Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Volgens mij is het een Smiths st1800q OEM, op google staat een photo van de achterkant.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Leuke reacties weer, gemierenneuk over 3 fase of 32A Powercon aansluitingen, foto's van de binnenkant, lab clone, zit nog te wachten op reacties dat een ouderwetse analoge amp nog altijd beter is.
      Maar 't is wel een mooie amp.....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Inderdaad een leuke amp. Er zijn al wel 3-kanaals dsp versies, maar dan wordt je dus al snel gedwongen het subkanaal op 2 Ohm te belasten: http://www.abpaudio.net/pro_show.asp?id=1132
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• soundsystem
          • Aug 2011
          • 73

hey Sander, het is geen kritiek, zijn gewoon dingen die ik me tegenwoordig afvraag bij de meeste hoogvermogen versterkers.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by MusicXtra
            En daar issie dan, de BA Amp!
            4*1800 Watt@8 Ohm, 4*3200 Watt @4 Ohm met een gewicht van slechts 15kg.
            N.a.v de reacties;
            Ik denk dat de buitenkant meer voor het oog is, omdat we ons nu
            eenmaal graag visueel laten leiden.

Ben je meer auditief ingesteld, dan is de buitenkant wellicht mooi
            meegenomen, maar wil je juist beluisteren wat de amp kan en doet,
            lijkt mij?

Op Engelse 4-kanaalamps zie je nog wel eens dat je ze per 2 aan/uit
            kunt zetten. Als dit dan ook voor de fans geldt dan is dit wellicht een
            aanvulling voor de toekomst?

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

Originally posted by soundsystem
              Het verhaal van max 16A uit het net trekken vind ik zo'n vreemd argument bij die hoogvermogen versterkers, waarom zetten ze er dan geen 32A powercon of een 3F 16A aansluiting op?
              Of gaan we 6 kanaals dimmers binnenkort ook niet meer vol belasten omdat we aan de voedingskabel een 16A schuko hangen?
              Ook de originele Labs zakken in elkaar als je op vier kanalen 2ohm sub aansluit, daar zit wel een 32A powercon op. Uiteindelijk heb je een 2HE pizzadoos en daar past een voeding in van een bepaalde afmeting, ongeacht de dikte van de stekker.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

De amp geeft geen enkel hoorbaar verschil met de Powersoft modules en de 'oude' 4 kanaals amps die ik heb, de kwaliteit is dus top.
                Hij wordt door mij geleverd, er zit 2 jaar garantie op waarbij er door mij altijd een vervangende versterker beschikbaar wordt gesteld.
                De continuïteit is dus gegarandeerd en reparaties worden door mij uitgevoerd.
                Van de oude zijn er in de afgelopen 4 jaar inmiddels meer dan 60 exemplaren door mij geleverd en die draaien allemaal nog steeds probleemloos, sommige daarvan onder erbarmelijke omstandigheden (pas schoonmaken wanneer hij in de thermische beveiliging schiet) en avond na avond tot tegen het clippen. In die 4 jaar in totaal 3 exemplaren gehad die stuk zijn gegaan waarvan meestal de oorzaak niet bij de versterker lag.

Comment

• peterwagner
                  • Oct 2008
                  • 317

De amp geeft geen enkel hoorbaar verschil met de Powersoft modules en de 'oude' 4 kanaals amps die ik heb, de kwaliteit is dus top.
                  Hij wordt door mij geleverd, er zit 2 jaar garantie op waarbij er door mij altijd een vervangende versterker beschikbaar wordt gesteld.
                  De continuïteit is dus gegarandeerd en reparaties worden door mij uitgevoerd.
                  Van de oude zijn er in de afgelopen 4 jaar inmiddels meer dan 60 exemplaren door mij geleverd en die draaien allemaal nog steeds probleemloos, sommige daarvan onder erbarmelijke omstandigheden (pas schoonmaken wanneer hij in de thermische beveiliging schiet) en avond na avond tot tegen het clippen. In die 4 jaar in totaal 3 exemplaren gehad die stuk zijn gegaan waarvan meestal de oorzaak niet bij de versterker lag.
                  nu nog een prijs op je site zetten..... ;-)

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Die prijs is verassend laag.....
                    Maar die ga ik dus lekker niet op mijn site zetten, serieus geïnteresseerden weten me wel te vinden via de mail.

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Verkoop je die oude cq lab clones niet meer dan? Wordt het allemaal in den toekomst deze amps?
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ja, laatste lab clones gaan er uit (nog een paar te gaan) en dan wordt het inderdaad alleen nog deze amp.

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Hoi Sander,

Heb je wellicht nog 2 van die nieuwe naamplaatjes voor me...? Dan heb ik 2 echte BA amps erbij...

De nieuwe amp ziet er serieus uit!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Ja hoor, naamplaatjes heb ik wel voor je.

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by soundsystem
                              Verloopje naar 16A als je niet het volledige vermogen wenst te benutten...
                              Kortom: Je hebt (bij normaal gebruik) in ons land niks aan een 32A Powercon!

Leuke reacties weer, gemierenneuk over 3 fase of 32A Powercon aansluitingen, foto's van de binnenkant, lab clone, zit nog te wachten op reacties dat een ouderwetse analoge amp nog altijd beter is.
                              Maar 't is wel een mooie amp.....
                              Je kent ons toch: We hebben hier altijd wel wat te zeiken...

Originally posted by NesCio01
                              Op Engelse 4-kanaalamps zie je nog wel eens dat je ze per 2 aan/uit
                              kunt zetten. Als dit dan ook voor de fans geldt dan is dit wellicht een
                              aanvulling voor de toekomst?
                              Deze hebben dan meestal ook 2 voedingen binnenkomen waarmee je dus in feite 2 mono amps (bij een 2-kanaals) of 2 stereo amps (bij een 4-kanaals) in 1 behuizing hebt zitten.

Originally posted by jadjong
                              Ook de originele Labs zakken in elkaar als je op vier kanalen 2ohm sub aansluit, daar zit wel een 32A powercon op. Uiteindelijk heb je een 2HE pizzadoos en daar past een voeding in van een bepaalde afmeting, ongeacht de dikte van de stekker.
                              Die 32A Powercon wordt ook vaak gebruikt om in de 110V-gebieden net zo veel vermogen te kunnen trekken als wij met een 16A. Dit scheelt een fabrikant weer componenten waardoor een versterker makkelijker (en goedkoper) te bouwen is.

Om die reden zit op de D&B D80 standaard een 32A Powercon, ook al is deze in de 220V-gebieden niet nodig.
                              Last edited by Outline; 29-12-13, 19:25.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Kortom, 95% van de gebruikers zal niet alle kanalen met 4 Ohm subs belasten, in 95% van de gevallen is er geen 32A 230V groep beschikbaar en wanneer je toch besluit om alle kanalen met 4 Ohm subs te belasten gebeurd er nog helemaal niks zolang er muziek met een normale dynamiek gedraaid wordt en de amps niet continu in de clip worden gejaagd.
                                Volgens mij meer dan genoeg argumenten om niet te kiezen voor een 32A Powercon waar vervolgens in 99% van de gevallen weer een verloopje aan geknoopt moet worden om hem op een 16A groep aan te kunnen sluiten.
                                Normaal gesproken is de stroom die je nodig hebt voor een versterker ongeveer 1/4e van het afgegeven vermogen, dus voor de 12.800 Watt zou 3200 Watt moeten voldoen, beetje reserve erin en je komt precies aan een enkele 16A groep per versterker.
                                Powersoft houdt voor hun berekeningen zelfs maar 1/8e van het maximale vermogen aan....

Comment

Working...