Mening/Advies Nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Originally posted by Trooper
    @Ronald H:

zijn je inputs op de ADA8000 gelinkt met zowel het input patchpaneel als met de multi-harting? Is dit gewoon dubbel gesoldeerd op het patchpaneel?

Daar ben ik nog niet uit, waarom niet rechtstreeks de multi op de inputs van de ADA8000 en O1v inputs inprikken. Is het om uw materiaal te beschermen of voor het gebruiksgemak van multi 1 voor 1 in te prikken?
    De in- en outputs op de achterkant zijn parallel bekabeld met de harting.
    Dit is om niet te hoeven stekkeren als je met het mengpaneel bij het podium staat (dus zonder multikabel), alles blijft zoals het is, dat is ook makkelijk met de ADA8000 omdat de outputs op een onmogelijk bereikbare plaats zitten.
    En het is ook wel het behoud van de tafel als je niet telkens stekers erin en eruit hoeft te doen
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Originally posted by djyellow
      Kleine tip: Probeer deze uit de USA te importen. Met een beetje geluk heb je er een hier voor +/- 2300 euro.
      Maar helaas is de garantie dan niet meer van toepassing (volgens het Presonus forum). En daarbij heb je geen service van een lokale dealer.
      Life is what you make it

Comment

• djyellow
        • May 2003
        • 83

Originally posted by Rieske
        Maar helaas is de garantie dan niet meer van toepassing (volgens het Presonus forum). En daarbij heb je geen service van een lokale dealer.
        Vraag is of je dat €1000 euro waard is

Comment

• MKProductions
          • Jun 2010
          • 43

dat is het me niet waard, ik ben wel van de service en garantie!

maar de keuze is nu dus een o1v96vcm met ADA8000 waardoor ik 8 extra inputs en 8 extra outputs heb.

of een presonus live 24....
          Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Ik heb zowel een OV96 als een Presonus..

De OV staat in de studio, de Presonus gaat op tour!!!

Klank matig is de Presonus echt een stuk beter dan de Yamaha!

En goedkoper.

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Tja om betere preamps te hebben dan Yamaha moet je niet veel moeite doen.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by frederic
                Tja om betere preamps te hebben dan Yamaha moet je niet veel moeite doen.
                Toch hang ik belangrijke bronnen liever aan de yamaha als aan een ADA8000... Al eens een overstuurde ADA8000 input gehoord?

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by DJ Antoon
                  Toch hang ik belangrijke bronnen liever aan de yamaha als aan een ADA8000... Al eens een overstuurde ADA8000 input gehoord?
                  We hebben het niet over tehringer als we over echt materiaal spreken
                  Bovendien klinkt geen enkele overstuurde preamp goed.
                  Last edited by frederic; 22-05-11, 00:13.

Comment

• RonaldH
                    • Aug 2009
                    • 274

Originally posted by DJ Antoon
                    Wie overstuurd nou z'n digitale ingangen? Dat zal dan toch de geluidsman zijn, want die bedient de gain knop als je het mij vraagt

By the way, klinkt een overstuurde presonus input beter? Is dat muzikalere vervorming, of heeft die vervorming meer definitie?

Ik gebruik de ADA8000 altijd voor het drumstel incl. overheads (met E614) en ik heb geen last van overstuurde inputs.
                    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• stamgast
                      • Feb 2010
                      • 253

Originally posted by RonaldH
                      Wie overstuurd nou z'n digitale ingangen? Dat zal dan toch de geluidsman zijn, want die bedient de gain knop als je het mij vraagt
                      Je hebt niet altijd alles in de hand. Ik gebruik wel vaak wat digitale make-up (bij een Yamaha in de EQ, bij Studer en Lawo digitale gain) om veilig te zijn.
                      Ik hou van headroom.

Comment

Working...