Presonus Live 24.4.4 ervaringen?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

    #31
    Originally posted by frederic
    Daar zie je toch wel dat duurdere toestellen wat meer aandacht hebben aan besteed (met uitzondering Yamaha, die maken klote faders)
    Het is zelfs zover gekomen dat yamaha zijn faders los verkoopt in de detailhandel zoals [EEN WEBWINKEL]. Omdat ze weten dat het rommel is.
    Ik haal deze even aan maar jij doet wel hele stoere uitspraken in dit topic hoor. Laat ik het maar houden bij dat mijn ervaringen met een eender welk merk anders zijn.

    Comment

    • Erik steeman
      • Aug 2005
      • 45

      #32
      Jammer dat een vraag over de Presonus 24.4.2. na een paar pagina's ontaard in boosheid over en weer, over testikel-faders van een ander merk mixers.
      Ik had gevraagd naar verschillende ervaringen, en ik kreeg ook de antwoorden waar ik op hoopte. Ik heb er veel aan.
      Aan sommige meningen heb ik meer dan aan andere, maar ik ga daarom niet met boosheid reageren.
      Zijn er on-topic nog meer waardevolle meningen en / of tips?

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #33
        De invoerder van Presonus antwoorde redelijk positief op mijn vraag of er een 32 kanaals versie zou uitkomen. (Omdat er youtubefilmpjes circuleren die dit sugereren.)
        Hij mocht er niks over vertellen, maar hij raadde me aan Namm2012 in de gaten te houden. Tussen de lijntjes liet hij wel vallen dat dit zo is.

        Comment

        • Erik steeman
          • Aug 2005
          • 45

          #34
          @Frederic:
          Heeft jouw bron ook iets gezegd over nieuwe functies?
          Bij de opwaardering van de 16 naar de 24 gebeurde dit immers ook.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #35
            Originally posted by Erik steeman
            @Frederic:
            Heeft jouw bron ook iets gezegd over nieuwe functies?
            Bij de opwaardering van de 16 naar de 24 gebeurde dit immers ook.
            Neen. Ik vermoed dezelfde als de 24 kanaals maar met 8 kanalen meer. Met zekerheid kunnen we natuurlijk nooit zeggen voor Namm.

            Comment

            • Ruben wulgaert
              • Nov 2009
              • 1

              #36
              Originally posted by Graniet
              Over de kwaliteit van de faders ga ik niet oordelen, ik heb de tafel nog niet opengeschroefd. Maar de rest van de knoppenwinkel is zeker vochtbestendiger
              als de menige tafel waar ik al achter gestaan heb. Presonus omschrijft het zelf als "military grade". De meeste drukknoppen zitten onder een folie waardoor en
              geen vocht of vuil bij kan komen.
              Juist door de combinatie van analoog en digitaal, heb je menige gast technicus in no time op weg. Geen gedoe met het scrollen door allerlei banks en menus.
              Als je met een analoge tafel kan werken, kan je hier ook mee overweg na 10 minuten uitleg.
              Het enige aan de tafel wat ik tot hiertoe gemist heb, is de digitale snake. Maar om het appels en peren verhaal er even terug bij te halen, als je een tafel wil met een digitale snake en het zelfde aantal in- en outputs, gaat de prijs minstens maal 3.
              Ik heb begin dit jaar de vraag gesteld naar Rick Naqvi ivm de digitale snake... Hij wist me te vertellen dat ze er mee bezig zijn, maar dat dit nog niet voor de nabije toekomst zou zijn....
              een Studiolive 32-kanaals tafel met digitale snake zou super zijn!

              Comment

              • frederic
                • Jan 2006
                • 3511

                #37
                Originally posted by Ruben wulgaert
                Ik heb begin dit jaar de vraag gesteld naar Rick Naqvi ivm de digitale snake... Hij wist me te vertellen dat ze er mee bezig zijn, maar dat dit nog niet voor de nabije toekomst zou zijn....
                een Studiolive 32-kanaals tafel met digitale snake zou super zijn!
                Ik vermoed dat dit niet klopt. Om de heel eenvoudige reden dat ze het concept en prijsklasse van Studiolive verlaten naar een tafel die min 2x meer kost.

                Comment

                • Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

                  #38
                  Originally posted by frederic
                  Ik vermoed dat dit niet klopt. Om de heel eenvoudige reden dat ze het concept en prijsklasse van Studiolive verlaten naar een tafel die min 2x meer kost.
                  Als Ruben van Rick Naqvi heeft vernomen dat Presonus in de niet nabije toekomst bezig is met het ontwikkelen van een digitale snake, wie ben jij dan om te beweren dat dit niet klopt ? Het kan zo zijn dat Presonus op den duur een StudioLive met digitale output als optie zou aanbieden. De prijzen voor digitale snakes zullen de komende jaren steeds interessanter worden en dus ook voor Presonus...
                  Life is what you make it

                  Comment

                  • vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

                    #39
                    Rieske, ik heb frederic wel vaker uitspraken zien doen op dit forum.

                    Frederic, waarom zouden ze het concept verlaten als ze een digitale snake ontwikkelen?
                    De prijs kan toch best omhoog gaan als je er ook iets voor krijgt?
                    Wederom doe jij een uitspraak die je niet kan staven op feiten, de toekomst zal het moeten uitwijzen.

                    Comment

                    • frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

                      #40
                      Originally posted by vasco
                      Rieske, ik heb frederic wel vaker uitspraken zien doen op dit forum.

                      Frederic, waarom zouden ze het concept verlaten als ze een digitale snake ontwikkelen?
                      De prijs kan toch best omhoog gaan als je er ook iets voor krijgt?
                      Wederom doe jij een uitspraak die je niet kan staven op feiten, de toekomst zal het moeten uitwijzen.
                      Omdat iemand die iets zoekt in de prijsklasse van de studiolive (eventueel 1000€ meer) niet gaat zoeken in dat concept van 7k en meer.
                      Als ze een digitale snake ontwerpen zal die tafel min 7K kosten.
                      Presonus geeft met de Studioilive een zeer duidelijke keuze gemaakt op een doelgroep met kleinere budgetten.
                      Trouwens alle producten van Presonus zijn daar naar gericht.
                      Daarom geloof ik niet dat zij de concurentie gaan opzoeken met merken als Roland, Soundcraft, Yamaha en A&H die al jaren de markt inpalmen in de prijssetting 8k-14k.

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #41
                        Originally posted by Rieske
                        Als Ruben van Rick Naqvi heeft vernomen dat Presonus in de niet nabije toekomst bezig is met het ontwikkelen van een digitale snake, wie ben jij dan om te beweren dat dit niet klopt ? Het kan zo zijn dat Presonus op den duur een StudioLive met digitale output als optie zou aanbieden. De prijzen voor digitale snakes zullen de komende jaren steeds interessanter worden en dus ook voor Presonus...
                        Waar beweer ik dat?
                        Ik zeg alleen dat ik denk dat ze dit niet zullen doen omwille van conceptuele beperkingen.

                        De concepten voor digisnakes worden nog altijd bepaald door een aantal dominerende fabrikanten zoals Madi, Ethersound enz....
                        Roland is een uitzondering omdat ze een eigen protocool ontworpen hebben.

                        Een merk als presonus zal zeker niet investeren in een eigen protocool.
                        Als ze iets moeten gebruiken van anderen zoals Madi, Ethernet enz... kost die interface al meer dan de tafel die ze nu maken.
                        Last edited by frederic; 23-12-11, 01:12.

                        Comment

                        • showband
                          • May 2001
                          • 4524

                          #42
                          een expansieslot openhouden waar een Madi, Ethernet enz... in past kost tijdens het designstage toch niets.

                          Het zou niet de eerste keer zijn dat de praktijk huwelijken tussen merken optimaliseerd. Herriner je de tientallen yamaha's waar behringer I/O aan hangt. En nu behringer met midas bezig is. zou die digisnake wel eens snel in prijzen kunnen dalen. Dan is het voor presonus niet aantrekkelijk om daar recources in te steken. Er zijn meer wegen die naar rome leiden.
                          lekker belangrijk!

                          Comment

                          • Erik steeman
                            • Aug 2005
                            • 45

                            #43
                            Al lezend kom ik tot de conclusie,
                            dat de Presonus 24.4.2 een goede tafel is. Aanwezige componenten zijn goed.
                            Omdat er een aantal mogelijkheden zijn weggelaten lukt het om zo goedkoop te zijn. Of je dit gaat missen is maar de vraag, vooral afhankelijk of je veel tussen scenes moet wisselen. (geen gemotoriseerde faders)
                            Ook is er geen mogelijkheid voor een digitale snake.
                            Pluspunt is ook nog het multitrack opnemen.
                            Staat niet (vaak) op riders, maar de vraag of dit een nadeel is.
                            Mogelijk zou een 32 kanaals versie in de maak zijn.

                            Comment

                            • frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

                              #44
                              Originally posted by showband
                              een expansieslot openhouden waar een Madi, Ethernet enz... in past kost tijdens het designstage toch niets.

                              Het zou niet de eerste keer zijn dat de praktijk huwelijken tussen merken optimaliseerd. Herriner je de tientallen yamaha's waar behringer I/O aan hangt. En nu behringer met midas bezig is. zou die digisnake wel eens snel in prijzen kunnen dalen. Dan is het voor presonus niet aantrekkelijk om daar recources in te steken. Er zijn meer wegen die naar rome leiden.
                              Presonus beschikt niet over de licenties om dit te mogen toepassen. Als ze dit willen voorzien gaan ze die licenties mogen kopen, wat de prijs van de tafels gevoelig zal opdrijven.

                              Bovendien beschikt de studiolive niet over een digitale en totalrecal gainstructuur. Dit betekend dat de remote gains niet kunnen aangestuurd worden.
                              Als ze dit ook nog eens moeten inpassen, kost die tafel evenveel als een equivalent van Soundcraft of Yamaha.
                              Last edited by frederic; 09-02-12, 16:03.

                              Comment

                              • Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

                                #45
                                Zijn er inmiddels al wat meer gebruikers ervaringen met deze tafel ?
                                Maw wie heeft hem zelf en hoe bevalt ie ?

                                Comment

                                Working...