Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

maar is het dan niet gewoon dat er ook een android en windows 8 versie komt?

Als de bediening via wifi gaat.....
    lekker belangrijk!

Comment

• djyellow
      • May 2003
      • 83

Originally posted by desolation
      Heel simpel, 4.X en hoger. Alles daaronder is inderdaad te onspecifiek qua hardware, puur omdat het geen os is dat aangepast is voor tablets. Elke ICS tablet heeft wel een dual of quad core cpu en een scherm met minimum de resolutie van een iPad. En dan vergeten we ook nog de Microsoft Surface tablets die 9/10 een goed stuk van de markt gaan innemen.
      Er zit wifi op, dus je kan prima voor die tablets je data over wifi pompen en de usb aansluiting enkel gebruiken om te laden.
      Merk boeit geen knijt, net zoals de rom. ICS is ICS.
      Dit is nou juist het voordeel van de Ipad's voor ontwikkelaars. Er komen niet elke week weer 15 nieuwe modellen uit met weer een andere CPU en scherm resolutie. Als je als ontwikkelaar besluit om je te beperken tot de Ipad dan krijg je er maar een of twee bij per jaar. Dit scheelt enorm opde R&D afdeling om alles te kunnen supporten. Je kunt gewoonweg niet garanderen dat een applicatie op zo veel verschillende hardware platvormen stabiel draait. Je haalt je een heleboel support sores op je nek.

Originally posted by renevanh
      Tot een of andere manager bij Apple bedenkt dat de app voor deze mengtafel niet aan een of andere voorwaarden voldoet, kun je mooi ineens 3 weken niet mixen. Apple bepaald wat jij op je apparaat mag draaien, alleen om die reden alleen al voor mij geen iPad.
      Ook dit zie ik voornamelijk als een goede ontwikkeling. Bij Android kan iedereen die wil een applicatie maken en in de winkel zetten. Er is niemand die voor de gebruiker controleert of de applicatie ook correct werkt en of er geen slechte bedoelingen zijn. (je adres boek plunderen, virussen, mallware etc...)

En zoals eerde vermeld... zo veel prijs verschil zit er niet tussen een Ipad of een galaxy.

Kijk eens even waar we het hier over hebben.... Je bent wel bereid een mixer aan te schaffen van 3000 euro, maar de bijbehorende luxe interface die 400 euro (ipad 2) kost is dan in eens veel te veel geld.

Ik zou liever iets meer uitgeven aan een Ipad waarvan de fabrikant 100% garandeert dat het goed en stabiel werkt, dan dat de app op elk willekeurig apparaat kan worden geïnstalleerd en dan maar hopen dat dit ook lekker werkt.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Originally posted by RayM
        Niet iedereen wil een Ipad aanschaffen/meenemen.
        Niet iedereen wil een M-200i aanschaffen.
        En iedereen die deze mixer wel willen aanschaffen moeten er een iPad in de begroting bijtellen als ze er nog geen hebben. Ik kom ook maar weinig nuttige apps tegen voor o.a. Android apparaten die bruikbaar zijn in onze branche dus de (eerste) keuze voor iPad snap ik wel.
        Originally posted by renevanh
        Tot een of andere manager bij Apple bedenkt dat de app voor deze mengtafel niet aan een of andere voorwaarden voldoet, kun je mooi ineens 3 weken niet mixen. Apple bepaald wat jij op je apparaat mag draaien, alleen om die reden alleen al voor mij geen iPad.
        Onnodige paniek zaaien en bangmakerij, wat al op je iPad staat draait gewoon door. Ook als Apple besluit het uit de AppStore te halen. Mocht dat toch gebeuren kan Roland gewoon de .ipa applicatie aanbieden op hun eigen website ter download zodat je het kan installeren op je iPad (met jailbreak) via je computer. Ik denk niet dat Apple een fabrikant als Roland zonder meer van de AppStore zal gooien zoals hobby programmeurs. Misschien bestaan er zelfs wel afspraken tussen de fabrikanten, ze worden er beide niet armer van namelijk.

Verder zoals djyellow al aangeeft, liever een gecontroleerde stabiele omgeving zonder virussen dan Android of (misschien wel met name) Windows 8 met allerhande mogelijke buggy software die iedereen maar kan maken waarvan jij niet weet wat het doet in de achtergrond. Fabrikanten worden zo gedwongen een goede applicatie te schrijven voor iPad's. En wij weten allemaal hier dat kwaliteit een prijskaartje heeft.
        Last edited by vasco; 08-11-12, 09:06.

Comment

• LVG
          • Jul 2011
          • 152

maar de bijbehorende luxe interface die 400 euro (ipad 2) kost is dan in eens veel te veel geld.

.[/QUOTE]

Ehh Ipad 2 (16gb meer dan zat voor dit werk) kost in de btw (vorige week gekocht) € 333,- en verwacht dat er nog meer acties komen dat de prijs omlaag gaat
          Voor ons als ondernemers btw er af, afschrijving. Kost het ding nog geen € 250,-

Buiten de app nog wat andere leuke dingen er op (audiotools bijv) en je wilt nooit meer anders

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

Originally posted by djyellow
            Dit is nou juist het voordeel van de Ipad's voor ontwikkelaars. Er komen niet elke week weer 15 nieuwe modellen uit met weer een andere CPU en scherm resolutie. Als je als ontwikkelaar besluit om je te beperken tot de Ipad dan krijg je er maar een of twee bij per jaar. Dit scheelt enorm opde R&D afdeling om alles te kunnen supporten. Je kunt gewoonweg niet garanderen dat een applicatie op zo veel verschillende hardware platvormen stabiel draait. Je haalt je een heleboel support sores op je nek.
            Het bedrijfsmodel van een verkoper interesseert mij eigenlijk geen biet
            voorlopig hebben ze net hun unieke poort van de telefoon vervangen voor een andere uniek poort.
            Kun je die dure homestereo met dockingstation in de vuilnisbak gooien.
            Ben dus niet zo onder de indruk van de vermeende stabiliteit van Apple hardware.

Ook dit zie ik voornamelijk als een goede ontwikkeling. Bij Android kan iedereen die wil een applicatie maken en in de winkel zetten. Er is niemand die voor de gebruiker controleert of de applicatie ook correct werkt en of er geen slechte bedoelingen zijn. (je adres boek plunderen, virussen, mallware etc...)
            ik zit niet op controle van fabrikanten te wachten aan de gebruikerskant.
            Dat je een nieuwe mercedesbus koopt en geen discotheek er in mag vervoeren ofzo.
            "want die overbeladen ons iets te vaak en wij moeten ze tegen die kans beschermen"

Apple heeft bijvoorbeeld zelf software / hardware in beheer. Denk aan logic en apogee. Zij hadden geen enkel probleem om de hele bestaande gebruikersbase van logic in de kou te zetten als die weigerden hun voorgeschreven platform te kopen.

Als apple ineens besluit dat roland/mackie voor audio op een apple audioformats moet. En wel per direct. dan draaien ze die toepassingen in no time de nek om

Ik zou liever iets meer uitgeven aan een Ipad waarvan de fabrikant 100% garandeert dat het goed en stabiel werkt, dan dat de app op elk willekeurig apparaat kan worden geïnstalleerd en dan maar hopen dat dit ook lekker werkt.
            Apple garandeert NIETS. Bij wie ga jij je geld terug halen als bij de volgende Ipad jouw 3000 euro mengtafel niet werkt?
            Last edited by showband; 08-11-12, 10:13.
            lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by vasco
              Onnodige paniek zaaien en bangmakerij, wat al op je iPad staat draait gewoon door. Ook als Apple besluit het uit de AppStore te halen. Mocht dat toch gebeuren kan Roland gewoon de .ipa applicatie aanbieden op hun eigen website ter download zodat je het kan installeren op je iPad (met jailbreak) via je computer. Ik denk niet dat Apple een fabrikant als Roland zonder meer van de AppStore zal gooien zoals hobby programmeurs.
              Er worden op het moment apps uit de appstore geblokkeerd omdat het mogelijk is rich text editing te doen op een plek waar Apple dat niet zou willen (Sparrow) en er worden zelfs apps geblokkeerd en verwijderd zonder duidelijke reden (redelijke recent: Airfoil Speakers Touch). Dan hebben we het nog niet gehad over Google's Voice Search, Gmail app en weet ik wat nog meer allemaal. Het feit dat ik van die grillen afhankelijk zou zijn of m'n iPad moet jailbraken (vind Apple ook niet leuk, in Amerika worden jailbreaked apparaten onder druk van Apple regelmatig door telecomproviders met duizenden tegelijk geblokkeerd) zijn voor mij voldoende om daar nooit zelf voor te kiezen en zeker niet zodanig afhankelijk van te zijn!
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jadjong
                • Oct 2003
                • 654

Op dit moment sluit IOS alle verbindingen wanneer het scherm uit gaat(apparaat in standby). Eventuele updates kunnen alleen binnen gehaald worden als de app gebruik maakt van Apples pushmessages. Geen probleem voor online apps, maar iets wat direct verbinding maakt via lokale wifi is zijn verbinding kwijt en zal opnieuw met de tafel moeten verbinden als je het scherm van de ipad weer aan zet. Ik ben benieuwd hoe Roland dit oplost, bij Midas gaat dit nog niet vloeiend.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Officiele info op de website: http://www.rolandsystemsgroup.eu/du/...onsoles/M-200i

Originally posted by jadjong
                  Op dit moment sluit IOS alle verbindingen wanneer het scherm uit gaat(apparaat in standby). Eventuele updates kunnen alleen binnen gehaald worden als de app gebruik maakt van Apples pushmessages. Geen probleem voor online apps, maar iets wat direct verbinding maakt via lokale wifi is zijn verbinding kwijt en zal opnieuw met de tafel moeten verbinden als je het scherm van de ipad weer aan zet. Ik ben benieuwd hoe Roland dit oplost, bij Midas gaat dit nog niet vloeiend.
                  Dit is natuurlijk inherent aan Apple en iPad. Op basis van ervaring met de M480 app kan ik het volgende zeggen. De WiFi verbinding in de tafel blijft gewoon actief en omdat je iPad als laatste met de tafel via WiFi verbonden is geweest zal deze na de standby automatisch weer verbinding maken met de WiFi van de console. Vervolgens kun je gelijk de app en console weer synchroniseren door de app weer online te brengen. Dit werkt dus prima.
                  Last edited by MusicSupport; 12-11-12, 14:51.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• SH1000
                    • Dec 2009
                    • 220

een youtube'je over de M-200i (nu precies 2x bekeken )

en nog eentje

Last edited by SH1000; 12-11-12, 22:20.
                    Good is the enemy of Great
                    [Jim Collins]

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by SH1000
                      een youtube'je over de M-200i (nu precies 2x bekeken )

en nog eentje

http://www.youtube.com/watch?v=d1G-eHGDiWw
                      In de eerste review wordt gesproken over 'future' operating systems. Wellicht komt er in de toekomst een Andriod en Windows Tablet (8) versie aan?!
                      d&b Audiotechnik

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Originally posted by LVG
                        De matrix kun je waarschijnlijk ook nog als 4 extra aux sends gebruiken
                        .

Hoi, kun je de matrices als extra auxen gebruiken, heb je dat al ontdekt?
                        Dat zou mooi zijn want 8 auxen is een beetje aan de krappe kant.

Verder lijkt het tafeltje wel goed te werken, ik heb gisteren nog een fimpje zitten kijken en dat ziet er niet verkeerd uit.

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by purplehaze
                          Hoi, kun je de matrices als extra auxen gebruiken, heb je dat al ontdekt?
                          Dat zou mooi zijn want 8 auxen is een beetje aan de krappe kant.

Verder lijkt het tafeltje wel goed te werken, ik heb gisteren nog een fimpje zitten kijken en dat ziet er niet verkeerd uit.
                          Ja dat kan. Je kunt matrix sends als monitor send gebruiken. Voor de interne FX moet je altijd Aux Sends gebruiken. Dit is idem op de M300. In totaal afhankelijk van je interne effecten gebruik heb je 12 bussen voor monitoring beschikbaar.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Het lijkt mij een mooie mixer voor AV toepassingen.
                            Lekker compact, alles aan boord wat je nodig bent en bedienen via je I-pad.
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• PvG
                              • Sep 2012
                              • 979

Originally posted by MusicSupport
                              Je kunt matrix sends als monitor send gebruiken. Voor de interne FX moet je altijd Aux Sends gebruiken. Dit is idem op de M300. In totaal afhankelijk van je interne effecten gebruik heb je 12 bussen voor monitoring beschikbaar.
                              Hmm. Begrijp ik het goed dat ingeval van de M200i met 8 aux send en 4 matrix sends je effecten hier nog vanaf moeten? Dus met 2 interne effecten houd je maar 10 aux sends over voor monitoren/IEM? En als je een 1608 stage box aansluit, krijg je niet meer aux sends?
                              Kun je trouwens 2x 1608 op de M200i aansluiten? 1x 1608 is nl praktisch altijd te weinig.

Ben nu een SL24 gebruiker en ooit zou ik willen upgraden naar zoiets als de M200/3x0 (of GLD80/iLive)... Nooit te vroeg om te orienteren. ;-)
                              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

10 aux sends nog niet genoeg voor monitoren?
                                Wordt het dan niet tijd voor een M480?
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...