Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

@Showband: Met foto's en tekst de kwaliteit van een luidspreker is praktisch onmogelijk, zelfde verhaal als via de radio een TV proberen te verkopen.
    En die site gaat er snel komen, maar zonder naam valt dat nog niet mee.
    @Purple Haze: Je bent altijd welkom om te komen luisteren, wanneer ik een compleet systeem heb zal ik ook een demo gaan organiseren.
    @Michel: Die spreiding haal ik ook niet vanaf 400 Hz, helaas ben ik ook nog steeds gebonden aan dezelfde natuurkunde wetten als alle andere fabrikanten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Over kleur is niet te discusieren de ene houd van zwart en de andere van zwart wit. Mss een idee om het kleur-effect vervangbaar te maken ( hoef je maar set te kopen en je kunt de kleur zelf handmatig bepalen na de hand van je opdracht ) makkelijk gezegd mss maar iets van verwijderbare panelen moet te realiseren zijn.

Kast ziet er top uit maar dat had ook niet anders gekunnen na de intro van Vision Acoustic.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Nog een ideetje; Xtreme Audio Technology

Het mooiste is een naam die niet alleen lekker bekt, maar ook makkelijk afkort naar een paar letters (zoals VA), dat blijft domweg beter hangen bij mensen.

Worden hier ook weer Lab Gruppen versterkers bij aanbevolen? (net als bij de VA sets) En welke processor ga je gebruiken? En ga je de processorpresets ook beschikbaar stellen op je website zodra het complete systeem in productie is? Een paar "snelstart" presets zijn vaak al heel wat, gewoon zodat je het systeem werkend hebt zonder eerst een half uur met je laptop aan de processor te hoeven klooien. Een aantal cardioide sub-setup templates zijn misschien ook wel interessant...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Natuurlijk worden ook hier weer Lab Gruppen of andere digitale amps aanbevolen.
          De standaard presets komen beschikbaar voor Xilica processoren maar zijn simpel over te kloppen in andere merken.
          Er komen verschillende presets voor verschillende configuraties beschikbaar, cardoide presets is weer een heel ander verhaal, dat is zo sterk afhankelijk van de zaal akoestiek dat dat niet te doen is.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by MusicXtra
            @Showband: Met foto's en tekst de kwaliteit van een luidspreker is praktisch onmogelijk, zelfde verhaal als via de radio een TV proberen te verkopen.
            En die site gaat er snel komen, maar zonder naam valt dat nog niet mee.
            Er zijn tientallen bands, radiozenders, DJ's, die via websites contact leggen. Het gaat ook puur om een kijker duidelijk te maken of het zin heeft om naar jouw product te kijken. Via de radio worden werkelijk TV's verkocht. Niet de TV zelf, maar de klant wordt naar de winkel van de TV verkoper getrokken via een radiospot. Wat jij wil bereiken met een website is dat iemand die een PA wil kopen met jou in contact gaat.

Kijkers hebben gewoon een maximaal budget, een toepassing en een klantenkring. En niets is zo vervelend als al die 1-miljoen-miljard websites met algemeenheden en een formulier "vul dit formulier in met al jouw gegevens, dan vertellen we je wel wat op deze site had moeten staan"

een site moet direct duidelijk maken of je mogelijk geinteresseerd bent of niet. Anders is het een slechte site.

Als ik als DAP koper op jouw site kom kan ik niet zien dat jouw speakers in een andere categorie zitten. Behalve als ik verstand van zaken heb, en dan ben ik geen dap koper die op jouw site aan het zoeken ben....

snap je wat ik wil zeggen?
            lekker belangrijk!

Comment

• I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

Xtra audio en dergelijke klinkt al gauw als auto audio etc.
              Ik vondt het idee van Vision Acoustics live system beter eerlijk gezegd.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ik snap heel goed wat je wilt zeggen.
                De site zal ook heel duidelijk maken dat het hier om hoogwaardige producten gaat, zelf heb ik een minimalistische site voor ogen met een aantal plaatjes van producten en weinig tekst.
                Een klik verder kom je pas bij de technische specificaties maar eigenlijk moet de beleving in die eerste laag al zodanig zijn dat het vertrouwen er is dat die specificaties wel goed zitten.
                Daarnaast komt er een soort mini-forum op waarop gebruikers hun ervaringen, vragen en opmerkingen kwijt kunnen en van mijn kant ook advies kunnen krijgen.

Comment

• soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

Je zult ook nooit meer dan 2 toppen per kant nodig hebben, de hoogdriver is in staat om 3 15"ers bij te houden, bij gebruik van twee toppen kunnen er dus al 4 kick kasten en 8 subs bij gezet worden, dan heb je het dus over een serieus systeem waar je een paar duizend man mee kunt bedienen.
                  Mmm, het zien er wel stevige kasten uit maar een paar duizend man met slechts 2x 15" midspeakers per kant lijkt me toch wel erg straf, niet?

Prijs zit net onder die van veel A-merken.
                  Als je prijs maar net onder een A-merk zit, waarom zou een klant voor jouw (nog) onbekend merk kiezen?
                  Zeker als je kijkt naar de restwaarde na pakweg 5 jaar. Dan zal bij verkoop een vergelijkbare kast van RCF (bv TT25) toch meer opbrengen dan jouw top, dus dan is uiteindelijk het A-merk goedkoper...

Maar wie weet, achter enkele jaren praten we misschien anders. Kijk bv in duitsland naar TW audio, zij maken wat de markt vraagt: compacte krachtige kasten, in het genre d&b maar dan iets betaalbaarder.

Vind het wel vreemd dat je nu met een nieuwe merknaam op de proppen komt voor zogezegd een andere toepassing, dit zaait toch alleen maar verwarring op de markt? Dit doet volgens mij geen enkel merk in de hogere klassen, behalve bij de low budget toepassing (bv JBsystems - Synq).
                  Waarom niet 1 merknaam, en dan bv club series / live series?

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Dit nieuwe merk is iets dat ik op eigen kracht aan het doen ben, dat is ook een van de redenen dat het niet aan VA gelieerd is. Het zal dus ook echt als zelfstandig merk in de markt gezet worden en niet als onderdeel van VA.
                    Lezen is ook een vak, voor mij ook wel eens moeilijk.

Comment

• soundsystem
                      • Aug 2011
                      • 73

Originally posted by DJ Antoon
                      Lezen is ook een vak, voor mij ook wel eens moeilijk.
                      Oeps ja, dat bedoelde ik dus met "dit zaait toch alleen maar verwarring op de markt"

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by soundsystem
                        Mmm, het zien er wel stevige kasten uit maar een paar duizend man met slechts 2x 15" midspeakers per kant lijkt me toch wel erg straf, niet?
                        Moet je nog iets beter leren lezen
                        Het is een paar duizend man met twee topkasten 4 kick en 8 subkasten per kant, dan heb je dus twee hoogdrivers, 6 15" en 8 18" drivers per kant, daarmee zou je toch een heel eind moeten komen.
                        Originally posted by soundsystem
                        Als je prijs maar net onder een A-merk zit, waarom zou een klant voor jouw (nog) onbekend merk kiezen?
                        Zeker als je kijkt naar de restwaarde na pakweg 5 jaar. Dan zal bij verkoop een vergelijkbare kast van RCF (bv TT25) toch meer opbrengen dan jouw top, dus dan is uiteindelijk het A-merk goedkoper...

Maar wie weet, achter enkele jaren praten we misschien anders. Kijk bv in duitsland naar TW audio, zij maken wat de markt vraagt: compacte krachtige kasten, in het genre d&b maar dan iets betaalbaarder.
                        Die prijs is uiterst scherp, de gebruikte drivers zijn heel erg prijzig en alle materialen zijn van de beste kwaliteit.
                        En eigenlijk moet ik zeggen dat de prijs net onder die van andere A-merken zit.
                        Last edited by MusicXtra; 09-06-12, 01:27.

Comment

• soundsystem
                          • Aug 2011
                          • 73

Als je spreekt over 6 15" drivers per kant, dan tel je de kick baskasten mee als middrivers, maw je laat deze dan ook doorlopen tot 400hz?
                          Dit wil dus ook zeggen dat je de kick kasten niet op de grond kan plaatsen maar ook mee gevlogen moeten worden met de toppen?

Sorry voor de kritische vragen, vind het alleen een nogal vreemde setup.

Comment

• Robni7
                            • Jan 2012
                            • 20

hoe gaat de site dan (ongeveer) heten?
                            Sorry voor de spellingsfouten, ben Lisdectisch!

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

www."nog niet bestaande naam".com

Er is dus nog geen (echte) naam, en zodra MusicXtra een naam heeft kan hij zijn website daarnaar noemen. Hij begon het project als "Beat Audio", maar na enkele pagina's forum heeft hij besloten dat de naam te veel associaties met merken als "Beats Audio" oproept, die eigenlijk het tegenovergestelde maken van wat MusicXtra doet. Zij maken dure spullen van relatief lage kwaliteit (MP3 en laptop zooi), hij maakt professionele PA systemen, schaalbaar van 50 tot 2500 man...

Oftewel: ​LEZEN!

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sjig
                                • May 2012
                                • 909

Ik heb dit hele topic tot nu toe gevold maar ben een dingetje niet tegen gekomen. De maten..
                                Ik neem aan dat deze bekend zijn? En welke drivers (modelnaam, merk) zitten in de speakers?

Comment

Working...