Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

Originally posted by MusicXtra
    Een hoorntje uit een 2D printer klinkt voor geen meter.
    * mompelt iets over een 'vlakke' frequentierespons... *
    Tim

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by timmetje
      * mompelt iets over een 'vlakke' frequentierespons... *
      +1...........
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MELO
        • Feb 2011
        • 77

Nou, daar komt ie: brooklyn audio tijdens de carnaval.
        Daar ik mijn nieuwe set nog niet binnen heb, mocht ik van Sander een PA (tje) gebruiken.
        Ik stond 3 dagen met de leukste smartlappenband van Nederland ( Het Gebroken Hartje) op 2 locaties.
        zaterdag was de aftrap in een zalencomplex voor ongeveer 800 personen. Sander kwam de PA zelf op locatie plaatsen en inregelen, wat natuurlijk geweldige service is!

omdat mijn enkel 18" subs nog niet klaar waren en dit weekend niets anders dan dubbel 18" beschikbaar waren, heeft hij die (4st.) maar meegenomen om de top op hoogte te krijgen. Tussen de subs en de top was nog een kickbasje geplaatst. Eigenlijk een beetje overkill qua pa, maar moest het er maar mee doen ;-) ( wat vervelend )

na de bouw en het inregelen ging ik sounchecken en begon met de drummer. Na even de eq vlak te hebben gezet en een paar bultjes er te hebben gemaakt had ik een geweldige kick, althans dat dacht ik.... Sander vroeg of hij even mocht, uiteraard zei ik. Het gevolg: een bult laag vanaf 25 Hz, een piek van + 8 dB op 52 Hz en een piekje van + 6,4 dB op 1,2 KHz en de glazen donderde achter de bar van het schap!
        Medewerker van de zaal vroeg of we eventjes iets zachter konden spelen tot hij het glaswerk had opgeruimd..
        de rekening volgt...

als je dan denkt dat het goed is, is het niet te bevatten dat dit systeem die extra bulten aan kan. Wat een diepte, heeeerlijk!

Een persoon van de carnavalsvereniging welke belast was met het meten van de volumes op de carnavalswagens kwam van buiten af even aan ons vertellen dat het sub wel lekker ging en BUITEN!! 110dB had gemeten...( met de deuren dicht )

De rest van de souncheck verliep eenvoudig, laat de eq maar recht staan, staat het goed.

die avond nog nooit zo lekker gewerkt! Alles klonk gewoon zoals het bedoeld is.
        een nadeel aan de prospect set is, dat een dB meter onmisbaar is. Het gaat al heel snel snoeihard zonder dat je het in de gaten hebt doordat het geluid zo formidabel strak en helder blijft. Mezelf een paar keer betrapt dat we op 110dB op de foh draaide.

De dagen erna gingen veel te snel voorbij! Nog 2 bandartiesten gehad, Eric Dikeb en Arno Koolenbrander die beide met de mond open stonden te luisteren. Van beide heren te horen gehad dat ze zelden zo'n geweldig geluid hadden gehad!

In mijn hele "carrière" nog nooit zoveel complimenten in een weekend gehad, en zelfs alweer 2 nieuwe opdrachtgevers heb kunnen scoren!

Sander, mijn dank is groot, volgende week mag ik weer op pad!

ik ben bang dat de loods vol raakt met Brooklyn Audio...
        Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• Hansound
          • Apr 2006
          • 832

Wachten...
          wel ff een paar sets op voorraad zetten Sander..

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wordt hard aan gewerkt, de sets worden met veel zorg in elkaar gezet en daar wordt uitgebreid de tijd voor genomen.
            Daarnaast kost het houden van een voorraad van dit kaliber al snel veel geld.
            En zoals je kunt lezen lossen we het probleem van de levertijd tijdelijk op door de klanten, indien nodig, alvast van spullen te voorzien waarbij gelijk de nodige instructie en begeleiding wordt gegeven.
            In de nabije toekomst is het wel de bedoeling om gewoon uit voorraad te kunnen leveren.

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

En op welke plek op het lijstje staat een site...

( met prijzen )

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Prijzen zul je op de site niet gaan vinden, de site zelf wordt aan gewerkt.

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Originally posted by MusicXtra
                  Wordt hard aan gewerkt, de sets worden met veel zorg in elkaar gezet en daar wordt uitgebreid de tijd voor genomen.
                  Daarnaast kost het houden van een voorraad van dit kaliber al snel veel geld.
                  Goed werk kost tijd, toch?

Enne, Ik geloof dat geen enkel bedrijf (zelfs een grote Dozenschuiver in Duitsland) op dit moment een voorraad heeft met dit soort zaken. Ik reed (op dit moment loop ik wat moeilijk) door een 2 tal grote dozenschuivers in de regio Rotterdam....Lijken wel winkels in de Sofjet tijd....Net of de canadezen weer met spullen moeten gooien...staat echt geen donder meer in de winkel tov een jaar geleden. Het is wel allemaal te bestellen maar dan moet je het ook meteen kopen. anders doen ze het niet...Helemaal nog niet zo gek om geen voorraad te hebben!

Sprak iemand van een groot magazijn/ verdeelstation in elektrotechnische onderdelen enz. De helft hebben ze al leeg staan en verhuurt aan een ander bedrijf...Zelfs sommige fabrikanten fabriceren alleen wat men ook daadwerkelijk besteld en zonder opslag kan verdelen.. Waarom nu een dusdanig grote voorraad om te leveren...Alleen ter demo houden en lekker op die manier je zaken aanpakken zou ik zeggen...

EN het schept gewoon ook een soort van exclusiviteit van je systeem...en ik zou me erg speciaal voelen als ik er even op moet wachten omdat het op bestelling gebouwd wordt...op een of andere manier wekt dat bij mij een soort van vertrouwen, maar das persoonlijk...Gauw eens een keer naar een optreden waar de set wordt gebruikt gaan kijken!
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by drbeat

Enne, Ik geloof dat geen enkel bedrijf (zelfs een grote Dozenschuiver in Duitsland) op dit moment een voorraad heeft met dit soort zaken. Ik reed (op dit moment loop ik wat moeilijk) door een 2 tal grote dozenschuivers in de regio Rotterdam....Lijken wel winkels in de Sofjet tijd....Net of de canadezen weer met spullen moeten gooien...staat echt geen donder meer in de winkel tov een jaar geleden. Het is wel allemaal te bestellen maar dan moet je het ook meteen kopen. anders doen ze het niet...Helemaal nog niet zo gek om geen voorraad te hebben!

Sprak iemand van een groot magazijn/ verdeelstation in elektrotechnische onderdelen enz. De helft hebben ze al leeg staan en verhuurt aan een ander bedrijf...Zelfs sommige fabrikanten fabriceren alleen wat men ook daadwerkelijk besteld en zonder opslag kan verdelen.. Waarom nu een dusdanig grote voorraad om te leveren...Alleen ter demo houden en lekker op die manier je zaken aanpakken zou ik zeggen...

EN het schept gewoon ook een soort van exclusiviteit van je systeem...en ik zou me erg speciaal voelen als ik er even op moet wachten omdat het op bestelling gebouwd wordt...op een of andere manier wekt dat bij mij een soort van vertrouwen, maar das persoonlijk...Gauw eens een keer naar een optreden waar de set wordt gebruikt gaan kijken!
                    Just in time methode

Mvg,

Teun
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

Dit is technisch gezien geen JIT-principe...

Een JIT-principe wordt vooral toegepast in omgevingen waarin er regelmatig grote aantallen stipt op tijd moeten kunnen worden geleverd. Denk hierbij aan productie-processen als automotive, elecktronica, etc... waarin elke te late levering een vertraging in het productieproces oplevert.

Jij doelt meer op SCM (Supply Chain Management), waarin er simpelweg wordt gekeken hoeveel er moet worden geleverd om overschotten in de voorraad te voorkomen.

Dat gezegd hebbende: het ging hier over hele mooie luidsprekers, waar klanten graag even op wachten.
                      Tim

Comment

• MELO
                        • Feb 2011
                        • 77

Originally posted by drbeat

...Gauw eens een keer naar een optreden waar de set wordt gebruikt gaan kijken!
                        In welke hoek van het land?

Comment

• MELO
                          • Feb 2011
                          • 77

Originally posted by timmetje
                          Dat gezegd hebbende: het ging hier over hele mooie luidsprekers, waar klanten graag even op wachten.
                          nou, graag...??? Als je dit hebt besteld, kan het niet snel genoeg binnen zijn!

Tot die tijd mag ik gebruik maken van een prospect set uit de voorraad/verhuur..

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Originally posted by MELO
                            In welke hoek van het land?
                            Regio Dordrecht/ Breda.. Binnenkort in die hoek? Ben benieuwd!
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Iemand in het Oosten te vinden met zo'n setje binnenkort? (Twente)

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

binnenkort wel, denk ik...

Comment

Working...