Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Nou, ik heb ooit meegedaan aan een submeeting, waar ook zoiets ter plekke bedacht werd.
    Na de conclusie ( na 15 subs) dat er een bepaalde sub het hardst ging bij 90 hz (!) heb ik een 700 het stof van de balken laten blazen bij 35 Hz.

kortom : meet wat je weet , dan weet je wat je meet.

Comment

• w00Dy
      • May 2006
      • 257

niemand met I-tech'en?

Gisteren nog tegengekomen op een set VRX, mooi spul
      Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Martin_V
        • Aug 2011
        • 2

Ik ben al een mooie tijd lezer op dit forum en heb me nu toch maar eens aangemeld.
        Zelf gebruik ik voor de band o.a. twee Digidrive SH-E2104. Volgens mij is er niet veel bekend over deze versterkers, er is niet veel over te vinden op internet..
        Het is een klasse H versterker met de volgende specs;
        2x 750w @8ohm
        2x 1300w @4ohm

Ik stuur er momenteel Master Audio 2x18" subs mee aan, alleen ik heb het idee dat ze achter blijven ten opzichte van een conventionele versterker.

Meenemen? als er nog plaats is....

Groeten Martin.

Comment

• 2mancrew
          • Feb 2010
          • 96

@martin_v digidrive amps worden die iet ergens in het oosten deslands geimporteerd en komen ze niet uit dutisland ?

Volgens mij heb ik er wel eens wat van gelezen
          ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• Martin_V
            • Aug 2011
            • 2

@2mancrew Digidrive amps worden door M-S-P Dronten geïmporteerd.
            Ik meende ook dat ze uit Duitsland komen, en heb even gegoogled:
            Yes, the brand Digidrive originated in Germany, but its founder Jeroen van Waterschoot is Dutch and there for Dutch blood runs through the wires of these light weight Amplifiers.
            Ze zijn wel Made in China, zoals het stikkertje achterop vermeld. Het is geen Labgruppen, maar het is zeker niet te vergelijken met Behringer,Dap, enz,enz

Voor het hoog zijn ze voor mij perfect, alleen zoals ik al melde heb ik mijn vraagtekens of ze wat meekomen met het laag. Ik heb het idee dat, tja hoe noem je dat, de attack een beetje mist. Net of de voeding die korte piek niet trekt. Vandaar dat ik geïnteresseerd ben in deze testdag, dan kunnen de echte profs er naar kijken

Comment

• metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

Ik ben er zondag om 12.00 uur. We kunnen de spullen uit de zaal niet gebruiken blijkbaar, ik hoor niks terug van de zaaltechnicus. Ik neem mijn eigen kabelkist+versterkers wel mee. Ik heb geen vreselijk grote verzameling, maar we komen ongetwijfeld dan een heel eind.
              Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Eindbakken testen
                Digitaal versus analoog

Datum: zondag 23 oktober
                Tijd: 12.00 tot 18.00 uur

Het gaat nadrukkelijk om subjectieve geluidservaring in onderlinge verhouding. Meetcijfers en betrouwbaarheid zijn op deze manier niet te doen. En er is reeds een forumlid die op het forum keiharde metingen publiceert.

-vragenformulier gaat mee, Neem aub zelf je pen mee!
                De vragenlijst bestaat uit vragen in vergelijkende vorm:
                “Klinkt deze eigenschap beter bij x of bij Y?” achtige vragen.

-we stapelen alle amps bij elkaar,
                sluiten alles aan met een stuk speakon er aan. En een stuk XLR voor de input.

-Dan gaat iedereen in de zaal met het vragenformulier en een koffie.
                -Een persoon beheert de set speakers.
                -met post it op de amps en kabels labelt deze opstellings eigenaar de amps met een willekeurig nummer (67, 12, 45)
                -die persoon sluit de set speakers aan.
                - en powered de amps buiten het zicht.
                -luisteren / noteren zonder discussie
                -dan met handopsteken een winnaar aanwijzen. (zodat voor de verdere test we met winnaars doorgaan bij tijdgebrek!)

Dit kunnen we met best een efficiënt aantal paren doen. (Zeker als setup “cheap” draait terwijl “pro” omgeplugged wordt.) Maar nooit de 64 combi’s die alleen al bij groep 1 mogelijk zijn! Daarom handopsteken.

-amp bekend maken
                -event kort nog een keer luisteren ombouwen naar andere amps
                Enz

het formulier
                ik stel een CD samen met een aantal korte testtracks samen, gerichte fragmenten die matchen met het vragenformulier. Hiermee is een snelle basis voor de blinde test te doen.
                Dit zijn nadrukkelijk doelgerichte fragmenten. A-capella koor, AAN/UIT dynamiek rockgitaar, stukje orkest, R&B met subbas, beuken-dance enz.
                Voorbeeld vragen indruk geluidsbeeld
                klinken de bekkens nog Fris?
                Hoorje meer Dynamiek bij x of bij y?
                Welke “voel je meer drukken”?
                Hoor je detail Q beter in de Attack van x of y?
                Welke lijkt meer te compressen?
                Bijgeluiden?

Daarnaast kunnen we ander luistermateriaal op zetten waarmee individuele kijkers bekend zijn. Ompluggen zou behoorlijk snel moeten kunnen als de Speakon kabels overal aan zitten.

-minimaal van de “winnaars” in categorie is het dan handig eens een basrijk stuk helemaal te draaien om te kijken of er puf in de broeders zit bij wat langere belasting met bas.

-Alle verbindingen amp naar speaker worden speakon. Dus als dat bij jouw spul bv bindings zijn. Aub zelf weer de conversiekabel meenemen. speakon moet. (op 1+/1- bezet) -Ook 220V euro's ed kortom alles om jouw item aan de praat te krijgen!
                -Zaal is besproken van 12.00 tot 18.00 uur
                En “crest / crown versus digam/labgruppen” bij de pro’s
                Gezocht is dus naar grote gemene delers in de discussie “wat kan ik beter doen? Digitaal of analoog?”
                Daaruit is de volgende lijst gekomen

1) de instapset test:
                op het setje forumsubs eens mono vergelijken. (ik neem klein mackie mixertje en een set subjes mee. Een tweede set is fijn) keuze voor deze types is duidelijk, wegens veel in gebruik / besproken als op diverse fora. En bijna de kern van de wederkerende vraag. Wat kun je beter doen?

Renevanh Synq Digit 2K2 mee: check

Whitefarmer QSC GX5 (500/700/-)

4AC XTi1000?

2mancrew sync, 2k2, + conventionele dap p2000

Kasper conventionele BOSE B1200 / B2000 (die B1200 e.d. zie je best vaak tweedehands en staat model voor de lijst oudere marktplaats amps. Zeck, dynacord, enz)

Hugoov/DJ-BPM conventionele QSC vergelijkbaar met 2K2/GX5/XTi1000 (ik ken de modellen die jullie hebben niet goed genoeg)

als backup dj bobo: Behringer Ep 1500 2x280 / 2x450 / 2x 700

Heb je DAP qsc en Bose conventioneel versus Synq 2k2 crown en QSC. Behoorlijk vergelijkbare prijsklasse.
                Deze set bekijken we snel en pas bij de laatste shootout lange discussies AUB!
                De winnaar doet mee op de prof test!

Ik zoek een set 12inch topjes/monitors!

MusicXtra
                2 x 2 stacks van dubbel 18" subs 2 line-array toppen,
                twee amp-racks mee met in ieder rack een Xilica 4080 processor die ik draadloos middels een laptop kan bedienen zodat eventuele volumeverschillen snel aan te passen zijn.
                Achter in de racks is alles met NL4 Speakons bedraadt, zal zorgen voor wat verlengkabels die duidelijk gelabeld zijn zodat het aansluiten van een versterker kinderspel wordt.
                Als mengtafel neem ik mijn M400 wel mee.
                amps:
                digi de labs LAB 6000Q en QSC PLX2 3602 van jakkes 72
                en de amps van MusiXtra
                versus
                conventioneel
                Metalteacher ma5000 hier uit harderwijk mee
                Whitefarmer Crest 8001 (700/1200/1400)
                (w00Dy is backup voor deze)

Krijg je LAB en QSC digi versus crest en crown analoog wat een interessante titanenstrijd gaat worden.
                Deze set proberen we zowel op het hoog als het laag……

en gaat ook op tegen de winnaar uit de eerste groep….

acties:
                -WIE kan er een set 12 inch topjes/dual-use-monitors meenemen? Voor de cheapo set? Ik zorg voor subs.
                -pen meenemen!
                -voldoende kabels en stroom mee!
                -Wie zorgt voor een set goede CD spelers met alle kabels naar jack/XLR?
                -verdere aanmeldingen ook in deze thread.
                -luistermateriaal moet op conventionele CD meegenomen worden!
                -wie heeft er een geijkte dBmeter?
                -Ik kan met geen mogelijkheid aan een I-nuke komen! Iemand? J&H (volgens mij zijn ze bij behringer bang! )

-Jakkes 72 heeft nog niet bevestigd. (LAB 2200, QSC PLX II 3602 ) ?

Vragen in de thread
                Last edited by showband; 18-10-11, 09:17.
                lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by w00Dy
                  niemand met I-tech'en?

Gisteren nog tegengekomen op een set VRX, mooi spul
                  Waar je vrx kastjes ziet kan je wel eens I-Tech ampen tegenkomen.

Comment

• Dj-Bpm
                    • Oct 2010
                    • 3

@ Showband.

De versterkers die wij wouden meenemen zijn de QSC powerlicht 1 series.
                    En denk niet dat deze bepaald vallen onder de instapserie
                    Ondanks ze niet meer gemaakt worden kosten ze 6/7 jaar geleden nog tussen de 4-6500 euro p.s.

QSC Powerlight 2.0hv (2x 725W RMS@1kHZ 8Ohm, 2x 1000W RMS@1kHz 4Ohm)
                    QSC Powerlight 4.0 (2x 1000W RMS@1kHz 8Ohm, 2x 1600W RMS@1kHz 4Ohm)
                    QSC Powerlight 6.0II (non pfc) (2x 1300W RMS@1kHz 8Ohm, 2x 2200W RMS@1kHz 4Ohm)

Zijn klasse H versterkers.... btw.

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5950

I-nuke's zijn wel aangekondigd, maar voor zover mij bekend ( info van afgelopen week) nog geen leverdatum voor bekend.
                      Zal niemand je nog aan kunnen helpen.
                      Veel succes en plezier aanstaande zondag!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• renevanh
                        • Oct 2004
                        • 2371

Originally posted by showband
                        -WIE kan er een set 12 inch topjes/dual-use-monitors meenemen? Voor de cheapo set? Ik zorg voor subs.
                        Ik heb DAP K115 (cheapo toch? :P) of 4-acoustic 115T G2 in de aanbieding. Geen 12" helaas.
                        Die 4-acoustic wilde ik toch al in de bus gooien voor eventuele liefhebbers.

Overigens zou een Powersoft ook niet gek staan in de vergelijking, misschien kan ik iets regelen...
                        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

zolang we geen definitieve melding van jakkes 72 QSC PLX2 3602 hebben zou een powersoft als industriestandaard digi handig zijn..!

LAB en powersoft ECHT head-to-head naast Crown en Crest WOW!
                          Dat staat al heel lang op verlanglijstjes.

de DAp of 4-acoustic is prima. Bij deze genoteerd.

Kleine set wordt dan 15 inch bandpass forumsub met 115 top En dan gewoon eens bruut kantje sinq/crown/qsc digitaal pannen naar conventioneel kantje bose / DAP / enz. Ik heb mijn gok wat beter gaat klinken. (de weddenschappen staan open)
                          Last edited by showband; 18-10-11, 12:28.
                          lekker belangrijk!

Comment

• I.T. drive in
                            • May 2009
                            • 352

Ik kan niet meer komen, Ik heb net telefonisch een klus gekregen voor de datum

Comment

• Kasper
                              • Jul 2004
                              • 171

Ok zal er zijn met wat versterkers en e.e.a. aan bekabeling.

groet,
                              Kasper

Comment

• hugoov
                                • Jan 2010
                                • 7

Even over onze QSC's

Ik stel voor dat wij ingepland worden bij de Macrotech5000-lab6400-powersoft afdeling

Dit is meer materiaal waar het mee te vergelijken is.

Wat mij betreft komt zeker de PL6.0II hierbij.

Verder over de XTI-2K2 vergelijking, je bedoeld hierbij een PLX2?? (1802 ofzo?) een PL2.0hv is geen vergelijking met 2x 725w RMS

Comment

Working...