Presonus Live 24.4.4 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #16
    Originally posted by frederic
    Het materiaalgebruik.
    Heb je al eens een DJM800 bekeken? En ter bescherming is er iets voor uitgevonden, dat noemen ze een 'flight-case' en schijnt best goed te werken.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Rieske
      • Aug 2002
      • 544

      #17
      Originally posted by frederic
      Het materiaalgebruik.
      Hoewel het een zeer goeie tafel is, wordt er in vergelijking met Digico/ Soundcraft ... iets teveel plastiek gebruikt om dagelijkst te verkassen. (betrouwbaarheid)
      Wat een idiote vergelijking, ooit gehoord van appels en peren vergelijken ?
      Life is what you make it

      Comment

      • NesCio01
        • May 2010
        • 1987

        #18
        Originally posted by Erik steeman
        Wij zouden de mixer eventueel gebruiken in ons (kleine) theater. Bij amateur-voorstellingen en kleinere professionele shows zullen wij of gasten de tafel gebruiken.
        Mijn post:
        Originally posted by NesCio01
        Bij gebruik in een theater is het wellicht
        handig om te kijken of deze tafel ook rider-
        proof is.

        O.a. zie ik Digico's met regelmaat in theaters
        staan, een presonus never seen.........

        grtz

        was gebasseerd op de opmerking van TS, die - m.i. - toch aangeeft
        dat de tafel in hun (kleine) theater komt en wordt gebruikt door de
        zowel de huistech als de gasttech.

        Ik bedoelde met mijn opmerking om eens na te gaan of gasttech's
        willen werken met een Presonus (rider-proof).

        Het is natuurlijk mooi een tafel te hebben, maar als theatertourend NL
        deze niet gebruiken wil, ........

        Hiernaast zie ik vaak Digico's in theaters staan, w.o. de SD 11 en de SD 9.

        Sorry dat ik me wat onduidelijk heb uitgedrukt.

        grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

        Comment

        • MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

          #19
          Originally posted by NesCio01
          Mijn post:

          Hiernaast zie ik vaak Digico's in theaters staan, w.o. de SD 11 en de SD 9.

          Sorry dat ik me wat onduidelijk heb uitgedrukt.

          grtz
          Geloof alleen niet dat iemand die zich op een Presonus aan het oriënteren is niet zo snel naar een Digico die al snel 3 keer zo duur is gaat uitwijken...
          Daarbij is de Presonus heel erg 'analoog' qua bediening dus geloof ik niet dat een gasttech er moeite mee zou hebben.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

          Comment

          • Erik steeman
            • Aug 2005
            • 45

            #20
            Hoi weer allemaal.
            Leuk dat er zo veel gereageerd wordt, zowel wat betreft deze tafel, maar ook over de functies die wel of niet noodzakelijk zijn, in een klein theater.
            De ervaring in ons theater is dat we bij kleinere of amateurvoorstellingen zelf het geluid moeten of mogen doen. Dan is het handig als alle vrijwilligers met de tafel overweg kunnen.
            Kleinere professionele groepen gebruiken onze spullen, "wat maar voorhanden is". Gezelschappen die grotere en duurdere tafels nodig hebben, hebben die altijd zelf bij zich.
            Het argument "riderproof"is dus eigenlijk nauwelijks een punt.
            Een makkelijk te bedienen tafel, met veel mogelijkheden het geluid te bewerken zijn wel goede argumenten.
            Ik begrijp overigens wel wat Frederic bedoelt met de oproepbare scenes.

            Comment

            • chippie
              • Jul 2006
              • 528

              #21
              Als je er Deus mee kunt doen zegt dat toch iets of niet? Hun geluidsman was aangenaam verrast.
              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #22
                De geluidskwaliteit is in ieder geval stukken beter dan gelijk welke analoge/ digitale concurent in deze prijsklasse. Daar valt niks op aan te merken.

                Comment

                • frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

                  #23
                  Originally posted by Rieske
                  Wat een idiote vergelijking, ooit gehoord van appels en peren vergelijken ?
                  Ik maak geen idiote vergelijking.
                  Ik reageer op sommigen die toestellen erbij sleuren van 3 a 4 keer de prijs van een studiolive.

                  Comment

                  • frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

                    #24
                    Originally posted by MusicXtra
                    Heb je al eens een DJM800 bekeken? En ter bescherming is er iets voor uitgevonden, dat noemen ze een 'flight-case' en schijnt best goed te werken.
                    transport Flightcase is een probleem. Alleen vochtbestendigheid in vochtige omgevingen zoals buiten.
                    Daar zie je toch wel dat duurdere toestellen wat meer aandacht hebben aan besteed (met uitzondering Yamaha, die maken klote faders)
                    Het is zelfs zover gekomen dat yamaha zijn faders los verkoopt in de detailhandel zoals internetwinkels als Thomann. Omdat ze weten dat het rommel is.

                    Comment

                    • showband
                      • May 2001
                      • 4524

                      #25
                      Originally posted by frederic
                      transport Flightcase is een probleem. Alleen vochtbestendigheid in vochtige omgevingen zoals buiten.
                      Daar zie je toch wel dat duurdere toestellen wat meer aandacht hebben aan besteed (met uitzondering Yamaha, die maken klote faders)
                      Het is zelfs zover gekomen dat yamaha zijn faders los verkoopt in de detailhandel zoals internetwinkels als Thomann. Omdat ze weten dat het rommel is.
                      OF omdat er al vele malen langer en vele malen meer Yamaha's digitaal in gebruik zijn dan andere digitale tafels live?

                      Of omdat Yamaha wel aan aftersales doet en haar componenten los verkoopt terwijl andere forma's dat niet wensen te doen?

                      Wie zegt het?
                      lekker belangrijk!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #26
                        Originally posted by showband
                        OF omdat er al vele malen langer en vele malen meer Yamaha's digitaal in gebruik zijn dan andere digitale tafels live?

                        Of omdat Yamaha wel aan aftersales doet en haar componenten los verkoopt terwijl andere forma's dat niet wensen te doen?

                        Wie zegt het?
                        OF van andere merken gaan de faders niet zo snel stuk

                        Comment

                        • MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

                          #27
                          Originally posted by frederic
                          transport Flightcase is een probleem. Alleen vochtbestendigheid in vochtige omgevingen zoals buiten.
                          Daar zie je toch wel dat duurdere toestellen wat meer aandacht hebben aan besteed (met uitzondering Yamaha, die maken klote faders)
                          .
                          Ik ken geen enkele mengtafel die bestand is tegen vocht...
                          En, de Presonus is naar mijn idee niet echt kwetsbaarder dan bijvoorbeeld een Roland.
                          Volgens mij juist een ideaal ding voor verhuurders, makkelijk te bedienen, goedkoop, geluidskwaliteit is erg goed dus wat wil je nog meer?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                          Comment

                          • showband
                            • May 2001
                            • 4524

                            #28
                            maar kun je die dan wel los nabestellen?
                            Ook 15 jaar nadat je de tafel gekocht hebt?

                            er staan ook alps faders, dynacord faders enz te koop op thomann. DUS dat is rotzooi?
                            Omdat er geen vervangfaders van behringer op de site staan is het net zo goed als DigiCo?

                            Oorzakelijk verband leggen is fijn.
                            lekker belangrijk!

                            Comment

                            • DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

                              #29
                              Originally posted by showband
                              er staan ook alps faders, dynacord faders enz te koop op thomann.
                              Volgens mij zitten er (nog steeds) ALPS faders in die yamaha tafels, net zoals in vele andere merken.
                              Wat een klein beetje verschil kan maken is de resolutie en de filtering van de fader.
                              Eigenlijk is het zo hoe minder resolutie, en hoe zwaarder gefilterd (dus trager) hoe langer het duurt voordat je problemen ondervind, misschien doen die versleten yamaha faders het in een andere tafel nog jaren ok.

                              Comment

                              • Graniet
                                • Sep 2009
                                • 33

                                #30
                                Over de kwaliteit van de faders ga ik niet oordelen, ik heb de tafel nog niet opengeschroefd. Maar de rest van de knoppenwinkel is zeker vochtbestendiger
                                als de menige tafel waar ik al achter gestaan heb. Presonus omschrijft het zelf als "military grade". De meeste drukknoppen zitten onder een folie waardoor en
                                geen vocht of vuil bij kan komen.
                                Juist door de combinatie van analoog en digitaal, heb je menige gast technicus in no time op weg. Geen gedoe met het scrollen door allerlei banks en menus.
                                Als je met een analoge tafel kan werken, kan je hier ook mee overweg na 10 minuten uitleg.
                                Het enige aan de tafel wat ik tot hiertoe gemist heb, is de digitale snake. Maar om het appels en peren verhaal er even terug bij te halen, als je een tafel wil met een digitale snake en het zelfde aantal in- en outputs, gaat de prijs minstens maal 3.
                                Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

                                Comment

                                Working...