Carnavalswagen en belachelijke vermogens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Leuk wagentje gezien vandaag echt een prachtige wagen. 3 straten verder hoor je al dat er een mooie wagen aankomt. Even een setup (zo ver ik kon zien):

8x DB Technologies Arena 12 pro
    4x DB Technologies Arena 15 pro
    ?x Subs onbekend maar genoeg om HMH te voorzien
    2x Master 15" tops (Ik dacht EL serie)

Ik vind het erg jammer. Het WAS ook echt een schitterende wagen maar de hoeveelheid aan geluid vind ik veel afbreuk doen. Natuurlijk mag je jezelf laten horen dat hoort er wel een beetje bij (ook al zijn niet alle medeforummers het hier mee eens) het is alleen jammer dat de bandjes die tussen de tocht lopen zo in een schaduw verwijnen. Geluid mag maar houd het beschaafd dat vind ik respectvol naar de bandjes die ook in weer en wind meelopen om er een mooie tocht van te maken. Zij willen ook gehoord worden en willen niet steeds in de schaduw staan.

Kortom Jammer!
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Het is aan de organisatoren van een optocht om eisen te stellen en te handhaven.
      Zij bepalen ook de volgorde in een optocht, en kunnen dus zorgen dat die kneiterwagen niet vlak bij een drumband rijdt.

Maar, ook vanuit gemeentewege zou best eens handhavend kunnen worden opgetreden. (Gebeurt hier en daar wel heb ik begrepen)

Dus........tja

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Ik dacht al, waar blijven de carnavaltopics hier? Liggen de Nederlandse carnavalgangers dood in hun bed?

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

die nederlanders zijn na 2 dagen al kapot gezopen.....

2the.

hier in nederland slaat het oorspronkelijke carnaval volledig de plank mis,
          het gaat hier echt alleen nog maar om dat er een zo hard mogelijke geluid geproduceert word met zo veel mogelijk apparatuur wat er op 1 wagen past.
          kijk eens naar de prachtige optochten op dit moment in dusseldorf duitsland op tv bijvoorbeeld, het enige wat je daar aan hoort komen van een redelijke afstand is het blaascappel.... en zo hoort het,

op iedere wagen die je daar langs ziet komen staan snoepgooiende volwassen in tegen stelling tot hier in NL de comazuipende tieners met bier ipv snoep xD
          ook kom ik op de wagens geen rare geluidssets tegen maar staat er maximaal zoon 2 topjes op een wagen lijkt me ook meer dan voldoende overigens,

snap niet dat ze in nederland geen standaart eis maken. je kut het doen met 4 dap toppen ( lekker oversturen klinkt het ook lekker hard ) en zo staat dat voor iedereen.
          niemand meer last van elkaar en na de carnaval geen dove kinderen.

Rick
          de spelfouten in deze tekst dienen voor het vermaak van de lezer.
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Originally posted by dj-inkognito
            die nederlanders zijn na 2 dagen al kapot gezopen.....
            Jammer genoeg staan ze weer op om het jaar daarop weer aan de boemel te gaan en de rest van de wereld er mee lastig te vallen..........
            Voor klussen tijdens Carnaval geld voor mij hetzelfde als dj's . OPZOUTEN bel een ander of betaal een 3 dubbele dagprijs misschien dat ik er dan over na wil denken (heel misschien).

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Originally posted by Timo Beckman
              Jammer genoeg staan ze weer op om het jaar daarop weer aan de boemel te gaan en de rest van de wereld er mee lastig te vallen..........
              Voor klussen tijdens Carnaval geld voor mij hetzelfde als dj's . OPZOUTEN bel een ander of betaal een 3 dubbele dagprijs misschien dat ik er dan over na wil denken (heel misschien).
              wat dacht je van gewoon de aanschafprijs, kans dat je na carnaval aan nieuw spul moet is 99% xD
              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Ik verhuur geen spullen los . Alleen met bediening maar in het geval van dj's en carnaval heb ik vast betere en interessantere klussen te doen . Of gewoon een dagje vrij is ook prima zolang ik maar niet dit soort muziek hoef te doen .

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by dj-inkognito
                  hier in nederland slaat het oorspronkelijke carnaval volledig de plank mis,
                  het gaat hier echt alleen nog maar om dat er een zo hard mogelijke geluid geproduceert word met zo veel mogelijk apparatuur wat er op 1 wagen past.
                  kijk eens naar de prachtige optochten op dit moment in dusseldorf duitsland op tv bijvoorbeeld, het enige wat je daar aan hoort komen van een redelijke afstand is het blaascappel.... en zo hoort het,

op iedere wagen die je daar langs ziet komen staan snoepgooiende volwassen in tegen stelling tot hier in NL de comazuipende tieners met bier ipv snoep xD
                  ook kom ik op de wagens geen rare geluidssets tegen maar staat er maximaal zoon 2 topjes op een wagen lijkt me ook meer dan voldoende overigens,
                  De provincie Limburg, meer specifiek de optochten van o.a. Heerlen en Valkenburg, behoort ook tot Nederland.
                  Het gehos en gezuip in Noord-Brabant en Twente (en alle andere provincieen die carnaval proberen na te doen) heeft daar inderdaad helemaal NIKS mee te maken.
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• hardstyle
                    • Jan 2010
                    • 427

Weer een hoop kunnen kijken/doof worden tijdens de optochten.
                    Gezien: wagen met 12 X-18B en 8 X-12T
                    Eric audio setjes
                    System One audio
                    DAS audio
                    Nexo
                    En jawel, zelfs Line array (is dan wel van JBL, maar dan nog:O)

En dan kom ik aan met mijn bescheiden 2x K-115 en 2x Cubo 15 (Eminence Kappa Pro 15-lfa2)

Comment

• RemcoPeters
                      • Sep 2009
                      • 28

Hardstyle, je vergeet te vertellen van de 100dB limiet Er zijn diverse wagens bekeurd en op elke hoek stonden ze bijna te meten.

Comment

• hardstyle
                        • Jan 2010
                        • 427

Ja, maar weet toevallig da tjij ook uit Nieuw-Dijk komt maar Idiaal (met die X-18B's en X-12T's) deden met controles op -20 dB uitsturen ofzo, zodat het goed was en daarna vol vermogen, toen ze weg waren. Niet echt zinvol in dat geval.

Comment

• dr. dre
                          • Nov 2005
                          • 49

Ik hou wel van een bak herrie, maar ik denk dat het tegenwoordig de spuigaten uitloopt.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by renevanh
                            Het gehos en gezuip in Noord-Brabant en Twente (en alle andere provincieen die carnaval proberen na te doen) heeft daar inderdaad helemaal NIKS mee te maken.
                            Een kleine nuancering lijkt me op zijn plaats: Ik ben zelf het afgelopen weekend druk bezig geweest met de carnaval, en heb onder andere het volgende gedaan:

Vrijdag: z.g.n. "kinderwagenoptocht", heerlijk ouderwets onzincarnaval
                            Zaterdag: Intocht stadsprins en carnavalsavond bij de muziekvereniging, gewoon een leuk feestje met de gebruikelijke carnavalsmuziek (samen met een collega uit de drumband gedraaid)
                            Zondag: "grote twentse carnavalsoptocht" gelopen met de muziekvereniging
                            Maandag: kinderoptocht gelopen met de muziekvereniging, na de hand de deurzakmiddag gedraaid (wederom met de collega van de drumband), 's nachts bij partycentrum Rouwhorst licht+geluid afgebroken.
                            Dinsdag: licht+truss+rigging afgebroken bij Rouwhorst.

Hier in Twente vieren we dus carnaval ja, en we houden ook wel van een beetje alcohol, maar om de hele regio weg te zetten als een stelletje zuipboeren gaat me toch iets te ver. Zo vieren ze in Enschede en Hengelo bijvoorbeeld nauwelijks carnaval, en komen mensen al jarenlang vanuit alle streken naar Oldenzaal om carnaval te vieren. Er zijn zeker zuipfeesten bij (onder andere Rouwhorst), waar dan ook nauwelijks carnavalsmuziek wordt gedraaid, en het vannacht zelfs uitliep op een hardcoreparty het laatste halve uur...
                            Van de andere kant bestaat het originele carnaval hier echt wel, onder andere de genoemde kinderwagenoptocht, maar ook de "Galo-avond" van www.stroat.nl en de activiteiten van de naaideuskes (met een bewoond huis als residentie) vallen in mijn ogen in het geheel niet onder de categorie "heeft NIKS meer met carnaval te maken".

Kom het zelf meemaken zou ik zo zeggen, ik durf te wedden dat het er in het zuiden precies zo aan toe gaat; ouderwets gezellig carnaval en de comazuipende jeugd naast elkaar.

On-topic: Het gaat hier wel heel hard ja, vannacht bij Rouwhorst in de zaal (verdeeld in tweeën):
                            Set 1 per kant:
                            - 2 KS T-Sub met TA-4U
                            - 1 dB DVA S10
                            - 5 dB DVA T4 (groundstack bovenop de S10 en 1 staande T-Sub)

Set 2 per kant:
                            - 4 McCauley CSM88 (2 hoog 2 breed)
                            - 4 McCauley Monarc MLA-3 (groundstack bovenop de CSM's)
                            Voor zover ik heb kunnen zien was alles aangestuurd door McSquare's.

Tent per kant:
                            - 4 KS CW118 (2 hoog 2 breed)
                            - 4 KS CH1214 (2 hoog 2 breed gevlogen, volgens mij 2*60 en 2*90 graden)
                            - 3 EV SX300 (delaystack, gevlogen in truss in de nok, allemaal naast elkaar, eentje midden, de andere 2 aan de buitenkanten)
                            Alle KS kasten aangestuurd door CA-4U en/of TA-4U, EV weet ik niet.

Het ging overal belachelijk hard (ik was heel erg blij met mijn oordoppen), maar het publiek (de zuipers, inderdaad) vond het geweldig...

Alaaf, Daan

Voor alle duidelijkheid: ik kom uit Oldenzaal en heb daar ook bovenstaande carnavalsactiviteiten gedaan.
                            Last edited by djspeakertje; 21-02-12, 19:15.
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RayM
                              • Jan 2006
                              • 742

We kunnen hier lang en breed praten over carnaval en geluid, zolang de organisaties van optochten geen limieten opleggen aan het geluidsvolume komen we hier ieder jaar weer op terug.
                              Net als de eigenaren van feestzalen, de organisaties van feesttenten enz.
                              Ben 3 dagen onderweg geweest met en band, 2 zalen en 1 feesttent. Waarbij een dj de pauzes opvulde met een volume wat 8 db boven het mijne lag. In alle gevallen hadden ze een eigen set staan. En niemand die klaagt.....

Gisterenmiddag zag ik nog een oude omgebouwde lijnbus als carnavalswagen in mijn dorp.
                              16 (!) line array toppen op dak + 4 dubbel 18 subs.......
                              Heerlijk die stilte

Comment

• dexter
                                • Jul 2005
                                • 433

De carnaval waar ik een set heb geleverd hadden in het regelement staan dat je maximaal 4Kw aan geluid mee mocht nemen.
                                Ze weten dus echt niet dat 4Kw een ruim begrip is want er zit nogal wat verschil in SPL in hoorngeladen en bassreflex 4Kw systemen.
                                Ook tijdens oa de keuring heb ik meerdere wagens gezien waar veel meer dan 4Kw op een wagen stond, maar geen mens
                                van de organisatie die er wat van zei.

Comment

Working...