Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan van Duren
    • May 2004
    • 204

Originally posted by MusicXtra
    'In de 40 jaar dat ik in het vak zit nog nooit een PA luidspreker tegengekomen die studiowaardig is, op de Prospect zou ik een CD durven afmixen' was het commentaar van iemand die echt weet waar hij over praat.
    Ik denk dat je dan maar eens snel verder moet gaan met het ontwikkelen van studiospeaker

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by Jan van Duren
      Ik denk dat je dan maar eens snel verder moet gaan met het ontwikkelen van studiospeaker
      Achter de schermen in het diepste geheim wordt daar al aan gewerkt....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

Dat heb je mij vorig jaar al eens verteld. Ik ben erg benieuwd.

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Vorige week een eerste live optreden gehad met onze fonkelnieuwe Brooklyn Audio Prospect geluidsinstallatie. Het was wat bang afwachten gezien het optreden in een niet zo optimale zaal was. Er werd ons ook zeer weinig tijd gegeven om degelijk af te stellen en te testen. Toen ik bij de soundcheck de zaal inwandelde met de iPad in de hand konden m'n oren niet geloven wat er gebeurde. Mooi egaal geluid zowel dichtbij als achteraan in de zaal. Alles klonk zeer warm, heel duidelijk, zeer mooie diepte. Gewoonweg fantastisch! Ik vreesde vooral voor het geluid van de micro's op de zang, maar deze was bijna van studiokwaliteit. Eigenlijk bijna niet te geloven. Het grappige was dat we een paar dagen later iemand tegen kwamen die begon op te scheppen dat hij iemand had horen zeggen welk goed orkest met een nog nooit gehoord sound had gehoord in die bepaalde zaak. Toen konden we doodleuk zeggen, "wel, dat waren wij" :-)

Misschien ook eens monitors proberen van BA...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Hier een mooi plaatje van de X28 sub.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Stukje huislvijt, nadat de FL122 onder extreme omstandigheden (38ĀŗC en uren in de volle zon zonder wind) in de thermische protect was gegaan.
              In eerste instantie kreeg de amp module geen frisse lucht, dat bleek voldoende te zijn tot het zo warm werd in Nederland.
              Maar ook al vallen de artiesten om van de hitte, de monitoren moeten ook dan blijven werken en dus nu een kap ontwikkeld en de bodemplaat opnieuw ontworpen zodat de ontwikkelde warmte ook daadwerkelijk naar buiten afgevoerd wordt.

Zo zag versie 1 eruit, dus met de koelfan intern.

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

;-) Dit zijn de scherpe kantjes aan productontwikkeling.

Nice. Hoe heb je de kunststof(?) kap gemaakt?

Geen design mogelijk met passieve koeling? Koelribben zonder fan?

Heb je al een klimaatkamertje gebouwd? Houtenkistje met isolatie en enkele gloeilampen op de bodem en een temperatuursensor. Met een dimmer kun je de temp instellen. Hierin kun je dan de ampmodules met (een deel van) de kast testen tot ruim boven de 40 graden. Misschien ook een oude vriezer verbouwen om <0 graden (startgedrag) te testen. De ampmodules tijdens de test met een dummy load belasten. (Let wel op de brandveiligheid als je onbemande een duurtest wilt doen...)

Edit BTW: Zit er een boxheader aan de buitenkant van de ampmodules? Ben je niet bang dat de pinnetjes zullen verbuigen als je in het donker met een xlr op de achterkant loopt te zoeken naar het gaatje? Misschien uitleveren met een lage dummy connector in de box header?
                Last edited by PvG; 01-08-15, 07:48.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                  • Jun 2014
                  • 456

Gelukkig is het niet altijd zo warm en hebben we niet elk jaar de start van de tour. Vond dat uurtje fietsen om bij de locatie te komen geen feestje ;-)
                  Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by PvG
                    ;-) Dit zijn de scherpe kantjes aan productontwikkeling.

Nice. Hoe heb je de kunststof(?) kap gemaakt? Ik ga niet alles vertellen.

Geen design mogelijk met passieve koeling? Koelribben zonder fan? Nee, anders had ik dit niet hoeven ontwikkelen.

Heb je al een klimaatkamertje gebouwd? Houtenkistje met isolatie en enkele gloeilampen op de bodem en een temperatuursensor. Met een dimmer kun je de temp instellen. Hierin kun je dan de ampmodules met (een deel van) de kast testen tot ruim boven de 40 graden. Misschien ook een oude vriezer verbouwen om <0 graden (startgedrag) te testen. De ampmodules tijdens de test met een dummy load belasten. (Let wel op de brandveiligheid als je onbemande een duurtest wilt doen...) Ik heb een 'klimaatkamertje' van 4*7*3 meter, die wordt verwarmd met een 300 kW luchtverhitter tot max. 70ĀŗC, is dus geen gepruts met gloeilampjes in een houten kistje.

Edit BTW: Zit er een boxheader aan de buitenkant van de ampmodules? Ben je niet bang dat de pinnetjes zullen verbuigen als je in het donker met een xlr op de achterkant loopt te zoeken naar het gaatje? Misschien uitleveren met een lage dummy connector in de box header? Header wordt afgedekt zodra de DSP geprogrammeerd is, probleem is dus geen probleem.
                    Zie antwoorden in blauw.

Originally posted by Timo B Geluidstechniek
                    Gelukkig is het niet altijd zo warm en hebben we niet elk jaar de start van de tour. Vond dat uurtje fietsen om bij de locatie te komen geen feestje ;-)
                    Het was die middag wel heel extreem, nog gekker was het dat ik vanuit Utrecht naar Bloemenaal ben gegaan waar het bij aankomst 18ĀŗC was.

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Ok, ik snap dat je niet alles vertelt ;-)

Fannetje blijft een zwak punt op die plek op het podium (maar dat vind ik sowieso voor alle actieve speakers ivm zon, regen of knopjes).

Je hebt het oververhittingsprobleem dus niet gevonden in het 'klimaatkamertje'. Niet ver genoeg opgestookt? ;-) Ook opstartgedrag bij koude zou ik een belangrijke test/spec vinden.

Ok, ik was ff bang dat de boxheaders open bleven.

Ik heb die dag ook met mijn spullen buiten gestaan en ik was bang dat het een en ander er de brui aan zou geven, maar alles bleef gelukkig draaien (MacMini achter een Elo touchscreen en mijn SA1600 ampjes).

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Het 'oververhittingsprobleem' van ampjes die in de thermische protect gaan na uren in 38ĀŗC in de volle zon zonder wind te staan en je de kastjes niet eens meer kon vastpakken vind ik niet echt een 'oververhittingsprobleem'.
                        We hebben het hier dus over kastjes die richting de 80ĀŗC gingen, terwijl Powersoft haar producten garandeert tot een omgevingstemperatuur van 40ĀŗC. Na een uurtje in de schaduw deden ze het trouwens verder zonder problemen.
                        Paar weken ervoor hebben ze onder soortgelijke omstandigheden gestaan maar nu met 30ĀŗC en bleven ze het gewoon doen, met deze modificatie waren ze in 38ĀŗC ook zeker blijven spelen. (Zet overigens die Macmini of een willekeurige mixer maar eens in de volle zon, die begeven het veel eerder dan de Powersoft amp modules. )
                        De fan in de floormonitor is zeker geen zwakke plek, hij zit, net als de aanzuigopening heel erg goed beschermd, moet heel raar lopen wanneer daar bier of iets dergelijks in terecht komt.

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Een monitor/speaker die er mee ophoudt, is altijd een probleem. Ook al is het 40 graden. (Daarom blijf ik voorstander van passief.) 35-40 graden is trouwens niet eens zo extreem: elke zomer wordt er genoeg spul mishandeld op campings in zuid Europa.In mijn ogen is die fan wel een zwakke plek: diezelfde warme dag 'regende' het troep/kleine bloemen uit een boom op mijn monitoren. Mijn SRX712s hebben daar weinig last van, een fannetje zuigt of blaast het naar binnen. Maar denk ook aan een balletvloer die niet helemaal strak ligt en de opening aan de onderzijde kan blokkeren (maar dan zal het geen 40 graden zijn), of setlists die de muzikanten typisch laten slingeren rondom je monitoren...Ik vraag me wel af hoe de diverse merken zich houden bij hoge of lage temperaturen... Maar da's misschien een leuk apart topic: Hoe houden de diverse amps/actieve speakers zich onder extreme omstandigheden? ;-)
                          Last edited by PvG; 01-08-15, 19:39.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by PvG
                            Een monitor/speaker die er mee ophoudt, is altijd een probleem.
                            Da's dus exact de reden dat ik dit heb ontwikkeld, nu blijft hij het onder de meest extreme omstandigheden dus ook gewoon doen.
                            Dat amp-rackje van je waar je iedere week mee loopt te slepen om je SRX12's van signaal te voorzien zal er eerder door bloemetjes of een jas die erover is gelegd mee stoppen als deze monitor, de uitblaas en aanzuigopeningen zitten namelijk diep in de kast verstopt zodat de kans heel erg klein is dat die geblokkeerd worden of troep in het kastje zuigen.

Comment

• Timo B Geluidstechniek
                              • Jun 2014
                              • 456

"Hoe houden de diverse amps/actieve speakers zich onder extreme omstandigheden? ;-)" Is een leuk nieuw topic.
                              Geen idee maar kan het t.z.t. checken op mijn set op het moment dat ik het RMS netwerk aan de gang heb.

Als ik het goed is zou je een flink aantal parameters uit moeten kunnen lezen via Pronet485 maar kan het mis hebben daar ik niet thuis ben in de software van Powersoft.
                              Distributeur Rational Acoustics (Smaart V8 Smaart DI2) ISEMcon microfoons en Fulcrum Acoustic voor Nederland (Dealer van 10Eazy?). http://www.timobeckmangeluidstechniek.nl

Comment

• T.O.P.
                                • Jun 2014
                                • 100

Om dat te testen zou je een weekje of 4 in Australiƫ kunnen plannen - fiscaal aftrekbaar op vakantie/eh, Tour in Januari ...

Comment

Working...