L'acoustics arcs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Turboke
    • Oct 2006
    • 463

Ik zou als eerst niet weten wat het verschil tussen een Turbosound en een D&B set of L acoustic in waarde zou zijn, nu is de floodlight wel al wat ouder ja.
    Maar als men u voldoende vergoed om alles netjes te doen incl, een gast die op de wagen bij de set blijft voor de goede gang van zaken waarom dan niet.
    En de D&B 4xQ1kon niet tegen de floodlight op dat vond ik nog het leukste.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Turboke
      Ik zou als eerst niet weten wat het verschil tussen een Turbosound en een D&B set of L acoustic in waarde zou zijn, nu is de floodlight wel al wat ouder ja.
      Maar als men u voldoende vergoed om alles netjes te doen incl, een gast die op de wagen bij de set blijft voor de goede gang van zaken waarom dan niet.
      En de D&B 4xQ1kon niet tegen de floodlight op dat vond ik nog het leukste.

Voor terreinverkenningen gebruik je een 4x4, voor een race een F1.
      Zaken worden gemaakt voor het doel waarvoor ze bedoelt zijn.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by frederic
        [FONT=Verdana]Dat soort verhuurders komt er bij mij niet in voor een serieuze klus.[/FONT]
        [FONT=Verdana]Een ernstige PA firma die zichzelf respecteert, zet geen D&B L Acoustics inzet op dergelijke bierfestijnen, waarvan je bijna zeker weet dat je breuk en een hoop miserie hebt nadien.[/FONT]
        frederic ik moet je toch een beetje tot halt roepen.

Ik ben het met veel mensen eens hier en schaam me als Brabander dat er provinciegenoten zijn die geen reet van het begrip carnaval hebben begrepen en het hebben omgedoopt tot een dance parade achtige decibelwedstrijd. De wagen die deze personen bouwen beschouw ik dan ook als een platte kar met speakers.

Wat ik wel wil vermelden; wij zien ons zelf als een serieuze verhuurder en zoals je in mijn ondertitel kan lezen; wij verhuren d&b.
        Waarom ik frederic tot halt wil roepen is zijn, door de dwaasheid in dit topic gevoede, opmerking die niet op alle bedrijven of carnavalsverenigingen van toepassing is!

Voor een carnavalsvereniging uit onze buurt leveren wij een PA van d&b. En nee, niet voor een decibelwedstrijdje. Er gaan slechts 2 Q-Subs op! Wel 6 Q7 toppen. En waarom. Om rondom met maximale spreiding en minimaal volume een lekker carnavalsmuziekje of thema-ondersteunend geluid te voorzien. De wagen welke eruit ziet als een heuse carnavalswagen met bewegende hoofden en toeters en bellen e.d. wordt zelfs zo gebouwd dat er speciale vakken en plekken zijn om de toppen in te verwerken. Ze worden dus onzichtbaar ingebouwd en op optimale plekken weggehangen. En natuurlijk wordt er dan wel eens steviger mee gedraaid (wij zijn ook niet gek)

De set op de wagen wordt op de dag voor de optocht door mij geïnstalleerd en de dag erna afgebroken. De wagen rijdt alleen rond in de optocht en dus is er geen sprake van biergooi taferelen (althans niet waar wij vandaan komen).
        Waar ik het meest voor vrees is regen!

Er is in de jaren nog geen kapotte speaker teruggekomen! En deze vereniging weet de consequenties van slopen en dat gaan ze echt niet riskeren vanwege de hoeveelheden geld die in een dergelijk project sluipen!

Zo kan het dus ook!

En ook ik ken zat voorbeelden van complete C4/Q sets (incl. B2's) op wagens waarvan ik dus ook van mening ben dat het geen reet met carnaval te maken heeft en waaraan ik als verhuurder mijn medewerking niet zou verlenen omdat vooraf het doel en het gebruik al bekend is.
        Onderschat de verstandigheid van de verhuurfirma niet. En zoals Renee zegt; ook deze jongens moeten geld verdienen.
        Last edited by MusicSupport; 09-02-11, 00:09.
        d&b Audiotechnik

Comment

• Turboke
          • Oct 2006
          • 463

De set op de wagen wordt op de dag voor de optocht door mij geïnstalleerd en de dag erna afgebroken. De wagen rijdt alleen rond in de optocht en dus is er geen sprake van biergooi taferelen (althans niet waar wij vandaan komen).

Daar ben ik het helemaal mee eens, voor die gasten is het een feestje en laangs 1 zijde willen ze zich natuurlijk een beetje meten tegenover andere, maar zolang je er zelf het hoofd bij houd en alles zelf plaatst en zoals wij al op voorhand de mogelijkheid hebben als men de wagen aan het bouwen is ook nog eens de plaatsen kan voorzien om het geluid te plaatsen, het er ook maar enkel om gaat dat je je centen verdient.

Comment

• fritsdevries1
            • Dec 2009
            • 16

Originally posted by MusicSupport
            frederic ik moet je toch een beetje tot halt roepen.

Ik ben het met veel mensen eens hier en schaam me als Brabander dat er provinciegenoten zijn die geen reet van het begrip carnaval hebben begrepen en het hebben omgedoopt tot een dance parade achtige decibelwedstrijd. De wagen die deze personen bouwen beschouw ik dan ook als een platte kar met speakers.

Wat ik wel wil vermelden; wij zien ons zelf als een serieuze verhuurder en zoals je in mijn ondertitel kan lezen; wij verhuren d&b.
            Waarom ik frederic tot halt wil roepen is zijn, door de dwaasheid in dit topic gevoede, opmerking die niet op alle bedrijven of carnavalsverenigingen van toepassing is!

Voor een carnavalsvereniging uit onze buurt leveren wij een PA van d&b. En nee, niet voor een decibelwedstrijdje. Er gaan slechts 2 Q-Subs op! Wel 6 Q7 toppen. En waarom. Om rondom met maximale spreiding en minimaal volume een lekker carnavalsmuziekje of thema-ondersteunend geluid te voorzien. De wagen welke eruit ziet als een heuse carnavalswagen met bewegende hoofden en toeters en bellen e.d. wordt zelfs zo gebouwd dat er speciale vakken en plekken zijn om de toppen in te verwerken. Ze worden dus onzichtbaar ingebouwd en op optimale plekken weggehangen. En natuurlijk wordt er dan wel eens steviger mee gedraaid (wij zijn ook niet gek)

Er is in de jaren nog geen kapotte speaker teruggekomen! En deze vereniging weet de consequenties van slopen en dat gaan ze echt niet riskeren vanwege de hoeveelheden geld die in een dergelijk project sluipen!

Zo kan het dus ook!

En ook ik ken zat voorbeelden van complete C4/Q sets (incl. B2's) op wagens waarvan ik dus ook van mening ben dat het geen reet met carnaval te maken heeft en waaraan ik als verhuurder mijn medewerking niet zou verlenen omdat vooraf het doel en het gebruik al bekend is.
            Onderschat de verstandigheid van de verhuurfirma niet. En zoals Renee zegt; ook deze jongens moeten geld verdienen.
            Bij ons wordt de set ook gewoon een dag voor carnaval geinstalleerd en de dag na carnaval weer afgebroken.
            Allles wordt goed uitgelegd, zodat er niks kapot gaat. Ook worden de boxen afgeschermd tegen bier, confettie, regen enz.enz.
            Er wordt dus wel degelijk goed mee opgesprongen, en dus hebben we zelf nog nooit iets kapot gehad.

Zo kan het dus ook

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

voor de groep die hard wil drie suggesties:

YouTube - Tyfon 425 honk at Squantum air field
              YouTube - CHRYSLER-BELL VICTORY AIR RAID SIREN (Loudest siren in the world)
              YouTube - Turbine Engine: full power ... LOUD!

is geenens duur.
              lekker belangrijk!

Comment

• Ieepe
                • Feb 2011
                • 3

geluid carnaval

hallo
                we hebben een een set besteld van l'acoustic voor op de carnavalswagen
                er werd beloofd dat we 4 x sb28 kregen en 6x arcs toppen.
                echter zijn deze toppen niet leverbaar en krijgen we 3 KUDO topkasten
                is dit vergelijkbaar materiaal?
                we weten namelijk niet wat deze KUDO kasten leveren
                alles wordt versterkt met LA 8 versterkers.
                wat kunnen we hier van verwachten?

mvg
                CV epen

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by Ieepe
                  hallo

mvg
                  CV epen
                  prima herrie; let op de volumes.

Wat is dat toch met die carnavalsbouwers die hun verhuurbedrijf niet vragen naar de bekende weg of ze niet vertrouwen en ze massaal hier aan komen kloppen. Goed voor ons ego maar niet waar we mee bezig willen zijn merk ik wel.
                  Last edited by MusicSupport; 12-02-11, 20:29.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

hallo

mvg
                    CV epen
                    Hangt er vanaf of dit 3 Kudo's per kant of totaal zijn, aangezien ze wel een stuk harder gaan als ARCS maar de hoge tonen stralen horizontaal heel breed (110 graden) maar verticaal maar een graad of 10.. Buiten dit veld valt je hoog dus snel weg en klinkt het heel "dof".
                    There is no substitute for imagination

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

hallo
                      Als een verhuurder dit zonder overleg doet zou ik er toch een serieus probleem van maken.

Als jij letterlijk een bepaalde set besteld en die niet krijgt is dit wanprestatie. Tenzij zij kunnen aantonen dat de set defect in een hoek ligt (overmacht) dienen zij gewoon te leveren wat je op papier hebt vastgelegd.

Ook al snap ik dat PA bedrijven weten dat ze je klem kunnen zetten. (je moet nu eenmaal wel geluid hebben en alles is op die dag waarschijnlijk al verhuurd) Ook al heb je iets onzinnigs besteld voor het doel, je hebt wel een contract!

Ik ben best benieuwd voor een naam van een bedrijf, want ik schijt van de verhuurders die pas op de dag zelf riders/afspraken lezen. En alsnog niet presteren. Er zijn zo veel serieuze bedrijven. Die vaak nog het schuim aan de lippen hebben. En als regelneef blijf je tegen prutsers aanlopen die de kantjes ervanaf lopen.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by showband
                        Als een verhuurder dit zonder overleg doet zou ik er toch een serieus probleem van maken.

Als jij letterlijk een bepaalde set besteld en die niet krijgt is dit wanprestatie. Tenzij zij kunnen aantonen dat de set defect in een hoek ligt (overmacht) dienen zij gewoon te leveren wat je op papier hebt vastgelegd.

Ook al snap ik dat PA bedrijven weten dat ze je klem kunnen zetten. (je moet nu eenmaal wel geluid hebben en alles is op die dag waarschijnlijk al verhuurd) Ook al heb je iets onzinnigs besteld voor het doel, je hebt wel een contract!

Ik ben best benieuwd voor een naam van een bedrijf, want ik schijt van de verhuurders die pas op de dag zelf riders/afspraken lezen. En alsnog niet presteren. Er zijn zo veel serieuze bedrijven. Die vaak nog het schuim aan de lippen hebben. En als regelneef blijf je tegen prutsers aanlopen die de kantjes ervanaf lopen.

Laat me raden :
                        - het verhuurbedrijf heeft dit zelf niet on stock, maar huurt ook weer in, en heeft met de eigenaarverhuurder een probleem...
                        - we hebben besteld, maar het bleek net buiten het budget...de KUDOs zijn 4 kratten bier goedkoper...
                        - we hebben besteld, maar nog steeds de 25% aanbetaling niet gedaan...
                        - we wilden het zonder contract, dus zonder bon, want de BTW is ook weer 5 kratjes bier...

kom op zeg, we gaan toch geen ISO9001 kwaliteitssysteem aanleggen voor een kabaalwagen?

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

ergo; een of twee bedrijven huren de hele schuur bij AED leeg en verhuren deze aan carnavalvereningingen.. en AED maar denken dat ze alle feestzalen met carnaval volverhuren

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

nogmaals, dat het onzin is wat ze willen maakt niets uit. Je mag verwachten dat je krijgt wat je besteld.

Als iemand mijn band wil huren met line array voor een bruiloft van 20 man dan krijgt ie het hoor. Ik zal alles proberen om duidelijk te maken dat het nergens over gaat, maar als ze betalen en het past fysiek in de locatie dan komt het er ook. Zal me een beetje mooi worden als ik dan ineens met een set nexo op paaltjes kom. "omdat de linearray ineens op is"

Dat heeft niets met iso kwaliteitsnormen te maken. Wie gaat hier in het forum melden dat ie bij een contract (waarin typenummers en merken van gehuurde waar staan) zonder overleg besluit andee merken en typenummers te leveren?

Ben ik best benieuwd naar. (ik heb immers al 25 jaar ge-OH over de SM58's die geleverd worden waar ik evenzolang specificeer ze niet te willen)
                            lekker belangrijk!

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

we hebben een een set besteld
                              echter zijn deze toppen niet leverbaar
                              Ik denk dat er van een contract geen sprake was, kan goed zijn dat de verhuurder het voorgesteld had, de huurder er mee ingestemdt heeft en de verhuurder er achteraf achter kwam (toen hij het contract op ging stellen) dat ze niet beschikbaar waren.

Dan is het toch netjes dat hij met een alternatief komt.

Ik denk dat carnavalsclubs vaak niet eens een contract willen of hebben om de genoemde redenen.

Comment

• Turboke
                                • Oct 2006
                                • 463

Voor de meeste jongens met die carnaval wagens maakt het niet uit wat er op contract staat, als het maar genoeg volume heeft daar gaat dit om.
                                Is niet zoals je iets zou huren om een band mee te doen dat is totaal anders.

Comment

Working...