Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Mocht je 'm nog kunnen vinden....

Is de zoveelste ontwerpblunder van Neutrik dan geweest. Vooral in de Speakon/Powercon-serie zijn er heel veel wijzigingen doorgevoerd! Ik zou eigenlijk mijn lijstje met wijzigingen moeten plaatsen: We zitten voor zowel de Speakon als Powercon ergens rond de 10e wijziging sinds de introductie.

De nieuwe Powercon (True 1) is al versie 3 waarbij de complete productie van de eerste versie rechtstreeks de bak is ingegaan....

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by Outline
      Mocht je 'm nog kunnen vinden....

Is de zoveelste ontwerpblunder van Neutrik dan geweest. Vooral in de Speakon/Powercon-serie zijn er heel veel wijzigingen doorgevoerd! Ik zou eigenlijk mijn lijstje met wijzigingen moeten plaatsen: We zitten voor zowel de Speakon als Powercon ergens rond de 10e wijziging sinds de introductie.

De nieuwe Powercon (True 1) is al versie 3 waarbij de complete productie van de eerste versie rechtstreeks de bak is ingegaan....
      Maar die 2e powercon doet het alweer 20 jaar inclusief wereldwijde acceptatie .
      Naast 20A (nl4) versie ook in 30A (nl8) versie te krijgen al die jaren.....

Sterker nog, in mijn nucleair gedoeding zijn ze al weer 15 jaar gecertificeerd .
      Snap dus ff niet wat dat met BA te maken heeft.
      Last edited by Gast1401081; 01-12-13, 23:05.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Zolang er nog computers met usb-stekkers in de ethernetpoort ter reparatie aangeboden worden zou ik de hoop op een foolproof connector lekker laten varen.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Originally posted by MacGyverSounds
          Maar die 2e powercon doet het alweer 20 jaar inclusief wereldwijde acceptatie .
          Naast 20A (nl4) versie ook in 30A (nl8) versie te krijgen al die jaren.....

Sterker nog, in mijn nucleair gedoeding zijn ze al weer 15 jaar gecertificeerd .
          Snap dus ff niet wat dat met BA te maken heeft.
          Had verder ook niks met BA te maken. Kon alleen het topic niet meer vinden waarin Sander dat gezegd had.

Het basisontwerp draait inderdaad al weer een tijdje mee. Echter zijn er al bakken met wijzigingen aan het originele ontwerp gemaakt vanwege onder andere de schroeven (van inbus via oa platte naar uiteindelijk de Pz1-versie), behuizing (van ronde met platte vergrendeling via gevormde met platte vergrendeling naar de huidige met bolle vergrendeling (wat ook al V2 is: eerst met puntige vergrendeling en nu met afgeronde) alsmede het materiaal. En zoals gezegd: De nieuwe Powercon zit ook al aan V3 in minder dan 2 jaar. Goed bezig dus!

De Speakon FX-serie zou ivm snijdende werking van de schroef in de draad/adereindhuls direct verboden moeten worden. Zeker als je ze gebruikt met 1,5mm2 (zoals in de installatiemarkt voor background toepassingen). Ik heb al meegemaakt dat ze dwars door een adereindhuls gingen (en ja, adereindhulzen zijn toegestaan in Speakons! wel lipje verwijderen)! Dus...

Anyway, back to BA Fool!
          Last edited by Outline; 01-12-13, 23:17.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Verbeteringen aan het ontwerp juich ik alleen maar toe maar in die tijd kon je de nieuwe niet met de oude gebruiken en dat was een beetje lastig….
            Heb ze om die reden jaren niet meer gebruikt maar inmiddels wel weer, blijven gewoon erg goede connectoren waar geen goed alternatief voor bestaat.
            Maar idd, terug on-topic nu. Zoals het er nu uitziet heb ik voor eind dit jaar van de complete Coax serie demo modellen staan.
            En, de X218 heeft een update ondergaan, kast is nu 750*600*900 mm, (was 700*600*900 mm) de baspoorten aan de voorzijde komen te vervallen, is nu ƩƩn grote poort tussen de drivers. Die drivers zijn custom made exemplaren, helemaal aangepast aan de sub. Maar de belangrijkste wijziging is dat het een powered sub wordt, er komt een 4kW Powersoft module in met presets voor 60 en 100 Hz en twee presets voor cardoide opstelling. Hoop voor einde jaar de eerste serie van 8 voor de eigen verhuur te ontvangen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

nou, ik ken de Powercon alleen maar met Pozi-drive schroefjes, en dat bevalt me al jaren prima.
              Tuurlijk ken ik de ouwe speakon nog, met anti-los-draai-ring-die-je -moest-draaien. En inbus etc. ( adereindhuls mƩt lipje en 1,5mm2 : gewoon doen, heb er nog NOOIT eentje losgedraaid terug gekregen) ...
              Moet je vooral ff opletten hoeveel de aloude ITT-Canon ( vroeger naamgever van de XCR) veranderd is in die tijd.
              En waarom ze de voorsprong volledig kwijt zijn.

Sterker nog: D&B materiaal uit die tijd is eigenlijk ook niet meer te gebruiken. De enige uitzondering is ook hier weer die rare klup uit Berkeley, die overigens al Neutrik XLR toepaste in hun materialen van voor 1990. ( of Amphenol EP4 of EP5, ofzo).

Back to BS,
              laat bovenstaande een les zijn om vooral de speakers te standaardiseren naar hoogste vorm, en laat de spelletjes als pacman enzo in de versterkermodules achterwege. En willen ze pielen: gewoon een extra processor erbij verkopen, met allerhande filterbanken extra etc. Maar denk eerst aan een black box, die een aantal dB’s levert aan de hand van een signaal dat er binnen komt. Daarna aan koppelingen van meerder black-boxen, ( dus standaardisatie, en identieke systemen door de jaren heen) en als allerlaatste pas aan gimmicks.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

@MAC: Ik zal wel een keer een overzicht met wijzigen in elkaar draaien en bij de meeste ook het waarom (oftwel: wat ging er kapot).

Die club waar jij het over hebt is wel leuk maar ook niet zaligmakend. Maar dan kom je onder andere op persoonlijke voorkeuren en wat voor JOU in de praktijk werkt en waarom. Ik ben bijvoorbeeld best wel erg gecharmeerd van TW. Moet ik echter in de praktijk kiezen tussen TW en D&B dan wint die laatste toch weer keer op keer, ondanks dat er genoeg punten waar ik niet tevreden mee ben.

Uiteindelijk gaat het toch om waar je je werk het lekkerst mee kan doen. Voor de een is dat een Mercedes en voor de ander een Fiat.

@Sander: Hoor graag wanneer de kraamvisite is!

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Neu, niet zaligmakend, dat is alleen de paus.

Maar aangezien er geen andere speakerklup is die nog steeds met hetzelfde management werkt na bijna 40 jaar, schijnt er daar iets best okee te gaan.

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

En daar issie dan, de BA Amp!
                    4*1800 Watt@8 Ohm, 4*3200 Watt @4 Ohm met een gewicht van slechts 15kg.

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Originally posted by MusicXtra
                      En daar issie dan, de BA Amp!
                      4*1800 Watt@8 Ohm, 4*3200 Watt @4 Ohm met een gewicht van slechts 15kg.
                      mooi ampje...niet 2 ohm belastbaar??

dat is wel een serieus ampje met dat soort wattages...
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ja, wel 2 Ohm belastbaar maar heeft niet veel zin.
                        Alle kanalen met sub belasten op 4 Ohm zal al kritisch zijn i.v.m. de 16A groep.
                        Stroomsterkte door de kabels en connectoren wordt dan ook wel erg hoog, knapt het geluid ook niet echt van op.
                        Mooiste is om twee kanalen sub, 1 kanaal mid en 1 kanaal hoog te belasten, dan heb je maximaal rendement.

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

hhoe zit het eigenlijk met het blazen...zeg maar de herrie van de fann??

heb je ook een foto van de achterhant??

overigens is dat verhaaltje 2 sub mid en hoog bij mij nog niet geland..dat kwartje valt nog niet helemaal..als ik het goed begrijp...4ohm sub twee keer...een mid op 8 ohm en een high op 8 ohm?

lastig heej die vragen..wel een ideaal versterkertje volgens mij..

ben je nog van plan om er 1 op de markt te zetten met 4 kanalen DSP??
                          want die zie je niet zo veel en lijken mij nu just ideaal..vooral voor bv top sub setjes..
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Fans maken niet echt veel lawaai, foto van de achterkant volgt nog.
                            Punt is dat, wanneer je alle kanalen met 4 Ohm sub belast je simpelweg adem tekort gaat komen omdat je meer dan 16A uit het net gaat trekken.
                            De oplossing is dan om per amp slechts 2 kanalen met subs te belasten en de andere 2 met mid en hoog, of dat dan 4 of 8 Ohm is maakt niet zo heel veel uit, mid en hoog trekken nou eenmaal niet zoveel vermogen.
                            Voorlopig nog geen plannen om er een DSP aan toe te voegen.

Comment

• kvdb013
                              • Nov 2010
                              • 337

Type nummer zelf bedacht?
                              Ik neem aan dat er st1800q staat?
                              De 1800 en de q lijken mij duidelijk waar ze voor staan, maar waar zou dan de st voor staan?

hoelang krijg je nu garantie op zo'n ding?
                              Last edited by kvdb013; 28-12-13, 14:22.
                              Discussiƫren is kennis uitwisselen, ruziemaken is onwetendheid uitwisselen

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Er zit twee jaar garantie op.

Comment

Working...