L'acoustics arcs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ieepe
    • Feb 2011
    • 3

het is de bedoeling dat we nu dan 3 KUDO kasten krijgen.
    er is verder geen probleem dat we die 6 Arcs kasten niet meer krijgen.
    het zullen in totaal 3 kasten zijn wat we krijgen dus deze zullen in het midden van de wagen komen te hangen
    wij vragen ons echter af, of de KUDO kasten ook even goed presteren als 6 arcs kasten.
    de verhuurder was hier stellig van overtuigd maar zelf betwijfelen we het.
    daarom zou ik graag reacties krijgen van mensen die ervaring hebben met deze set.

mvg
    Last edited by Ieepe; 15-02-11, 17:39.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ervaring? Nee, maar een snel bezoek van www.l-acoustics.com vertelt me dat 1 ARCS 128 dB Max. SPL op 1 meter produceert, met zn tweeën is dat dan 131, met 4 134 en met 6 kom je op +- 135 dB Max. SPL @1M.

Een KUDO produceert in zn eentje al 140 dB Max. SPL @1M.

Maak je maar geen zorgen

Maak er een mooie carnaval van en houdt al dat KUDOgeweld een beetje in bedwang, voor de toeschouwers die geen doppen in hebben. Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Wat voor zever is dat hier zeg? L Acoustics Kudo inzetten op carnaval?

Laat me toe te vermoeden dat we hier met een hoax zitten?

Comment

• rdreiers
          • Nov 2009
          • 407

Nee helaas, voor sommige is carnaval een wedstrijd om zoveel mogelijk Db's te maken.

Het is nog een geluk voor de mensheid dat systemen alla k1, vdosk, y18 niet aan iedere gek worden meegegeven.

Voor sommige is carnaval alleen maar een wedstrijd van bierconsumtie en Db's.

Richard

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Originally posted by rdreiers
            Nee helaas, voor sommige is carnaval een wedstrijd om zoveel mogelijk Db's te maken.

Het is nog een geluk voor de mensheid dat systemen alla k1, vdosk, y18 niet aan iedere gek worden meegegeven.

Voor sommige is carnaval alleen maar een wedstrijd van bierconsumtie en Db's.

Richard

Ik denk dat ze dan nog niet blij zijn met hun Kudo.
            Dit is geen systeem dat ruig of vuil gaat klinken als je het hard zet.
            Dus ook als het hard staat blijft het prettig om naar te luisteren, en dat is voor de carnavals feestgangers niet genoeg, het is pas hard als het vuil of vervormd klinkt.

Comment

• hugovanmeijeren
              • Oct 2004
              • 1436

Die ARCS zitten ergens tussen een conventionele top en een horizontale line-array in. Voor conventioneel hebben ze wel een héél smalle horizontale afstraling van 22.5 graden, voor een line-array is dit weer behoorlijk breed...

Die KUDO daarentegen is wel een echte line-array kast, in de specificaties staat dus ook enkel vermeldt dat (in dit geval de verticale) afstraling afhangt van de lengte en de vorm van de line-array.

Die KUDO kasten zijn helemaal niet geschikt om per stuk los op een wagen te gooien...

Groeten Hugo
              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Ieepe
                • Feb 2011
                • 3

we hebben vorig jaar een set van sound projects op de wagen gehad
                hier ging het om 4 bassen en 4 toppen van sp4.
                dit geluid werd net erg vuil en onzuiver waardoor we dit jaar gekozen hebben voor een zuiverder geluid, en als het mee zit ook nog iets harder.
                de 3 kudo kasten komen ook als line-array op te hangen.

mvg

Comment

• @lex
                  • Jul 2006
                  • 1086

Voor de jongens achter de knoppen bij deze wagen:

http://www.licht-geluid.nl/forum/de-...eens-door.html

Besef dat het voor sommige oren heeeeeel snel gedaan is. Uit onderzoek is gebleken dat de een veel sneller schade oploopt dan de ander!

En om antwoord te geven op de vraag in de topictitel: ik ben bang van niet...

@lex
                  Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• rens6506
                    • Feb 2011
                    • 1

Het kudo lijkt me wel geschikt om dat het de bedoeling is om de systeem te stacken. Een andere optie om de kasten verticaal plaatsen. Vorig jaar hebben we een dvdosc systeem gebruik das zeer goed bevallen. Gr

Comment

• Wannesn
                      • Jun 2009
                      • 16

[QUOTE=rens6506;556492]Het kudo lijkt me wel geschikt om dat het de bedoeling is om de systeem te stacken.

Ik wil nu niet de vervelende uit hangen maar de kudo is helemaal niet gemaakt om te stacken, dat is wel degelijk een lineray met mogelijkheid om te stacken.
                      Cubase 7, tannoy's, yamaha

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Niet vervelend hoor wannes

Het vervelende zijn al die vers geregistreerde carnavalsnoobies die professionele PA zoals Kudo denken te kunnen stacken op een 'carnavalswagen'.

Met de juiste bumper kun je het prima stacken maar dit is geen systeem voor een platte kar. Pak dan maar dVdosc dat is qua maat nog te behappen en zeker qua gewicht
                        Last edited by MusicSupport; 18-02-13, 21:04.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• WesleyVDH
                          • Oct 2010
                          • 80

Om even terug on topic te komen. Wie van de heren heeft ervaring met de nieuwe Arcs serie? En dan voornamelijk de Wide en Focus kasten.
                          Ik heb tot dusver 2 positieve reacties gehoord, en ben benieuwd naar de meningen hier.
                          Momenteel draai ik met Q7 en hierover ben ik erg tevreden.
                          Echter om dit groter te gaan schalen naar bijvoorbeeld feesttenten, wordt het een heel dure aangelegenheid..
                          Dus iemand gebruikerservaringen of het al gehoord?

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Originally posted by Ieepe
                            het is de bedoeling dat we nu dan 3 KUDO kasten krijgen.
                            er is verder geen probleem dat we die 6 Arcs kasten niet meer krijgen.
                            het zullen in totaal 3 kasten zijn wat we krijgen dus deze zullen in het midden van de wagen komen te hangen
                            wij vragen ons echter af, of de KUDO kasten ook even goed presteren als 6 arcs kasten.
                            de verhuurder was hier stellig van overtuigd maar zelf betwijfelen we het.
                            daarom zou ik graag reacties krijgen van mensen die ervaring hebben met deze set.

mvg
                            Let op! De reactie van de TS is van 14 februari. Oftewel NA carnaval! En spreekt een verwchting uit hoe het zal klinken op de wagen! Zoals al door iemand opgemerkt...Een hoax?

Ben trouwens zeer benieuwd naar de ervaringen van de TS. Of is'tie met de noorderzon vertrokken (Met z'n Kudo's...)

Paul
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Hitvision
                              • Jun 2003
                              • 388

Originally posted by SPS
                              Let op! De reactie van de TS is van 14 februari.
                              2011 !! Oud topic dus en een nieuwe vraag toegevoegd door WesleyVDH.
                              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Originally posted by Hitvision
                                2011 !! Oud topic dus en een nieuwe vraag toegevoegd door WesleyVDH.
                                Oefff Zondagavond zullen we maar zeggen............
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...