? En als je een 1608 stage box aansluit, krijg je niet meer aux sends?
          Correct. En als je 4 FX processors gebruikt dan heb je nog 4 aux sends en 4 matrix sends over. 8 in totaal. In de praktijk kom je bij gebruik met de gemiddelde bandbezetting aan 2 FX en 4 tot 6 monitors of IEMS in gebruik. Bij een groter bandje moet je dan een compromis sluiten of zoals Sander al zegt een M-480 aansluiten.

De M380 is inmiddels al wat ouder en niet niet zo up to date qua gebruikersmogelijkheden als de M-480. Die is overigens toch net wat fijner als je alleen maar/veel stereo IEM's gaat mixen.

Kun je trouwens 2x 1608 op de M200i aansluiten? 1x 1608 is nl praktisch altijd te weinig.
          Via de S4000M (merger) kun je op 1 REAC kanaal 2* S1608's aansluiten.
          d&b Audiotechnik

Comment

• LVG
            • Jul 2011
            • 152

Originally posted by MusicSupport
            Ja dat kan. Je kunt matrix sends als monitor send gebruiken. Voor de interne FX moet je altijd Aux Sends gebruiken. Dit is idem op de M300. In totaal afhankelijk van je interne effecten gebruik heb je 12 bussen voor monitoring beschikbaar.
            En indien in monitormode heb je ook nog links/ rechts (en waarschijnlijk) mono output over.

Wat even leuk is om te noemen dat je vanuit je M-200i App songs kunt afspelen uit je iTunes library incl. transport control etc. Ook kan je twee iPads aansluiten, een wireless en
            een via kabel. Dus bij monitoring via een tweede iPad mocht je dat willen leg je hem bij de band neer kunnen zowel zij als jij de monitormix bedienen. Of een meterscherm… whatever.. Om de m200i te bedienen met 1 ipad hoef je dus niet aan de kabel te zitten maar kan gewoon draadloos voor de duidelijkheid

Om nog even een goede indruk te krijgen hier even een uitgebreide uitleg filmpje http://youtu.be/6oZ_5xN9ixU?t=12m14s

Als je inderdaad veel stereo mixen wilt maken (meer dan 6) en net zoals ons graag ook q factors op het laag en hoog wil raad ik je de m480 aan, deze gebruiken wij ook en zitten vaak helemaal vol (60in / 26 uit) en werkt perfect maar is uiteraard een veel uitgebreidere tafel voor een andere prijsklasse. De m200i zal bij ons o.a. gebruikt worden voor de kleine klussen (en dan eventueel met 2e ipad bij de muzikanten of andersom) of combi met bijv. m480 op foh en m200i op monitors en voor congressen.

Mij een m380/m400 kun je geen matrixxen gebruiken als aux sends (of er moet een update zijn geweest maar niet dat ik weet) bij een M200i, M300 en M480 kan dat wel

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by MusicSupport
              Via de S4000M (merger) kun je op 1 REAC kanaal 2* S1608's aansluiten.
              Of je neemt een S-4000S 3208 al ben je met twee 1608's flexibeler en heb je 8 returns meer.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by LVG
                Wat even leuk is om te noemen dat je vanuit je M-200i App songs kunt afspelen uit je iTunes library incl. transport control etc.
                Aardig bedacht maar het is (helaas) een functie waar we niets mee kunnen beginnen volgens de iTunes voorwaarden.

Paragraph 10: You shall be authorised to use the Products only for personal, noncommercial use...

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Originally posted by vasco
                  Of je neemt een S-4000S 3208 al ben je met twee 1608's flexibeler en heb je 8 returns meer.
                  Hmm. Beetje jammer, zo is de M200i weer net niet interessant: als ik 2x 1608 wil en dus een merger unit nodig heb, kan ik beter naar een 3x0 kijken. Een 3208 vind ik niet handig: dan zit je nog te patchen met stagesnakes.

Comment

• LVG
                    • Jul 2011
                    • 152

Originally posted by vasco
                    Aardig bedacht maar het is (helaas) een functie waar we niets mee kunnen beginnen volgens de iTunes voorwaarden.

Paragraph 10: You shall be authorised to use the Products only for personal, noncommercial use...
                    Het is net hoe je de regel ziet

Als ik muziek wil horen en het instart is het toch persoonlijk? Laat het nou net die avond zijn in een zaal waar ik aanwezig ben en toevallig zin heb om persoonlijke redenen muziek besluit te luisteren op mijn hi-fi (lees pa) installatie

Wat je met multikabel kan doen en misschien handiger voor je is is 1 analoge multikabel die je misschien nog hebt gebruiken en eventueel combi met 1x S1608
                    Of idd S4000 (3208). Wij werken altijd met losse snacks maar das kwestie van smaak en wat je handiger vindt. Wij werken nog vaak met combi festival setup dat alleen de m480 (of straks de m200i) mee gaat als monitortafel en we moeten inprikken op het huis systeem. Bij ons gaat alles eerst met analoge snacks een LK150 stageblok in dan met 1x LK150 uit spinner naar de digitale roland stageblok (zit in gebouwd in het zelfde rack) en met 1 LK150 naar 48x xlr spinner naar het huis systeem.

Als je met alleen maar roland werkt kun je er idd voor kiezen om meerdere s1608 of de kleinere stageblokken te nemen met de merger. Hoef je maar 1x cat5 te trekken

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Afaik is REAC gewoon ethernet compatibel, dus zou je met eender welk 50EUR gigabit switchje ook 2x S1608 kunnen koppellen.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Originally posted by desolation
                        Afaik is REAC gewoon ethernet compatibel, dus zou je met eender welk 50EUR gigabit switchje ook 2x S1608 kunnen koppellen.
                        REAC is wel ethernet compatible, ik transporteer het via laag2 VLAN's over een ethernet netwerkje.
                        Ik betwijfel echter of je ze zo makkelijk kunt koppelen tot 1 REAC stream....

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Originally posted by jakkes72
                          REAC is wel ethernet compatible, ik transporteer het via laag2 VLAN's over een ethernet netwerkje.
                          Ik betwijfel echter of je ze zo makkelijk kunt koppelen tot 1 REAC stream....
                          Ik heb inderdaad ook nog geen aanwijzing in de Roland documentatie gevonden dat *mergen* kan met een switch. Een *split* of *verlengen* kan wel met een standaard switch...

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Ik spreek me er niet over uit of het kan of niet, maar het zou me logisch lijken dat het mogelijk is op voorwaarde dat je op die stageboxen manueel een ID kan toekennen.

Comment

• MusicSupport
                              • Feb 2006
                              • 1016

Ik spreek me er niet over uit of het kan of niet, maar het zou me logisch lijken dat het mogelijk is op voorwaarde dat je op die stageboxen manueel een ID kan toekennen.
                              REAC is Ethernet Switch compatible op het gebied van splitsen maar niet op het gebied van Mergen. De S4000M merger heeft ook een stukje software interface op de V-mixers waarmee je de indeling/patch/routing van de aangesloten stageboxes kan regelen. Dat lukt niet via een Ethernet Switch.

@ PvG: Op zich niet zo heel gek hoor zo'n S4000M. Werkt perfect en je kunt altijd uitbreiden. Vergeet niet dat de M200i net als de M300 in het instapsegment gepositioneerd is tegen heel aantrekkelijke prijzen met behoorlijk veel functionaliteit. Je kunt niet verwachten dat je voor die prijs (duppie) gelijk op de eerste rang zit. Zie de merger dan als aanvulling om je REAC compatibiliteit te vergroten en zo meerdere stageboxen kan aansluiten. Een 3208 of 2416 is tevens zo'n slecht idee niet. (Wij werken ook met 2 of 3 LK37 subsnakes op onze 3208/2416 configuraties!)
                              d&b Audiotechnik

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Originally posted by PvG
                                Hmm. Beetje jammer, zo is de M200i weer net niet interessant: als ik 2x 1608 wil en dus een merger unit nodig heb, kan ik beter naar een 3x0 kijken. Een 3208 vind ik niet handig: dan zit je nog te patchen met stagesnakes.
                                Je bent inderdaad flexibeler met twee 1608's zoals ik al aangaf. Mocht het eens nodig zijn kun je altijd een 3208 bij huren en met de merger een combi met een eigen 1608 maken. Een 2416 is zoals MusicSupport aangeeft ook mogelijk en ook niet eens zo heel gek. Kortom, mogelijkheden genoeg en verschillende combinaties mogelijk. Je hoeft het niet eens allemaal zelf aan te schaffen omdat het best goed bij te huren is.

Verlengen, splitsen en koppelen gaat prima met een normale manageble switch (die dan wel weer wat meer kosten dan 5 tientjes) met VLAN opties (elke REAC port moet namelijk over een eigen VLAN virtuale netwerkkabel lopen als je deze samen over één UTP kabel wil krijgen). Dit kan dan ook prima met de tafels met twee REAC porten. REAC audiodata mergen kunnen doorsnee ethernet switches niet omdat er simpelweg de software niet voor aanwezig is in die apparaten.

Originally posted by LVG
                                Het is net hoe je de regel ziet...
                                Zo kun je alles wat krom is recht l.....

Comment

Working...