Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

De performerversie heeft die wel.

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

En die kost 8-9000EUR, je punt is ?

Comment

• AlbertS
        • Feb 2012
        • 10

Heb ze gisteren op ISE allemaal gezien en even geprobeerd (X32, producer en compact) en vooral gekeken naar gebruiksgemak: laten we het zo zeggen: ik snap het enthousiasme vanwege de prijs, maar die prijs snap ik nu ook wel. Het is het allemaal net niet...

Maar voor mij was de interactie met de tafel echt minder intuitief dan met bijvoorbeeld een GLD oid. Vooral het ontbreken van een touchscreen en het door verschillende tabbladen moeten klikken om bij bepaalde parameters te komen... Wat een gedoe. En de draaiknoppen reageren niet direct genoeg (veel draaien, weinig resultaat). Qua klank heb ik ze niet goed kunnen beoordelen (matige koptelefoon plus aparte multitrack-band, compressor leek wat anders te reageren dan ik verwachtte). Voor mij is de enige interessante in de familie de rack-versie --> veel processing in een compact formaat, dus makkelijk mee te nemen.

Wel jammer, want naar aanleiding van alle positieve verhalen op de verschillende fora en van collega's had ik er echt meer van verwacht. Weer een mooie hype denk ik.....

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by AlbertS
          Maar voor mij was de interactie met de tafel echt minder intuitief dan met bijvoorbeeld een GLD oid. Vooral het ontbreken van een touchscreen en het door verschillende tabbladen moeten klikken om bij bepaalde parameters te komen... Wat een gedoe.
          Ik ken de gld niet, dus daar kan ik niet mee vergelijken. Wel de yamaha's en dan vind ik het een enorme vooruitgang. Ik snap dan ook niet de opmerking over door verschillende tabbladen door klikken, ik vind dat namelijk enorm meevallen.
          Je kunt er ook op verschillende manieren komen, heb je het ook geprobeerd met de view buttons bij de verschillende onderdelen?

Maar het is ook te hopen dat de GLD zijn pluspunten heeft, anders kunnen ze beter meteen de productie stoppen. Het prijsverschil moet toch ergens door gerechtvaardigd worden...

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Ik vind met de nieuwe firmwares het al een heel stuk beter meevallen tov in het begin.
            Je kan ook prima een laptop of ipad gebruiken om met XIControl dit deel over te nemen, dat doet quasi iedereen met de studiolive ook. De draaiknoppen heb ik eerlijk gezegd nog zo geen gedrag bij gemerkt ...

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Maar als je een keer een X32 huurt kun je met een vaste band die core toch gewoon op je gemakje inregelen. En dan hoef je alleen bij te sturen als je hem gebruikt?
              Als backup een 1 unit hoge module die volwaardig een band kan opvangen vind ik 1000EURO echt niet onredelijk.
              En een digitaal stageblock (zoals die S16) inbouwen staat sowiso erg hoog op de to-do lijst.

we waren al aan het sparen voor een ICE16 om liveopnames van elk optreden te gaan maken.... Die is dezelfde prijs als een core. Nou, A&H heeft met dat ding nu echt een major probleem volgens mij.
              lekker belangrijk!

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Volgens mij een mooie lijn met producten met zeer bruikbare en mijn inziens een kleine revolutie in mixerland..en mijn inziens prijs kwaliteit verhouding onovertroffen tot nu toe.

Een week of drie geleden een soundcraft si compact gezien maar dat is voor die prijs erg fragiel met de faders met name..de draaiknopjes vind ik dan wel wat beter...

Kwa faders vind ik de X32 beter..helaas nog geen 1 op 1 vergelijk gehad kwa sound maar vind de behringer steeds interesanter.

Maar wil eerst sparen voor een goede speakerprocessor...dan maar even langer met de roland vs2480..die overigens nog perfect werkt...en kwa kwaliteit ver boven de genoemde tafels staat...in veel opzichten voor mij nog steeds een perfect tafeltje...
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by drbeat
                  dan maar even langer met de roland vs2480..die overigens nog perfect werkt...en kwa kwaliteit ver boven de genoemde tafels staat...
                  Kwaliteit, dit begrijp ik niet uit het voorgaande?
                  Ik heb ook veel met een VS2480 gewerkt. Maar dan wel om opnames te maken.
                  Ik kon er live niets mee, hoe doe je dat?

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Heb ook ooit een keer live met een VS2480 moeten werken, daar heb je minstens een afgeronde studie hogere wiskunde voor nodig om dat ding te kunnen bedienen.
                    Overigens is de geluidskwaliteit wel gewoon goed.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                      • Jun 2012
                      • 671

Het is gewenning..heb er altijd heerlijk mee gewerkt maar het vergt wel een voorbereiding en is niet geschikt (vind ik tenminste) voor gasttechniekers. Maar die heb ik ook niet. Voor mij werkt hij zo fijn omdat wij met 2 vaste bands er over spelen vaak met de mixer bij de drums door ruimtegebrek in het zaaltje of kroegje...en...allemaal inears..

Hebben 3 monitorgroep inears en dat gaat als de brandweer. Het is een studio mixertje maar als je hem goed kent prima live te gebruiken en we maken vaak een opname van een optreden...

Je moet er een beetje mee leren werken...intitatief is hij niet maar met de optie om hem op een monitor aan te sluiten en met de trackball is het voor mij inprikken en gaan...zowel met digidrums als akkoestiche drums snel soundchekken, vaak binnen tien minuten en gaan met de banaan...

Omdat je met vaste gear werkt is vaak de eq instellen op de ruimte het meeste werk...alleen maar finetunen in dat opzicht.

Als je zo werkt is het een perfect tafeltje met genoeg mogelijkheden...alleen moet je goed na blijven denken en scherp blijven.
                      Maar nu ook vervelend, ik kan er mee lezen en schrijven, nu ik voor de komende maand uit de rolatie ben is het voor mijn 2 bands even behelpen met een ingehuurd geluidsbedrijfje en de drummer van mijn 2e band waar ik niet in drum maar alleen het geluid doe moet overuren draaien om mij te vervangen in mijn andere band..
                      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• JDSound
                        • Oct 2007
                        • 28

Hoi,

Ik heb gisteren mijn X32 binnen gekregen, werkt lekker, vandaag een firmware update gedaan van 1.08 naar 1.12, probleem de knop voor phantoom +48 werk niet meer op alle kanalen, ook is deze verdwenen op de XControle, ik kan nu nog enkel de +48V schakelen via tab preamps, zijn er nog mensen met dit probleem?
                        4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

geen probleem mee hier eerlijk gezegd, contacteer de support van behringer eens

Comment

• JDSound
                            • Oct 2007
                            • 28

Heb ik ook gedaan, nog geen reactie, heb je ook de nieuwe firmware 1.12 draaien? Probleem is dat ik niet terug kan gaan naar 1.08 want toen werkte dit.
                            4 x TT25A + 6 x TTS18A, X32, lekker compact PAtje.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by JDSound
                              Heb ik ook gedaan, nog geen reactie, heb je ook de nieuwe firmware 1.12 draaien? Probleem is dat ik niet terug kan gaan naar 1.08 want toen werkte dit.
                              Terug draaien van firmware om terug iets te laten werken.

Een nieuwe dimentie van "verbetering". Wat boezemt die mengtafel me vertrouwen in zeg.

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Originally posted by frederic
                                Wat boezemt die mengtafel me vertrouwen in zeg.
                                Dus digico heeft nooit bugs gehad?

Comment

Working...