Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by MusicXtra
    De D&B series die jij noemt zijn line-arrays, da's een totaal andere tak van sport dan de Prospect top, overigens weegt een enkel V series top rond de 38 kg. Jouw VRX setje is daar ook op geen enkele manier mee te vergelijken.
    De Prospect wordt totaal verkeerd ingeschat op basis van zijn formaat, met slechts één top per kant zijn er festivals met 2500 bezoekers mee gedaan, dat gaat je met een VRX systeem echt niet lukken en met de genoemde D&B systemen heb je daarvoor ook meer dan 6 kastjes per kant nodig, dus dik 200 kg per kant. Daarmee staat de Prospect op eenzame hoogte wat prestaties betreft, ik ben nog geen top tegengekomen die zoveel aankan en slechts 36 kg weegt, dus lomp.... Nee, juist extreem licht en compact.
    Het is ook niet erg waarschijnlijk dat je een klus voor 2500 man in je eentje staat te bouwen, een setje met diezelfde top voor 600 man is overigens nog prima te doen.
    Verder heb ik de Coax6 en Coax12 welke respectievelijk 6 en 16 kg wegen en dus heel makkelijk in je eentje op statief of tussenpaal te zetten zijn. Dan is er nog de line-array, een 'setje' tot 10.000 man met toppen welke 38 kg per stuk wegen heb ik ook nog van geen enkel ander merk langs zien komen....
    Mijn grootste uitdaging is dus om mensen zoals jij zover te krijgen dat ze hun denkwijze los weten te laten dat een enkel 15" top niet geschikt is voor vocalen en tot maximaal 500 man bruikbaar is en dat een dubbel 10" line-array leuk is voor de jaarlijkse braderie in het dorp maar zeker niet geschikt zou zijn voor een stevig dance feest of live concert met 10.000 man ervoor. En om dat te bereiken heb ik simpel een aantal slimme ontwerpen gemaakt die andere merken niet maken.
    D&B V en y reeks heeft ook een verticale versie (V10P) om als enkele top (33kg) te gebruiken. En nergens beweer ik dat een enkele 15" top geschikt is voor 10.000 man. En gaan beweren dat een enkele D&B top enkel geschikt is voor een lokale braderie, doet uw eigen commercieel aspect geen deugt medunkt. En nergens beweer ik dat VRX goed klinkt, wel dat het concept interessant is als voorbeeld, omdat het eenvoudig door 1 persoon is op te stellen.
    Last edited by frederic; 05-01-16, 12:31.

Comment

• rdreiers
      • Nov 2009
      • 407

Ik zie weer veel modder voorbij komen.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by frederic
        D&B V en y reeks heeft ook een verticale versie (V10P) om als enkele top (33kg) te gebruiken. En nergens beweer ik dat een enkele 15" top geschikt is voor 10.000 man. En gaan beweren dat een enkele D&B top enkel geschikt is voor een lokale braderie, doet uw eigen commercieel aspect geen deugt medunkt. En nergens beweer ik dat VRX goed klinkt, wel dat het concept interessant is als voorbeeld, omdat het eenvoudig door 1 persoon is op te stellen.
        Frederic, volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal goed gelezen...
        D&B wordt door mij zeker niet afgekraakt, alleen kom je bij mij met het argument dat de Prospect met zijn 36kg niet door één man is op te bouwen terwijl een D&B met 33kg dat wel zou zijn, die laatste 3kg zal het toch niet op stuk lopen lijkt me zo.
        VRX is een leuk systeem maar om qua capaciteit met een enkele Prospect top mee te kunnen komen heb je al snel 3 toppen per kant nodig, je hebt dan per kant 75kg aan luidsprekers tegen 36kg voor de Prospect.
        Ik zie je commentaar trouwens niet als moddergooien maar meer als heel erg kritisch en dat juich ik alleen maar toe, het zou leuk zijn wanneer je een keer bij me langs komt om te luisteren en alle achtergrond info te krijgen, zou voor ons beiden weleens leerzaam kunnen zijn....
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

+1 Amen. Zo kan het ook.
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Draad
            • Apr 2001
            • 122

Niemand praat over de geluidsdruk na een aantal meters. Vindt dit een beetje vreemd (of heb ik dit gemist in al die reacties?)
            2500 man vindt ik wel erg veel.
            Maar heb de set gehoord bij Sander, en bevalt me wel. Je hebt niet door hoe hard hij gaat, totdat je met elkaar wilt praten. Ken dit ook van Nexo alpha, maar is wel iets ouder!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Draad
              Niemand praat over de geluidsdruk na een aantal meters. Vindt dit een beetje vreemd (of heb ik dit gemist in al die reacties?)
              2500 man vindt ik wel erg veel.
              Doordat de hoorn niks omhoog straalt is de energie zoveel mogelijk gericht op de plek waar het publiek zich bevindt. Om die reden is 50 meter goed haalbaar voor de Prospect top.

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Doordat de hoorn niks omhoog straalt is de energie zoveel mogelijk gericht op de plek waar het publiek zich bevindt. Om die reden is 50 meter goed haalbaar voor de Prospect top.
                En dit heb ik eens getest in mijn tuin die ongeveer 113m diep is. De Prospect top blijft zelfs verder dan 50 meter netjes overeind zonder gaten :-)

Comment

• Draad
                  • Apr 2001
                  • 122

Uhh, zet er dan ook ff publiek voor
                  Last edited by Draad; 07-01-16, 18:32.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Uhh, zonder publiek niet interessant deze bevinding.
                    Paar maanden geleden getest met 2500 man ervoor, nog steeds geen enkel probleem om 40 meter en verder te overbruggen.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Het spijt mij erg, maar ook de Prospect is als puntbron ook gewoon onderhevig aan de -6db regel per afstandsverdubbeling (20dB per decade). Dus 135dB op 1 meter is 95dB op 40 meter
                      Met andere woorden: Ik ga niet graag op minder dan 10 meter bij volle uitsturing staan, en na 40 meter kom je niet boven luidruchtig publiek uit.
                      Een testje in een stille tuin zegt mij niets.....

Is ook helemaal niet erg dat een single top zich zo gedraagt, als je maar weet waar je hem voor gebruikt.....
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by SPS
                        Het spijt mij erg, maar ook de Prospect is als puntbron ook gewoon onderhevig aan de -6db regel per afstandsverdubbeling (20dB per decade). Dus 135dB op 1 meter is 95dB op 40 meter
                        Klopt helemaal maar wanneer je zorgt dat het publiek niet op één meter van de top kan staan door de top hoog te plaatsen wordt dat verschil al een heel stuk kleiner.
                        In mijn voorbeeld stonden er 3 X28's en een Prospect Kick op elkaar gestapeld onder de top, de hoogdriver stond dus een dikke 2,5 meter boven de grond waardoor de eerste rijen buiten de spreiding stonden en dus daardoor nog minder geluidsdruk hadden.
                        De eerste rij welke vol in 'de wind' stond was al op een meter of 6 verwijderd van de top en dan is er van die 135 dB nog maar 120 dB over, nog steeds hard maar al een stuk aangenamer.
                        Het gebrek aan hoog voor die voorste rijen werd hier gecompenseerd door een Coax12 welke als frontfill gebruikt werd.
                        Resultaat was dat het hele veld netjes egaal van geluid was voorzien zonder kamfilter effecten die het gebruik van meerdere toppen altijd met zich meebrengen.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Overigens heb je dit effect van 6dB afval per afstandsverdubbeling ook bij gebruik van meer toppen naast elkaar gestacked, pas wanneer je toppen op elkaar gaat stacken of een line-array gebruikt waarbij je de bovenste toppen op het far-field richt heb je dit probleem niet meer.

Comment

• Tofke78
                            • Jan 2005
                            • 504

Uhh, zet er dan ook ff publiek voor
                            Ik heb de vergelijking gedaan met andere systeem en die vertoonden al snel heel wat gaten. Bij de BA set dus helemaal niet. Dus voor mij zeer zeker een interessante bevinding.

Comment

• Draad
                              • Apr 2001
                              • 122

Welke systemen? En in dezelfde configuratie?
                              Oftewel ook daar 1 top gebruikt? (Kam filter?)

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Afgelopen weekeind een erg gave productie gedaan in een uitverkocht (1800 zitplaatsen) RAI Theater in Amsterdam.
                                De Turkse 'Marco Borsato' Mustafa Celeni en band versterkt. Deze artiest trekt in Turkije volle stadions, een eer om als jong merk zoveel vertrouwen te krijgen.

Mooi plaatje vanaf het balkon waarop goed de grootte van het theater zichtbaar is.

Comment

Working...