Voor zover mij bekend heeft RCF eigen modules, deze komen qua vermogens ook niet overeen met de Powersoft modules.
Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.
Collapse
X
-
-
Het zou zo maar kunnen dat het in dezelfde fabriek wordt gemaakt als dat de powersoften worden geassembleerd. Immers worden uiteindelijk veel versterkers in 1 fabriek gebouwd cq geassembleerd. Of wordt het zelfde voorfrontje gebruikt als bij de powersoften. Wel een erg goede versterker, en ideaal dat ze 1HE zijn.
Al zou je haast gaan twijfelen bij de powersoften aan de specificaties wat er uit het versterkertje wordt gepompt...als ik deze http://www.proaudioshop.nl/Powersoft-M50Q-p-17108.html zie is het een aardig beest....maar heel klein..
Kies je de duurste module dan pompt hij 9000 watt.. das veel...en vraag me af of dat uit het 230 te halen is, vast wel en vind het toch zeer kunstig. Daar zit een aardig staaltje techniek in!
En kwa prijs...toch zeer interessant, en kwa geluid.... heel erg goed. heb het op TW audio gehoord.. en dat is super.
Mooie lijn met speakers MusicXtra! hoop dat je er veel van verkoopt, ik twijfel niet aan de kwaliteit, dat zit wel goed. Ik gun het je van harte dat jou speakerlijn door een groot netwerk van verhuurders en muzikanten wordt gebruikt. Als ik de staatsloterij win dan kom ik eens wat speakertjes uitzoeken met versterkers ed.
Even een gekke vraag, verkoop je er ook bv de flightcasejes bij of eventuele hoezen?Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Van wat ik begrepen heb, is DigiPro (http://www.digipro-audio.com/) gewoon een storefront van RCF/AEB Industriale om de indruk hoog te houden dat ze zelf modules maken. Maar als je je aanbied als OEM-supplier zorg je wel voor een betere site en wat meer modellen, laat staan wat het kost om zo'n grap (inclusief fabriek want 'Made in Italy) uit de grond te stampen...
Modules komen gewoon uit de Powersoft-fabriek. Slechts 2 zijn ontworpen/aangepast voor/op de specificaties van RCF/AEB. Rest is standaard. Dat vermogens afwijken zegt niet zo heel veel: Meetmethode, eventuele begrenzing van module enz.
Powersoft is al een eeuwigheid bezig met digitale versterkers en hebben het kunstje er aardig onder de knie. Qua specs zullen ze niet liegen (misschien wat 'dichterlijke vrijheid') en qua klank is ook al langer bekend dat ze de beste/een van de beste (afhankelijk van wie je het vraagt) op de markt zijn. Er is een reden dat TW Audio nog steeds Powersofts prefereert boven Labs, ook al doen ze tegenwoordig Labs (na vele, vele, vele verzoeken van klanten...).Last edited by Outline; 27-11-13, 02:29.Comment
-
Wat ik van Powersoft weet is dat ze zelf twee productie plants hebben in Italië, één voor de modules en één voor de discrete amps.
Door alles dicht bij huis en in eigen hand te houden hebben ze meer controle op de kwaliteit.
Tot nu toe ben ik in elk geval erg onder de indruk van de modules, het vermogen is indrukwekkend, helemaal in verhouding tot het gewicht.
De klank is heel erg neutraal, er is nauwelijks warmte ontwikkeling, module wordt handwarm na uren onder vollast gespeeld te hebben.
@drbeat: flightcases produceren is niet mijn ding, daarnaast heeft iedereen andere eisen waardoor er geen standaard te bedenken is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De keuze van een radiaal ventilator heeft natuurlijk alles te maken met de die 1HE hoogte.
Om daar nog een beetje lucht door te krijgen moet je best wat doen en dat levert een behoorlijke geluidsproductie op.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Das het jammere...de versterkers van tegenwoordig blazen als een gek...mega irritant...
En of je nu lab of crown hebt...blazen als stofzuigers...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Vergeet niet dat het allemaal thermisch op de rand van de krant is, 20kW aan versterker vermogen in een 1HE kastje is thermisch lastig onder controle te houden.
Maar ik zie het probleem ook niet zo, ze maken alleen herrie als je veel vermogen gebruikt, dan hoor je ze helemaal niet.
De amp modules hoor je overigens helemaal niet, op de zwaarste uitvoering zitten twee kleine axiaal ventilatoren die nauwelijks geluid produceren en bovendien bijna nooit draaien.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het is zeker een knap staaltje wat powersoft voor elkaar krijgt..
Het wordt wat lastig bij spraakklusjes of bv presentaties.. of in een kerk ed.. dat zoemen...
Maar als die modules zo presteren dan is het op zijn minst indrukwekkend te noemen..
En volgens mij prijstechnisch beter dan de labs...
Zou eigenlijk de staatsloterij moeten winnen....dan zou ik minimaal een ton verbrassen aan nieuwe speakers, versterkers, mengpanelen en drumstellen.....Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
-
[off topic]
Interessant hier.
Ik ben met een nieuw taperack bezig en wil daar iig een
4 kanaals eindtrap in hebben, juist voor spraak-, uitvaart-
en kerkklussen.
Omdat ik m'n MC2 E4-75 te lawaaierig vind, zoek ik een stille amp.
M'n oog viel op de M50Q (hdsp+eth) van Powersoft.
Gfi hoe deze in de lawaaizone zit, heb m nog niet gehoord.
Advies is welkom
[bot]
grtz
Nes
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Eigenlijk kom je net een dag te laat met je vraag, gisteren toevallig bij een seminar van Powersoft geweest.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Wie niet?....
Had je niet een belletje kunnen geven? Had gister toch niks te doen en extra kennis is nooit weg!...
Even iets anders: Kwam laatst in een of ander topic tegen dat jij nog de allereerste versie van de Powercon hebt en dat je daar nog een keer een foto van zou plaatsen. Zou je dat alsnog willen doen? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig naar de verschillen tussen die en de huidige versie!Comment
-
Oeps, zou niet zo weten waar ik die foto gelaten heb....
Verschil zat in de plaats van de nokken, die schenen zo te zitten dat je hem met wat moeite ook als Speakon kon gebruiken.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment