ik heb speciale kabelspanners... dan liggen ze kaarsrecht,
Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen
Collapse
X
-
en dat meen ik echt.
Ik heb ze wel in mijn handen gehad. Maar op raadselachtige wijze staan ze nergens aangesloten in de winkel.lekker belangrijk!Comment
-
Maar, nu weer ff serieus, ben ook heel erg benieuwd naar de prestaties....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
ik heb 2 inukes in bezit.........
de NU3000DSP & de NU6000dsp
en ik moet echt zeggen dat ze niet presteren naar prijs. maar een heel stuk beter,
en dan doel ik vooral op het laag omdat ze echt lekker doortrekken op het hoog had ik er eerst wat problemen mee om er een fijne klank uit te krijgen omdat ik zelf niet echt
bekend ben met het instellen van dat spul... dealer is bij me op locatie langs geweest en heeft de boel eens fijn ingeregeld en het kllinkt perfect.
@ showband, als je ff in de auto stapt en niet te beroerd bent een stukje te rijden, in eindhoven/rotterdam/zwolle/apeldoorn staan ze gewoon aangesloten\
RickComment
-
Het is hier dus de 3000 variant. Ik heb ze getest op 2 hoorngeladen subs. En vallen zeker niet tegen, na de dsp goed ingesteld te hebben, wat trouwens erg makkelijk/simpel werkt, drukt het goed door, zelfs in de limiter/clipper hoor je hem niet inzakken of dicht klappen. Is in korte vergelijking geweest met een crown ma2400. Daar zit nou niet een schrikbarend verschil in. Op digitaal/analoog na dan.
Of deze zijn ware vermogen gooit is even de vraag.. binnenkort naar eens aan de scoop hangen..
Bedieningsgemak is wel goed te noemen.
Voor het geld is het geen miskoop! Ook de duurtest op bijna vol volume op een dubbel 12" zelfbouwsub heeft ie voor 5uurtjes prima doorstaan. Amper warm te krijgen!
Tussen de feestdagen eens bruggen en loslaten op onze dubbel 18" subs. Even kort op een zx-3 top van ev gehad, en ook in vergelijking met de ma2400 geen echt bijzondere opmerking. Op het mid-hoog klinkt ie beter dan een synq.
Tot zover de korte testresultaten
Fijne feestdagen allemaal!Comment
-
Comment
-
bij rondzinger rotterdam staan ze alleen in doos hoor.
daar hoor je weinig van.
en de 3000 hebben ze niet.
ik zie eentje als backup- amp wel zitten namelijk. Hoeft als het goed is nooit iets te doen. (backup is 2x in 6 jaar gebruikt) Weegt niks, kost weinig. Ik heb nu nog een 26Kg 3U ding voor in het rek...Last edited by showband; 25-12-11, 14:27.lekker belangrijk!Comment
-
en dan nog nemen ze wel de moeite voor je om hem aan te sluiten. desnoods op de door jou gekozen set en jouw processor instellingen
BTW: in rotterdam staat de 3000dsp gewoon hoor? alleen apeldoorn heeft deze niet meer liggen
de 6000dsp is er idd niet meer komt volgende week weer binnen,
RickComment
-
Ik las op een buitenlands forum dat de iNuke het vermogen opgeeft in piekvermogen. Nou valt het mij eigenlijk op dat bij die goedkopere digitale amps het piekvermogen en continu vermogen erg dicht bij elkaar ligt. De Crown en Lab varianten hebben veel meer reserve wat dat betreft.
Nou rijst bij mij dan weer de vraag, hoeveel piekvermogen moet een versterker hebben (+3dB?) om nog een beetje in de buurt te komen van dat continu vermogen?Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Ga er maar eens vanuit dat je muziek met een crestfactor van 6 dB nodig hebt om werkelijk aan het opgegeven piekvermogen te komen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
waarschijnlijk zal ik wel weer een hele vreemde keuze gemaakt hebben volgens sommigen. Maar ik had toch uitermate veel onvrede met de keuze voor een xti4002 voor de toppen. Tijdens de luisterdag viel de aanwezige xti erg op door een geknepen hoogweergave, en diverse testen op het internet spraken over een niet toereikende voeding http://www.abeltronics.co.uk/amptest...crown_XTI-4000
een crown tech wees mij er ook op dat de voeding erg gevoelig was voor onderspanning. zaken als latency doen er volgens hun niet toe. zolang je geen limiter instelt valt de latency nauwelijks waar te nemen en bedraagt minder als 0,5ms. uiteindelijk heb ik gekozen voor een Lab Gruppen fp3400 op top. deze heeft ruimschoots vermogen, meer geluidskwaliteit zoals opgemerkt tijdens de luisterdag. en door de veel hogere aanschafprijs hoop ik ook op een veel stabielere voeding, die het hopelijk ook nog een beetje doet aan het einde van een kabelrol. zoals het af en toe ook nog steeds voorkomt op tuinfeestjes.
gelijk de vraag hier dan maar, moet ik die mls switch instellen, of kan ik net als de MA5000i gewoon zonder limiters draaien?Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik on daar niet een duidelijk antwoord uitfilteren. De versterker overtreft de Stage Accompany GB152 (4ohm)ruimschoots in vermogen. Dus met de MLS op -4dB zou het nog moeten gaan eigenlijk. Maar zoals eerder opgemerkt,is het misschien verstandig hem dan toch niet in te stellen of anders op -2dB of zelfs 0dB om toch maar die pieken te kunnen weergeven.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
Comment