L'acoustics arcs
Collapse
X
-
-
Eens met Steven.
Systemen zijn in mijn ogen aardig vergelijkbaar, qua opzet, mogelijkheden en prijs.
Dus zou ook denken dat uitbreiden met Q1 dan een beter idee is.Comment
-
Wanneer ik zou besluiten om aan Arcs te beginnen zou het Q er uit gaan.
Het wordt dus geen en/en situatie.
Hetgeen wat me niet aanstaat is de beperkte mogelijkheden van groundstacken.
Het is een constant curvature kast, en bij horizontaal groundstacken op de sub staan de toppen omhoog te spelen volgens mij.
Maar dat is iets om eens uitgebreid te checken bij een demo.
Tot dusver ben ik vooral benieuwd of andere het al gehoord hebben..Comment
-
met constant curvature pas je dat normaal aan door de basishoek van je kasten aan te passen. VRX heeft daarvoor bv 2 paalgaten, eentje recht en eentje onder hoekComment
-
In feite probeert men met meerdere kasten een puntbron te simuleren, als het goed is komen alle hartlijnen van de hoogdrivers vlak achter de kast bij elkaar, vandaar de vaste hoek tussen de kasten.
Volgens mij zijn de kasten ook ontworpen om horizontaal te stacken tot je de gewenste spreiding hebt bereikt en stack je alleen verticaal wanneer je ze vliegt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
@ Desolation: Dat is inderdaad dan de oplossing, echter is het Arcs systeem er op berust dat het allemaal aan elkaar te bevestigen is middels de hardware aan de kasten. Wanneer je de basishoek aan zou willen passen zou je de toppen los op de sub's moeten krijgen (te zwaar om meerdere toppen op paaltje te prikken)
@ MusicXtra: Dat klopt helemaal, en ik begrijp dat dat de reden is van de vaste hoeken.
Echter volgens afbeeldingen en de rigging manuaal zou je 2 wide kasten horizontaal moeten stacken op een sub.
Zie deze website met de toepassingen, en dan de derde foto in het bijzonder
Comment
-
Zie nu dat het point-source verhaal ook op hun site staat.
Setje op de derde foto is volgens mij bedoelt om een tribune aan te stralen.
Blijf het wel een vreemde configuratie vinden dat de kasten 90 graden spreiding verticaal hebben wanneer je een horizontale stack maakt.
Zo gaat er erg veel energie richting plafond of vogeltjes, in een tent behoorlijk ongewenst in de open lucht zonde van de energie.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
voor de vrx is er voor drumfills bv een speciaal frame gemaakt bij audioxl
2 918 basjes waar je dat frame op zet, 2 toppen op het frame
achteraan het frame kan je dan de hoek van de toppen instellen door een draaidop op een draadstang die een soort schaar bedientComment
-
Lijkt me dat L'Acoustics voor iedere mogelijke configuratie een oplossing heeft, merk staat erom bekend complete systemen te leveren waar je zelf niks meer voor hoeft uit te vinden.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
>>en hoef je niet aan de klank te wennen.
Op papier lijkt Q1 en Q7 erg veel op elkaar, echter als je het naast elkaar hebt staan...
Ik schrok ervan.
Comment

Comment