Carnavalswagen en belachelijke vermogens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by dexter
    De carnaval waar ik een set heb geleverd hadden in het regelement staan dat je maximaal 4Kw aan geluid mee mocht nemen.
    Leuk als je alleen maar FP10.000's in je racks hebt zitten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

En dan nu de grote vraag: Is alles heel gebleven, of moet er weer volop gereconed worden en eindtrappen hersteld.
      Zelf ben ik een rol Gaffa kwijtgeraakt. Technisch gelukkig geen problemen.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

De carnaval waar ik een set heb geleverd hadden in het regelement staan dat je maximaal 4Kw aan geluid mee mocht nemen.
        Ze weten dus echt niet dat 4Kw een ruim begrip is want er zit nogal wat verschil in SPL in hoorngeladen en bassreflex 4Kw systemen.
        Ook tijdens oa de keuring heb ik meerdere wagens gezien waar veel meer dan 4Kw op een wagen stond, maar geen mens
        van de organisatie die er wat van zei.

O als het voor 4kw D&B of meyer spul is wordt dat lachen geblazen.

Weer een typisch reglement geschreven door een ambtenaar die de bal verstand heeft van PA. Bovendien hoe gaan ze dat controleren?

Comment

• dexter
          • Jul 2005
          • 433

4Kw Meyer en D&B of 4Kw Dap maakt geen bal uit 4Kw is 4Kw, alleen het rendement cq gevoeligheid maakt het verschil.
          Maar goed hier alles heel gebleven, had ook geen 4Kw bij me ging misschien iets minder hard dan andere wagens maar iedereen tevreden en we hadden een goed stukje geluid tov vele anderen.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

4Kw Meyer en D&B of 4Kw Dap maakt geen bal uit 4Kw is 4Kw, alleen het rendement cq gevoeligheid maakt het verschil.
            Maar goed hier alles heel gebleven, had ook geen 4Kw bij me ging misschien iets minder hard dan andere wagens maar iedereen tevreden en we hadden een goed stukje geluid tov vele anderen.

Waarom denk je dat ik het vb can D&B en meyer aanhaal?

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

moet zeggen dat het verder alom verder rustig was op dit forum omtrend die carnavals wagens!
              het is ze toch duidelijk geworden dat ze niet hier moeten zijn

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

@ Frederic: Ik snap niet helemaal waarom je elke keer D&B en Meyer aanhaalt?
                Wil je daarmee zeggen dat bijvoorbeeld EAW of Martin audio niet met 4Kw hetzelfde geluid kan halen omdat er geen Meyer of D&B op staat?

In dat geval kun je kunt beter niet met namen of merken gooien, maar met andere termen zoals hoorn geladen of hybride kasten,
                Puur omdat het hierdoor komt dat iets met een bepaalt vermogen harder kan.
                Want ook Meyer en D&B hebben frontloaded kasten, welke net als alle andere merken 1W erin 97DB op 1M eruit net als bijvoorbeeld dap.
                Last edited by dexter; 22-02-12, 23:56. Reason: typfouten

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by radioactivediscoshow
                  moet zeggen dat het verder alom verder rustig was op dit forum omtrend die carnavals wagens!
                  het is ze toch duidelijk geworden dat ze niet hier moeten zijn
                  Komt door je filtertje??
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Hitvision
                    • Jun 2003
                    • 388

@dexter: Even off-topic. Frederic bedoeld dit als voorbeeld. Als we alle merken moeten noemen die qua rendement hetzelfde voor elkaar krijgen moeten we ook de Alcons''l acoustic soundprojects etc. etc aanhalen. Warom altijd die kleine steekjes onderwater naar mensen die een voorliefde voor bepaalde merken hebben. Die heeft iedereen wel maar om er nu steeds op gewezen te worden vind ik erg flauw en ik hoop dan ook dit soort plaagstootjes voortaan gewoon achterwege gelaten kunnen worden.

Welk van de grote topmerken je ook kiest. Uit alles is een keurig geluid uit te halen. Uiteraard heeft iedereen zijn voorkeur maar dat neerbuigende naar andere merken mag wat mij betreft overboord.

@Mod: Wellicht een beetje of-topic maar wilde het wel even aanhalen omda tik er soms gewoon erg moe van wordt dat als een persoon merk X noemt direct een aantal forumers over zich heen krijgt.

On-topic: Wat mij betreft gooien ze een hele kar vol met line-arrays. Ik hoop dat de regelgeving goed wordt gehanteerd of vastgestelden ook wordt gehandhaaft en dat bouwers het in de gaten krijgen dat meer niet altijd beter is. Heb ook een wagen gezien met alleen maar gramafoongeluiden op een heel zacht niveau maar dit paste perfect in het thema van de wagen. Ook dan is je wagen 'af' maar dan zonder 120db.

@ Frederic: Ik snap niet helemaal waarom je elke keer D&B en Meyer aanh?aanhaald
                    Wil je daarmee zeggen dat bijvoorbeeld EAW of Martin audio niet met 4Kw hetzelfde geluid kan halen omdat er geen Meyer of D&B op staat?

In dat geval kun je kunt beter niet met namen of merken gooien, maar met andere termen zoals hoorn geladen of hybride kasten,
                    Want ook Meyer en D&B hebben frontloaded kasten, welke net als alle andere merken 1W erin 97DB op 1M eruit net als bijvoorbeeld dap.
                    Last edited by Hitvision; 22-02-12, 21:44.
                    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

[QUOTE=Hitvision;578236]@dexter: Even off-topic. Frederic bedoeld dit als voorbeeld. Als we alle merken moeten noemen die qua rendement hetzelfde voor elkaar krijgen moeten we ook de Alcons''l acoustic soundprojects etc. etc aanhalen. Warom altijd die kleine steekjes onderwater naar mensen die een voorliefde voor bepaalde merken hebben. Die heeft iedereen wel maar om er nu steeds op gewezen te worden vind ik erg flauw en ik hoop dan ook dit soort plaagstootjes voortaan gewoon achterwege gelaten kunnen worden.

Welk van de grote topmerken je ook kiest. Uit alles is een keurig geluid uit te halen. Uiteraard heeft iedereen zijn voorkeur maar dat neerbuigende naar andere merken mag wat mij betreft overboord.

@Mod: Wellicht een beetje of-topic maar wilde het wel even aanhalen omda tik er soms gewoon erg moe van wordt dat als een persoon merk X noemt direct een aantal forumers over zich heen krijgt.

Ik kan me hier wel bij aansluiten

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

@ Frederic: Ik snap niet helemaal waarom je elke keer D&B en Meyer aanh?aanhaald

Blijkbaar snap je de clou ivm rendement niet.
                        This te zeggen het rendement dat op papier staat, en wat in werklijkheid geleverd wordt.
                        Als die stad zegt max 4kw ipv zoveel DB, dan weet ze niet waar ze mee bezig is.
                        Last edited by frederic; 22-02-12, 22:06.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ik hoor over het algemeen liever een set van +4 kW die stationair staat te draaien dan een set met weinig vermogen die zwaar staat te clippen.
                          En wat bedoelen ze met 4 kW, het versterker vermogen, het speaker vermogen, het opgenomen vermogen?
                          En hoe willen ze dat controleren, alle versterkers bekijken, speakers openschroeven, opgenomen vermogen meten?
                          Probleem is weer dat dit soort regeltjes worden bedacht door mensen die niet door kennis worden gehinderd.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
                            • Jul 2006
                            • 1298

Originally posted by MusicXtra
                            Probleem is weer dat dit soort regeltjes worden bedacht door mensen die niet door kennis worden gehinderd.
                            WTTRW

10 tekens sucks big time

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Vandaar dat ik ook reageerde op het meyer en d&b verhaal omdat ook ik er moe van word dat er meteen met
                              merken gegooit word.
                              Ook het 4Kw verhaal wat de organisatie heeft verzonnen raakt kant nog wal, maar in elk geval was er iets van
                              een regel dat toch al probeerde om het enigsinds het lawaai in te perken.
                              Nu nog een regel welke een maximale spl voorschrijft en ik en mogelijk ook anderen zijn helemaal blij.

Comment

• Timo Beckman
                                • Jul 2006
                                • 1298

Dan krijg je nog het gedoe en discussie over waar er gemeten moet gaan worden en wie het gaat betalen maar goed lang leven de democratie .
                                Over een jaar of 10/20 gebeurt er wat als we "mazzel" hebben . In de tussentijd is er een hele generatie stokdoof rond hun 30ste of 40ste .

Comment

Working...