Carnavalswagen en belachelijke vermogens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Ik doe er inderdaad ook niet meer aan mee,
    Alles maar dan ook alles kan stuk.... en dat gebeurt nou net tijdens die dagen van het jaar...

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Originally posted by showband
      van carnaval lijkt het een soort boomcar meeting te gaan worden.... (Zeg ik als noorderling)
      jammer dat hier ook weer zo op gereageert moet worden...
      ook hier ligt het probleem ergens anders dan wat jij nu aankaart...
      denk jij om wat voor reden dan ook dat deze auto die jij nu suggereert ook maar ooit voor overlast zorgt???

die auto zal waarschijnlijk nog nooit een km op openbaar asfalt gereden hebben...
      het zijn de jongens uit de buurt die met zoveel mogelijk herrie door de straat rijden.

jammer dat er weer zo'n fijne vergelijking word gemaakt...

Comment

• knorrepot
        • Oct 2009
        • 234

Even terug komende op de boven genoemde uitspraken van 90% ellende. Dat valt nog best mee!
        We hebben al minstens 10 jaar (als het niet meer is) op gemiddeld 15 wagens in verschillende optochten geluid draaien, dat gaat van 2 simpele topjes tot een MTL4 set. Nog weigen trammeland mee gehad eerlijk gezegd.. Het geen dat nog een graadje erger is, is de kermis optocht in Vragender!

Tot op heden ook nog weinig trammeland gehad, op een paar keer toe een uitvallende MA5000 op de subs van een MTL4. Maar de reden hiervan is ook bekend
        Mijn (onze) ervaring is dat het met carnaval best mee valt. Als je de jongens maar een instructie geeft en ze zorgen dat ze een fatsoenlijke stroomvoorziening hebben! Daar ontbreekt het nog vaak aan.

En ja.. het komt wel eens terug onder de confettie.. naja dat gaat er ook wel weer af.. Dat is ook de reden dat het ''goede'' grij niet in een optoch mee draait. Dit staat immers in de cafe's, zalen hier in het dorp! M.a.w. tijdens de carnavals periode is het vrij gemakkelijk om even met een bezem door de hallen te gaan

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

dan moeten jullie even uitleggen waarom er dan zoveel geluid op een wagen gezet moet worden ?

Voor evenementen geld een regel in een woonwijk en dat is tussen de 75 en 90db ( gemeente verschillend ) vanaf 1m van de gevel.

Ik ben van mening dat er strenger en dan zeg ik veel strenger moet worden gecontroleerd. Bij constatering wagen eruit en de vereniging boete geven en een algemeen verbod voor X-aantal jaar deelname.

Het heeft totaal geen nut om zoveel vermogen te gebruiken op zo een wagen.

Tegenwoordig zie je steeds meer wagens zonder kwaliteit met alleen maar dronken boeren op een platte kar met balonnen en een grote geluids-installatie.

En juist door deze jongens ( die zich nog vereniging noemen ook ) wordt de carnavals sfeer totaal verpest.
          Last edited by Rolandino; 13-12-11, 09:37.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Lars1986
            • Dec 2011
            • 5

Hallo, ik heb even deze discussie gevolgd. Ik lees veel over te harde muziek.
            Wij zijn een carnavalsgroep en willen dit jaar een eigen geluidsset aanschaffen. De reden dat we willen kopen is, omdat we door het jaar ook vaker een geluidsset gebruiken en de komende 10 jaar zeker nog optochten zullen lopen.
            Zelf dachten we aan 2 topkasten en 2 subkasten. Maar wat zouden jullie adviseren om te nemen? Aangezien wij geen groep zijn die asociale muziek willen draaien en ik lees hier dat jullie ervaring hebben met geluidssets in optochten.
            Wij hoeven geen boomingcar carnvalswagen, maar er moet natuurlijk wel genoeg geluid uit komen.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Sub/top setje achterop de wagen voor de loopgroep werkt prima.
              Goed geluid kost je wat geld, maar er zijn tientallen merken te bedenken.
              HK Pro, 4-acoustic, EV, JBL, DAP Pro (of DAP Soundmate achtige setjes).
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Lars1986
                • Dec 2011
                • 5

Hoeveel versta je onder wat geld? Ik schat dat wij een budget hebben van 2000. Mijn vraag is dan is dit voldoende geld voor een geluidsset op een carnavalswagen?
                Van het merk DAP audio heb ik gehoord en gelezen dat dit niet zo een lange levensduur heeft? Dus dat geniet dan niet onze voorkeur.

Comment

• soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

Zelfs al wil je DAP pro kopen (hiermee wordt meestal de X-reeks of touring bedoeld) dan kom je zelfs met je budget van 2000€ niet toe.
                  Enige wat enigszins mogelijk is zijn een aantal lowbudget dap kasten te kopen, bv K115, verspreid over de wagen opgesteld, eventueel achteraan aangevuld met enkele subs. Tel hierbij enkele versterkers en je budget is op.

Als je geen DAP wil zul je een veelvoud van je budget moeten neerleggen. Het is net zoals naar de garage gaan en een nieuwe ford mondeo willen kopen met het budget van een ford fiesta...

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

Hint tik onder search carnaval in en ga lezen . Het toppic komt elk jaar rond deze tijd weer terug dus er zijn nogal wat toppics te vinden .
                    Ook budget vs qualiteit van de aan te schaffen spullen zijn een legio aan topics over .
                    Het begint een beetje te vervelen zo onderhand . Misschien een speciale afdeling carnaval opstarten op dit forum zodat alle feest varkens daar hun info kunnen ophalen

Comment

• e-sonic
                      • Aug 2004
                      • 329

Heeft dan ook al niks met live te maken, wel met leven (in de brouwerij)
                      Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

vooral in de brouwerij ja

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Originally posted by Timo Beckman
                          Hint tik onder search carnaval in en ga lezen . Het toppic komt elk jaar rond deze tijd weer terug dus er zijn nogal wat toppics te vinden .
                          Ook budget vs qualiteit van de aan te schaffen spullen zijn een legio aan topics over .
                          Het begint een beetje te vervelen zo onderhand . Misschien een speciale afdeling carnaval opstarten op dit forum zodat alle feest varkens daar hun info kunnen ophalen
                          +1 verbannen naar een apart forum onderdeel net als de diksoboeren en lichtnichten
                          dat gezeug over die carnavalswagen en hoeveel wat je er nou op moet zetten ben ik een beetje meer dan zat

A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

David, wat houd je tegen om dan gewoon niet verder te lezen en naar het volgende topic te gaan?
                            En volgens mij hadden we al een ergernissen topic...

Het leven kan soms toch zo eenvoudig zijn hè...

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

Originally posted by daviddewaard
                              +1 verbannen naar
                              +1 kudos /...

Comment

• knorrepot
                                • Oct 2009
                                • 234

Kijk eens naar een DAP X-12T met een X-15B of X-15HL er onder. Kan evt nog passief aangestuurd worden door een P2000(bijv.) door het filter in de subs. Spaar even, koop er later een processor + een extra amp (P1600 bijv.) bij en stuur je set actief aan. Wil je nog verder uitbreiden, koop er lekker 2 subs bij. Een X-12T kan 2 15'' subs prima bij houden! De kwaltiteit is meer dan voldoende voor carnaval.

Je zou de set zelfs nog voor eigen feestjes etc kunnen gebruiken.

Comment

Working...