Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

Leuk project weer!

Ik vind het een mooie kast, Die handvaten kun je mischien nog verstevigen door er een een metalen strip achter of erin te verwerken. Ik zeg niet dat ze snel afbreken, maar als ze is in een bus staan en dr word een flightcase tegen aan gereden? Misschien ook nadenken over een systeem om het makkelijk te vervoeren. bijv iets zoals een meatrack maar dan voor je speakers. Hoezen en dergelijke. soort on the road versie Dan kan je mensen ook je veelzeidigheid van je kast laten zien.

Mischien dat ik niet goed gelezen heb maar de kasten dus worden doormidel van een processor aangestuurd? dus bi amped ? Als de speakers goedkoop zijn maar je moet er wel een extra versterker aan hangen dan kost de kast op het end ook weer meer. ( die prosessor heb je toch wel nodig ) of komt er ook een passieve versie? Ik weet ook niet precies hoe dat bij andere merken is.

Wat naam betreft zou ik kiezen voor zoiets als dit: "Orange sound " met bijv een toevoeging "Speaker technology" Klinkt lekker nederlands, past bij je speakers, namen met power of extreme klinkt goedkoop en heeft zo iets van ...mijn speakers zijn het beste en gaan het hardste.... Beetje veel kapsonus voor een merkt wat net op de markt komt Hou het bescheiden. Laat eerst maar ens zien/horen wat het kan !

Succes!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

De naamsbekendheid en vertrouwen en service die een A-merk heeft kan VA of dit alweer nieuwe merk niet evenaren ( A-merken hebben al jaren populatie in de markt )
      Plus is de prijs te dichtbij de a-merken waardoor de keus makkelijk gemaakt is door koper zeker qua bedrijfszekerheid bij inhuur van hun systeem.

Ik denk echt niet dat de huidige gebruiker van bv a-merken zijn stapel hout inruilt tegen een van deze stapel hout.

Dit is hetzelfde verhaal als de Hoffman speakers en System One klinkt ook erg goed maar zal nooit een doorbraak worden in het theater en verhuur gebeuren.

Ook bij hun zijn er goede systemen aanwezig alleen de produktie en commercie en after sales blijft een eind achter de A-merken en dat is een van de belangrijkste faktoren.
      Last edited by Rolandino; 09-06-12, 09:45.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Originally posted by Rolandino
        De naamsbekendheid en vertrouwen en service die een A-merk heeft kan VA of dit alweer nieuwe merk niet evenaren ( A-merken hebben al jaren populatie in de markt )
        Plus is de prijs te dichtbij de a-merken waardoor de keus makkelijk gemaakt is door koper zeker qua bedrijfszekerheid bij inhuur van hun systeem.

Ik denk echt niet dat de huidige gebruiker van bv a-merken zijn stapel hout inruilt tegen een van deze stapel hout.

Dit is hetzelfde verhaal als de Hoffman speakers en System One klinkt ook erg goed maar zal nooit een doorbraak worden in het theater en verhuur gebeuren.

Ook bij hun zijn er goede systemen aanwezig alleen de produktie en commercie en after sales blijft een eind achter de A-merken en dat is een van de belangrijkste faktoren.
        Selenium is ook een redelijk nieuw bedrijf alleen ik denk dat je de speakers eerst goedkoper moet maken om de mensen te intresseren en tegelijkertijd een hele goede service hebben. Selenium was wel goedkoop maar leveren enorm slecht en ik kreeg een emailtje terug dat degene die engels spreekt er niet meer werkt. die lopen denk ik snel tegen het einde aan als het zo door gaat. Zorg dus dat je klanten krijgt en dat je betrouwbaar bent en snel kan leveren.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Als je het groot gaat zien dan zal het moeilijk worden, maar als je goede directe service geeft en de klant heeft vertrouwen dan kan dat best. Zeker in je directe omgeving, vele argumenten zijn hier al aangehaald.
          Ieder merk is ooit begonnen, het nu erg populaire d&b is er ook nog niet zo lang, en ze laten zien dat daar niet perse een lage prijs aan hoeft te hangen.

De terug komende opmerking over de handgrepen deel ik, het ziet eruit als of het fragiel is, dus ik zou uit misschien puur psychologisch oogpunt ze net iets verder uit elkaar zetten.
          En de kleur, daar kom je zelf wel achter, het ooit paarse nederlandse merk maakt volgens mij nu ook enkel zwarte kasten... Een heel donkere kleur blauw, paars of zelfs oranje zou misschien kunnen.

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by djspeakertje
            Nog een ideetje; Xtreme Audio Technology
            Ik vind zelf altijd het gebruik van "Xtreme" marketing-technisch een beetje gekunsteld en al helemaal niet aanspreken op het segment waarop MusicXtra hier mikt (namelijk juist níet het dance/disco gebeuren).

Dan zou ik Brooklyn Audio voor de uitstraling die je het systeem mee wil geven een veel betere keus vinden.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by soundsystem
              Als je spreekt over 6 15" drivers per kant, dan tel je de kick baskasten mee als middrivers, maw je laat deze dan ook doorlopen tot 400hz?
              Dit wil dus ook zeggen dat je de kick kasten niet op de grond kan plaatsen maar ook mee gevlogen moeten worden met de toppen?

Sorry voor de kritische vragen, vind het alleen een nogal vreemde setup.
              Ik heb niet gezegd dat alle 15" drivers doorlopen tot 400 Hz.
              Originally posted by sjig
              Ik heb dit hele topic tot nu toe gevold maar ben een dingetje niet tegen gekomen. De maten..
              Ik neem aan dat deze bekend zijn?
              De maten zijn idd bekend, de top en kick zijn beiden 700*530*530 mm en de sub is 700*530*650 mm.

Originally posted by jens
              Leuk project weer!

Ik vind het een mooie kast, Die handvaten kun je mischien nog verstevigen door er een een metalen strip achter of erin te verwerken. Ik zeg niet dat ze snel afbreken, maar als ze is in een bus staan en dr word een flightcase tegen aan gereden? Hoe sterk moet ik ze dan maken, 15 mm pantserstaal? Alles kan kapot, dus ook deze handgrepen maar die zijn meer dan sterk genoeg, ook wanneer er eens een flight case tegenaan botst. Misschien ook nadenken over een systeem om het makkelijk te vervoeren. bijv iets zoals een meatrack maar dan voor je speakers. Hoezen en dergelijke. soort on the road versie Dan kan je mensen ook je veelzeidigheid van je kast laten zien. Er komt een set hoezen bij waarmee je het hele systeem makkelijk kunt transporteren, ook daar is dus over nagedacht.

Mischien dat ik niet goed gelezen heb maar de kasten dus worden doormidel van een processor aangestuurd? dus bi amped ? Als de speakers goedkoop zijn maar je moet er wel een extra versterker aan hangen dan kost de kast op het end ook weer meer. ( die prosessor heb je toch wel nodig ) of komt er ook een passieve versie? Ik weet ook niet precies hoe dat bij andere merken is. De toppen worden inderdaad bi-amped aangestuurd, er komt geen versie met een passief filter, mogelijk wel een versie met een ingebouwde processor/versterker.

Succes!
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
                • Oct 2009
                • 721

Live AcoustiX springt me te binnen, vooral omdat de X uit je naam ook wel blijft hangen.

Presets voor CSA of end-fired zijn trouwens niet afhankelijk van de akoustiek maar het effect van deze setups dan weer wel
                There is no substitute for imagination

Comment

• I.T. drive in
                  • May 2009
                  • 352

Originally posted by qvt
                  Live AcoustiX springt me te binnen, vooral omdat de X uit je naam ook wel blijft hangen.

Presets voor CSA of end-fired zijn trouwens niet afhankelijk van de akoustiek maar het effect van deze setups dan weer wel
                  Topnaam!

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

leuk dat je nog steeds zo druk bezig bent met nieuwe speakers te ontwerpen. Welke naam het ook word, ofwelke kleuren vorm etc, in een huidige prijzen/vriendjes oorlog zal het nooit gemakkelijk zijn. Ik vraag me dan ook niet af wie deze speakers wilt kopen. Ik blijf wel bij het bekendere italiaanse spul. Altijd een vaste 2dehands waarde.

Comment

• Overdrive
                      • Feb 2002
                      • 717

Mooie kasten maar, als er geen passief filter inkomt, wat blijft er dan nog over? Hoog vermogen componenten in een mooi "kastje". Dat kan ik wezen elke fanatieke zelfbouwer wel bedenken, want de componenten liggen voor het oprapen. Of ga je met custom speakers werken? Nu geeft het mij het idee dat er geen filter inzit, omdat simpelweg de kennis ervoor niet in huis is.

Ik zou persoonlijk (en ik denk velen anderen) niet mijn geld zetten op een onbekende naam kast die bijna hetzelfde kost als een A-merk, waar duizenden euro's in R&D inzitten en zich hebben bewezen in de markt in de loop der jaren. Kijk maar naar TW audio zoals eerder aangehaald, prima spul, alleen de afgelopen jaren wil het nog niet massaal aanslaan terwijl het zich wel kan meten aan A-merken.

Je moet in deze wereld groots denken, groots aanpakken en groot zijn. Simpelweg een top/sub setje maken en dat in de markt zetten is erg moeilijk. Jammer want je bent verder hartstikke enthousiast en passievol bezig, maar uiteindelijk moet het ook wat opleveren..

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by Overdrive
                        Mooie kasten maar, als er geen passief filter inkomt, wat blijft er dan nog over? Hoog vermogen componenten in een mooi "kastje". Dat kan ik wezen elke fanatieke zelfbouwer wel bedenken, want de componenten liggen voor het oprapen. Of ga je met custom speakers werken? Nu geeft het mij het idee dat er geen filter inzit, omdat simpelweg de kennis ervoor niet in huis is.
                        Dit vind ik wel een heel bijzondere aanname.... Die dan overigens voor meerdere fabrikanten van toepassing is.
                        Heel misschien is de reden voor het bi-amp aansturen wel omdat een filter voor dit vermogen nogal groot, zwaar en duur wordt, veel vermogen dissipeert en geen mogelijkheid biedt om de hoog driver te 'time alignen' met de low driver.
                        Daarbij wordt de top in veel verschillende configuraties gebruik die verschillende settings vragen dus zouden er schakelbare filters in moeten komen.
                        Toch veel makkelijker om dan een extra versterkerkanaaltje te gebruiken met een processor ervoor.

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Orangeworks audio... Colorworks audio... inspelen op de kleur

'Hear the rainbow' ipv taste the rainbow ;-). Idee van Showband om een soort hoes/schuimpje te maken die je ervoor kan zetten als kleur minder gewenst is is wel een goede.
                          Op bepaalde feesten zou speakers ook best gezien mogen worden, voorzien van ledverlichting vind ik wel weer minder.

Wat je evt kan doen is zorgen dat de oranje delen aan te passen zijn, dat hij ergens makkelijk open kan en er een ander voorzetplaatje in kan... aan de andere kant, dan heb je wel dat er steeds iets los moet en dan zit die plaat los... kan alleen maar gaan rammelen.
                          Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Iets met Nederland dan? ( "Er gaat niets boven Neerlands fabrikaat, boven Neeeerlaaands faaabriiikaaaat", aldus ene G. Ekdom)

Dutch Audio Works
                            Dutch Audio Technology
                            Dutch Audio Engineering (geeft mensen waarschijnlijk een German Audio Engineering (GAE) idee mee, al dan niet gewenst)
                            Orange Audio (Technology)

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

Voorlopig moeten we het toch doen met een veredelde sketchup foto van de kast met wat maten, gewichten en afstraling van de hoorn (vanaf welke freq?). Veel te weinig info om enigszins een oordeel te kunnen vormen. TS zou zich een heleboel commentaar kunnen besparen door niet alleen ons "de beleving" mee te geven, maar ons te voorzien van essentiele informatie mbt de prestaties van de weergever.
                              (Kijk naar alle info, karakeristieken, Q waarden, polaire diagrammen, distorsion grafieken etc. die door alle andere A merken worden geleverd.)
                              In deze prijsklasse kijken de technische adviseurs van toekomstige gebruikers echt niet alleen meer naar looks en "beleving"!

Dus: kom op met de meetresultaten uit de meetkamer, dan praten we verder!

Mijn mening....

Paul
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by SPS
                                Voorlopig moeten we het toch doen met een veredelde sketchup foto van de kast
                                De foto is toch gewoon een echte kast met echte vlekken.
                                Cijfers zeggen ook niet alles bij een systeem, ik beschik niet over een meetkamer, is wel makkelijk maar niet persé nodig om een goed product te kunnen maken. Zal binnenkort wat plotjes plaatsen hier, heb ze niet op deze computer staan.
                                Hier alvast wat meer specificaties:

Omschrijving:
                                3 weg full-range basreflex systeem
                                Low: 15” neodynium wheater resistant woofer 8 Ohm
                                High: 2”/1” coaxiaal neodynium driver 16 Ohm
                                Frequentie bereik: 45-18.000 Hz (+/-3 dB)
                                Spreiding: 100° horizontaal 20° verticaal
                                RMS vermogen:
                                Low: 2400 Watt@8 Ohm
                                High: 300 Watt @ 16 Ohm
                                Cross-over freq:
                                Low: 40 Hz 24dB/oct. High pass. 400 Hz 24/dB oct. Low pass
                                Mid: 400 Hz 24 dB/oct. High pass. 6300 Hz 24/dB oct. Low pass (passief)
                                High: 6300 Hz 24 dB/oct. High pass.
                                Rendement:
                                Low: 97 dB 1W/1m
                                High: 118 dB 1W/1m
                                Afmetingen: B*H*D 700*530*530 mm
                                Gewicht: 38 kg
                                Materiaal:
                                Kast: Fins berken multiplex
                                Grille: 2 mm staal powdercoated
                                Rigging: aluminium en staal
                                Aansluiting: 2* Speakon NL4 1+/1- Low, 2+/2- High.
                                Overige: Statiefflens

Comment

Working...