Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by MarkRombouts
    Afgelopen week een klein proms concert gewerkt met Kiva. Is me heel erg goed bevallen. Erg mooie klank, goede spreiding en makkelijk in gebruik.
    Komende week nog een proefopstelling met Nova Banana. dus hopelijk goed te vergelijken !! Ben erg benieuwd wat dit systeem gaat brengen tov Kiva. Formaat e.d. zijn vrijwel gelijk, de prijs is echter behoorlijk anders.....
    Denk wel dat de rideracceptatie voor Kiva veel beter is dat die babanajungle toestanden.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

@frederic: dat weet ik wel zeker !, is voor mij echter niet echt heel belangrijk. Mogelijkheden voor inzet bij eigen projecten wel, evenals inhuur mogelijkheden (in de regio). Maar goed, eerst maar eens kijken wat het systeem in een Live setting doet.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Gezien die jungletoestanden niet echt gekend zijn is er maar 1 mogelijkheid: inhuren en testen.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

en dat staat dus voor komende vrijdag in de agenda !
          ik laat mijn bevindingen wel weten,

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Op eerste zicht toch wel wat teleurstellende prestaties. (125db piek Op papier)

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Vorige week gedraaid op het Nova Banana systeem.

Ik had een opstelling van 3 x BA18 en 3 x BA6 per kant.
              Dus 3 18" subs en 3 topjes per kant.

Klonk eigenlijk erg goed, boven mijn verwachtingen eigenlijk. Subs erg strak, voldoende laag. De topjes mooi helder, geen extreme pieken en dalen in het totale bereik zo op het gehoor. Ik heb geen metingen verricht.

Het enige punt met een vraagteken is voor mij de maximale output. Ik heb de set niet harder aangestuurd dan 0Db, en dat ging eigenlijk maar net. Aangezien de set niet mijn eigendom is en er ook tijdens de avond geen begeleiding mogelijk was van de importeur niet geprobeerd of er meer output mogelijk was. Dit is dus zeker nog een puntje om een keer na te vragen/luisteren bij de importeur.

Zeker een interessant systeem om nog eens verder te bekijken.
              Komende tijd ook nog eens D&B t10 inzetten, dan weten we wat meer over deze 3 (vergelijkbare) systemen.

Comment

• Lala
                • Sep 2008
                • 370

Laatst bij een bedrijf uit de buurt Coda Audio LA8 gehoord. Deze lichtman vond het wel erg indrukwekkend... Nog mensen die het kennen?

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ik heb ook al wel wat goede verhalen over Coda gehoord, van een collega die laatst bij de fabriek in engeland is geweest.
                  Schijnt inderdaad allemaal erg goed te zijn en heel consequent te klinken over alle productlijnen.

het prijskaartje is er alleen blijkbaar ook na en helaas is het nog niet echt beschikbaar in het land volgens mij.

Comment

• Timo Beckman
                    • Jul 2006
                    • 1298

......................
                    Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 20:32.

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Nouja, in het zuiden is er dus een bedrijf dat het heeft, voor de rest ben ik het nog niet tegengekomen. In ieder geval erg indrukwekkend, vooral als je het formaat van de kasten ziet!

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Zijn er mensen hier met ervaringen met Coda LA4 of LA5A systemen ?
                        Heb intussen ook contact gelegt met Apex, maar hoor ook graag of er hier mensen zijn die deze systemen kennen.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

......................
                          Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 20:32.

Comment

• zjeten
                            • Mar 2003
                            • 331

Hey Dag Mark,
                            Heb al een uitgebreide demo gehoort van de la4 , en la8.
                            De setup van de la4 was 6 x la4 subs en 6x la4 topje per kant voor een cc van zo'n 500 personen.
                            Dit aangestuurd door lab fp10 000 en intelli48x² .
                            Knap heel lekker klinkend systeem. Gaat zeker niet snel schel klinken bij wat doordrukken .Wat ik bij de demo vond bij apex in open lucht was dat de subs van het la8 systeem nogal kort (hoog) klinken in vergelijking met mijn srx718 maar dat is misschien smaak en inregeling.
                            In het cc had ik daar niet echt last van en was het een 15inch ipv een 18 bij de la8.
                            Ik weet niet wat jij zoal doet van klussen maar kijk je niet beter uit naar een set la8 ?
                            Is dit niet meer op uw niveau?
                            Ik koop dit jaar nog monitors en dit worden 85 % zeker coda cue4 monitors.

Vriendelijke groeten,
                            Vancoillie Jeffrey

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by MarkRombouts
                              Ik heb ook al wel wat goede verhalen over Coda gehoord, van een collega die laatst bij de fabriek in engeland is geweest.
                              Misschien vergis ik mij nu, maar Coda is toch hartstikke duits?
                              Misschien hebben ze een kasten fabriek in engeland, maar dat zou toch wel raar zijn.

Ik weet niet hoe het precies zit, maar ik geloof dat de binding met BMS toch wel erg groot is.
                              Daar zouden dan met die mooie coax drivers toch erg leuke produkten vandaan moeten kunnen komen.

Comment

• zjeten
                                • Mar 2003
                                • 331

Coda is inderdaad op en top Duits en is ook de producent van bms drivers.
                                Groeten,
                                Jeffrey

Comment

Working...