Mening/Advies Nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Ik gebruik een O1V96 met 2 x ADA8000 (die hier regelmatig tot de grond toe wordt afgebrand, maar ik vind het prima voor live sound).
    De koppeling met een AD/AD converter loopt via ADAT optisch.
    Er zit een ADAT in en uitgang standaard op de O1V96, hiermee heb je zowel 8 inputs als 8 outputs via 1x ADA8000.
    Een MY16-AT is nodig voor de uitbreiding van meer kanalen, hierop heb ik de 2e ADA8000 aangesloten. Dan heb je 32 inputs, en in mijn geval gebruik ik 8 outputs (L/R en 6x aux voor monitor) op 19"
    Kosten: ADA8000 http://www.licht-geluid.nl/shop/vsea...chTerm=ada8000
    MY16-AT http://www.licht-geluid.nl/shop/p-14...produkten.aspx
    En nog wat optische kabeltjes http://www.licht-geluid.nl/shop/p-15...ink-75-cm.aspx 2 per ADA8000.
    Fotootje erbij:
    Last edited by RonaldH; 18-05-11, 19:44.
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• MKProductions
      • Jun 2010
      • 43

haha ja dat heb ik hier ook meerdere malen gelezen, velen roepen meteen daarna iets met focusrite? (ga ik zo ff googlen) neem aan dat dat ook op die 1e standaard optische aansluiting past? *aanvulling* wat is het verschil tussen de focusrite MKII Dynamic en de focusrite MKII (zonder het woord dynamic) ??

maar met 8 extra ingangen en 8 extra uitgangen kom ik inderdaad een heel eind.

en voor mij zijn 8 monitors niet een groot probleem omdat we altijd genoeg tijd voor soundcheck hebben en zodra de monitoren staan hoef ik er eigenlijk weinig aan te veranderen.

verder nog argumenten wellke andere mengtafels ik juist wel of juist niet zou moeten overwegen?
      Last edited by MKProductions; 18-05-11, 20:03.
      Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• RonaldH
        • Aug 2009
        • 274

OK even de moed bij elkaar verzamelen voor een pleidooi voor de ADA8000
        Via de ADAT heb ik met 1x ADA8000 8 in en 8 out erbij zonder dat er verder uitbreidingen nodig zijn op de O1V96.
        De 8 outputs kun je direct gebruiken voor 8x aux. Bijkomend nadeel, je hebt geen aux meer over voor FX, maar de 4 interne FX is ook intern te inserten in de bussen of kanalen, dit werkt niet zo prettig maar kan wel.

Ik lees nog ergens dat je UTP hebt liggen van podium naar regie, dat is toch geen vervanging voor de multi?

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Met de motor faders is het prettig als je naar de aux layer gaat, dat direct visueel is welke kanalen naar de aux gaan en hoe hard. En dat voor elke aux layer.
          Focusrite heb ik geen ervaring mee (misschien helaas).

Comment

• MKProductions
            • Jun 2010
            • 43

euh.. dat was wel de bedoeling in eerste instantie... de begroting was gemaakt op een roland m-300 met RSS1608 maar dat was toch iets te prijzig, als ik een goede vervanger kan vinden heb ik weer wat meer geld om nieuwe mics enz te kopen....

maar het pand wordt as we speak gebouwd dus indien nodig kan ik nog een dikke analoge multi in de grond laten leggen... maar om dat te doen zonder dat ik zeker weet dat ik het ga gebruiken vind ik zonde van het geld als dr honderden euro's onder een laag beton liggen...

Comment

• MKProductions
              • Jun 2010
              • 43

Wat is trouwens het verschil tussen alle versies van deze yamaha reeks??
              o1v96
              o1v96VCM
              o2r
              o2rV2
              o2rVCM
              en noem maar op welke nog meer.....

Comment

• RonaldH
                • Aug 2009
                • 274

Voorzover ik weet, is er steeds een nieuwe versie uitgekomen, waarbij zowel hardware als software updates werden geintroduceerd.
                De laatste stand is de O1V96VCM en de O2R96VCM.
                Maar alle voorgaande versies zijn verkrijgbaar op marktplaats

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Alle 01v96 (01v96, 01v96v2, 01v96VCM) versies zijn voorzover ik weet hardwarematig identiek en softwarematig te updaten naar de laatste (VCM) versie.

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

Hardwarematig zijn ze niet allemaal identiek, wel is het zo dat er een hele serie (01v, O2r, 03d) is die verschillende keren is geüpgraded. In de basis zijn deze tafels min of meer hetzelfde alleen in grote verschillen ze.

In totaal zijn de volgende versies gemaakt: 01v, 01v96, 01v96vcm en de 01v96 V2. Voor de O2r en de 03d geldt min of meer hetzelfde zij het niet zo dat deze modellen in de live wereld nooit zo populair geworden zijn als de 01v en daardoor dus niet allemaal volledige upgrades hebben ondergaan.

In de nieuwere versies zijn vooral dynamics en fx'en verbeterd en de tafel functioneert op sommige punten beter (volgens critici) echter zijn sommige upgrades ook wel dusdanig dat je eigenlijk bijna geen verschil hoort en dat is wat eigenlijk telt.

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Originally posted by stainz
                      Hardwarematig zijn ze niet allemaal identiek, wel is het zo dat er een hele serie (01v, O2r, 03d) is die verschillende keren is geüpgraded. In de basis zijn deze tafels min of meer hetzelfde alleen in grote verschillen ze.
                      Dan ben ik benieuwd wat volgens jou de hardwarematige verschillen zijn tussen de 01v96, 01v96v2 en de 01v96VCM

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by BJD
                        Dan ben ik benieuwd wat volgens jou de hardwarematige verschillen zijn tussen de 01v96, 01v96v2 en de 01v96VCM
                        Tussen de 01v96 01v96v2 en 01v96vcm is enkel de software een verschil.
                        Er zijn een aantal tools toegevoegd. Bij de VCM versie is er ook integratie van Waves plugins.
                        Want, je kunt voor de gewone 01v96 de nieuwste VCM software kopen.

De hardwareverschillen zijn tussen de 01v <> 01v96 en 02r <> 02r96

Comment

• jppa
                          • Dec 2006
                          • 24

Als ik jou was met dit budget ging ik eens vioor de nieuwe Midas Venice F kijken. Je kunt dan de Klark effecten via de Fire Wire van je laptop draaien. Je hebt dan een kwaliteits tafel die zijn marktwaarde houdt en je hebt een tafel die door iedereen geaccepteerd wordt. Tevens in een 16, 24 en 32 kanalen uitvoering.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by jppa
                            Als ik jou was met dit budget ging ik eens vioor de nieuwe Midas Venice F kijken. Je kunt dan de Klark effecten via de Fire Wire van je laptop draaien. Je hebt dan een kwaliteits tafel die zijn marktwaarde houdt en je hebt een tafel die door iedereen geaccepteerd wordt. Tevens in een 16, 24 en 32 kanalen uitvoering.
                            Dit ga je niet hebben voor 4500€.

Volgens mij is hij het best gediend met presonus studiolive 24-4-2.
                            Die heeft alles aanboord voor een volledige FOH.

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

offtopic: Frank Filipetti heeft met het album "Hourglass" van James Taylor 2 Grammy's gewonnen.
                              Volledig opgenomen en gemixed op een O2R (incl effecten en pre-amps).

Comment

• Trooper
                                • Aug 2006
                                • 90

@Ronald H:

dat is pas een mooi compact en alles bij de hand rackje,
                                je brengt mij op ideëen

zijn je inputs op de ADA8000 gelinkt met zowel het input patchpaneel als met de multi-harting? Is dit gewoon dubbel gesoldeerd op het patchpaneel?

Daar ben ik nog niet uit, waarom niet rechtstreeks de multi op de inputs van de ADA8000 en O1v inputs inprikken. Is het om uw materiaal te beschermen of voor het gebruiksgemak van multi 1 voor 1 in te prikken?

Comment

Working...