Presonus Live 24.4.4 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gitarist 62
    • May 2006
    • 278

    #61
    Originally posted by J.C. Productions
    Op het podium met je ipad of ipod,iphone de auxgroep besturen van de muzikanten.
    Met je ipod? dat is toch uiteindelijk alleen maar een mp3 spelertje...

    En die auxgroep bestuur je dan.. Tikkie naar links
    ~Clearsound~

    Comment

    • NesCio01
      • May 2010
      • 1987

      #62
      Originally posted by SPS
      Nes, een zeer belangrijke vergeten? Hangtafel....
      Oeps, sorry,
      hoewel de cateraar waar ik vaak voor werk dit een statafel noemt.....

      grtz

      Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #63
        Originally posted by Gitarist 62
        Met je ipod? dat is toch uiteindelijk alleen maar een mp3 spelertje...
        Ik denk dat hij een custom rom heeft gevonden waardoor die iPod ineens veel meer kan. Knoop daar een Grand Theft III stuurtje aan en je kan auxen besturen

        Maar genoeg gelachen, laten we weer bot gaan.

        Begrijp dat Smaart er nu inzit, leuke extra in dit segment wanneer de gebruiker weet wat dat is en ermee kan.

        Comment

        • Roeltej
          • May 2001
          • 761

          #64
          iPod touch moet et volgens mij ook kunnen hoor, ding is zelfde als iPhone, zonder belmogelijkheid en gps.

          En idd je kan ieder device met de nieuwe firmware aan een output gooien, dus kan iedereen in principe met eigen iPhone/Pod zijn eigen monitor regelen
          Vitality Show

          Comment

          • SH1000
            • Dec 2009
            • 220

            #65
            Wie weet hoe je handig (goed maar niet te duur) een Studiolive kan aansluiten op een Ipad en ook live opnames kan maken?

            Na de zomer ben ik in voor een digitale tafel. De Presonus heeft zeker aantrekkelijke kanten. Deze week eens op mijn Ipad met SL-Remote zitten spelen. Dat ziet er ook goed uit.

            Maar ja; ik heb inmiddels laptops genoeg maar allemaal zonder firewire en zonder PCI-slots. Dus wat moet ik nu naast een Studiolive minimaal meerekenen en meesjouwen om live opnames te maken en met mijn Ipad wireless aan de gang te kunnen.

            De opnames wil ik overigens overzetten op een PC om het thuis met cubase verder te bewerken.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

            Comment

            • frederic
              • Jan 2006
              • 3511

              #66
              Ofwel moet je een Macbook gebruiken

              Of voor PC, HP Elitebook mobile workstation (die heeft een Expresscard slot), en sommige Sony Vayo's hebben Ilink.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #67
                I-pad heeft veel te weinig geheugen en via WIFI of USB een multitrack opnemen gaat je nooit lukken.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • SH1000
                  • Dec 2009
                  • 220

                  #68
                  Originally posted by MusicXtra
                  I-pad heeft veel te weinig geheugen en via WIFI of USB een multitrack opnemen gaat je nooit lukken.

                  De Ipad voor de draadloze bediening (SL-remote) en een laptop voor de opname, dat is ook eigenlijk de "standaard beoogde opstelling". Een nieuwe Macbook kopen is een oplossing, maar wel een die ruim 1000 euro kost. Ik heb redeljk recent 2 nieuwe notebooks gekocht dus een nieuwe mac ga ik niet doen. Ook een nieuwe HP elitebook is een duur extraatje. Dan koop ik liever een 2e hands die net voldoet voor het netjes opnemen, Ik weet alleen niet welke oudjes wel/niet voldoen? USB naar firewire werkt verder volgens mij niet en wellicht is er toch een simpele/goedkope oplossing om alleen de Ipad aan te sluiten. Dan komt het opnemen later wel.
                  Good is the enemy of Great
                  [Jim Collins]

                  Comment

                  • Big Bang
                    • Apr 2008
                    • 652

                    #69
                    Is een mac mini niet ook een oplossing? Toch een stuk betaalbaarder dan een MBP.
                    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #70
                      Tja je moet weten wat je koopt. Als je een laptop koopt voor audio recording/ live toepassingen is een expresscard slot bijna een vereiste.
                      Of toch minstens een firewire aansluiting met TI chipset.
                      Gelijk welke digitale mengtafel je koopt, gaat de verbinding met de computer bijna altijd via madi, ethersound, firewire en soms usb (zeldzaamheid) V
                      oor al die protocollen bestaat een expresscard.
                      Roland is een uitzondering, je kunt de Ethernetpoort gebruiken met een Reacdriver.

                      Spijtig voor jou, maar je hebt de verkeerde laptop gekocht.

                      Comment

                      • desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

                        #71
                        OF er zou een DANTE kaart moeten zijn voor je mixer, dat werkt prima over de ethernetpoort

                        Comment

                        • stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

                          #72
                          Tweedehands Macbook pro zien te vinden. Ze verliezen geen kracht en zijn goedkoper dan een nieuwe (ik geef toe: niet heel goedkoop).

                          Comment

                          • Graniet
                            • Sep 2009
                            • 33

                            #73
                            De goedkoopste methode (en zeker niet de slechtste) is zelf een mini PC bouwen. Kost je ongeveer de helft van een Mac mini. Steek er een PCI-express firewire kaart in met een TI chipset, en klaar. Om VSL te draaien en op te nemen met Presonus Capture heb je echt geen extreme specs nodig. Ik doe het met een Core2duo en 4 GB ram. Een 2de harde schijf brengt, zeker voor opnemen, meer op dan hoge CPU snelheden en veel geheugen.
                            Wil je de tafel remote bedienen met een iPad, of een iPhone en/of iPod touch gebruiken voor Qmix, zorg dan voor een goede, liefst dual band router. Ad-Hoc werkt naar mijn ervaring niet zo goed, vanwege het wat beperktere bereik. Ad-Hoc gaat je sowieso problemen geven als je met meer als één wireless apparaat aan de slag gaat. Gewoon een goede wireless router is mijn advies.
                            Aangaande het opnemen met een iPad, dit gaat niet met Presonus Studiolive. Gewoonweg omdat de iPad geen firewire interface heeft, en er geen software voor beschikbaar is.
                            Met andere (USB) audio interfaces gaat het echter wel, zelfs in multitrack http://auriaapp.com/Products/auria . Je zal dan wel een iPad met genoeg opslagruimte moeten hebben.
                            Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

                            Comment

                            • desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

                              #74
                              ipv een 2e hdd, gewoon een SSD monteren

                              128GB heb je voor ongeveer 100EUR tegenwoordig

                              Comment

                              Working...